Guvernul se angajeaza sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin contractul de vanzare-cumparare a pachetului majoritar la CFR Marfa si sa incheie tranzactia (schimbul de plata contra actiuni) pana la finele lunii septembrie 2013, se arata intr-o varianta din 29 iulie a scrisorii de intentie convenita cu FMI, consultata de HotNews.ro. Potrivit documentului, se va urmari obtinerea aprobarii controlului fuziunii de la autoritatea relevanta de reglementare (n.red. Consiliul Concurentei). Daca procesul de privatizare se loveste de obstacole insurmontabile, Guvernul va redeschide licitatia pentru privatizarea majoritara a CFR Marfa, respectand un proces care urmeaza cele mai bune practici internationale, se mai arata in scrisoare.

"Am initializat un contract de vanzare-cumparare pentru vanzarea unui pachet de 51% din actiuni la compania feroviara de transportde marfa apartinand statului (CFR Marfa) pentru 905 milioane RON si am adoptat o hotarare de guvern pentru aprobarea contractului de vanzare-cumparare. In luna iunie am aprobat de asemenea o schema de eliminare a arieratelor prin care arieratele CFR Marfa vor fi reduse cu peste 90% dupa momentul incheierii vanzarii", se mai precizeaza in document.

Presedintele Traian Basescu a avertizat luni ca o blocare a privatizarii CFR Marfa de catre Guvern ar putea atrage plata de daune din contul statului roman si a cerut publicarea de urgenta in Monitorul Oficial a hotararii de privatizare a companiei feroviare, pentru a nu se putea invoca neideplinirea obligatii contractuale.

"Faptul ca nu se publica in Monitorul Oficial impiedica semnarea contractului si de aici toate efectele ce decurg: daca nu are bani, guvernul nu poate executa garantia deja depusa, 10 milioane de euro sunt deja depuse, si practic procesul e in aer, dar se iese inclusiv din angajamentele cu FMI, BM si UE", a spus Traian Basescu, care a sustinut ca, daca Guvernul "nu continua procedura din cauza lui, peste ceva timp GFR (castigatorul procedurii de privatizare, n.r.) va cere daune Guvernului Romaniei".

Presedintele a mai precizat ca Executivul s-a angajat sa finalizeze privatizarea pana la finele lui septembrie.

"Daca as fi premier as accelera procedurile la maxim, ori incasez cei 202 mil euro si sa negociez respectarea conditiilor de modernizare a companiei, si as impune un grafic de modernizare, de locomotive si vagoane noi, ori daca cel care a castigat nu vine cu banii si nu accepta conditiile din strategie guvernul poate relua linistit procedura de privatizare, asa cum scrie si in proiectul de acord cu FMI", a spus presedintele.