UPDATE Proiect controversat: Ministerul Transporturilor vrea sa permita aeroportului privat de la Tuzla sa devina punct de trecere a frontierei pe banii statului

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 7 august 2013, 14:25 Economie | Companii

Ministerul Transporturilor insista pentru deschiderea unui punct de trecere a frontierei de stat si a unui birou vamal de frontiera pe Aeroportul Tuzla, un aeroport privat, administrat de firma  Regional Air Services, controlata de Dorin Ivascu. Potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Finantelor ar urma sa asigure personalul necesar pentru efectuarea controalelor necesare trecerii frontierei de stat si sa suporte si cheltuielile aferente. Acest proiect ridica anumite semne de intrebare in conditiile in care in imediata apropiere se afla Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa. Intrebati de HotNews in ce stadiu se afla proiectul, reprezentantii Ministerului Transporturilor au afirmat ca a fost trimis la avizare la Ministerul de Interne. In schimb, Ministerul de Interne sustine ca l-a retrimis nesemnat Ministerului Transporturilor. Vezi in text mai multe detalii despre aceasta initiatia a Ministerului Transporturilor.

Proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea punctului de trecere a frontierei a fost initiat in noiembrie 2012. Insa, abia in iunie 2013, Ministerul Transporturilor l-a supus dezbaterii publice. Si  doar pentru 11 zile.
  • Vezi documentele atasate
"Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul  Tuzla se află la avizare la Ministerul Afacerilor Interne", precizeaza Ministerul Transporturilor la solicitarea HotNews.ro.

Ministerul Afacerilor Interne spune altceva. "Referitor la stadiul proiectului Hotărârii Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, precizăm că propunerea de act normativ a fost restituită, nesemnată, iniţiatorului, respectiv Ministerului Transporturilor", sustine Ministerul Afacerilor Interne.

  • Aeroport privat, cheltuieli de stat

Intrebati de ce este nevoie de un nou aeroport international in judetul Constanta, reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca "reprezintă un câştig pentru acest judeţ, inclusiv prin crearea mediului concurenţial necesar unei dezvoltări economice durabile; din acest punct de vedere, iniţiativa este în deplină concordanţă cu legislaţia în domeniul concurenţei".

Ministerul Transporturilor mai arata ca nu exista nicio legatura intre natura actionariatului si decizia de deschidere a unui punct de frontiera. "Aeroportul Tuzla este un aeroport deschis utilizării publice, statut pe care îl va avea şi punctul de trecere a frontierei de stat; de altfel nu există nicio legătură între natura acţionariatului (de stat sau privat) administratorului aeroportului şi decizia de deschidere a unui punct de trecere a frontierei de stat; de exemplu, şi Aeroportul Internaţional Bacău are administrator privat". Acesta este raspunsul ministerului la doua intrebari ale HotNews.ro: Se poate considera ca va fi un punct privat de trecere a frontierei, in conditiile in care aeroportul este administrat de firma Regional Air Services?; Daca administrarea este privata, de ce vor fi asigurate cheltuielile privind personalul si asigurarea mijloacelor de transport necesare din bugetul statului?

In acest caz, este neclar ce ar avea de castigat statul roman.

Potrivit ministerului, pe aeroportul Tuzla se pot efectua toate tipurile de operaţiuni de aviaţie civilă prevăzute de Codul aerian civil: aviaţie generală, lucru aerian, transport aerian public.

Ministerul Transporturilor mai afirma ca notificarea Comisiei Europene cu privire la modificarea listei punctelor de trecere a frontierei de stat este de competenţa Ministerului Afacerilor Interne. In schimb, Ministerul Afacerilor Interne arata ca "în situaţia adoptării  proiectului Hotărârii Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, Ministerul Afacerilor Interne va transmite informaţiile necesare Comisiei Europene, potrivit competenţelor". "Totodată, precizăm faptul că, în conformitate cu prevederile alin. 2 al art. 34 din Regulamentul nr. 562/2006, „Comisia pune la dispoziţia statelor membre şi a publicului, informaţiile comunicate în conformitate cu alineatul (1), prin publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Seria C, sau prin orice alt mijloc adecvat.” Astfel, nu există un mecanism de răspuns sau de avizare din partea Comisiei Europene în legătură cu notificările statelor membre, deoarece decizia de deschidere a unui punct de trecere a frontierei este un demers de competenţă strict naţională", a adaugat Ministerul de Interne.

Chiar daca este vorba de deschiderea unui nou punct de frontiera, Ministerul de Interne sustine ca aprobarea acestui proiect de act normativ nu tine de securitatea nationala, adica nu se incadreaza in domeniile care intra in atributiile CSAT. "Referitor la existenţa unei obligaţii de obţinere a avizului C.S.A.T. în vederea aprobării proiectului de act normativ sus-menţionat, precizăm că acesta nu se încadrează în domeniile enumerate la art. 4 lit. d) din Legea nr. 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea CSAT, cu modificările ulterioare. În ceea ce priveşte însă oportunitatea solicitării unui astfel de aviz, asupra acestui aspect se poate pronunţa doar instituţia iniţiatoare a proiectului, respectiv Ministerul Transporturilor", a raspuns Ministerul de Interne la intrebarea daca este necesar un aviz al CSAT.

  • Cine este Dorin Ivascu

Dorin Ivașcu ar fi fost spion in cadrul fostei DIE, in perioada comunista, si ar fi fost acuzat, la un moment dat, în scandalul „Țigareta 2”, din 1997, de trafic de armament către țări africane, potrivit unei anchete din ZiuaNews. In acelasi articol se mai arata ca firma pe care o controleaza, Regional Air Services, este din Tanzania. Legat de acest lucru, Ministerul Transporturilor sustine ca este o firma inregistrata la Registrul Comertului. "In conformitate cu Certificatul de înregistrare Seria B Nr. 0659243 din 03.01.2005, depus la Ministerul Transporturilor, firma REGIONAL AIR SERVICES S.R.L. figurează înregistrată la OFICIUL REGISTRULUI COMERŢULUI DE PE LȂNGĂ TRIBUNALUL CONSTANŢA", se arata in raspuns. Insa, Regional Air Services a preluat baza de Aviaţie Utilitară din Tuzla in 1999, cu 6 ani inainte de a se inregistra la Oficiul Registrului Comertului.

  • UPDATE Contactat de HotNews.ro, Dorin Ivascu a afirmat ca nu a lucrat nici pentru DIE, nici pentru SIE. De asemenea, neaga faptul ca ar fi fost acuzat in scandalul "Tigareta 2". Dorin Ivascu a mai afirmat ca a inceput o campanie impotriva sa si impotriva acestui proiect care, in opinia sa, ar asigura locurile de munca pentru mai multi oameni, cei care lucreaza deja pe aeroport si vamesii care ar urma sa fie detasati din alte zone. "De doi ani ma chinui sa obtin acest proiect", a adaugat Dorin Ivascu. Acesta mai spune ca aeroportul intruneste toate conditiile cerute de Comisia Europeana pentru a putea fi transformat in punct de frontiera.

Potrivit CV-ului sau, Dorin Ivascu a fost director Tarom in perioada 1981-1988, ocupandu-se, pe rand, de liniile pentru Libia, Singapore, Anglia si America de Nord. In perioada 1990-1996 a fost director general al Romanian Air Lines, prima companie de aviatie independenta si apoi privata din Romania. In perioada 1993-1996 a fost director si la firma de turism Lartours. In 1995 a ajuns presedinte al Romanian Air Services. In 1998 a devenit actionar unic al Regional Air Suport, reprezentand in Romania pentru 9 companii aeriene. Pentru perioada 1999-2007 este trecut in CV ca presedinte si actionar principal al societatilor Lartours, Romanian Airport Tours si Regional Air Suport. Din 2006 apare ca actionar al Regional Air Services SRL-Aerodrom Tuzla.

  • Un ONG atrage atentia asupra unor posibile nereguli legate de deschiderea unui punct de frontiera pe aeroportul Tuzla: Aderarea Romaniei la spatiul Schengen poate fi pusa in pericol

Asociatia Ecowatch tine sa aduca la cunostiinta un caz deosebit de grav de incalcare a legislatiei europene in Romania, se arata intr-o scrisoare a organizatiei. "Suspiciunile noastre au fost trezite in primul rand de rapiditatea si lipsa totala de transparenta prin care s-a propus aceasta lege in toamna anului 2012. Nu a avut loc nicio dezbatere publica. Chiar mai grav ni se pare faptul ca initiatorii acestei legi doresc sa evite prenotificarea Comisiei Europene. In proiectul de Hotarare de Guvern nu se aminteste nimic de notificarea partenerilor europeni, ceea ce inseamna ca nici nu vor fi notificati, desi aceasta notificare este obligatorie conform prevederilor art.34 din Regulamentul EC nr 562/2006 al Parlamentului European", se arata in scrisoare.

Potrivit Ecowatch, aceasta decizie ar putea pune in pericol investitiile de sute de milioane de euro in sistemele de control al infractionalitatii pe toata lungimea granitei de est a Romaniei, investitii necesare pentru aderarea la spatiul Schengen. "O buna parte din banii alocati de Uniunea Europeana pentru securizarea frontierei au fost alocati zonei litoralului romanesc, acolo unde s-au instalat sisteme de supraveghere ultraperformante pentru tot ceea ce inseamna ape teritoriale in Marea Neagra. Un calcul simplu demonstreaza ca cel mai usor mod de a eluda aparatura inteligenta de control al frontierei este deschiderea unui alt punct de granita care nu s-ar mai afla la nivelul celorlalte. Daca avem un istoric bogat de trafic cu tigari sau cu armament pe aeroporturile mari de stat, trafic eradicat printr-o infrastructura de paza implementata in ultimii ani, ce se va intampla oare pe un aeroport privat, gestionat de o firma privata inregistrata in Tanzania, al carei patron este un personaj controversat?", se mai precizeaza in scrisoare.

Ecowatch mai arata ca initiativa de a crea o granita privata la Tuzla este fara precedent in Romania si poate crea probleme in aderarea Romaniei la spatiul Schengen.

  • Ce spune Regional Air Service

Reprezentantii Regional Air Service sustin ca absenţa unui punct de trecere a frontierei de stat şi a unui birou vamal pentru traficul internaţional de călători şi mărfuri pe aeroportul Tuzla scade interesul operatorilor aerieni din turism şi a proprietarilor de aeronave medii şi mici faţă de zona de sud a litoralului. "Pentru că deschiderea unui punct de vamă şi frontieră reprezintă o investiţie substanţială, care pune presiune asupra bugetului public, statul român şi Regional Air Services - aeroport Tuzla îşi propun un parteneriat pe termen lung, prin care să rezolve acest impediment şi să asigure totodată cele mai bune condiţii de acces şi trafic pe calea aerului", se arată într-un comunicat al Regional Air Services transmis in urma cu o saptamana, potrivit Mediafax. Insa, asa cum arata proiectul, parteneriatul inseamna ca statul sa suporte cheltuielile cu personalul si cu mijloacele de transport. Firma privata ar pune la dispozitie doar spatiile, dotarile si utilitatile necesare.

"O recomandare în plus în favoarea aeroportului Tuzla este faptul că în afara misiunilor de transport pasageri, în această locaţie se execută şi misiuni de evacuare medicală de urgenţă cu bareme de timpi de intervenţie extrem de stricte pentru companiile din largul Mării Negre, dar şi pentru entităţi de stat", se mai arată în comunicatul Regional Air Service.

Reprezentanţii Regional Air Services mai spun că proiectul a trecut de consultarea publică, iar în prezent se aşteaptă semnăturile pentru autorizare din partea ministerelor cu atribuţii în domeniu.

"În baza cererii foarte ridicate de servicii vamale pe care nu le-a putut onora până acum, Ministerul Transporturilor, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice susţin Regional Air Services - Aeroport Tuzla pentru găzduirea atât a necesarului punct de lucru, Ministerul Turismului fiind, la rândul său, unul dintre beneficiari", se precizează în comunicat.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3393 vizualizari

  • -1 (5 voturi)    
    USL se lanseaza in afaceri...trafic de frontiera (Miercuri, 7 august 2013, 15:21)

    Gryphus [utilizator]

    USL cred ca vrea sa stranga bani pt campania electorala din 2014, vor sa faca trafic de frontiera cu tigari, alcool, etc
    • 0 (2 voturi)    
      Wrong (Joi, 8 august 2013, 14:53)

      Fomalhaut [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      USL nu are treaba cu asta. Daca ar avea, as ridica primul sabia si crede-ma, e destul de lunga :)
  • -1 (3 voturi)    
    Cata nerusinare (Miercuri, 7 august 2013, 15:57)

    istoriograf [utilizator]

    Cata nerusinare sa vii cu astfel de combinatii intre diversi privati (intamplator securisti si/sau din esaloanele 1,2, si 3 ale PCR si urmasilor) si diverse ministere. Acest Minister al Transporturilor pare o cloaca calduta pentru alde Fenechiu, Sova si alti aranjori vizibili si invizibili publicului. Cand sa rezolve alesii problemele acute ale Romaniei daca ei sunt preocupati tot timpul de tunuri, inginerii si jaf organizat al banului public ?
    • -1 (3 voturi)    
      Vrei un raspuns? (Joi, 8 august 2013, 1:10)

      Fomalhaut [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      "Cand sa rezolve alesii problemele acute ale Romaniei daca ei sunt preocupati tot timpul de tunuri, inginerii si jaf organizat al banului public? "

      Alesii Romaniei nu prea au ei mare treaba cu un mic aeroport privat aflat la malul marii, fie ea putin cam neagra. Alesii neamului prefera culoarea azurie a Rivierei Franceze sau a valurilor din Miami Beach. Insa daca nu ei, atunci cine?

      Raspunsul il avem in cazul Watergate (nu, nu joaca la Steaua sau Dinamo): "Follow the money". In general, atunci cand cineva construieste, altcineva vrea sa distruga. Uneori din invidie (vezi linia de gandire filozofic-mioritica "capra vecinului"), alteori pentr...bani. Deci, urmand ceea ce ne invata Watergate, adica "Follow the money", ajungem sa aflam cine va face bani din distrugerea Tuzlei (asta e un hint pentru voi, Hotnews).

      Pentru cei care prefera desenele: Bani --> Persoana/Companie --> Bani --> Fabricare stiri --> Campanie de Presa --> Afacere #1 lichidata --> Cumparat iefitn Afacere #1 de catre Persoana/Companie --> Bani Multi. (aici finalul e previzibil, unii canta, rad si danseaza)
  • 0 (2 voturi)    
    va fi schengen (Miercuri, 7 august 2013, 16:47)

    sorin3 [utilizator]

    sau non-schengen?
    poate never-schengen?
  • +2 (8 voturi)    
    Vama Granita la Tuzla (Miercuri, 7 august 2013, 17:28)

    dorinivascu [utilizator]

    Ma numesc Dorin Ivascu si vreau sa va spun ca acest articol este o calomnie la adresa mea:
    1. nu am lucrat nici la SIE nici la DIE nici la altii de genul asta vreodata
    2. nu am avut nici o problema cu Tigareta 2
    3. Faptul ca in Tanzania este o firma cu acelasi nume este o pura coincidenta si nu are nici o legatura cu mine . Nu am fost niciodata in Tanzania. Regional Air Services Tuzla este o frma romaneasca inregistrata la Registrul Comertului Constanta cu doi asociati romani

    Bineinteles ca o sa va chem in justitie sa va justificati afirmatiile si sa nu vmai permiteti sa va bateti joc de linistea unor oameni care au muncit toata viata si nu au stiut altceva decat munca . Am lucrat toata viata in domeniul aviatiei . Sund Doctor in Economie si am construit multe in domeniul aviatiei.

    De aprobarea punctului de granita la Tuzla depinde painea de toate zilele a 100 de oameni care muncesc acolo cu daruire de ani de zile si au adus aceasta fosta baza de aviatie utilitara carese afla in ruina la nivelul unui aeroport publicat in toate documentele profesionale international in domeniul aviatiei si care a fost foarte serios auditat pentru a putea capata statutul de aeroport international.

    In cazul in care , urmare a campaniei dvs , care nu ma vizeaza pe mine de fapt ci interese economice ostile noua , Aeroportul Tuzla nu va capata statut international ne rezervam separat dreptul de a va actiona In justitie sa va cerem compensatii la nivelul pierderilor pe care le inregistram si care sunt cuantificaile foarte usor .

    Dorin Ivascu
  • 0 (4 voturi)    
    halal patron privat (Miercuri, 7 august 2013, 23:48)

    magicianul [utilizator]

    Stimate domn Ivascu,
    La valoarea aeroportului nu cred ca era indicat sa postati aici, eventual un comunicat de presa sau drept la replica era mai profi sa zicem.
    Dar se pare ca nu aveti valoare... Poate aveti doar valoarea banilor castigati in viitor din afaceri cu statul...
    De ce nu ganditi ca un privat? Aduceti avioane mici private sa aterizeze, oferiti-le suport transport pana in Constanta, curse regulate VIP. Luati 1-2 avioane si faceti curse interne...ar trebui sa va permiteti..sau asteptati bani de la stat intai...

    Apoi cele 100 de suflete care ar castiga sunt 10-20 angajati privati si restul pana la 100 bugetari platiti de noi sa ajute un privat sa castige mai multi bani...
    Ce ar castiga statul roman? Desigur ca aeroportul privat ar castiga multe... Un nou punct, o noua bresa de securitate, o schema mai complicata sa distribuie bugetarii (jandarmi, frontieristi etc.).
    Un nou tip de hotzoman apare la orizont: bunul samaritean care ajuta jandarmii si politistii sa aiba unde sa lucreze. Saracii, stau degeaba in birouri..noroc cu acest nou tip de erou: Super-patriotul lui peste.. ca tot e langa mare...
    Miroase a prostie daca 3-4 ministere inghit galusca asta!!

    Apropo, puteti sa ma dati in judecata. Ce au scris cei de la hotnews nu e calomnie, se numeste articol de presa si daca va ataca imaginea pozituv sau negativ nu e treaba lor: cetatenii decid. Plus, articolul asta face reclama aeroportului, cine a auzit ca in Constanta, pe langa Kogalniceanu mai e si Tuzla??? Acum sa vezi castiguri... Reclama negativa e f buna la biznisurile mici nestiute de nimeni!!! Hahaha!!!
    • -1 (3 voturi)    
      Curat halal...de "magician" ;-) (Joi, 8 august 2013, 1:28)

      Fomalhaut [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      Nu sunt multe de comentat aici. Intr-o tara unde toti Rattus Mioriticus (i.e. Mazeta, Evoque etc) fac pe leii in spatele unor pseudonime, probabil ca a devenit un eveniment major ca cineva sa isi asume un drept la replica in nume propriu, cu ceva curaj, si nu doar prin comunicate oficiale.

      Un articol de presa devine calomnie in momentul in care NU sunt aduse dovezi suficiente (documente scrise, audio sau video). Hotnews nu s-a implicat direct in campania de presa a ZiuaNews, doar au avut nefericita idee sa ii citeze, dar asta face parte din procesul de informare a publicului si probabil ca orice media channel ar fi procedat la fel. Articolul din ZiuaNews e insa sursa "zero", una puerila, este adevarat, un material tipic pentru metoda brevetata SRS, iar daca inlocuiesti anumite cuvinte cu Querida, Crudu, Mamaia si Varciu, ai putea crede ca citesti in CanCan un articol de showbiz.

      Eh, magicianule...e interesant cati iepurasi ai tu in joben, dar mai interesanta este ferma unde ii cresti, tu si alti magicieni ;) Poate va face Hotnews o vizita, ce zici? :)

      Un sfat, chiar magic: rugati-va ca nici unul dintre pilotii cu care veti zbura vreodata sa nu aiba "competenta" profesionala a jurnalistilor "de buzunar" din Romania ;)

      - David Fomalhaut
      • 0 (4 voturi)    
        David si Goliat (Joi, 8 august 2013, 9:36)

        magicianul [utilizator] i-a raspuns lui Fomalhaut

        Sa o luam punctual:
        - articolul prezinta fapte si puncte de vedere. Nu trage concluzii. Ce conteaza ca a preluat cateva infirmatii de undeva si ulterior s-a documentat mai mult?? Dar putini e jurnalisti...
        - ce voiam sa zic si anterior: daca aveti doctorat in aviatie de ce va apucati de afaceri??? Ce are aviatia cu managementul sau marketingul?? Ca sa nu o spun eu ati spus-o in finalul raspunsului: Vai de noi daca vom fi condusi la bord de un fenomen doctorat in aviatie dar care se ocupa cu afaceri!!! Pilotii sa zboare, inginerii sa creeze, managerii sa organizeze...
        - david raspunde pt domnul ivascu si critica pseudonimele si persoanele din spatele lor. Halal atitudine. Verificam IP-ul sa vedem ca e aceeasi persoana? Si daca nu e acelasi Ivascu ce alt ciudat ar lua apararea cuiva fara sa spuna nimic decat ca e un articol copiat??? De ce nu spune nimeni proiectul impunator pe termen lung?? In 15 ani traficul va creste cu 200%, se vor crea 400 locuri de munca directe si alte 500 indirecte (logistice, buticuri etc.) Statul roman va taxa firmele si vor veni la buget 50mii euro/luna peste cei 100 mii de euro cheltuiti cu paza si siguranta. Podul aerian nou creat va depasi aeroportul frankfurt...etc... ASTEA SUNT EXEMPLE DE DREPT LA REPLICA DOMNILOR DAVID SI IVASCU!
        • -1 (3 voturi)    
          Economic Benefits from Air Transport in Romania (Joi, 8 august 2013, 14:42)

          Fomalhaut [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

          Draga Goliat cel Magic,

          IP-urile sunt diferite, la sute sau mii de km distanta, so to speak. Daca sunt identice, iti ofer eu un zbor gratuit pe ruta OTP-NCE si apoi cu limuzina direct la Monaco :)

          Hotnews este in general in canal media obiectiv, fara parti pris-uri, ei doar au preluat ideea de la ucenicii SRS si au dezvoltat prin comentariile si documentarea proprie, preluand in articol si opinia d-lui Ivascu.

          Doctoratul in Aviatie poate fi si in Airport Management and Operations, Airport Marketing, Aviation Sector Strategic Partnerships, nu doar in Dinamica Fluidelor.

          Aeroporturile reprezinta oriunde in lume catalizatori pentru dezvoltarea economoca regionala, atrag turisti, oameni de afaceri, apar hoteluri, restaurante, sosele, magazine etc. Adica locuri de munca. Iti recomand sa citesti raportul "Economic Benefits from Air Transport in Romania" publicat de catre Oxford Aviation. O sa iti placa, e gratuit pe net.

          Legat de studiul de fezabilitate financiara pentru Tuzla, chiar nu stiu daca trebuie sa apara in dreptul la replica, deci ma abtin. Dar hai sa construim mai mult si sa daramam mai putin, ce zici? :)

          - David Fomalhaut
        • +1 (1 vot)    
          Ce spui? (Duminică, 11 august 2013, 18:54)

          Doma [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

          Daca nu se ocupa unul cu doctorat in aviatie de aviatie, cine sa se ocupe ???
    • +1 (1 vot)    
      Apropos, cu cine avem onoarea ??? (Duminică, 11 august 2013, 18:45)

      Doma [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      Apropos, cu cine avem onoarea ???
      Sa va poata da omul in judecata.

      Va rog: nume, prenume, adresa.
  • -2 (6 voturi)    
    Legi cu dedicatie (Joi, 8 august 2013, 12:46)

    Popici [utilizator]

    Nu e nici prima data si probabil ca nu va fi nici ultima cand in Romania se dau legi, ordonante sau HG-uri cu dedicatie, pentru un individ, pentru o firma sau pentru interesele unui grup. Dar sa mai ai si tupeul sa "protestezi" si sa ameninti public atunci cand esti dat in vileag, asta mi se pare culmea nesimtirii!!!
    Ma intreb si eu, ca unul care a trait si simtit perioada de dinainte de '89, ce ne-securist avea posibilitatea sa devina directorul Tarom pentru America de Nord si Singapore pe vremea impuscatului? Dar nu, sa fim seriosi, acestea sunt doar "exagerari", toata lumea avea acces la asta, doar prin "munca cinstita"!
    Domnule Ivascu, macar aveti minimul bun-simt si lasati-o moarta, asa cum a picat...
    • +2 (4 voturi)    
      Camp cu balarii sau aeroport occidental? (Joi, 8 august 2013, 14:51)

      Fomalhaut [utilizator] i-a raspuns lui Popici

      Popici,

      Vrei un teren viran, cu balarii si caini vagabonzi la Tuzla, sau preferi un mic aeroport privat, dupa model occidental, sa spunem "ca in filme" (ca sa inteleaga si altii). Eu unul, nu mai doresc aeroporturi "comunale" precum OTP-ul dinainte de 1989, ci prefer Tuzle in toate orasele tarii, ca sa ma pot simti ca in Franta, Germania, UK sau SUA. Tu ce preferi?

      Si ca sa nu existe dubii: personal, am avut probleme cu colegii de serviciu ai lui Pacepa inainte de 1989, dar asta nu ma impiedica sa admit ca ceva e bun. Sincer, prefer aeroporturi decat stadioane de fotbal si prefer oamenii de aviatie, decat minerii (if you get my drift ;)

      David F.
    • +1 (1 vot)    
      Esti platit ? (Duminică, 11 august 2013, 18:56)

      Doma [utilizator] i-a raspuns lui Popici

      HG e in discutioi de 2 ani, a trecut pe la tot felul de ministry, de toate felurile.
      Ce dedicatie vezi aici ?

      Dedicatie e cand esti platit sa scrii calomnii !
  • 0 (0 voturi)    
    Campanie rusinoasa de presa (Joi, 30 octombrie 2014, 23:39)

    sarpip99@yopmail.com [utilizator]

    Ceea ce vedeţi mai sus nu este nimic altceva decât o campanie de PR. La comanda unei firme de profil, Ami Communication SRL din Constanţa, ziarele, revistele şi televiziunile acuză ilegalităţi inexistene la Aeroportului din Tuzla. Motivul este foarte simplu: operaţiunile Aeroportului Tuzla contravin intereselor mogulului Gabriel Comănescu, apropiat de Traian Băsescu, care vrea să schimbe statutul respectivului aeroport pentru a desfășura acolo operațiuni ilegale. De pe Aeroportul Tuzla ar urma să plece aparatele de zbor cu muncitori în zonele petroliere exploatate în perimetrul românesc al zăcămintelor sau în afara lui. Pentru că a pierdut licitația, Comănescu a comandat această campanie de presă. Multe redacţii au fost contactate de Ami Comunication SRL pentru a se implica, contra cost, într-o campanie de presă împotriva lui Dorin Ivaşcu, făcut peste noapte spion român şi contrabandist în operaţiunea "Ţigareta".
    Tuzla este singurul aeroport din tara care nu a primit niciodata finantari nerambursabile sau ajutoare de stat si singurul care plateste impozit pe teren. Este cel mai dezavantajat aeroport din Romania. In ciuda acestui fapt, a fost premiat in anul 2009 de catre Airport Formum drept “cel mai dinamic aeroport din Romania” si ocupa locul 4 in ceea ce priveste numarul de miscari de aeronave si un loc fruntas in ceea ce priveste numarul de pasageri.
  • 0 (0 voturi)    
    nedreptate la adresa lui Dorin Ivascu (Vineri, 13 februarie 2015, 14:56)

    SilviuCiuperca [utilizator]

    Acuzatiile la adresa proprietarilor de la Aeroportul Tuzla sunt niste povesti. Un mogul are interese mari acolo si inventeaza aceste aiureli pentru a-i murdari imaginea lui Ivascu.

    Aceste acuzatii referitoare cu "punct de trecere al frontierei pe banii statului" sunt nefondate . Este singurul aeroport din țară care deține contracte de transport aerian cu absolut toate companiile care desfășoară activități în domeniul petrol și gaze din Marea Neagră. Muncitorii companiilor off-shore sunt transportați de pe aeroport pe platformele petroliere și retur. Este motivul pentru care este absolut necesară înființarea unui punct vamal permanent în locație, astfel încât lucrătorii vamali să nu mai fie nevoiți să facă naveta de la Kogălniceanu la Tuzla, traficul să fie fluidizat și costurile de transport scăzute .
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuni (Vineri, 13 februarie 2015, 15:10)

    mihaipocora [utilizator]

    S-au lansat tot felul de minciuni in spatiul public legate de Dorin Ivascu. Adevarul e cu totul altul. La aeroportul tuzla s-au facut lucruri extraordinare. Aeroportul Tuzla este singurul aeroport din România care a construit infrastructura aferentă punctului de trecere a frontierei în perfectă conformitate cu manualul Schenghen și singurul care a susținut cheltuiala din bugetul propriu .
    In plus,cu infrastructură minimală şi o pistă de iarbă, la Tuzla se înregistrează acelaşi trafic ca pe aeroporturi care deţin deja toată infrastructura de care au nevoie pentru a fi profitabile


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă