UPDATE ​Grupul german Praktiker a cerut intrarea in faliment

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 11 iulie 2013, 12:07 Economie | Companii

Lantul german de magazine Praktiker a anuntat joi ca a depus cererea de intrare in faliment in fata unui tribunal din Hamburg (nord), oras unde se afla sediul sau, din cauza supra-indatorarii si a insolventei, scrie AFP.

"Procedura de intrare in faliment a fost intreprinsa cu obiectivul de a pune in practica un plan de restructurare", a explicat grupul, intr-un comunicat, adaugand ca in prioada imediat urmatoare magazinele isi vor mentine usile deschise.

Pe langa casa-mama, opt filiale Praktiker au cerut intrarea in faliment. Dar cele 132 de magazine Max Bahr, pozitionate pe varful de gama, precum si activitatile internationale, vor fi "putin afectate" de procedura de insolventa, a precizat grupul, fosta filiala a Metro, de care s-a desprins in 2005.

In 2012, cifra de afaceri a grupului, in pierdere de viteza de mai multi ani, era de circa 3 miliarde euro, fata de aproape 4 miliarde in 2008.

In cursul diminetuu, Praktiker a anuntat ca este la un pas de faliment, dupa ce conducerea sa a esuat in incercarea de a obtine o prelungire a liniilor de credit de la creditori.

"Discutiile pentru obtinerea de noi finantari au esuat in seara de 10 iulie deoarece anumiti creditori au refuzat", a anuntat grupul, intr-un comunicat bursier.

Praktiker va examina deci ce societati va declara insolvabile si va "publica cat mai curand posibil rezultatele acestei examinari", adauga grupul.

Pe langa gradul mare de indatorare, grupul sufera de o lipsa de lichiditati, se arata in acest comunicat.

Potrivit presei germane, discutiile cu creditorii au avut in vedere o injectie de circa 30 de milioane de euro.

Praktiker gestioneaza 430 de magazine (300 in Germania) in 9 tari din Europa, printre care si Romania, si are circa 18.000 de angajati.

La deschiderea Bursei din Frankfurt, actiunile Praktiker pierdeau 65%, pana la 0,24 euro.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

19909 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    au preturi mari (Joi, 11 iulie 2013, 12:11)

    jackalphonse [utilizator]

    este normal sa nu aiba clienti, au cele mai mari preturi.
    • +9 (9 voturi)    
      Toate lanturile mari sunt scumpe (Joi, 11 iulie 2013, 14:40)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Exemple simple.

      O lama bomfaier . 0.8 (idem Fierul) fata de 3 (Baumaxx)

      Cap de dus (exact acelasi) 9 Ron (naiba stie Instal) fata de 24 (Dedeman)

      Tot ce vine in cantitate mica e mult mai scump decat in magazinele mici. Si pretul este deseori la 300% ceea ce inseamna ca nu e vorba despre TVA neplatit sau alte potlogarii.
      • +8 (10 voturi)    
        chestia e... (Joi, 11 iulie 2013, 18:34)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        ... ca mai au si marfa proasta. Ca sa nu mai zic ca le lipsesc lucruri elementare utile (am cautat de nu-stiu-cate ori niste dimensiuni anume de suruburi si piulite - degeaba!)
    • +1 (5 voturi)    
      Eu vin cu alta intrebare. (Joi, 11 iulie 2013, 20:05)

      AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Din cate stiu, Praktiker este detinut de Metro. Nu cumva METRO urmeaza sa falimenteze si el?
      • +4 (4 voturi)    
        eu stiu (Joi, 11 iulie 2013, 23:00)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

        ca s-au despartit. scrie si in articol.
        realul de asemenea fusese cumparat anul trecut de auchan (cel putin asa au anuntat cei de la auchan). metro si-a pierdut pozitia de lider de cand cu criza. dar as vrea sa remarc un proiect foarte interesant inceput de metro. au fost primii care au initiat un ajutor pentru producatorii autohtoni. sper sa fie un succes, ma enerveaza cei de la mega care vand pepeni din grecia in conditiile in care dabuleniul lui geoana este deja prezent in piete.
  • +17 (17 voturi)    
    loool (Joi, 11 iulie 2013, 12:12)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    ce conducere de rahat trebuie sa aibe ...

    la ce preturi au lanturile obi, praktiker, dedemann ...
  • +7 (17 voturi)    
    foarte aiurea pt nemți, însă bine producătorii (Joi, 11 iulie 2013, 12:25)

    visio [utilizator]

    locali; cu ocazia asta poate vor învăța și românii că e mai bine să bage banii în buzunarele conaționalilor decât să meargă la diferite supermarketuri și să arunce banii direct în buzunarele străinilor...
    • -7 (11 voturi)    
      asa o fi... (Joi, 11 iulie 2013, 18:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Dar tare as vrea sa stiu si eu care sunt "conationalii" care vand aceleasi lucruri pe care le vand "strainii" in cazul asta, la preturi identice pentru aceeasi calitate!
      • +2 (4 voturi)    
        pentru cp sunt băiat bun, uite aici (Joi, 11 iulie 2013, 19:37)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        http://producatori.ro/
        http://www.trade-romania.ro/producatori-ro/

        p.s.
        1. rog redacția hotnews să nu considere linkurile de mai sus reclamă;
        2. codruța, s-a inventat google...”susccesuri”
    • -9 (17 voturi)    
      hahaha (Joi, 11 iulie 2013, 18:45)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Păi, dacă producătorii locali îs aşa de pătrunşi de dragostea de aproape, de spiritul caritabil al dragobetelui, de ce fras nu dau pe gratis?!?:)))
      • +11 (13 voturi)    
        tu ești fericit cu orice este moca (Joi, 11 iulie 2013, 19:39)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        alții muncesc pentru ca tu să te bucuri de ceva moca; atât poți?
  • +8 (16 voturi)    
    Au preturi mici. (Joi, 11 iulie 2013, 12:49)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Problema nu este politica de preturi a lantului, ci de ce acum preturile par mari in intreaga lume? Pariez ca marja de adaos a fost cam aceeasi pe parcursul existentei lantului dar uite ca acum se pregatesc de faliment. De ce? De ce exportul Germaniei a scazut cu 2.4% fata de lunile precedente? Face Germania produse proaste? Sunt nemtii puturosi? De ce Franta o ia pe aratura dpdv economic? De ce in curand si SUA si UK vor colapsa? (Ele vor mai avea o perioada de ragaz pana cand hartiile lor nu vor mai avea valoare - momentan ei efectiv supravietuiesc din tiparitul hartiilor - bani pentru cine n-a inteles).
    Consumatorul nu mai are bani pentru activitatile zilnice pentru ca intr-o zona au plecat foarte multi bani. Zona aceea este energia = benzina, gaze, electricitate - implicit constructii - ciment- etc. Era energia ieftina erau bani suplimentari pentru masini, constructii, excursii. S-a epuizat petrolul la 7 dolarii barilul (pret in 1999, acum 14 ani, nu foarte demult), economiile scartaie. Tot occidentul sta in picioare perfuzat si ametit, perfuzat cu hartii, si cand hartiile vor deveni igienice (nu vor mai avea in spate atat de mult petrol) va urma un colaps mare. Mai mare decat am vazut vreodata.
    • +29 (29 voturi)    
      una dintre probleme e politica de preturi! (Joi, 11 iulie 2013, 13:12)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Te contrazic, din proprie experienta. Repetata:-)
      oamenii sunt mai atenti pe timp de criza (ca o psihoza, caci unii castiga la fel) la ceea ce cumpara, la cat costa, la economii etc.
      Eu am incercat cu succes de mai multe ori urmatoarea schema: vad ceva ce-mi place la unul dintre lanturile existente, intorc produsul, iau numele producatorului, dau search pe google sau sun direct la numarul de telefon afisat si cumpar mult mai ieftin. Am cumparat si cu 300% mai ieftin.

      Una dintre cauzele saraciei la romani este fudulia.
      Ai observat cati oameni cumpara apa, sucuri si bere in timpul zilei din benzinarii? Si nu sunt toti milionari in euro...
      • -10 (16 voturi)    
        fudulia? (Joi, 11 iulie 2013, 18:21)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        adica daca cumperi o apa din benzinarie e fudulie? nu cumva e sete? nenea, io inteleg sa nu fii cheltuitor dar nici asa de chitros ca dumneata, auzi, sa nu cumperi apa din benzinarie ca e scumpa. bine, mori tu de sete pana ajungi la urmatorul supermarket sau fantana (acolo e cel mai ieftin, e gratis). esti penibil cu economiile astea facute din eliminarea costurilor cu apa de baut. de spalat te speli? ca si aia costa ceva bani.
        • +7 (7 voturi)    
          Eh... (Joi, 11 iulie 2013, 21:21)

          twi [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Da fudulule, nu e deloc gresit sa cumperi apa, bere de la benzinarie cand ti-e sete daca benzinaria aia e singurul magazin aflat in zona.

          Daca la 20-30 m de benzinarie e un magazin normal, da e fudulie.

          Am auzit nspe discutii dintre cumparatori prin magazine (si nu pareau oameni cu foarte multi bani), n-are rost sa luati de aici cascavalul X, salamul Y pt ca la magazinul Z (aflat la 20 m mai incolo) e cu 5 lei mai ieftin.

          "Pai mai merg eu pana acolo pentru 5 lei? Fac ceva pe ei de 5 lei."

          Romanii nu au valoarea banului. Si daca esti bogat si daca esti sarac n-are rost sa cumperi acelasi produs dar mai scump doar pentruca exista un smecher sa ceara mai mult.

          Desigur, economiile trebuie facute in limita bunului simt, n-are rost sa umbli peste tot pana ajungi la dementa ca sa gasesti ceva cu 50 de bani mai ieftin. Desi, pensionarii care au 500 de lei pensie, probabil c-o fac.

          Deocamdata boicotez cu placere Mega Image, pentruca am 4 magazine in cartier, pentruca au umplut Bucurestiul si pentruca s-au facut nesimtiti. Prefer sa cumpar de la Lidl care este in apropiere. Desigur, domnii care se respecta tot de la "Mega" vor cumpara.

          Cum se face ca in SUA sau in Europa de Vest daca maresc unii pretul cu 50 de centi in nustiu ce lant de supermarketuri, iese scandal si cumparatorii boicoteaza lantul respectiv pana revin preturile la normal?

          Educatia comerciantilor trebuie facuta de cumparatori si trebuie votat cu portofelul propriu.
          • +3 (7 voturi)    
            Subscriu! (Vineri, 12 iulie 2013, 0:16)

            Cocolina [utilizator] i-a raspuns lui twi

            Uite,eu m-am mutat in tarà,si pot sa afirm ca efectiv sunt speriata de preturile exorbitante...nu inteleg cum poti sa ajungi la sfarsitul lunii cu un salar de 10 milioane...De fiecare data cand schimb cate 2-300 de euro,in max 12 zile aproape ca nu mai raman nimic,si pot spune ca sunt ff atenta la preturi,prefer sa cumpar esentialul si produse de buna calitate...am observat ca f multi romani isi umplu cosul cu produse de slabà calitate,dau prea multi bani pe bautura,mezeluri,chipsuri...dar prea putini fac fac piata si aleg produse traditionale.Nu am reusit nici pana acum sa inteleg cum de sunt arhipline restaurantele,terasele?!Cu 500-800 de euro in strainatate faci cumparaturi berechet 1 luna de zile,in timp ce in Romania,acesti bani se duc atat de repede ca te sperii....
        • +8 (10 voturi)    
          imi cer scuze! (Joi, 11 iulie 2013, 22:32)

          un dac [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          nefiind un articol despre ponta sau antonescu, nu aveam de unde sa stiu ca o sa apareti pe aici, asa ca am fost putin eliptic, insa pentru dvs pot sa explic mai pe larg.
          fac dus de 6-7 ori pe zi, ma obliga meseria. sunt gigolo. nevasta e botanista, creste flori si foloseste si ea la randul ei multa apa. enorma. iar copiii au multi prieteni uslashi si trebuie sa-i spal de rezidurile rezultate din aceste prietenii de cateva ori pe zi. va dati seama ca nu-mi mai raman bani sa cumpar apa plata de la benzinarie. plec cu ea de acasa, direct de la robinet. acum intelegeti de ce sunt impotriva gazelor de sist?

          Serios vorbind, romanii sunt comozi si fuduli. Nu am vazut nicaieri telefoane mobile si masini atat de scumpe raportat la venitul purtatorului. Avem printre cele mai multe magazine de cartier din UE. Nemtii, spre exemplu, isi fac calculele saptamanal si cumpara mai ieftin de la hypermarket. Noi cumparam mai scump din fata blocului.
          Cat despre benzinarii, lucrurile sunt simple. Evident ca daca ti-e sete cumperi apa. Vorbeam de volumul mare de clienti din timpul zilei. Vezi foarte des cinci tineri intr-o masina in drum spre mare (de exemplu) care-si cumpara sucuri si bere din benzinaria de la intrarea pe autostrada A1. Tocmai trecusera de un magazin unde berea era cu 35% mai ieftina, in piata Trapezului (alt exemplu).
          Sper ca acum am fost mai clar.
          Scuzati ironia din introducere, dar nu-mi plac oamenii care jignesc fara motiv.
          • -1 (3 voturi)    
            Mai cere-ti inca o data scuze... (Vineri, 12 iulie 2013, 12:41)

            SebyS [utilizator] i-a raspuns lui un dac

            Pentru inceput, vreau sa-ti spun ca sunt de acord cu tine, referitor la faptul ca o parte din romani sunt fuduli.
            Ceea ce nu-mi place, si pentru care eu consider ca ar trebui sa-ti ceri scuze, sunt exact acele remarci ironice din prima parte a postarii, referitor la orientarea politica si igiena. Dupa cum ai zis si tu, "nu-mi plac oamenii care jignesc fara motiv" la care aduc o completare: nu-mi plac persoanele care generalizeaza. Prin postarea ta, dai dovada de ipocrizie.

            P.S. Mentionez ca nu ma intereseaza politica (toti m-au dezamagit, toti sunt la fel) insa nici nu-mi place cand cineva se ia de altcineva doar pentru ca nu este in tabara sa. Este comportament de stadion si dupa modul cum ti-ai exprimat ideile, tind sa cred ca poti mai bine decat atat.
    • +5 (7 voturi)    
      pai n-au "produse germane" (Joi, 11 iulie 2013, 18:37)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Majoritatea chestiilor de la ei sunt tzepe... chestii gen "produs in UE" (nu se stie unde, nu se stie de cine) si, mai ales, multe chinezesti! Majoritatea sunt, de fapt, un soi de "no name"
  • +28 (28 voturi)    
    Cum am prezis falimentul Praktiker (Joi, 11 iulie 2013, 13:23)

    justin puscasu [utilizator]

    Acum ceva vreme am cumparat niste fleacuri de la Praktiker si am observat ca pretul unei sacose banale de plastic - sacosa aia care e 50 de bani cam peste tot - era la Praktiker 1.20 lei.
    Atunci m-am gandit ca daca un asa magazin si-a propus sa faca profit pe seama sacoselor, e semn rau: fie de nesimtire, fie de disperare, ambele alternative fiind de rau augur.
    Si uite ca banuiala se confirma. Din pacate.
  • +21 (25 voturi)    
    Bulgare (Joi, 11 iulie 2013, 13:48)

    Kolaps [utilizator]

    Bulgare de zapada...Toate companiile, in special cele mari, au ales sa-si reduca costurile. Si cum au facut-o?In 99% din cazuri taind din cheltuielile de personal. Salarii, posturi,etc. Nu sa-si eficientizeze costurile si consumurile ci sa taie in carne vie. E la mintea cocosului ca de aici apar reactii in lant. Milioanele de someri nu vor mai cumpara decat strictul necesar,produsele cele mai ieftine. E ridicol ca idiotii din top management nu vad lucrurile astea. Si eu mi-as cumpara un computer nou(asta e din 05) dar de...nu-mi da mana. Si eu mi-as lua un smartphone, o masina, mi-as face izolatia la casa si instalatia electrica..dar cand salariul n-a mai crescut de 3 ani, cand spectrul somajului pluteste...nu o sa fac nimic din toate astea. Inmultiti cazul meu cu un miliard si o sa aveti niste cifre.
    • -5 (19 voturi)    
      o da (Joi, 11 iulie 2013, 16:59)

      ClaudiuO [utilizator] i-a raspuns lui Kolaps

      ai tu ceva cunostiinte economice dar slabute rau. In primul rand cererea da nastere ofertei si nu invers. Una din regulile de baza in economia libera nu este sa nu mai cheltui pentru ca daca toata lumea nu ar mai cheltui economia s-ar prabusi si dumneata ai munci pe nasturi nu pe bani.
      Stai tu linistit ca poate e mai bine ca 1 miliard de oameni sa nu-si permita masina aia ca ar creste pretul triplu la acel bun.

      Si de asemenea economia mondiala nu se invarte dupa saraci ci dupa clasa de mijloc si de sus. 20-30 % din populatia globului TRAIESC cu mai putin de 2$/zi. Crezi ca d-aia nu mai poate economia globala ? Ca tu nu iti iei cornul ala cu lapte si faci foame? Ca nu iti cumperi smartphone-ul ala? Pai dupa cum ziceam , fereasca sfantul cand vor ajunge saracii aia sa aibe pretentii la smartphonuri ca automat cererea va creste si ghici ciuperca ce-i ... ce altceva va mai creste? Economie de mintea cocosului.


      Revenind , Praktiker e un exemplu clar de management catastrofal care nu a inteles piata internationala si, ca un exemplu, daca nemtii apreciaza calitatea romanul aprecieaza pretul.
      • +3 (3 voturi)    
        hmmm (Vineri, 12 iulie 2013, 15:29)

        Kolaps [utilizator] i-a raspuns lui ClaudiuO

        Claudiu...economia ta e bazata pe cartile de economie,pe teorie, nu pe realitatea de zi cu zi.Cerere si oferta-e ok ce spui dar mai exista si concurenta care reglementeaza preturile in piata. Nu discutam aici despre monopol.Cat despre clasa de mijloc...cel putin in Romania e extraordinara,incredibila si inexistenta. Uite model de gandire "de aia nu mai poate economia mondiala de unul ca mine"...prietene sunt 7 miliarde de astia ca mine care vor un trai mai bun.Spuneai de aia care traiesc cu 2 dolari pe zi...in Romania traiesc cu 10 dolari pe zi majoritatea, iar daca pe aia ii spala ploaia si mananca din baobab noi trebuie sa platim si suntem impozitati inclusiv pe aerul expirat.Asa ca nu suntem cu mult mai avuti ca ei.
  • +6 (8 voturi)    
    Pacat! (Joi, 11 iulie 2013, 15:11)

    suk-yi [utilizator]

    Nu ma bucura niciodata anunturile despre "in pragul falimentului", mai ales ca totusi Praktiker era un lant de magazine bunut. Nu cel mai ieftin, dar aveau variante acceptabile pentru multe produse, plus ca un pic de variatie si concurenta nu strica.
    Poate totusi se vor redresa, sau vor fi preluati de alt mare lant - de obicei asa se intimpla.
  • +2 (2 voturi)    
    Preturi (Joi, 11 iulie 2013, 21:29)

    feisbuk [utilizator]

    Singurul lucru pe care l-am luat din Praktiker in ultimul an jumattae a fost un acumulator auto fiindca era cel mai aproape de locul unde m-a lasat "vechiul".

    Acum retelele astea, dincolo de politica agresiva fata de furnizori si de propriul personal, SINGURELE care pot sustine preturi care te pun pe ganduri (in general ieftin si foarte ieftin) la rafturi - vorbesc in toate domeniile - au un mare angajator - sunt angajatori si contribuabili neti la bugetele de stat. Nu poti compara Praktiker cu Install nu stiu cum. Aia din urma poate lucreaza la negru sau macar gri, in conditii mai putin civilizate, intr-o curte mostenita de la bunici, pe pierdere de la inceputuri, etc.

    Problema lanturilor mari in Romania si extinzand si in Europa este ca s-au extns fara masura si dupa ce au disparut banii (si implicit cumparaturile unor clienti tot mai putini ca numar si tot mai putin potenti). Este clar ca bancile nu au de gand sa mai investeasca in asa ceva - stau cu capul la cutie, doar ce s-au salvat pe spinarea contribuabililor.
  • +7 (7 voturi)    
    Faliment (Joi, 11 iulie 2013, 21:49)

    twi [utilizator]

    Daca as bate drumul cu masina ca sa ma duc la Praktiker, Bricostore, Hornbach si sa cumpar la pret dublu ceea ce as putea cumpara de la un magazin din cartier, ar fi o mostra de inteligenta, nu?

    Atunci cand vor oferi aceeasi calitate ca respectivul magazin de cartier la un pret mai mic sau acelasi pret la o calitate mai buna, voi bate si eu drumul pana acolo.

    Sau macar sa faca ceva de banii aia in plus. Sa angajeze majorete, sa scoata directorul panglici pe nas.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă