Compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, singurii investitori care au depus documentatia pentru privatizarea CFR Marfa, s-au precalificat pentru etapa urmatoare a procesului, anunta Mediafax.

"Ministerul Transporturilor va informeaza ca Grup Feroviar Roman, OmniTRAX si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz GmbH s-au calificat in etapa urmatoare a procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfa. In urma evaluarii documentatiilor depuse toate cele trei companii sunt inscrise pentru etapa a doua a procedurii de achizitie", se arata intr-un comunicat al ministerului Transporturilor.

Pentru etapa de negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, ofertele potentialilor cumparatori inscrisi pe "lista scurta" vor fi depuse la sediul ministerului, in plic sigilat, pana in data de 5 iunie, ora 16.00.

Incepand cu data de 6 iunie, ora 10.00, comisia de privatizare va negocia cu fiecare ofertant.

Pentru participarea la licitatia cu oferta in plic, documentele trebuie depuse pana cel tarziu in data de 19 iunie, ora 12:00. In ziua urmatoare, comisia de privatizare va deschide plicurile si va stabili castigatorul licitatiei.

Privatizarea CFR Marfa presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei.

OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus din nou documente pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care participa la proces dupa reluarea acestuia.

In urma cu o zi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat ca pana la acel moment caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care Ministerul Transporturilor a relansat procedura, a fost cumparat de trei companii.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus anterior documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor.

Atunci, documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de aceleasi companii: OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

In sedinta de Guvern de marti, premierul Victor Ponta s-a declarat "moderat optimist" cu privire la reluarea procedurii de privatizare a CFR Marfa, in timp ce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, considera ca termenul final al privatizarii, de 20 iunie, va fi respectat.

"Sunt moderat optimist pentru poimaine", a spus Ponta ministrilor, la inceputul sedintei de guvern, referindu-se la data reluarii procedurii de privatizare la CFR Marfa.

Ministrul Transporturilor a dat asigurari ca se va lucra pana noaptea daca va fi nevoie.

"Joi, vom parcurge trei termene: depunerea ofertelor, analiza preliminara si stabilirea listei scurte. Comisia va lucra pana la ora 24, daca este nevoie, ca sa finalizam luni procedura. Noi dorim si speram din toata inima sa reusim ca termenul final, cel de 20 iunie, sa fie in continuare respectat chiar daca au fost toate aceste intarzieri nedatorate noua", a precizat Fenechiu.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.