Scandalul managementului profesionist la companiile de stat

Demetriade, noul director executiv al TAROM, despre reducerea mandatului managerului privat: N-ati vazut nici o companie - Lufthansa, WizzAir sau alta - sa vina sa justifice in presa absolut toate deciziile pe care le ia

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 24 iunie 2013, 18:25 Economie | Companii

Nicolae Demetriade
Foto: Agerpres
Managerul privat al TAROM, belgianul Christian Heinzmann, a declarat pentru HotNews.ro ca a fost fortat de catre presedintele Consiliului de Administratie al Companiei sa-si scurteze mandatul de la 4 ani la doar un an, desi rezultatele financiare ale companiei aratau primele cresteri in ultimii ani. Ulterior, membrii CA l-au numit pe Nicolae Demetriade, fost sef al TAROM, adus in Consiliu in luna mai, in functia de director executiv ce va lucra alaturi de CEO-ul belgian. Referitor la performantele lui Heinzmann, Demetriade a declarat pentru HotNews.ro ca "e greu pentru cineva din afara sa inteleaga foarte bine daca nu cunoaste limba, legislatia. Are unele probleme de adaptare". Rugat sa explice motivele care au stat la baza reducerii mandatului lui Christian Heinzmann, Nicolae Demetriade spune ca "N-ati vazut nici o companie - Lufthansa, WizzAir sau alta - sa vina sa justifice in presa absolut toate deciziile pe care le ia".
 
  • Reamintim ca Demetriade este si presedintele agentiei de turism World Travel, care reprezinta in Romania EMIRATES Airlines, SAS-Scandinavian Airlines si Flydubai. Din acest motiv, Lucian Isar, fost membru in CA Tarom, il acuza pe Demetriade ca se afla in conflict de interese cu activitatea Tarom.

HotNews.ro: Ati fost numit in functia de director executiv in cadrul ultimei sedinte a CA Tarom [n.r. vineri, 21 iunie]. De ce s-a luat aceasta decizie?


Nicolae Demetriade: Exista un plan de management al companiei realizat in urma cu trei luni. S-a considerat ca este necesara impulsionarea realizarii masurilor din acest plan si ca termenul stabilit initial pentru rentabilizarea companiei este destul de departe. Pentru acest lucru s-a considerat ca este necesar inca o persoana care sa se poata implica in implementarea masurilor astfel incat sa devansam termenul de rentabilizare.

HotNews.ro: Despre ce termen vorbim acum?

Nicolae Demetriade: Nu putem sa stabilim un termen, ar fi neadecvat acum sa dam un termen de 15 iunie 2014 de exemplu. Vom lua toate masurile sa putem implementa acest plan de rentabilizare a companiei mai devreme fata de termenul initial.

HotNews.ro: Care era termenul initial?


Nicolae Demetriade:
Termenul initial era 2015, probabil mai spre sfarsit, insa e mult prea indepartat. Fata de situatia actuala, avand in vedere competitia impusa de celelalte companii aeriene, am considerat ca e mai bine sa impulsionam activitatea.

HotNews.ro: Odata cu numirea dvs ca director executiv, s-a decis ceva si in privinta atributiilor domnului Heinzmann?


Nicolae Demetriade: Probabil ca se vor stabili atributiuni, dar in general sunt aceleasi fiindca sunt complementare. Faptul ca sunt doua persoane nu inseamna ca trebuie impartite atributiile.

HotNews.ro: Mandatul dvs pe cat timp este?

Nicolae Demetriade: Mandatul meu nu este pe o perioada determinata. Daca reusim sa ne adaptam mai bine conditiilor de piata, pot sa revin oricand in boardul CA.

HotNews.ro: Domnul Heinzmann a decis sa-si scurteze mandatul cu 3 ani. De ce credeti ca a luat o astfel de decizie?

Nicolae Demetriade: Nu pot sa stiu daca a luat aceasta decizie, dar cert este ca e greu pentru cineva din afara sa inteleaga foarte bine daca nu cunoaste limba, legislatia. Are unele probleme de adaptare.

HotNews.ro: Dumneavoastra, in Consiliul de Administratie ati discutat despre domnul Heinzmann? V-a nemultumit ceva in legatura cu activitatea sa?

Nicolae Demetriade: Vreau sa va spun ca intodeauna este loc de mai bine. Board-ul cred ca isi dorea mai multa actiune, sa se intample unele lucruri mai rapid. Probabil din acest motiv CA-ul a simtit nevoia sa ma desemneze pe mine ca director executiv. Am mai trecut pe la conducerea companiei, stiu despre ce e vorba, cunosc oamenii, compania, competitia.

HotNews.ro: Ce insemna ca lucrurile sa se miste mai rapid? Care lucruri?

Nicolae Demetriade: Adica implementarea planului de management.

HotNews.ro: Totusi, in ultimele luni, in special luna mai, rezultatele TAROM au parut a fi chiar foarte bune.

Nicolae Demetriade: N-as vrea sa comentez niste cifre pe o luna sau pe doua luni. E greu sa analizam niste date neauditate si sa consideram ca inseamna niste rezultate foarte bune.

HotNews.ro: Daca nu ne legam de aceste date, atunci pe ce date s-a analizat performanta domnului Heinzmann?


Nicolae Demetriade: Nu pe date. Acolo [n.r. in CA] nu se analizeaza pe date, daca a crescut numarul de pasageri, daca au scazut cheltuielile.... Sunt o multime de influente care pot aparea intr-un plan de management. S-a vorbit pe anumite masuri punctuale care nu au fost inca realizate, desi aveau termen de realizare...

HotNews.ro: Imi puteti da cateva exemple?


Nicolae Demetriade: N-as vrea sa va faceti o idee din doar cateva exemple. Sunt unele masuri pe care ar trebui sa le tinem in interiorul companiei sa le putem gestiona mai bine. N-ati vazut nici o companie - Lufthansa, WizzAir sau alta - sa vina sa justifice in presa absolut toate deciziile pe care le ia...

HotNews.ro: De acord, doar ca aici vorbim de o companie de stat...

Nicolae Demetriade: Eu va asigur ca nivelul de transparenta va fi maxim in perioada urmatoare. Nu cred ca va fi benefic sa discutam in presa toate masurile pe care le luam punctual. E un complex ce cuprinde intreaga activitate. E bine sa iesim in presa in viitor cu niste rezultate certe, exacte atunci cand sesizam ca s-a imbunatatit activitatea.

HotNews.ro: Daca domnul Heinzmann isi va incheia mandatul in noiembrie 2013, dvs, acum ca sunteti director executiv, vizati postul de CEO?

Nicolae Demetriade: Pentru toate functiile de conducere vom initia o campanie de a stabili viitorii angajati care sa ocupe pozitiile superioare. Eu nu imi doresc sa devin presedintele companiei. Am acceptat pentru o perioada scurta aceasta pozitie [n.r. director executiv], fiindca am fost unul din criticii ferventi ai perioadei anterioare. Am incercat sa trag semnale de alarma ca in timp ce alte companii aeriene fac pasi importanti pe piata, Tarom-ul are doar capacitatea de reactie. Nu imi doresc pozitia de CEO.

Dupa plecarea domnului Heinzmann va trebui pregatit cineva care sa nu mai fie scos asa din joben ca e cel mai bun. Trebuie sa ne convinga, cel care va ramane in continuare, ca e capabil, ca stie tot ce se intampla in companie si o poate duce mai departe.

HotNews.ro: Domnul Heinzmann ne-a spus ca a semnat reducerea mandatului sau la presiunea domnului Pascariu [n.r. presedintele CA Tarom]...

Nicolae Demetriade: Daca dumnealui are mandat pe 4 ani nu stiu cine l-ar putea obliga din Boardul de administratie sa faca asa ceva...

HotNews.ro: Domnul Pascariu. Asa sustine domnul Heinzmann...

Nicolae Demetriade: Eu va pot spune ca daca eram in locul dansului si aveam mandat pe 4 ani si aveam clauze foarte ferme si daca consideram ca mi-am indeplinit corect activitatea, nu cred ca putea sa existe cineva care sa ma preseze cineva sa fac un gest sau altul...

HotNews.ro: Dar domnul Heinzmann poate fi demis de Consiliul de Administratie?

Nicolae Demetriade: Probabil ca poate sa fie demis. Nimeni nu este ales pe viata, decat cei alesi prin votul populatiei. Restul persoanelor care nu-si indeplinesc sarcinile din mandat, cand fac greseli, cand nu respecta legislatia... Nu cred ca daca cineva are un contract pe 4 ani si face o greseala majora nu poate fi schimbat.

HotNews.ro: S-a intamplat asa ceva in cazul domnului Heiznmann? Sa nu-si respecte mandatul, angajamentele luate?

Nicolae Demetriade: Daca existau astfel de elemente, probabil ca CA-ul aplica legislatia in vigoare. Sunt de foarte curand in CA, dar eu asa ma gandesc ca daca ar fi existat elemente exacte care sa poata sa determine schimbarea dansului, s-ar fi procedat la aceasta actiune. Cred ca nu exista probleme, ci doar incercarea de a impulsiona realizarea masurilor din planul de management.

Cine este Nicolae Demetriade

Nicolae Demetriade a fost numit in cadrul Consiliului de Administratie al TAROM pe 9 mai 2013.

Demetriade a absolvit Academia de Studii Economice in anul 1970 si are peste 40 de ani de experienta in industria de aviatie si de turism. El a ocupat diverse functii de conducere in cadrul Tarom in perioada 1981-2002, intre anii 2001-2002 fiind si director general al companiei.

documente
(24 Iun 2013) DOC, 16KB
In prezent, Demetriade este si presedintele agentiei de turism World Travel, care reprezinta in Romania si Republica Moldova care reprezinta in Romania EMIRATES Airlines , SAS-Scandinavian Airlines, Flydubai si grupul de companii Royal Caribbean, Celebrity Cruises si Azamara (vezi CV-ul oficial al lui Nicolae Demetriade de pe site-ul Tarom).

Din acest motiv, Lucian Isar, fost membru in CA Tarom, il acuza pe Demetriade ca se afla in conflict de interese cu activitatea Tarom.

CONTEXT


Christian Heinzmann, CEO-ul belgian al Tarom, il acuza pe Dan Pascariu, seful Consiliului de Administratiei al companiei, ca l-a fortat sa accepte reducerea mandatului in fruntea companiei sub amenintarea demiterii.

Heinzmann a confirmat pentru HotNews.ro ca vineri, 21 iunie, a semnat o anexa la contractul prin care mandatul sau se reduce de la patru ani la doar un an, facand ca sefia sa la TAROM sa se incheie practic in luna noiembrie a anului in curs. Heinzmann, numit in functie in noiembrie 2012, spune ca asteapta ca situatia sa fie clarificata de premierul Victor Ponta, iar despre ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, spune ca a primit asigurari din partea acestuia ca activitatea sa nu va fi afectata - lucru care nu s-a intamplat.

Debarcarea fortata a lui Heinzmann are loc pe fondul unei evolutii pozitive a companiei, dupa cum arata cifrele comunicate de Tarom.

Situatia de la Tarom reprezinta al treilea scandal legat de managementul privat la o companie la care actionar majoritar este Ministerul Transporturilor. Cu doua luni in urma, managerul CFR SA, grecul Dimitris Sophocleous a demisionat, Dimitris Sophocleous a demisionat, acuzand "disperarea factorului politic de a pierde influenta asupra companiei si a finantarilor europene". Tot la inceputul anului, Presedintele Consiliului de Administratie al CFR Marfa, Mustafa Aysun, a plecat dupa doar doua luni la conducerea companiei, in conditii inca nelamurite.

Informatia privind schimbarile de la varful managementului TAROM au fost publicate, initial de catre Lucian Isar, fost membru in Consiliul de Administratie al companiei si care, de curand, a denuntat presiunile facute ca managerul privat, belgianul Christian Heinzmann sa paraseasca sefia companiei, pe blogul sau.

Isar a confirmat si pentru HotNews.ro ca vineri, 21 iunie, Heinzmann, numit CEO al TAROM din noiembrie 2012, a semnat o anexa la contractul prin care mandatul sau se reduce de la patru ani la doar un an, facand ca sefia sa la TAROM sa se incheie practic in luna noiembrie a anului in curs.

Aceasta decizie a fost luata inainte de sedinta Consiliului de Administratie de vineri, sedinta in care membrii CA au decis numirea lui Nicolae Demetriade, fost director general al TAROM, in functia de Director executiv.

Contactat de HotNews.ro, Christian Heinzmann, CEO-ul privat al TAROM, a confirmat ca a semnat reducerea mandatului sau la doar un an si ca a luat aceasta decizie la presiunea directorului Consiliului de Administratie, Dan Pascariu. Heinzmann a declarat ca Pascariu i-a dat un termen limita in care sa semneze scurtarea mandatului sau, amenintandu-l ca daca nu o face vor exista "consecinte serioase".
 
Contactat de HotNews.ro, Dan Pascariu, presedintele Consiliului de Administratie al TAROM a declarat ca Heinzmann a semnat de bunavoie documentul. "Reducerea costurilor inregistrata la TAROM a fost conjuncturala, provine din reducerea costurilor cu combustibilul, nu e un efect direct al managementului", a explicat Pascariu. "Heinzmann a fost mai degraba deranjat de numirea lui Nicolae Demetriade (ca deirector executiv Tarom - n.red.), desi decizia nu ii afecta pozitia", a mai spus Pascariu.

Miscarile la varful TAROM si incercarile de inlaturare a managerului privat vin dupa ce in luna mai 2013, compania aeriana nationala a inregistrat prima luna de profit dupa multi ani.




Citeste mai multe despre   










6726 vizualizari

  • +19 (19 voturi)    
    urmeaza privatizarea (Luni, 24 iunie 2013, 18:32)

    nash pandelica [utilizator]

    pacat ca l'au priponit pe ala de cumpara avioane pe bani ioropeni, ala ar fi fost un investitor bun la tarom, unul ...strategic.

    deci, tarom pe calea chefere marfa.
    vesnica pomenire.
  • +23 (23 voturi)    
    Pohta de furat... (Luni, 24 iunie 2013, 18:38)

    Costin1968 [utilizator]

    ...Nea Demetriade, pohta asta nu va lasa sa dormiti noaptea...
  • +8 (8 voturi)    
    Un esec previzibil (Luni, 24 iunie 2013, 19:20)

    skolko [utilizator]

    Managementul privat la stat este inca o idee buna implementata prost! Un manager, oricat de profesionist ar fi, nu poate face fata daca este aruncat de unul singur in mijlocul lupilor. Dupa ce le-a aratat ce nu merge la Tarom si le-a facut planul de redresare, CA l-a dat afara, ca nu s-a adaptat! Clasic romanesc! Lupul isi schimba parul, dar naravul ba! Cine va plati acum programul de management privat la stat ESUAT? Firma de recrutare ar trebui sa restituie cele cateva sute de mii de euro incasate pentru solutia CA si CEO de la Tarom!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cunoaste limba, legile... (Marţi, 25 iunie 2013, 17:14)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui skolko

      ...nu se adapteaza... Cu alte cuvinte, i-am explicat, pe limba noastra, dar nu intelege; si nu se poate incadra in curent... Nu a gresit, dar vrem altceva, cate un impuls in locurile potrivite...
      Dl. Demetriade a fost foarte elegant, dar mesajul este clar si e menit sa inlature orice rezistenta.
  • +6 (6 voturi)    
    belgianu' (Luni, 24 iunie 2013, 19:23)

    cbogdan [utilizator]

    Belgianu' strica "ploile" anumitor baieti si conducea TAROM departe de faliment. Dar baietilor le trebuie falimentul pentru a vinde TAROM ca pe CFR MARFA : pe nimic si la "cunoscatori"..... Alo, DNA, unde esti ?
  • +8 (8 voturi)    
    Evazive... (Luni, 24 iunie 2013, 19:24)

    dekar [utilizator]

    Pe cat de clare si punctuale intrebarile hot news,pe atat de evazive si fara substanta raspunsurile acestui tip uns cu toate alifiile predecembriste;nimic nu misca in turism si aviatie la scara macro, in "iepoca" scornicesteanului,fara controlul atent al ochilor albastri.
  • +11 (11 voturi)    
    66 ani (Luni, 24 iunie 2013, 19:28)

    skolko [utilizator]

    Nascut 1947 , Demetriade nu trebuia sa fie PENSIONAR?
    • +2 (2 voturi)    
      varsta e cel mai mic dintre impedimente (Marţi, 25 iunie 2013, 10:43)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui skolko

      Avea dreptate L Isar, Demetriade este intr-un evident conflict de interese ca reprezentant al unor companii competitoare si totodata ca director executiv si membru CA la Tarom, vezi art 153.15 din L31/90.

      @hotnews, as avea si eu urmatoarea intrebare pt dl Demetriade si dl Pascariu:
      Au fost respectate la numirea sa in calitate de director executiv prevederile OUG 109/2011 de mai jos:
      "(5) Consiliul de administraţie sau, după caz, expertul independent stabileşte criteriile de selecţie, care includ, cel puţin, dar fără a se limita la aceasta, o experienţă relevantă în consultanţă în management sau în activitatea de conducere a unor întreprinderi publice ori societăţi comerciale din sectorul privat. Criteriile de selecţie vor fi elaborate şi selecţia va fi efectuată cu respectarea principiilor liberei competiţii, nediscriminării, transparenţei şi asumării răspunderii şi cu luarea în considerare a specificului domeniului de activitate a societăţii comerciale.
      (6) Anunţul privind selecţia directorilor se publică în două ziare economice şi/sau financiare de largă răspândire şi pe pagina de internet a întreprinderii publice. Anunţul include condiţiile care trebuie să fie întrunite de candidaţi şi criteriile de evaluare a acestora. Selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei."
  • +10 (10 voturi)    
    Ramai fara cuvinte... (Luni, 24 iunie 2013, 19:29)

    fghr [utilizator]

    asa e in toata tara la toate nivelele...

    Belgianul
    Daca merge prea usor de ce merge prea usor, daca merge prea repede nu e bine ca merge prea repede...

    Concluzia sa plece strainul la el acasa, ca poate Doamne fereste face Taromul sa mearga...
    Sa vina specialistul Fenechiu, fost ospatar, fost patron de discoteca prin Tudor , fost posesor de Mertan balena ca toti baietii...
    • 0 (0 voturi)    
      Dl. Fenechiu este cel care... (Marţi, 25 iunie 2013, 17:50)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui fghr

      ...dupa spusele d-lui Heinzmann i-a dat asigurari CEO-ului ca atributiile nu-i vor fi modificate. Partidul d-lui Fenechiu este cel care il sustine si, la randu-i se bazeaza pe sustinerea d-lui Pascariu. Jocul la doua capete n-ar fi ceva nou pentru domniile lor.
  • +10 (10 voturi)    
    Politicienilor (Luni, 24 iunie 2013, 19:34)

    DanXP [utilizator]

    Parazitii tarii sunteti. Distrugeti tot! Rusine ! Va doresc o moarte dureroasa cu tot USL-ul vostru
  • +12 (12 voturi)    
    asta este chiar... (Luni, 24 iunie 2013, 19:37)

    TDragos [utilizator]

    Cum adica membrii Consiliului de Administratie nu se uita pe cifre...atunci pe baza la ce iau deciziile?...contractele se dau pe sistemul "capusa"?
    Nu este de mirare ca Taromul este unde este...cand vine unul din mediul privat imediat i se da in cap pentru ca i-a deranjat pe "baieti"...felicitari politicienilor...in frunte cu cei din USL.

    Cat mai indura romanii?...nu am vazut un popor mai supus si lipsit de reactie si personalitate.
    • +1 (1 vot)    
      Aici exprimarea nu a fost precisa (Marţi, 25 iunie 2013, 17:18)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

      Sigur ca se uita, dar nu pe ACESTE cifre. Parametrii contorizati tin probabil de alte registre
  • +8 (8 voturi)    
    manevre diversioniste (Luni, 24 iunie 2013, 19:54)

    the2003s [utilizator]

    poate ar trebui facuta o anchteta mai ampla asupra rezultatelor "managementului privat". Faptul ca si la CFR marfa si la Tarom managerilor privati le-au fost legate mainile la spate, e un mesaj cat se poate de clar! Nu sunt un fan al FMI-ului dar sa dea domnu sa nu-i lase pe nemericii astia sa mai capuseze firmele de stat.
    Toata tara ar trebui sa aiba "managent privat"
  • +1 (1 vot)    
    In Mai a fost Pastele (Luni, 24 iunie 2013, 19:59)

    antrax [utilizator]

    Si cuplat cu 1 Mai, posibil lumea sa fi cumparat bilete pt niscaiva vacante. Atat cei din Ro care au plecat in vacanta afara, cat si cei din diaspora veniti de Paste in vizita la rude.

    Cred ca asta e singura explicatie pt rezultatele bune, la ultimul zbor cu Tarom am platit 100EUR exces bagaj pt ca un cuplu trebuie sa aiba 2 bagaje standard sub 23kg, chiar daca cele 2 cumulate aveau sub 40kg, cantarirea se face pe fiecare bagaj, nu se face media pe toate bagajele unei familii. Deci o valiza mica de 15kg + una medie de 25kg = multe spume dupa ce stai o ora la coada pt ca tanti de la ghiseul Tarom din Bruxelles se misca ca moartea.
    • 0 (0 voturi)    
      E greu de crezut... (Marţi, 25 iunie 2013, 17:39)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui antrax

      ...ca primele masuri puteau sa revolutioneze calitatea serviciilor. Uneori, pentru asta e nevoie de schimbarea a doua-trei nivele ierarhice, sau de inlocuirea unei intregi generatii.
      Probabil ca focaliarea initiala a fost pe masuri administrative. Se pot reflecta si acestea in imbunatatirea performantelor.
      Apoi, cu cat se avanseaza mai mult in probleme, incep sa apara contra-reactiile, cum dealtfel s-a si vazut.
      Ma astept ca TAROM sa fie aleasa de calatori mai putin pentru conditiile oferite, si mai mult din ratiuni economice, patriotie (sic) sau de program.
      Cu bagajele, am avut o problema similara calatorind cu firma ce se considera cea mai buna din lume - Qatar Airways. E drept ca limita era de 32 kg pe bagaj intrucat ma deplasam spre Orientul Indepartat, nu spre Bucuresti. Sotia mea a depasit-o, pentru ca nu am stiut de aceasta limita, asa ca am alergat pana laprimul magazin, unde am gasit cutii de carton nefolosite. Intr-o cutie am transferat cateva kilograme de bagaj, dar discutia cu reprezentanta transportatorului nu a fost tocmai placuta.
  • +11 (11 voturi)    
    asta compara mere cu pere (Luni, 24 iunie 2013, 20:32)

    nash pandelica [utilizator]

    pai Lufthansa si wizair sunt private, taromu' e proprietate... obsteasca, nu ?!
    e normal sa dea socoteala, ca nu's de capu' lor.
    adica, n'au facut'o de capu' lor.
    dottore o sa'l mai felicite odata pe fistichiu.
    observ ca'i da sarcini d'astea de pus mana in foc dupa castane, pana ii vine randu' la cantonament.
    ca tot e compromis. omul potrivit la locul potrivit.

    le doresc privatizare sprincenata !
  • +10 (10 voturi)    
    Ca sa inteleg bine (Luni, 24 iunie 2013, 20:46)

    xvlad [utilizator]

    Acest individ a fost sef la Tarom, deci si-a dovedit deja "incompetenta", caci Taromul n-o ducea prea bine... si acum ne spune noua cum belgianul are "anumite probleme de adaptare"?

    Am pus "incompetenta" intre ghilimele pentru ca probabil omul a fost destul de competent pe obiectivele pe care le-a avut: devalizarea si capusarea companiei, in interes propriu si al partidului care l-a sustinut.

    Suntem o tara de hoti care voteaza hoti... trist...
  • +7 (7 voturi)    
    Zice-ti pe romaneste... (Luni, 24 iunie 2013, 20:47)

    tybvaly [utilizator]

    "e greu pentru cineva din afara sa inteleaga foarte bine daca nu cunoaste limba, legislatia. Are unele probleme de adaptare" = adik metehnele locale.
  • +9 (9 voturi)    
    Asta are calificare de mafiot (Luni, 24 iunie 2013, 20:48)

    NicolaeA [utilizator]

    Auzi cum se analizeaza managementul: "Nu pe date. Acolo [n.r. in CA] nu se analizeaza pe date, daca a crescut numarul de pasageri, daca au scazut cheltuielile..."; Siktir !
  • +11 (11 voturi)    
    nu se analizeaza pe date ??? (Luni, 24 iunie 2013, 20:48)

    gigel123 [utilizator]

    Pai atunci pe ce analizeaza, mai incompetentilor ? Dupa ureche ?

    Analiza pe date e singurul criteriu prin care performanta cuiva poate fi analizata obiectiv ...dar voi, relicve ale sistemului clientelar comunist, ce sa stiti.

    Nu e nicio mirare, in situatia asta, ca fel si fel de mediocritati si incompetenti ajung la conducerea unor mari companii de stat pe care ulterior le pun pe butuci.Sau poate voi chiar va doriti asta si pentru Tarom.
  • +9 (9 voturi)    
    Un frumos pas investigativ ! (Luni, 24 iunie 2013, 20:57)

    Magdalena B [utilizator]

    Deci...dupa atatia ani de non-randament, CA Tarom vrea sa urgenteze planul de management cu un an, desi de multe ori termenul mediu este de 3 ani, dupa ce au vazut dupa 3 luni ca actualul manager ridica in zbor compania.

    Dl. Heinzmann are "probleme de adaptare" la : coruptie, limite de legi, neintelegerea limbajului favoritismelor, fanfaronada, ignorarea unor nereguli ... sau oare la ce "bun" ne poate fi atat de neadaptabil ???

    Interviul arata cu ironie ca un manager cu un contract de 4 ani poate fi constrans chiar fara sa i se analizeze rezultatele in CA sa renunte la ani buni de proiect managerial, iar activitatea companiei nationale Tarom sa fie pe dubla comanda.... dl. Demetriade avand experienta multa in CA care a dus Tarom-ul in ineficienta de pana acum.

    Si de fapt... reprosurie nu au consistenta fara cifre!
  • +9 (9 voturi)    
    raspunsuri? (Luni, 24 iunie 2013, 21:03)

    loplo [utilizator]

    Evita raspunsurile ca si pisica laptele fierbinte.
    Nimic concret. Au dat jos un om (Heinzmann) care a demonstrat ca se poate.
    Aritmetica doare.
  • +11 (11 voturi)    
    dialoguri demne de caragiale (Luni, 24 iunie 2013, 21:04)

    zambara [utilizator]

    Individul asta parca isi da cu stangu'n dreptu' la fiecare propozitie:

    1. Spune ca au devansat termenul de rentabilitate, iar apoi imediat in propozitia urmatoare spune ca nu este un termen stabilit.
    2. Taromul a raportat rezultate bune dar Demetriade spune ca rezultatele sunt irelevante cand se i-au deciziile CA. Iar rezultatele belgianului nu se pun ca nu-s auditate. Dar mai jos afirma ca da, vor iesi in presa cu info atunci cand vor sesiza imbunatatirea activitatii. La ei se pune si cand doar sesizeaza imbunatatirea.
    3. Asigura de transparenta maxima dar refuza sa dea date si exemple cam la fiecare intrebare a reporterului.
    4. Spune ca Heinzmann nu putea fi obligat la demisie insa in fraza urmatoare recunoaste ca se poate.
    s.a.m.d.

    Intrebari retorice: Omul asta a fost pus acolo ca sa duca in faliment TAROM-ul? Ca sa poata fi dat si asta pe "gratis"? De ce toti managerii care reusesc sa dovedeasca faptul ca si companiile de stat pot fi profitabile (CFR, CFR MArfa, TAROM) sunt executati odata cu aparitia primelor semne de profitabilitate?

    Ce performante a avut domnul Demetriade in periada 2001-2002 cand a fost la conducerea TAROM?
    A crescut profitul TAROM-ului in perioada respectiva sau a intrat in datorii? Sunt curios.
  • +7 (7 voturi)    
    Gata! (Luni, 24 iunie 2013, 21:19)

    Sar Castic [utilizator]

    Deci se termina si cu TAROM-ul.

    Nu-i mai dau multi ani de viata. Nu ca imi pare rau pentru ca de cite ori am zburat cu ei (cei drept cam acum 20 ani) a fost o experienta nefericita... De la stewardesele acre si batrine, cu tone de fard, in general albastru sau verde pe la ochi, pina la mincarea de 2 bani servita cu aroganta.

    Dar imi pare rau, totusi.

    Pentru ca asa cum necum, reprezentau Romania. Dar, ca tot ce reprezinta Romania, animalul TAROM e stricat de la cap!

    Adios!
  • +11 (11 voturi)    
    Nu am citit decit titlul (Luni, 24 iunie 2013, 21:47)

    DT34 [utilizator]

    Unii ne cred chiar atit de batuti in cap? Ne prostesc in halul asta fara pic de rushine?
    Pai cu alte cuvinte sefu vine la mine si ma pune sa semnez o hirtie ca in toamna sa nu mai vin la munca altfel ma da afara acum, si apoi sefu le zice la toti ca am semnat de bunavoie hirtia?!?
    Iar pe domnul Demetriada as dori sa-i reamintesc ca TAROM e companie de stat, cu alte cuvinte companie e datoare sa justifice in presa deciziile luate.
    El crede ca s-a intilnit hotzul cu prostul.
    Daca nu se face nimic, chiar sintem prosti ca ne lasam calcati in picioare de toti parvenitii astia cu doua clase.
  • +9 (9 voturi)    
    Mutra de securist a la Voiculescu (Luni, 24 iunie 2013, 22:04)

    Maniu [utilizator]

    100 %. Hundred per cent.
  • +9 (9 voturi)    
    Alo! Domnul Demetriade! (Luni, 24 iunie 2013, 23:09)

    dan.c [utilizator]

    Dumneavoastra cunoasteti definitia cuvantului "canalie"?
  • +10 (10 voturi)    
    Cat tupeu are! (Luni, 24 iunie 2013, 23:38)

    mansapiens [utilizator]

    Wizzair nu este o companie de stat, iar la Lufthansa statul are 43%. Din cate stiu, Tarom are actionar majoritar statul si atunci ar fi de dorit sa mai afle si prostii care platesc ce se intampla.
  • +6 (6 voturi)    
    Nu mai puteau jumuli (Marţi, 25 iunie 2013, 6:23)

    Wanheda [utilizator]

    Nici cand o sa ajunga tot poporul inapoi in bordeie nu o sa realizeze cum e cu dottoreiii, cacaraiii, fistichiii, varanii si alti iosagi din astia fripturisti.
  • +4 (4 voturi)    
    de ce nu se justifica alte companii public? (Marţi, 25 iunie 2013, 8:45)

    apoliticus [utilizator]

    pentru ca sunt private, desteptule, nu sunt vaci de muls ca Taromul. Nici nu gandesti ce ineptii scoti pe gura. Mafia se simte foarte confortabil cu USL-ul la putere. E evident. Au reinceput sa faca ABSOLUT tot ce vor, sa jefuiasca fara perdea.
  • +4 (4 voturi)    
    da.... (Marţi, 25 iunie 2013, 9:19)

    catalin_mattei [utilizator]

    belgianul nu poate intelege ca la noi trebuie sa se fure si unde trebuie sa ajunga banii.. asta este problema celorlalti
  • +4 (4 voturi)    
    O mica mare diferenta (Marţi, 25 iunie 2013, 10:27)

    benicio [utilizator]

    Domnul acesta nu stie sau se face ca nu stie ca Lufthansa este o companie privata, ea nu da socoteala decat actionarilor ei. Tarom e o companie de stat, iar actionarii ei finali sunt cetatenii. Asa ca e normal sa dea socoteala in presa. De asta trebuie privatizate companiile de stat, fiindca exista directori si directorasi care se cred acolo pe tarlaua lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Citez din bombalau (Miercuri, 26 iunie 2013, 16:16)

    ictin [utilizator]

    "E bine sa iesim in presa in viitor cu niste rezultate certe, exacte atunci cand sesizam ca s-a imbunatatit activitatea."
    Adica ce vrea sa zica noul reprezentant al hotilor la tarom e: "Nu o sa iesim niciodata in presa, ca nu aveti treaba voi fraierilor cu ce furam noi"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version