VIDEO Privatizarea CFR Marfa: Doar doi investitori au mai ramas in cursa. Americanii de la OmniTRAX au depus un plic ce nu continea oferta preliminara si au fost respinsi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 6 iunie 2013, 15:00 Economie | Companii

CFR Marfa
Foto: AGERPRES
Procedura de privatizare a CFR Marfa va continua doar cu doi dintre ofertanti - Grup Feroviar Roman si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz - al treilea ofertant, compania americana OmniTRAX fiind respinsa dupa ce a depus un plic gol in cadrul etapei de oferte preliminare neangajante si comentarii asupra cadrului contractual, informeaza Ministerul Transporturilor. Astfel, in continuarea, Ministerul va trece la sesiuni de calificari cu cei doi ofertanti ramasi in cursa, iar termenul limita pana la care acestia trebuie sa depuna documentele de participare la licitatia in plic fiind 19 iunie. Deschiderea plicurilor cu oferta finala va avea loc pe 20 iunie.

Ministerul Transporturilor a anuntat joi ca "in cadrul procesului de privatizare a  SNTFM CFR MARFA S.A., s-a incheiat procedura de verificare a documentelor depuse de catre cei trei investitori inscrisi pe "Lista scurta", in etapa de negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante" si a amintit ca potentialii cumparatori aveau obligatia depunerii plicurilor continand ofertele preliminare si neangajante precum si comentariile asupra cadrului contractual, pana miercuri, 5 iunie 2013, ora 16.00, acesta fiind termen de decadere .
  • "In urma analizarii documentelor de mai sus, s-a constatat ca S.C. GRUP FEROVIAR ROMAN S.A. si Asocierea S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. & DONAU FINANTZ GMBH au depus ofertele preliminare si neangajante si comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni, conform Anuntului si Dosarului de Prezentare, iar plicul depus de catre OmniTRAX Inc. nu continea oferta preliminara si neangajanta si nici comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni", arata Ministerul Transporturilor.
In continuare, Comisia de Privatizare constituita la nivelul Ministerului Transporturilor va organiza si sustine sesiuni de clarificari cu potentialii ofertanti care au depus documentatia completa - "respectiv cu S.C. GRUP FEROVIAR ROMAN S.A. si Asocierea S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. & DONAU FINANTZ GMBH".

Pentru a participa la ultima etapa, respectiv licitatia cu oferta in plic, documentele de participare trebuie depuse pana cel tarziu in data de 19 iunie 2013, ora 12.00, acest termen fiind unul de decadere, mai anunta reprezentantii MT.

In data de 20.06.2013, la ora 11.00, la sediul Ministerului Transporturilor, Comisia de Privatizare va proceda la deschiderea plicurilor cu documentele de participare la licitatie, a ofertelor de cumparare de actiuni depuse si va stabili ofertantul castigator.

Cine sunt OmniTRAX:
  • OmniTrax este una dintre cele mai mari companii feroviare si de management al transporturilor private din America de Nord, operand 16 retele feroviare din 10 state americane si trei provincii canadiene, conform datelor de pe site-ul propriu. Compania, membra a The Broe Group, are sediul central in Denver, Colorado, si ofera de asemenea si solutii de dezvoltare industriala si de real-estate.
  • OmniTRAX a fost fondata in 1896, iar in prezent este condusa de Brad Skinner care este presedinte executiv si director executiv (CEO) interimar. Anterior, Brad Skinner a detinut pozitii de management in companii precum Schneider National,  American President Domestic, Southern Pacific, Fritz Companies, TMM/TFM, si la Transtrade Inc.

Cine sunt investititorii ramasi in cursa:

GFR

  • Grup Feroviar Român (GFR) este o societate cu capital social integral privat si parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica. GFR este lider naţional în domeniul transportului feroviar de produse petroliere, cel mai mare operator feroviar privat din tara, efectuand transporturi naţionale pe toate liniile din România, conform datelor de pe site-ul companiei.
Asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria
  • Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investitii de traditie din Austria fondat in 1957, administrand active de peste 2 miliarde de EUR in domenii cum ar fi managementul activelor, investitii, fuziuni si achizitii, restructurari, dezvoltare rezidentiala, conform datelor de pe site-ul Transferoviar Grup. Donau-Finanz are o experienta vasta in domeniul dezvoltarii, asistentei si gestionarii durabile centrelor comerciale, hoteluri si facilitati de petrecere a timpului liber, atat pe plan national in Austria, cat si international. Donau-Finanz este calificat in faza finala a procesului de privatizare a unitatii de transport de marfa a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) – BDZ Freight Services.
  • Transferoviar Grup este o companie infiintata in 2003, al carei obiect de activitate este asigurarea serviciilor de transport/logistica feroviara si manevra feroviara de marfa, gestionarea de infrastructura feroviara, constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi. De asemenea, prin accesarea de fonduri europene, societatea este implicata in dezvoltarea infrastructurii feroviare private, in acest moment avand in executie terminalul de containere din Aiud. Societatea activeaza atat pe piata din Romania cat si la nivel international.
Profilul complet al investititorilor intrat in cursa pentru privatizarea CFR Marfa il puteti citi aici:

Privatizarea CFR Marfa este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI. Licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 180 milioane de euro, iar castigatorul licitatiei va fi stabilit la jumatatea lunii iunie. Procedura va avea trei etape - precalificare, negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, respectiv licitatie cu oferta in plic.



Citeste mai multe despre   










3735 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Alte tepe pentru romani !!! (Joi, 6 iunie 2013, 17:50)

    andreesanu [utilizator]

    capitalismul de cumetrie este a tot puternic ,nasit de Iliescu aceasta molima (pandemie) a economiei romanesti este mai destructiva decit cele doua razboaie mondiale pentru Romania.
    La rusi am platit din 44 in 64 douazeci de ani despagubiri si tot am ramas cu ceva ,de 23 de ani se fura si suntem din goi cu pielea.
    Dupa razboi Romania a piedut cca 500000 de oameni ,din 90 pina azi romania a pierdut 3,5 milioane de romani.
    Doar ruperea din trupul tarii a Basarabiei si Bucovinei de nord mai pot sa se asemene ca dezastru pentru tara .
    Capatuiala,jaful generalizat este deviza politicienilor
    romani din 90 pina azi.
  • +7 (9 voturi)    
    Subtilitate (Joi, 6 iunie 2013, 18:09)

    Rhadoo [utilizator]

    Americanii au dat un plic gol... oricine isi da seama ca acesta a fost un gest simbolic, deoarece desi erau cel mai potrivit candidat la castigarea licitatiei, au aflat ei de undeva ca altele sunt "criteriile", asadar "pastrati-va compania care valoreaza un mare zero" si dati-o cui vreti sa o dezmembreze pe bucati.
    Cu alte cuvinte jocurile au fost deja facute, castigatorul se stie deja. Traiasca "democratia" si "licitatiile corecte" facute in Romania, si in Uniunea Europeana, in general. Noua nu ne trebuie afaceri cinstite, ne trebuie "intelegeri" de culise cu "stapanul" Austria, Germania, Franta etc.
    • +4 (4 voturi)    
      evident (Vineri, 7 iunie 2013, 10:41)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      dealtfel, a fost clar inca de la precedenta "incercare" ca se stie castigatorul (Transferoviar desigur, ca GFR e a unui "bashist").
      au anulat licitatia cand s-au prins ca astia n-ar fi iesit castigatori.
      au re-organizat-o cu "oferte preliminare",
      ca sa poata fi informat favoritul despre intentiile celorlalti, inainte de licitatia propriu-zisa.
      bine ati venit in epoca privatizarilor "a la Nastase".
  • +2 (4 voturi)    
    Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria va "castiga" (Joi, 6 iunie 2013, 18:53)

    Kivek [utilizator]

    la cate vizite a facut Ponta in Austria la SOCIALISTII lui...e clar ca Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria va fi "castigatorul"
  • -1 (1 vot)    
    u-uuuuuu ! (Joi, 6 iunie 2013, 19:25)

    nash pandelica [utilizator]

    trenule, masina mica.

    intre timap s'au volatilizat vreo suta de vagoane din patrimoniu,
    in final, vor mai privatiza o locomotiva.

    sunt curios daca e prevazut undeva, in constitutie, aia veche sau aia de vor s'o faca, ca statul poate, in caz de forta majora, razboi, calamitati, sa rechizitioneze reteau de cai ferate si companiile care fac transport pe calea ferata.
    astia vor sa desfiinteze si csat'ul.

    e clar ca e cu dedicatie.
  • 0 (2 voturi)    
    Plic gol? (Joi, 6 iunie 2013, 23:25)

    capitan [utilizator]

    Pai trebuiau sa puna si ei acolo o atentie, ceva, ca sa poata ramâne în cursa ...
  • +3 (3 voturi)    
    Traiasca privatizarile (Vineri, 7 iunie 2013, 8:54)

    vladf [utilizator]

    Punem pariu ca in final statul nu o sa primeasca nici un ban, o sa iasa cei de la PSD sa ne explice ce afacere buna au facut pt. ca avea nu stiu cate datorii si bine ca au scapat de ea.
    Nu pricep cum poti sa alergi de unul singur si sa pierzi, cam asta este pe scurt povestea CFR Marfa, singurul care oferea astfel de servicii este neprofitabil.
    Fostii directori CFR care au jecmanit compania, acum lucreaza la firme private care vor sa o cumpere, pai daca nici asta nu este un conflict de interese atunci ce....
    Vine Gigel baga in datorii o firma cu tot felul de tranzactii dubioase, dupa care cu banii facuti din combinatiile dubioase vine sa cumpere firma pe care a bagat-o in faliment.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri