UPDATE Cei trei investitori interesati anterior de preluarea CFR Marfa s-au precalificat pentru etapa urmatoare a procesului de privatizare

de I.R., V.M.     HotNews.ro
Joi, 23 mai 2013, 14:29 Economie | Companii

Compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, singurii investitori care au depus documentatia pentru privatizarea CFR Marfa, s-au precalificat pentru etapa urmatoare a procesului, anunta Mediafax.

"Ministerul Transporturilor va informeaza ca Grup Feroviar Roman, OmniTRAX si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz GmbH s-au calificat in etapa urmatoare a procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfa. In urma evaluarii documentatiilor depuse toate cele trei companii sunt inscrise pentru etapa a doua a procedurii de achizitie", se arata intr-un comunicat al ministerului Transporturilor.

Pentru etapa de negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, ofertele potentialilor cumparatori inscrisi pe "lista scurta" vor fi depuse la sediul ministerului, in plic sigilat, pana in data de 5 iunie, ora 16.00.

Incepand cu data de 6 iunie, ora 10.00, comisia de privatizare va negocia cu fiecare ofertant.

Pentru participarea la licitatia cu oferta in plic, documentele trebuie depuse pana cel tarziu in data de 19 iunie, ora 12:00. In ziua urmatoare, comisia de privatizare va deschide plicurile si va stabili castigatorul licitatiei.

Privatizarea CFR Marfa presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei.

OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus din nou documente pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care participa la proces dupa reluarea acestuia.

In urma cu o zi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat ca pana la acel moment caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care Ministerul Transporturilor a relansat procedura, a fost cumparat de trei companii.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus anterior documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor.

Atunci, documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de aceleasi companii: OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

In sedinta de Guvern de marti, premierul Victor Ponta s-a declarat "moderat optimist" cu privire la reluarea procedurii de privatizare a CFR Marfa, in timp ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, considera ca termenul final al privatizarii, de 20 iunie, va fi respectat.

"Sunt moderat optimist pentru poimaine", a spus Ponta ministrilor, la inceputul sedintei de guvern, referindu-se la data reluarii procedurii de privatizare la CFR Marfa.

Ministrul Transporturilor a dat asigurari ca se va lucra pana noaptea daca va fi nevoie.

"Joi, vom parcurge trei termene: depunerea ofertelor, analiza preliminara si stabilirea listei scurte. Comisia va lucra pana la ora 24, daca este nevoie, ca sa finalizam luni procedura. Noi dorim si speram din toata inima sa reusim ca termenul final, cel de 20 iunie, sa fie in continuare respectat chiar daca au fost toate aceste intarzieri nedatorate noua", a precizat Fenechiu.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.













Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

2213 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Dupa cum spunea un mare bou in viata: (Joi, 23 mai 2013, 14:40)

    denvarel [utilizator]

    "Ratingul Standard & Poor's, care a reconfirmat ratingul Romaniei la nivelul 'BB+' pentru obligatiunile pe termen lung emise in moneda straina si locala, precum si ratingul la 'B' pentru obligatiunile pe termen scurt emise in moneda straina si locala, cu perspectiva stabila, este foarte bun si dovedeste ca masurile luate de Guvernul Ponta inspira incredere."

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-14782474-daniel-chitoiu-ratingul-stradard-and-poor-39-este-foarte-bun.htm

    Este atat de bun incat in tara noastra nu se ingramadeste nici un mare gigant sa investeasca. BB+ inseamna investitie speculativa. Un investitor serios bani nu cumpara CFR ca investitie speculativa!!!

    Avem un prost in functia de Ministru al Finantelor Publice care e si vicepremier. Si, ca orice prost, nu e prost destul daca nu e si fudul.
    Realitatea il contrazice flagrant dar hei cine sa vada asta? Aia 70 % care au votat USL?
  • +5 (5 voturi)    
    lesne de inteles.. (Joi, 23 mai 2013, 15:02)

    pehash [utilizator]

    nici o firma serioasa nu vrea sa se implice in privatizarea CFR Marfa. de ce oare?..
    • -1 (1 vot)    
      da (Joi, 23 mai 2013, 16:12)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      România are nevoie de firme serioase, precum Bechtel, Chevron şi ExxonMobile. Ne-am săturat să fim furaţi de toţi pârliţii. Vrem şi noi nişte jefuitori cu renume.
      • +2 (2 voturi)    
        de ce? (Vineri, 24 mai 2013, 1:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        nu am putea sa negociem cu Deutsche Bahn? OBB? sunt sute de companii private de transport pe calea ferata in Europa. oare ce-i opreste sa intre pe o piata unde teoretic nu ar avea nici o concurenta?
  • +4 (4 voturi)    
    Fenechiule STERGE-O (Joi, 23 mai 2013, 15:36)

    andreesanu [utilizator]

    O noua porcarie prinde contur si asta datorita derbedeului care n-are alt interes decit spaga.
    Cum poti vinde unora care n-au bani nici sa-si plateasca salariile la oamenii care muncesc pentru ei ???
    Inconstienta este caracteristica politicii romanesti.
    Falimentarea tarii este foarte aproape iar cozile de topor sunt politicienii de ieri si de azi ,astia care de 23 de ani se adapa de la averea tarii.
    • +1 (1 vot)    
      sunt descalificati ... (Joi, 23 mai 2013, 16:31)

      sconcsu [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      ...au intrat in licitatie fara sa indeplineasca conditiile din caietul de sarcini, fortand licitatoru la scimbarea dubioasa a caietului de sarcini!?

      fenechiule, borfas notoriu!
      ... azi a fost supa cu galuste la rahova.
    • 0 (0 voturi)    
      sunt descalificati ... (Joi, 23 mai 2013, 16:31)

      sconcsu [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      ...au intrat in licitatie fara sa indeplineasca conditiile din caietul de sarcini, fortand licitatoru la scimbarea dubioasa a caietului de sarcini!?

      fenechiule, borfas notoriu!
      ... azi a fost supa cu galuste la rahova.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi