Guvernul sterge datoriile CFR Marfa la o luna dupa ce a pornit privatizarea companiei

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 12 iunie 2013, 20:02 Economie | Companii

Datoriile fiscale ale CFR Marfa vor fi stinse de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) prin conversie in actiuni, inclusiv obligatiile de plata, in cuantum de 127,4 milioane lei, pe care operatorul feroviar de marfa le va prelua de la CFR SA, schema fiind aprobata miercuri de Guvern printr-o ordonanta de urgenta, informeaza Mediafax. Decizia Guvernului vine la o luna dupa inceperea procedurii de privatizare, Guvernul schimbind practic regulile in timpul jocului.

Guvernul precizeaza ca aceasta operatiune urmareste "o echilibrare economico-financiara" a CFR Marfa in vederea cresterii atractivitatii la privatizare, iar caracterul de urgenta al ordonantei este generat de necesitatea de a indeplini obiectivele asumate prin intelegerile cu Fondul Monetar International.

In baza ordonantei, CFR Marfa va prelua datoria in cuantum de 127,4 milioane lei pe care CFR SA o are de achitat catre ANAF. Ca urmare a preluarii datoriei, ANAF va descarca CFR SA de aceasta plata, iar datoria CFR Marfa fata de CFR SA va fi astfel stinsa partial.

In acelasi timp, insa, toate datoriile principale si penalitatile acumulate de CFR Marfa vor fi la randul lor stinse, prin conversie in actiuni.

In strategia de privatizare a CFR Marfa, Guvernul a luat de altfel in considerare vanzarea inclusiv a pachetului de actiuni care va fi detinut de stat in urma "conversiei creantelor statului in actiuni".

Sursele guvernamentale au declarat, in luna aprilie, agentiei Mediafax ca CFR Marfa va prelua datorii bugetare de 606 milioane lei de la CFR SA, prin compensarea unei parti din sumele pe care operatorul feroviar de marfa le are la compania de infrastructura, iar creantele bugetare vor fi convertite in actiuni, astfel ca veniturile din privatizarea transportatorului feroviar de marfa vor intra la buget.

Potrivit strategiei de privatizare a CFR Marfa, aprobata de Guvern in luna februarie, CFR Marfa inregistra datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentand penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.

Privatizarea CFR Marfa va continua doar cu Grup Feroviar Roman si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz, in conditiile in care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu continea oferta preliminara si neangajanta.

Procedura presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei. Licitatia pentru privatizarea companiei porneste de la 180 milioane de euro, iar castigatorul va fi stabilit in data de 20 iunie.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.

UPDATE Ministrul Relu Fenechiu: Tin cu dintii la valoarea CFR Marfa

    
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat miercuri, la Realitatea TV, ca niciunul dintre investitori nu va intra in posesia CFR Marfa decat dupa ce va plati in conturile statului roman suma minima de 180 de milioane de euro.

"Atunci cand am inceput aceasta privatizare, am spus ca eu voi tine cu dintii la pretul de 180 de milioane de euro minim, pentru cele 51% din actiuni. Nu abdic de la aceasta idee. Nu va intra niciunul dintre investitori in posesia CFR Marfa decat dupa ce va plati in conturile statului roman aceasta suma minima. (...) Am rugamintea de a fi de acord ca anumite discutii, care se poarta acum cu competitorii, sunt discutii secrete pana in momentul in care se va stabili un invingator. Vreau sa va rog sa admiteti ca este o procedura in desfasurare. In aceasta perioada se desfasoara negocierea cu participantii ramasi in aceasta cursa, si multe lucruri despre aceasta negociere, in afara de faptul ca eu nu stiu, nu pot fi spuse, pana in momentul in care aceasta negociere se finalizeaza", a declarat Relu Fenechiu, potrivit Agerpres.

Acesta a precizat ca in strategia de privatizare a anuntat ca CFR Marfa va fi vanduta fara datorii.

'In strategia de privatizare am anuntat ca CFR Marfa va fi vanduta fara datorii, ca vor fi sterse datoriile catre statul roman. Toti competitorii care au participat, sau care au dorit sa participe la aceasta privatizare, au pornit de la aceasta realitate. Nu am putut sa facem pana acum aceasta procedura, pentru ca daca am fi sters datoriile acum cinci luni, cand ne-am apucat de privatizare, pana acum mai erau datorii, si noi trebuie sa avem datoriile zero sau aproape de zero in momentul privatizarii", a adaugat ministrul Transporturilor.

Intrebat daca CFR Marfa a inregistrat in primele patru luni ale acestui an pierderi de 20 milioane de euro, Fenechiu a mentionat ca "nu am facut o socoteala ca sunt 20 de milioane de euro".

"Pot sa va spun ca anul trecut a avut 450 milioane de lei pierdere. Daca in primele sase luni sunt doar 20 de milioane de euro, inseamna ca este un mare pas. Daca CFR Marfa nu ar fi fost privatizata, si eu as mai fi reusit sa o gestionez impreuna cu managementul privat actual, la anul am fi fost pe profit cu aceasta companie", a subliniat ministrul.

Potrivit acestuia, pretul pentru CFR Marfa a fost stabilit in baza unor calcule si analize facute de specialisti.

"Am auzit voci publice care spuneau ca pretul CFR este teribil de mic. In aceste conditii, ar fi trebuit sa fie coada la cumpararea CFR Marfa si sa avem 100 de companii care sa se bata sa ajungem la cele doua miliarde de euro de care vorbea doamna Anca Boagiu (n.red. - fostul ministru al Transporturilor). Sa stiti ca nu Fenechiu poate sa stabileasca un pret al unei companii. Acest pret este stabilit in baza unor calcule si analize laborioase facute de oameni care se pricep, iar la acest pret care s-a stabilit au putut sa se prezinte trei companii, din care au ramas doua. Eu va pot garanta ca toate marile companii de transport feroviar de marfa din Europa au stiut de aceasta privatizare. M-am intalnit personal cu toti ministrii transporturilor din statele membre ale UE, iar la Consiliul de Ministri am avut ocazia sa anunt public ca Romania privatizeaza CFR Marfa. Le-am dat si materiale in acest sens, iar reprezentantii nostri la Bruxelles au comunicat pe toate canalele. Am primit peste 14 cereri de interes pentru aceasta privatizare, dar la licitatie nu s-au prezentat decat trei participanti. Eu consider ca ar trebui sa vedem si sa asteptam finalitatea acestui proces", a mai adaugat ministrul Transporturilor.













Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

4977 vizualizari

  • +35 (35 voturi)    
    nesimtire! (Miercuri, 12 iunie 2013, 20:32)

    vercingetorix [utilizator]

    Bai, nesimtitilor, ia stergeti-mi si mie datoriile la banci ca eu voi mai atractiv, banii ii voi baga in consum si vor veni mai multi bani la buget din colectarea TVA-ului!

    1.Ce se intampla cu managerii care au dus CFR Marfa in situatia asta falimentara? Vor fi anchetati?
    2.Ce se intampla cu ministrii transporturilor care au girat conducerile la CFR Marfa? Vor fi anchetati?
    3.Ce se intampla cu firmele care au capusat CFR Marfa? Vor fi anchetate, iar politicenii care au fost in spatele lor vor raspunde pentru asta?

    Sigur raspunsurile sunt NU.

    In schimb va maimutariti in parlament si prin comisii si mai ales la TV ca dati mai bine acolo. Aveti grija, domnilor, ca se strange latul si mai devreme sau mai tarziu, toti veti plati.
    • +14 (14 voturi)    
      Privatul ia CFR marfa cadou, fara datorie. (Miercuri, 12 iunie 2013, 21:35)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      Statul ramine cu datoria Privatul ia CFR marfa cadou

      Frumoasa escrocheria de privatizare a CFR Marfa. Statul, prin cele 49% actiuni pe care le va detine, preia toata datoria CFR Marfa (care este convertita in actiuni) in timp ce privatul cu cele 51% actiuni majoritare si putere de decizie absoluta ia, cu 180 mil. Euro, 900 locomotive si 39000 vagoane cu valoare doar ca fier vechi de peste 200 mil. Euro. Intregul patrimoniu valorificabil eficient al CFR Marfa (nu doar ca fier vechi) este evaluat la peste 2 miliarde Euro.

      Inca o chestiune scandaloasa, viitorul particular care va prelua CFR Marfa cu 180 mil. Euro trebuie sa demonstreze o cifra de afaceri (nici macar profit!) de doar 20 mil. Euro pe an.

      Cei 180 mil. nu trebuie dati intr-o transe toti ci esalonat pe ani de zile, asta este alta smecherie.
      • +5 (5 voturi)    
        si mai interesant este (Joi, 13 iunie 2013, 10:04)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ca se sterg datoriile cand se stie, aproape sigur, si privatul.

        daca era un govern cinstit, trebuia s'o faca inainte de lansarea licitatiei.
        ar fi avut mai multi ofertanti, pe ales.
        se pare ca cfr se va numi gfr.
        se schimba o litera.

        si, ca si rompetrolul, va ajunge la rusi.
        si se va da de lucru la oameni, va trebui montata a treia sina. :))
    • +14 (16 voturi)    
      Comentam mult si proost (Joi, 13 iunie 2013, 0:03)

      Mos Gerila [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      Degeaba behaiti aici ca niste oi frustrate. Turcii au iesit in strada pentru ca li s-au furat un parc. Voua vi s-a furat toata tara si inca stati la croncanit seminte, baut bere, mancat mici si comentat pe forumuri... Halal natiune.
      • -4 (8 voturi)    
        doua nunate (Joi, 13 iunie 2013, 2:00)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui Mos Gerila

        1. turcii nu au iesit pentru un parc, ci pentru un simbol. Nu au treaba cu copacii, e o treaba mult mai complicata acolo.
        2. turcii nu au iesit in strada de capul lor. Nicaieri lumea nu iese masiv in strada aiurea. Exista intotdeauna, in cazurile fericite si democratice, centre de "influenta" civica. In cazurile nefericite exista altfel de "centre".

        Noi nu avem un copac pe care sa croncanim. Asa ca planam pe forumuri aiurea, perfect de acord. Dar nu te astepta sa iesim in strada in mod individual, ca nimeni nu face asta. Daca nu ma crezi, vino cu mine in Piata Victoriei cu tricouri imprimate gen: "jos iliescu" sau "jos basescu". Sau "reduceti tva-ul la paine". Facem pariu ca ramanem singuri? Asta nu inseamna ca oamenii nu vor sa pice basescu sau ponta sau antonescu sau sa se reduca tva-ul la paine. Inseamna ca fara televiziuni, fara facebook, fara lideri de opinie, oamenii stau in casa, indiferent de natie.
      • +4 (6 voturi)    
        voua? (Joi, 13 iunie 2013, 6:45)

        vercingetorix [utilizator] i-a raspuns lui Mos Gerila

        Aha, deci noua ni s-a furat tara. Sa inteleg ca tu nu te incluzi in tara asta? Doar stai pe margine la croncanit seminte, baut bere, mancat mici si comentat pe forumuri si ne indemni pe noi sa iesim in strada in timp ce tu faci? Ne dai lectii despre ce ar trebui sa facem? :)))))))))))
    • +9 (9 voturi)    
      nesimtire (Joi, 13 iunie 2013, 1:22)

      Vicrintor Pontonescu [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      sau mai degraba jaf... 400 milioane euro, asta inseamna ca fiecare roman a pierdut 200 de euro de caciula. asta socotind cateva milioane de pustani, milioane de pensionari si milioane de someri. mai exact, un roman care munceste a platit MII DE EURO pe CFR MARFA fara sa primeasca absolut nimic. nu infrastructura, nu sanatate, nu invatamant (la o adica te poti resemna ca macar din banii tai unii oameni primesc educatie, macar sa nu te mai lovesti de prosti la tot pasul)...

      pana nu au loc niste executii publice, in romania nu se schimba nimic
    • +5 (5 voturi)    
      Nesimtire, nesimtire, (Joi, 13 iunie 2013, 9:33)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      dar sa nu uitam; au fost votati de 7.4 milioane.
      E acum aia, in primul rand ar trebui sa plateasca datoriile astea.
      Necolaiciuc, mitrea... au papat o groaza de bani si acum... huzuresc pe banii prostilor care s/au multumit cu un mic sau mai rau, cu... gura cascata pa latrine!
      Pofta mare!
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate, dar ... (Joi, 13 iunie 2013, 10:04)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui vercingetorix

      Faza cu conversia datoriilor in actiuni este nu doar imorala, ci reprezinat si un atentat la LOGICA elementara! Eu am facut scoala in socialism, asa ca intelegerea mea asupra mecanismelor economiei de piata este limitata. totusi, eram convins ca la o societate anonima, numarul de actiuni si valoarea acestora cuantifica VALOAREA companiei - daca actinile au valoarea standard de 100 Euro sa zicem, numarul lor este proportional cu activele firmei. Daca firma este mai bogata, poate scoate mai multe actiuni! La CRF Marfa ni se spune ca DATORIILE sunt conevrtite in actiuni - deci cu cit are mai multe datorii, cu atit scoate mai multe actiuni?! Cum vine asta?
  • +22 (22 voturi)    
    guvernu mafiot (Miercuri, 12 iunie 2013, 20:43)

    sconcsu [utilizator]

    sterge datoriile dupa ce elimina toti investitorii seriosi din procesul de privatizare.

    borfasul fenechiu trebuia sa fie la puscarie de mult timp.

    culmea e ca singurii care au ramas in licitatie ia banii de la eximbank, care va deveni in curand un alt bancorex, adica prostul de roman va plati pentru privatizarea borfasului fenechiu.
    • +8 (8 voturi)    
      mare hotie!!! (Joi, 13 iunie 2013, 7:53)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui sconcsu

      in timpul licitatiei, dupa eliminarea concurentei care n-a cotizat la usl... se elimina pierderile si se ofera pe tava cea mai mare avutie a Romaniei moderne!
      MARE HOTIE!!! Carol intai ar putea sa se rasuceasca in mormant! Pentru CFR au suferit romanii de pe la 1870! Si atunci a fost un mare scandal... au furat niste strainezi o mare suma de bani in loc sa termine calea ferata, dar acum, e cea mai mare hotie!
      • +2 (2 voturi)    
        io am zis (Joi, 13 iunie 2013, 14:06)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dece

        p'acilea ca dottore e mai periculos decat maiestrul, pe care l'a intercut de mult.
        este si mai sarac, e in peroada de adunatura a averii.

        pe langa ucenicia si studiile in dreptul (lor), dottore si bonbonicu mai au ceva in comun: amandoi au stiut sa'si aleaga socrii. :)
  • +12 (12 voturi)    
    Nu cumva (Miercuri, 12 iunie 2013, 22:00)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    UE va considera aceasta masura drept ajutor de stat neautorizat ? Nu o spun din rautate, doar incerc sa-mi dau seama daca aceasta masura a fost gandita bine sau doar inca o manarie tip Fenechiu.
  • +8 (8 voturi)    
    In traducere libera (Miercuri, 12 iunie 2013, 22:29)

    Wanheda [utilizator]

    Ai o budana cu rahat, convestesti rahatul in actiuni pe care le preia statul. N-o sa detina direct rahatul, doar hartiile care fac dovada. Si asa, ei cu hartiile, poporenii platesc datoriile. Feudalism curat.
  • +9 (9 voturi)    
    nenorociti (Miercuri, 12 iunie 2013, 22:32)

    un dac [utilizator]

    ar trebui sa se calculeze si aceste datorii la privatizare, astefl incat "privatul" sa aiba tot interesul sa recupereze o parte din banii lui. adica el nu ar plati mai mult (sa zicem 180 milioane din care ar trebui sa achite aceste datorii), dar ar fi mult mai vigilent cu "furturile anterioare". In felul asta poate am vedea si noi niste oameni la puscarie. M-am saturat de monopol pe minus. Nu exista dovada mai mare de incompetenta, hotie si preacurvie decat sa detii monopolul intr-un domeniu si sa ai o groaza de datorii.
  • +16 (16 voturi)    
    magarie (Miercuri, 12 iunie 2013, 23:56)

    saNUuitam [utilizator]

    Ionut Popescu: "Cred ca asta este cea mai mare magarie, pe fata, a guvernului Ponta : sa stergi datoriile CFR Marfa DUPA ce au fost depuse ofertele de privatizare ! Adica, i-ai pus pe fuga pe potentialii mari actori, speriati ca trebuie sa plateasca aproape 400 milioane euro datorii istorice, apoi depun oferte doar baietii nostri care, probabil, stiau de miscare asta si acum vii si zici, gata, CFR Marfa e boboc, am facut-o virgina din nou...O imensa magarie !"
  • +7 (7 voturi)    
    de ce? (Joi, 13 iunie 2013, 8:48)

    catelu [utilizator]

    De ce toate titlurile sunt "guvernul sterge datorii" in loc de "guvernul sterge creante"?
    Cineva pierde banii astia, pentru ca Guvernul Romaniei nu produce NIMIC, asa ca nu de la el vin.
  • +2 (2 voturi)    
    ce nemernici (Joi, 13 iunie 2013, 10:47)

    ChavaLito [utilizator]

    adica acum i sterg datoriile tocmai ca sa o vanda mai repede doar pentru ca asa vrea UE si FMI dar nu au incercat sa o ajute cu niste investitii ca sa fie profitabila,nemernicii
  • +1 (1 vot)    
    Nu fiti tristi,oameni buni! (Joi, 13 iunie 2013, 10:54)

    inganduratul [utilizator]

    Ce o a mai conteze o condamnare in plus pentru Fenechiu pe langa cea care o va primi pe 4 iulie?
    O sa se obisnuiasac si el ca termenul de "contopirea pedepselor!
    • +1 (1 vot)    
      Nu cred ca e treaba lui Fenechiu aici.. (Joi, 13 iunie 2013, 14:49)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui inganduratul

      "Guvernul", adica Poanta sterge datoriile. Asta miroase a tun PSD-ist, ca in vremurile "bune" de pe vremea Iliescu, Nascase .. etc..


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri