VIDEO UPDATE Relu Fenechiu: Grupul Feroviar Roman a castigat privatizarea pentru CFR Marfa. Suma oferita - 202 milioane euro plus angajamente de investitii de 900 mil lei

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 20 iunie 2013, 13:55 Economie | Companii

Grupul Feroviar Roman este noul actionar majoritar al CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei, la capatul a sapte ore de negocieri in care ofertantul a renuntat la conditia de a plati in rate pretul angajat, a anuntat joi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

In jurul orei 14.00, Relu Fenechiu anuntase ca Grupul Feroviar Roman a depus o oferta pentru cumpararea a 51% din actiunile CFR Marfa mai mare de 180 milioane euro, care era insa supusa unor conditii.

"Dupa sapte ore de negocieri, pot sa va anunt ca a iesit fumul alb", a spus Relu Fenechiu, in jurul orei 18.00, adaugand: "Astazi putem declara un castigator in competitia de privatizare a CFR Marfa".

GFR ceruse initial posibilitatea de a plati in rate suma angajata, dar, la capatul negocierilor, reprezentantii companiei "au fost de acord si si-au asumat in scris ca renunta la solicitarea plata in rate".

Contractul ar putea fi semnat saptamana viitoare, a adaugat Relu Fenechiu, care a mentionat ca termenul de incasare a banilor este de maxim doua luni de la semnarea acestui document.

Pentru finalizarea tranzactiei este nevoie si de avizul Consiliului Concurentei.


In ceea ce priveste angajatii CFR Marfa, Relu Fenechiu a precizat ca exista un contract colectiv de munca in vigoare pana anul viitor, in aprilie.

"Sunt convins ca vom gasi solutiile pentru ca oamenii sa nu fie disponibilizati. Deja am demarat procedura ca 1.000 de salariati sa poate benefica de ordonanta 36 privind salariile compensatorii", a adaugat ministrul.



Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor a deschis, joi, oferta depusa de singurul investitor ramas in cursa pentru privatizarea CFR Marfa, Grup Feroviar Roman.

Grup Feroviar Roman si Asocierea Transferoviar Grup & Donau Finanz GMBH & Co KG au depus oferte preliminare, neangajante si comentarii asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni, conform Anuntului si Dosarului de Prezentare. Miercuri, asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz GMBH & Co KG a decis sa stopeze demersurile de achizitionare a pachetului majoritar al CFR Marfa si a anuntat ca va contesta procedura de privatizare.

Si americanii de la OmniTRAX au anuntat ca vor contesta acest proces, dupa ce compania a fost respinsa de Comisia de privatizare a MT pe motiv ca s-a constatat ca plicul depus nu continea oferta preliminara si neangajanta si nici comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni, necesare la acea etapa. Ei au motivat ca au solicitat in mod repetat prelungirea perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informatiilor si pentru formularea ofertei.

Aceasta este a doua tentativa de privatizare a CFR Marfa dupa ce, intr-o prima faza, toate ofertele au fost respinse pentru ca, potrivit ministrului Transporturilor, erau incomplete. Grup Feroviar Roman, companie detinuta de Gruia Stoica si Vasile Didila, este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar.

GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. In asociere cu CFR Marfa in societatea Rolling Stock, GFR a inregistrat, in 2012, un profit de 4,5 milioane euro. Transferoviar Grup este o companie infiintata in 2003, al carei obiect de activitate este asigurarea serviciilor de transport/logistica feroviara si manevra feroviara de marfa, gestionarea de infrastructura feroviara, constructia de cai ferate, drumuri si autostrazi.

De asemenea, prin accesarea de fonduri europene, societatea este implicata in dezvoltarea infrastructurii feroviare private, in acest moment avand in executie terminalul de containere din Aiud. Societatea activeaza atat pe piata din Romania cat si la nivel international. Donau-Finanz GmbH Austria este un fond de investitii din Austria, fondat in 1957, administrand active de peste 2 miliarde de euro in domenii cum ar fi managementul activelor, investitii, fuziuni si achizitii, restructurari, dezvoltare rezidentiala.

Donau-Finanz este calificat in faza finala a procesului de privatizare a unitatii de transport de marfa a Cailor Ferate Bulgare (BDZ) - BDZ Freight Services. OmniTRAX, companie afiliata Grupului Broe, este un operator feroviar care are peste 17 linii scurte sau cai ferate regionale in America de Nord, servicii intermodale in porturi, facilitati transload si operatiuni de comutare.













Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

9289 vizualizari

  • +48 (48 voturi)    
    180 de mil?! (Joi, 20 iunie 2013, 14:01)

    io1213 [utilizator]

    Deci toata compania CFR Marfa valoreaza cat 15km de autostrada in Romania? Pe bune? Iar au venit astia de la psd sa vanda tara pe bucati
    • +37 (37 voturi)    
      Cred ca se va finaliza la DNA (Joi, 20 iunie 2013, 14:09)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui io1213

      Asta da licitatie cu dedicatie !
    • +24 (24 voturi)    
      de la terenul din incinta Lia Manoliu.. (Joi, 20 iunie 2013, 14:33)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui io1213

      pana la CFR astia au mers doar pe spagi si pe praduiala !


      Sindicatele sa se astepte la disponibilizari si duca de acum locomotivele mai aproape de Portul Constanta ,,, spre vapoarele de fier vechi !
    • +22 (22 voturi)    
      chiar mai putin as spune (Joi, 20 iunie 2013, 15:19)

      draq [utilizator] i-a raspuns lui io1213

      Se estima cu putin timp in urma ca 1 km de autostrada pe portiunea Sibiu-Pitesti va fi ~27 mil. euro. Cigulesc si ei ce mai pot, dar nu prea mai au de unde ca s-a furat cam tot de se putea fura de vreo 20 de ani incoace. Din pacate n-am avut parte si noi de o guvernare capabila (dispusa mai bine zis) sa faca ceva pentru tara asta. Indiferent de partidul din care fac parte, toti au fost si sunt la fel de incompetenti. Nu stiu decat sa taie de oriunde se poate si sa adauge sau sa mareasca taxe. Nu se ating de fondurile europene (sau foarte greu se intampla asta) cu care s-ar putea face cate ceva, pentru ca banii aia trebuiesc justificati. Asta pentru ca singura lor prioritate in momentul in care ajung la putere e sa "stranga" cat mai multi bani, indiferent de ceea ce presupune asta. Mandatul ala nu tine o viata si tre' sa profite cat au ocazia.
      Acum isi doresc sa fie si intangibili si probabil asta se va si intampla. Vor fi destui care pentru 50 lei vor vota DA...
      • +12 (12 voturi)    
        adevar graiesti (Joi, 20 iunie 2013, 18:12)

        was [utilizator] i-a raspuns lui draq

        Subscriu.
    • +21 (23 voturi)    
      un pic gresit! (Joi, 20 iunie 2013, 15:37)

      dragsor [utilizator] i-a raspuns lui io1213

      PSD a vandut si vinde tara la kg
      • -4 (18 voturi)    
        Asa e, dar nici cu PDL-ul nu mi-e rusine .... (Joi, 20 iunie 2013, 17:16)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui dragsor

        .... sincer.
    • +25 (29 voturi)    
      GFR cu profit de 4.5 mil. cumpara cu 202 mil.! (Joi, 20 iunie 2013, 19:25)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui io1213

      De unde are bani GFR-ul sa dea 202 mil. Euro pe CFR Marfa daca profitul GFR in 2012, anul trecut, a fost de 4.5 mil. Euro?!

      Care este smecheria:

      CFR Marfa = (900 locomotive*100 tone+39000 vagoane*20 tone)*270 euro/tona fier vechi = 234 mil. Euro = valoare de pret vechi a CFR Marfa.

      Dupa preluarea celor 900 locomotive si 39000 vagoane, GFR va vinde statului Roman 101 locomotive cu 2 milioane Euro bucata (la pret de locomotive bune) si cu asta va achita cele 202 mil. Euro cu cit a cumparat CFR Marfa.

      In consecinta GFR ramine cu 800 locomotive si 39000 vagoane pe care le poate vinde la fier vechi profitul net estimat fiind de (800*100+39000*20)*270 = 232 mil. Euro adica de 51 ori profitul din 2012 al GFR.

      De mentionat ca vinzarea catre stat a celor 101 locomotive este o simpla scamatorie pentru a justifica plata celor 202 mil. Euro. Locomotivele in cauza nu s-ar putea vinde in strainatate si singura metoda de valorificare a lor este taierea si vinderea la pret vechi ca si in cazul vagoanelor.

      Frumoasa afacere.
  • +16 (18 voturi)    
    180 de milioane plus SPAGA pt Fenechiu (Joi, 20 iunie 2013, 14:49)

    Gryphus [utilizator]

    Fenechiu reprezinta PNL, daca va semna actele pt privatizarea CFR cu baiatul ala Gruia Stoica, raspunde tot partidul pt ce semneaza (inclusiv Crin Antonescu)
    • +9 (11 voturi)    
      fenechiu (Joi, 20 iunie 2013, 20:00)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      este numai omul din fatza.
      el se multumeste sa ramana in job, isi scoate el parleala dein alte tantieme.

      e mana caracatitzei, fara tagada.
      trasa la indigo dupa privatizarile marca bonbonel.
      sa vedem unde sfarseste, pe ce maini intra in final, caci tare mie ca acest gruia este si el un interpus.
      el nu are bani sa dea doua sute de mil odata, dar va face investitii de 900 de mil.
      mai ceva ca in alice in tzara minunilor.
      • +4 (4 voturi)    
        siiigur (Joi, 20 iunie 2013, 22:00)

        mircearh [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        o sa duduie investitiile , dar mai intai sa mai dam niste oameni afara, sa mai taiem niste vagoane, sa mai dezafectam niste linii..
  • +22 (24 voturi)    
    CFR Marfa face cel putin 500 mil EUR (Joi, 20 iunie 2013, 14:56)

    it_s__not_news [utilizator]

    .... dupa stergerea datoriilor.

    Dar trebuia privatizata pentru Gruia, nu era clar? Sa ne traiasca securistii !
    • +4 (6 voturi)    
      Corect (Joi, 20 iunie 2013, 21:34)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

      Un alt tun cu dedicatie.

      Flota a fost mizilic.

      Vindeti ma, tot ! Macar de s-ar alege ceva si ar incapea pe maini bune !

      Din pacate - fier vechi se va alege de tot...
  • +22 (24 voturi)    
    CFR Marfa - si Hotia Plagiatorului (Joi, 20 iunie 2013, 15:32)

    alex1234 [utilizator]

    ====================================
    900 locomotive * 1 mil $ locomotiva performanta ca putere (ca a noastre) la pret de Second hand
    = 900 milioane $

    42000 vagoane * 25 mii dolari vagon la Pret de Second Hand (0.025 mil $) = 42 * 25 = 1050 milioane $
    ======================================
    DOAR VAGIOANELE SI LOCOMOTIVELE FAC APROX. 2 MILIARDE DOLARI
    ======================================
    si Guvernul Ponta face o evaluare de doar
    180 000 milioane euro ...va dati seama ce Hotie Ordinara???????????
    =======================================

    Justificativ pentru calculul meu:
    ---------------------------------------
    1. DOVADA CATE VAGOANE SI LOCOMOTIVE ARE CFR MARFA

    http://www.finantistii.ro/companii/batalia-pentru-preluarea-cfr-marfa-86-de-companii-interesate-74926

    CFR Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate.

    Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals,CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune.

    Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.

    2. CAT COSTA UN VAGON NOU ? COSTA 50000 $ DOLARI
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_railway_wagon_cost
    The price varies according to the type of the wagon-bottom discharge,side discharge hopper etc.The cost for the standard open bogie type wagon is about 2-3 million Indian rupees( around 50,000$ USD).

    3. CAT COSTA O LOCOMOTIVA NOU? COSTA INTRE 1.5-2.3mil$
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_real_locomotive_cost

    4. Statul a convertit in actiuni datoriile transportatorului feroviar
    Deci nici macar datoriile nu vor mai fi recuperate.

    5. GFR-ul nu are toti banii (vrea sa-i dea in rate)
    si a pus diverse conditii
    • +4 (4 voturi)    
      Amice... (Vineri, 21 iunie 2013, 2:39)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      ...rezonez cu indignarea si patriotismul tau, exprimate in comentariile de la multe alte article HN. E posibil sa ai si-acum dreptate si totul sa fie un smen, ca atatea altele, asa ca as vrea o discutie calma si civilizata.
      Totusi, multe argumente pe care le aduci mai sus nu sunt tocmai OK.
      1) Un articol ca dovada pentru (in)existenta unor active nu e in regula, chiar daca e vb de finantistii.ro, o publicatie respectabila.
      Mai important e sa realizezi (si cei 20 de cititori care ti-au votat pozitiv comentariul) ca vagoanele de transportat carbune sunt valoroase doar atata vreme cat e mult carbune de transportat. Poate vei fi observat, in ultimii ani in Romania se arde (si implicit transporta) tot mai putin carbune, asa ca valoarea parcului rulant specializat in asa ceva incepe sa tinda spre valoarea fierului vechi.
      2-3) Cu vagoanele e putin mai complicat (sunt multe si nu stim, la drept vorbind, ce varsta au), insa cu locomotivele treaba e destul de clara. Romania nu a mai produs aproape nicio locomotiva noua de vreo 20 de ani. Pot exista cateva exceptii, dar ma astept ca practic toate locomotivele CFR Marfa sa aiba 25 de ani sau (mult) mai mult. Cu siguranta ca daca evaluezi o locomotiva noua la 1,5-2 milioane, una de 25-30 de ani ar trebui sa valoreze MULT sub 1 milion (fa o paralela cu masinile, Logan 2013 vs Dacia 1300 1988).
      Apoi, toata aceasta pretaluire e incorecta din start; calculul tau are sens doar daca vinzi "la tona". Daca vinzi o companie in stare de functionare si care vrei sa mearga in continuare, te uiti mai degraba la rezultatele operationale. Geaba are ea 1000 de locomotive, daca 800 din ele nu functioneaza, iar 90% din vagoane ruginesc pe cine stie ce linii moarte.
      5) Inteleg ca GFR a renuntat la chestia cu ratele si cu nu stiu ce alte conditii.

      Altfel - erai mai fericit daca ii cumpara vreun emir, sau vreun rusnac din Siberia, sau unul din Cayman Islands?
      Marele semn de intrebare e neparticiparea unor mari transportatori feroviari europeni.
  • +9 (11 voturi)    
    Nea Mitica... (Joi, 20 iunie 2013, 15:39)

    JestersTear [utilizator]

    ... oferteaza CFR-ul de parca si-ar lua in rate un conac la Londra.
    :-)
  • -15 (19 voturi)    
    180 milioane dupa stergerea datoriilor catre stat (Joi, 20 iunie 2013, 15:43)

    detectivu [utilizator]

    Nu a fost vaduta ca fier vechi. Ca fier vechi era ma scumpa. Trenurile ajungeau cu mari intarzieri. Infrastructura va trebui imbunatatita pe unele tronsoane. De fapt a fost privatizata pentru ca devenise o povara pentru statul roman. Felicitari pentru aceasta privatizare!
    • +19 (19 voturi)    
      Tu te-auzi? (Joi, 20 iunie 2013, 16:11)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui detectivu

      1.
      " Infrastructura va trebui imbunatatita pe unele tronsoane"

      Pai asta tine de CFR Infrastructura neica care tot la stat a ramas.

      2. "Nu a fost vaduta ca fier vechi. Ca fier vechi era ma scumpa"

      Pai odata vanduta cumparatorul tot ca fier vechi poate s-o vanda.

      3. "Trenurile ajungeau cu mari intarzieri"

      Neica, se vinde CFR Marfa nu CFR Calatori....
      Unde ai vazut tu "mersul trenurilor de marfa"?

      4. Felicitari pentru comentariile pertinente!
      • +7 (9 voturi)    
        Multumesc (Joi, 20 iunie 2013, 16:39)

        detectivu [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        Multumesc pentru corectii. Sunt binevenite.
        • -2 (4 voturi)    
          si mai multe (Joi, 20 iunie 2013, 18:18)

          was [utilizator] i-a raspuns lui detectivu

          Intarzieri? De unde stii? Daca marfa intarzie cateva ore (2-5, mai mult nu poate pt ca tara este relativ mica, vara nu-i ca iarna si Romania nu-i ca Polonia sau Germania, hehe). Asta nu este CFR Calatori.
          Pe de alta parte CFR calatori, cu vagoane, locomotive, incinte si terenuri + tehnologie (asa cum este, poate invechita) valoreaza minimul 10X cat 180 mil EUR, adica peste 2 miliarde de USD.
  • +10 (14 voturi)    
    investitor strategic ce mai! (Joi, 20 iunie 2013, 18:18)

    Francisc 1 [utilizator]

    cand a fost vorba sa dea oltchimul lu diaconescu toata lumea se agita in schimb tiganului nu au nici o problema sa dea cfr-ul !
    • +1 (1 vot)    
      Amenzi (Vineri, 21 iunie 2013, 10:54)

      CristiG [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Stii ca s-au marit amenzile pentru discriminare, nu-i asa?
  • +15 (15 voturi)    
    Masa si Dansul in deplasare... (Joi, 20 iunie 2013, 18:20)

    trem [utilizator]

    Asta e coapta de ceva timp....Dupa licitatie ne intalnim, bem o Feteasca, servim un vitel la protap si ne bucuram ca le-am tras o tzeapa la fraierii aia si culmea....nimeni nu a spus nimic. E trist ca tzara asta e vanduta de si catre toti parvenitii....
  • +14 (14 voturi)    
    ? (Joi, 20 iunie 2013, 18:21)

    cotora [utilizator]

    nu stiu ce fel de privatizare va fi !, cand viitorul patron este unul care a vandut fier vechi !
    • 0 (2 voturi)    
      O fi vandut... (Vineri, 21 iunie 2013, 2:41)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui cotora

      Inteleg totusi ca e inginer, si intamplator unul de cai ferate/material rulant?
  • +15 (15 voturi)    
    fier vechi (Joi, 20 iunie 2013, 18:29)

    mockito [utilizator]

    un Ti_Gan care a facut bani din vanzari de fier vechi o sa faca CFR marfa o firma profitabila :)))) Mare ti-e gradina...
  • +14 (14 voturi)    
    deja vu (Joi, 20 iunie 2013, 18:36)

    Eugen_ [utilizator]

    Vanzarea CFR Marfa este un Oltchim 2.

    Diferit e doar faptul ca acum guvernul are cu ce scoate ochii FMI-ului. Ca doar ei si-au facut treaba, insa daca peste 2 luni investitorul se dovedeste neserios nu e problema lor. Important e ca FMI sa dea repede banutul, ca indata le sar bugetarii si pensionarii in cap...
  • +7 (7 voturi)    
    Licitatie cu... (Joi, 20 iunie 2013, 19:14)

    Mihail_AD [utilizator]

    ...dedicatie, participant unic, castigator cunoscut dinainte etc., etc., s-au spus, nu repet.

    Altceva nu am inteles:
    - Pe de o parte: "Sunt convins ca vom gasi solutiile pentru ca oamenii sa nu fie disponibilizati."
    - Pe de alta parte:" Deja am demarat procedura ca 1.000 de salariati sa poate benefica de ordonanta 36 privind salariile compensatorii"

    Salarii compensatorii pentru ce?
  • +7 (9 voturi)    
    o interjecţie (Joi, 20 iunie 2013, 19:29)

    ampersand [utilizator]

    Iupiii!
  • +6 (8 voturi)    
    Ce scria Fenechiu acum un an si ceva (Joi, 20 iunie 2013, 19:41)

    slakeritul [utilizator]

    http://relufenechiu.wordpress.com/2012/02/15/privatizarile-tarom-si-cfr-marfa-incompetenta-sau-un-nou-tain-platit-de-actuala-guvernare/

    Privatizările TAROM şi CFR Marfă – incompetenţă sau un nou tain plătit de actuala guvernare?
    "Ținând cont și actualul context economic care este total nefavorabil privatizării, consider necesară relansarea activităţii CFR Marfă, prin management privat și, ulterior, vânzarea unui pachet minoritar de 20%, pentru anumite necesități privind investițiile, dar păstrarea companiei CFR Marfă în proprietatea statului, transportul feroviar de marfă constituind o activitate strategică."
  • +6 (8 voturi)    
    traiască poporul suveran (Joi, 20 iunie 2013, 20:18)

    visio [utilizator]

    asta au votat proștii de români, asta capătă; dacă îl vindeau la fier vechi luat de 3 ori mai mult; trebuie făcut ceva să scăpăm de ciuma comunistă, pentru că așa nu se mai poate; pentru asta am făcut frigul și foamea pe timpul lui Ceaușescu? pe 200 mil de eur? hai să fim realiști...
    • -2 (2 voturi)    
      Interesant (Vineri, 21 iunie 2013, 2:43)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Hai sa vorbim pe sleau - preferai sa-l vanda la fier vechi? Pe bune...
  • +10 (12 voturi)    
    Superlativul mizeriei (Joi, 20 iunie 2013, 20:20)

    triciupa [utilizator]

    Asadar un penal anunta ca a dat CFR unui... unui... spuneti voi cui ca orice imi vine in minte ar fi cenzurat.
    Am ajuns sa asistam siderati cum personaje care in orice tara civilizata ar infunda puscaria isi impart prada la vedere, cu interviuri la tv si ifose de mari demnitari. Totul e incredibil, absurd. Curand Romania va redeveni irespirabila.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Joi, 20 iunie 2013, 20:30)

    lis.nc [utilizator]

    ''inca o privatizare reusita!'' marca PSD, PNL.
    Multumim din inima guvernului si conducerii de stat si de partid!

    Unde esti tu Tepes Doamne, ca punand mana pe ei...
  • +3 (3 voturi)    
    ei! (Joi, 20 iunie 2013, 20:47)

    iMinte [utilizator]

    lasa bine ca avem internet si scriem comentarii.
  • +4 (4 voturi)    
    conditie (Joi, 20 iunie 2013, 21:39)

    marmarin [utilizator]

    nu au decat sa le 'vanda' pe toate cum au 'vandut' PETROMUL. De la un popor pentru care valoarea omului se exprima in ani de puscarie, infractorii , puscariasii, hotii la drumul mare sunt in fruntea sondajelor de opinie (si sa nu-mi spuneti ca nu sunt in regula ca nu mai cred) eu nu mai astept nimic bun. Asta vrea poporul, asta sa aiba. Dar jigodiile comuniste, sa nu ne mai creada pe toti prosti. Sa nu vina puscariabilul fenechiu si sa-mi spuna ca privatizarea asta este pe bune, ca ma apuc de haiducie si-i extermin pe nemernicii astia. Imi este din ce in ce mai multa sila sa ma numesc roman si va rog sa ma credeti ca iubesc aceasta tara. Dar cand vad ce fac bugarii sau turcii sau ....... atunci cand sunt calcati in picioare de hoti si mincinosi, raman fara grai , dar mai ales fara speranta.
  • +5 (5 voturi)    
    hotii (Joi, 20 iunie 2013, 21:44)

    DaniC [utilizator]

    Alt tun marca Nastase , va puteti lua adio de la CFR Marfa , va ajunge la fier vechi
  • +3 (3 voturi)    
    fenechiu (Joi, 20 iunie 2013, 22:47)

    un dac [utilizator]

    fiecare zi in libertate a acestui om ne costa enorm de multi bani. nemaivorbind de imagine si de bun simt.
    nu are nici macar decenta de a astepta consiliul concurentei, contestatiile celor doua companii care au picat de fazani etc.
    declar acum un blestem, chiar daca par de ev mediu: cine mai voteaza in urmatorii 20 de ani PNL-ul, sa traiasca intr-o saracie si mizerie identica cu a "angajatilor" lui stoica din comuna lui de romi.
  • +6 (6 voturi)    
    CFR Marfa nu putea fi preluat de cineva de buna cr (Joi, 20 iunie 2013, 22:53)

    IoanDelaorbeni [utilizator]

    Atita timp cit vor existe transportatorii privati,CFR Marfa nu poate avea beneficii!Banuiala mea este ca se urmareste materialul rulant si puzderia de cladiri din aproape toate orasele tarii!Vom trai si vom vedea!
  • 0 (2 voturi)    
    privatizare (Vineri, 21 iunie 2013, 0:18)

    sorin.sava [utilizator]

    Sincer sa fiu decat sa aud in fiecare an ce datorii aduna firmele de stat, datorii care sunt apoi acoperite de buget, poate ca e mai bine daca ar fi privatizate.

    Astept sa se vanda CFR Calatori, la chinezi, belgieni sau olandezi .. care stiu sa aprecieze calatoria cu trenul.
  • +3 (3 voturi)    
    Banuieli neintemeiate (Vineri, 21 iunie 2013, 1:21)

    Leon_Magnificul [utilizator]

    Cum puteti sa banuiti de coruptie si abuz in serviciu un ministru cercetat penal pentru complicitate la abuz in serviciu?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri