Directorul CFR SA: Degradarea retelei feroviare a redus viteza trenurilor de calatori de la 65 km/h la 40 km/h

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 7 august 2013, 19:03 Economie | Companii

Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 km/h, iar cele de marfa cu 21 km/h, cu circa 20 km/h mai putin fata de "multi ani" in urma, potrivit CFR, care primeste sub 20 milioane euro pentru reabilitarea retelei, in conditiile in care necesarul trece de 10 miliarde de euro, transmite Mediafax.

"Nu e niciun secret pentru nimeni ca infrastructura feroviara are, sa spunem, niste performante tehnice sub nivelul asteptarilor si sub nivelul pe care publicul calator si clientii transporturilor de marfa le-ar dori. (...) Ne confruntam cu o situatie destul de grea, in sensul ca aproape 25% din podurile si podetele care sunt in administrarea infrastructurii au durata de viata depasita si circa 75% din aceste lucrari de arta sunt scadente la diverse tipuri de reparatii. An de an, restantele la reparatii capitale ale infrastructurii capitale cresc, asftel ca in prezent circa 8.000 de kilometri de cale ferata sunt scadenti la reparatii capitale", a declarat miercuri, intr-o conferinta de presa, George Micu, directorul general al CFR SA, administratorul retelei feroviare publice.

El a afirmat ca efortul financiar pentru realizarea reparatiilor capitale la cei 8.000 de kilometri este unul "urias", de peste 10 miliarde de euro.

"Este evident ca nu isi poate permite in acest moment bugetul de stat sa aloce o asemenea suma, si chiar daca s-ar gasi resursele ca aceasta suma sa fie alocata, intr-un an de zile nu s-ar putea absorbi, pentru ca fizic nu se pot efectua aceste lucrari", a spus Micu.

Degradarea retelei s-a produs in timp, cauzand scaderea vitezei de circulatie a trenurilor.

"Astazi pornim de la o medie a vitezei comerciale la marfa aflata undeva la 21 de kilometri la ora si la calatori in jur de 43 de kilometri la ora. Acestea sunt coordonatele generale ale infrastructurii", a spus Micu.


El a afirmat ca in trecut media vitezei a fost mult mai ridicata, in urma "cu multi ani" fiind de aproximativ de 40-45 km/ora la marfa si 60 - 65 km/ora la calatori.

CFR beneficiaza in acest an de suma de 78 milioane lei (aproximativ 17 milioane euro) pentru reparatii, echivalentul unor lucrari la aproximativ 22 km de cale ferata.

"Daca CFR ar reusi sa-si incaseze toate creantele si ar plati toate arieratele pe care le are, ar ramane cu circa 100 milioane de dolari capital de lucru, care i-ar permite sa functioneze in conditii optime si sa inceapa de fapt sa introduca acesti bani in cale pentru o crestere a vitezei comerciale la marfa, la calatori", a mai spus directorul general al companiei.

Compania gestioneaza peste 10.000 km de retea feroviara, cu 2.900 km cale dubla.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2041 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Fenechiu e aici? (Miercuri, 7 august 2013, 19:40)

    Gryphus [utilizator]

    Fenechiu (PNL) era ocupat cu vanzarea la fier vechi a CFR Marfa, n-a avut timp de chestii d-astea cu viteza de melc a trenului asa zis RAPID...el are LIMUZINA, vede trenul doar in poze si la TV
    • +6 (6 voturi)    
      Fenechiu nu mai e aici! (Miercuri, 7 august 2013, 21:28)

      serbanb [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Cred ca trenurile ar trebui sa circule cu 10 km pe ora. de fapt cred ca mai bine s-ar scoate trenurile si sa ne dam cauciucurile jos de la biciclete si sa mergem cu bicicleta pe calea ferata. o sa ne dam jos doar la intersextii...
  • +15 (17 voturi)    
    Esista o solutie (Miercuri, 7 august 2013, 20:10)

    ipolitic [utilizator]

    In fata unor asemenea probleme grave si complexe,
    trebuie sa venim cu solutii combinate, politico-fizice
    Se stie ca daca trenul A se apropie de trenul B, si
    amindoua au aceasi viteze de 45km/h, viteza relativa
    este de 90km/h, deci am rezolvat dublarea vitezei.
    Totusi, solutia nu este completa.
    Daca acum presupunem ca in trenul A se afla ministrii PSD
    iar in trenul B cei de la PNL, va exista un moment in care
    USL va fi mai sudat ca niciodata, si toate problemele
    se rezolva intr-o clipita.
    Rog virarea in contul meu a 10 milioane pentru consultanta.
    • +8 (8 voturi)    
      da-ne domne si contul :) (Miercuri, 7 august 2013, 21:27)

      serbanb [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      chiar daca esti cald, iti merge mintea la rece! tare comentariu!
  • +9 (9 voturi)    
    65-40 ... 0 Km/ora pe cand? (Miercuri, 7 august 2013, 20:39)

    calinsab [utilizator]

    65-40 ... 0 Km/ora pe cand? pe cand sa ne asteptam ca se vor opri de tot trenurile domnilor guvernantI?
    • +2 (2 voturi)    
      0km (Miercuri, 7 august 2013, 22:39)

      tdannyl [utilizator] i-a raspuns lui calinsab

      ... pe cand?... nu mai e mult, cand vor fi la topitorie, parol!....................................
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 august 2013, 22:36)

    Soljenitin [utilizator]

    Sa zica domnu' director si despre firmele de microbuze detinute de cei de prin conducerea CFR. Normal ca nu mai bagi bani in CFR cand interesul tau e sa ai clienti la microbuze.
  • +2 (2 voturi)    
    In curand (Miercuri, 7 august 2013, 22:42)

    Niccck [utilizator]

    viteza medie va ajunge la 10 km/ora.
    Pana la acel moment, sindicatele trebuie sa inceapa "lupta" de pe acum pentru ca la concediul de odihna al fiecarui roman fara masina personala, sa i se adauge inca 4 zile, necesare in plus pentru deplasarea cu trenul in concediu , vara , la mare.
    Despre Caile Ferate Ruginite am aflat o chestie noua : cica nu mai au pe cine sa dea afara, muncitori nu mai sunt; au mai ramas doar angajatele protejate.
  • +4 (4 voturi)    
    falimentarea si privatizarea (Miercuri, 7 august 2013, 23:28)

    Vladel [utilizator]

    Adica se falimenteaza si apoi se privatizeaza.

    Bravos!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi