Cum motiveaza Regional Air Services necesitatea transformarii aeroportului Tuzla in punct de trecere a frontierei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 8 august 2013, 13:44 Economie | Companii

Absenta unui punct de trecere a frontierei de stat si a unui birou vamal pentru traficul international de calatori si marfuri pe Aeroportul Tuzla scade interesul operatorilor aerieni din turism si a proprietarilor de aeronave medii si mici fata de zona de sud a litoralului si impune tranzitarea pasagerilor pe alt aeroport, se arata intr-un comunicat al Regional Air Services, firma care administreaza aeroportul Tuzla. Reamintim ca Ministerul Transporturilor insista pentru deschiderea unui punct de trecere a frontierei de stat si a unui birou vamal de frontiera pe Aeroportul Tuzla, un aeroport privat, administrat de firma  Regional Air Services, controlata de Dorin Ivascu.

Potrivit unui proiect de Hotarare de Guvern, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Finantelor ar urma sa asigure personalul necesar pentru efectuarea controalelor necesare trecerii frontierei de stat si sa suporte si cheltuielile aferente. Acest proiect ridica anumite semne de intrebare in conditiile in care in imediata apropiere se afla Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa. Intrebati de HotNews in ce stadiu se afla proiectul, reprezentantii Ministerului Transporturilor au afirmat ca a fost trimis la avizare la Ministerul de Interne. In schimb, Ministerul de Interne sustine ca l-a retrimis nesemnat Ministerului Transporturilor.


Regional Air Services sustine ca cele doua aeroporturi se completeaza ca servicii. "Constanta este al doilea oras din tara ca marime si este deservit, in partea de nord, de aeroportul Mihail Kogalniceanu – care este focalizat pe traficul de avioane mari si de de Tuzla, care deserveste zona de sud si este focalizat pe traficul mic si mediu si care poate functiona ca un racord cu tari de interes turistic precum Turcia, Grecia sau Bulgaria. In consecinta, cele doua aeroporturi se completeaza ca servicii. Faptul ca focalizarea pe aceste servicii raspunde nevoilor pietei si este corecta din punct de vedere economic se reflecta in chiar rezultatele si evolutia aeroportului Tuzla. Este firesc – prin insasi infrastructura sa, ca taxele pe aeroportul Mihail Kogalniceanu sa nu incurajeze traficul de avioane medii si mici, deoarece costurile de intretinere si exploatare au alta structura. In acelasi registru intra faptul ca aeroportul Mihail Kogalniceanu nu ofera combustibil pentru avioane medii si mici, iar Tuzla este in punctul finalizarii unei investitii importante pentru aceasta facilitate", se mai arata in comunicatul Regional Air Services.

Potrivit acestuia, in cazul calatoriilor offshore apar dezavantaje suplimentare, precum ocolirea poligonului de trageri sol-aer CAP MIDIA și a zonei combinatului Petrochimic MIDIA-NĂVODARI, costurile aferente implementarii procedurilor offshore intr-o altă locație, inexistența dotărilor pentru mentenanța costumelor de supraviețuire, utilizarea dificila a echipamentelor de radiocomunicații si multe altele.

Regional Air Services mai spune ca Tuzla "este cel mai dezavantajat aeroport din Romania", deoarece :este singurul aeroport din tara care nu a primit niciodata finantari nerambursabile sau ajutoare de stat si singurul care plateste impozit pe teren".

"In ultima perioada, aeroportul Tuzla a fost supus unei campanii de denigrare pe care face obiectul instantelor de judecata si nu al doscutiei publice.(...)Aeroportul Tuzla nu prejuidiciaza cu nimic drepturile si interesele aeroportului Mihail Kogalniceanu: intr-o tara democratica, oamenii trebuie sa aiba dreptul sa aleaga liber furnizorul de servicii, competitia fiind singura sansa la progres. Oamenii nu pot fi constransi sau fortati sa aleaga un aeroport in detrimental altuia, pentru ca acest procedeu se numeste, in termeni juridici, santaj", mai precizeaza Regional Air Services.

Aeroportul Tuzla a fost cumparat in anul 1998 – initial de Adrian Vasilache, sub numele Air Adria. Ulterior, in anul 2006, 50 % din partile sociale au fost preluate de Dorin Ivascu.

Intrebati de HotNews.ro de ce este nevoie de un nou aeroport international in judetul Constanta, reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca "reprezintă un câştig pentru acest judeţ, inclusiv prin crearea mediului concurenţial necesar unei dezvoltări economice durabile; din acest punct de vedere, iniţiativa este în deplină concordanţă cu legislaţia în domeniul concurenţei".

Ministerul Transporturilor mai arata ca nu exista nicio legatura intre natura actionariatului si decizia de deschidere a unui punct de frontiera. "Aeroportul Tuzla este un aeroport deschis utilizării publice, statut pe care îl va avea şi punctul de trecere a frontierei de stat; de altfel nu există nicio legătură între natura acţionariatului (de stat sau privat) administratorului aeroportului şi decizia de deschidere a unui punct de trecere a frontierei de stat; de exemplu, şi Aeroportul Internaţional Bacău are administrator privat". Acesta este raspunsul ministerului la doua intrebari ale HotNews.ro: Se poate considera ca va fi un punct privat de trecere a frontierei, in conditiile in care aeroportul este administrat de firma Regional Air Services?; Daca administrarea este privata, de ce vor fi asigurate cheltuielile privind personalul si asigurarea mijloacelor de transport necesare din bugetul statului?

In acest caz, este neclar ce ar avea de castigat statul roman.

Potrivit ministerului, pe aeroportul Tuzla se pot efectua toate tipurile de operaţiuni de aviaţie civilă prevăzute de Codul aerian civil: aviaţie generală, lucru aerian, transport aerian public.

Ministerul Transporturilor mai afirma ca notificarea Comisiei Europene cu privire la modificarea listei punctelor de trecere a frontierei de stat este de competenţa Ministerului Afacerilor Interne. In schimb, Ministerul Afacerilor Interne arata ca "în situaţia adoptării  proiectului Hotărârii Guvernului pentru aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, Ministerul Afacerilor Interne va transmite informaţiile necesare Comisiei Europene, potrivit competenţelor". "Totodată, precizăm faptul că, în conformitate cu prevederile alin. 2 al art. 34 din Regulamentul nr. 562/2006, „Comisia pune la dispoziţia statelor membre şi a publicului, informaţiile comunicate în conformitate cu alineatul (1), prin publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, Seria C, sau prin orice alt mijloc adecvat.” Astfel, nu există un mecanism de răspuns sau de avizare din partea Comisiei Europene în legătură cu notificările statelor membre, deoarece decizia de deschidere a unui punct de trecere a frontierei este un demers de competenţă strict naţională", a adaugat Ministerul de Interne.

Chiar daca este vorba de deschiderea unui nou punct de frontiera, Ministerul de Interne sustine ca aprobarea acestui proiect de act normativ nu tine de securitatea nationala, adica nu se incadreaza in domeniile care intra in atributiile CSAT. "Referitor la existenţa unei obligaţii de obţinere a avizului C.S.A.T. în vederea aprobării proiectului de act normativ sus-menţionat, precizăm că acesta nu se încadrează în domeniile enumerate la art. 4 lit. d) din Legea nr. 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea CSAT, cu modificările ulterioare. În ceea ce priveşte însă oportunitatea solicitării unui astfel de aviz, asupra acestui aspect se poate pronunţa doar instituţia iniţiatoare a proiectului, respectiv Ministerul Transporturilor", a raspuns Ministerul de Interne la intrebarea daca este necesar un aviz al CSAT.


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3063 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Santajul lui Ivascu (Joi, 8 august 2013, 14:13)

    Popici [utilizator]

    Nu stiu despre ce instante si procese vorbesc acesti securisti (mie imi suna a amenintare), dar mi se pare anormal sa vorbesti despre "mediu concurential" si despre "competitie" ca sansa de progres, cand statul roman - cel care are in grija si este actionarul principal al aeroportului Kogalniceanu - pregateste o hotarare care il defavorizeaza pe acesta din urma in mod fatis, in avantajul vadit al unui privat. In mod normal, asa cum sustine si PR-ul dlui Ivascu, ar trebui ca statul sa ii fie concurent si sa-si vada interesul propriu, conform legilor economiei de piata.
    Cat despre cei de la Ministerul Transporturilor si despre atitudinea dumnealor, mi se pare total lipsita de responsabilitate - atat din punct de vedere economic, cat mai ales din punct de vedere al iminentei si mult-asteptatei noastre aderari la spatiul Schengen. Ma intreb, cat de iresponsabil ar putea fi cineva ca - inainte de o decizie de aceasta importanta - sa "dai o duda" de o asemenea magnitudine, pentru niste interese atat de meschine?
    Singura explicatie ar fi ca interesele sa nu fie chiar atat de meschine, iar "afacerea" - fie ea cu tutun de contrabanda, fie cu armament, fie chiar cu stupefiante - sa merite cu prisosinta toate eforturile oficialilor implicati in aceasta marsavie. In care caz, sa ne pregatim, doamnelor si domnilor, pentru ceea ce se va numi intr-un viitor nu prea indepartat "Dosarul Tuzla".
    Sper - pentru binele nostru al tuturor - sa nu fiu profet in tara mea...
    • -2 (4 voturi)    
      Alimentara (Joi, 8 august 2013, 15:58)

      punk [utilizator] i-a raspuns lui Popici

      Deci tu susți ca statul să-și protejeze monopolurile prin parghii administrative ? Eu cred că ai nevoie de o cură de nechezol și câteva zile petrecute la coadă la carne. Să te rogi în genunchi de analfabeta de la alimentară să-ți dea și ție niște ouă, să vezi ce bine e cu monopolul statului.

      De fapt n-ai decât să te îmbolnăvești grav și să fi dependent de un spital de stat. O să-ți iasă pe nas "legile economiei de piață".

      Consiliul județean Constanța - sau cine administrează aeroportul Kogălniceanu - nu are nici un drept de a interveni în politica ministerului de interne de deschidere a punctelor de frontieră.

      Statul nu e o firmă care maximizează profitul, fiecare unitate administrativă are atribuții clar delimitate pentru bunăstarea cetățenilor afectați. Ministerele centrale au obligația să urmărească beneficiul național - maximizarea concurenței și micșorarea prețului serviciilor, chiar în detrimentul aeroportului "de stat".
      • +3 (5 voturi)    
        Pe malul marii, totul e despre legume (Joi, 8 august 2013, 16:42)

        Popici [utilizator] i-a raspuns lui punk

        "Consiliul județean Constanța - sau cine administrează aeroportul Kogălniceanu - nu are nici un drept de a interveni în politica ministerului de interne de deschidere a punctelor de frontieră. "
        Perfect de acord cu citatul de mai sus. Problema pe care dvs nu ati inteles-o aici - si ma intreb, din cauza tonului vizibil agresiv, daca nu cumva e voita aceasta neintelegere - e ca tocmai autoritatile locale au tras sforile pentru acest aeroport.
        Mai exact si ca sa fim lamuriti: credeti ca "misca" ceva in Constanta (mai ales de aceasta amploare) fara voia si sprijinul legumei din fruntea Partidului? Si daca mai aveti indoieli: sa cercetam si sa vedem cine a initiat si a promovat acest proiect de HG! Vom gasi pe un anume Valentin Preda, fost secretar de stat in Min Transporturilor, arestat de DNA pe treptele ministerului, omul de casa al.... ghici cui?
        • -2 (2 voturi)    
          Agresorul... (Joi, 8 august 2013, 22:28)

          punk [utilizator] i-a raspuns lui Popici

          Tonul este vizibil agresiv pentru că atât dvs. cât și autorul articolului nu stăpâniți noțiuni simple de economie sau politica publică, dar aduceți argumente din aceasta zonă.

          Încă o dată "câștigul statului" e o inepție, rolul statului este să asigure cadrul în care să se desfășoare activitatea economică. Uneori e nevoie de infrastructură greu de amortizat și o poate asigura direct (autostrăzi, aeroporturi), dar în nici un caz nu poate boicota privații pe motiv că îi fac concurență - asta e o mentalitate comunistoidă.

          Cum au ajuns acele personaje să cumpere aeroportul utilitar e o chestiune interesantă dar nu asta e subiectul și argumentul articolului.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine te plateste sa minti ? (Sâmbătă, 10 august 2013, 23:13)

      DJANGO [utilizator] i-a raspuns lui Popici

      Cine te plateste sa minti ?
  • +5 (7 voturi)    
    Pastaie (Joi, 8 august 2013, 14:20)

    magix29 [utilizator]

    De ce va mirati atat ? Drogurile din Turcia pentru Pastaie & Co trebuie sa ajunga mai repede si fara probleme. La MK e mai complicata treaba pentru ca sunt si niste G.I. pe acolo si aia nu pun botul.
  • +4 (6 voturi)    
    Aerodromul Tuzla (Joi, 8 august 2013, 14:51)

    Frank777 [utilizator]

    este o pista de pamant.Nimic altceva.
    Pentru avionete usoare.
    Probabil vrea Mazare sa plece cu zmeul de acolo direct in Zanzibar si la rugat pe Valerica Competentul sa-i faca hatarul.
  • -1 (5 voturi)    
    Concurență (Joi, 8 august 2013, 15:16)

    punk [utilizator]

    Din moment ce statul solicită prezența granicerilor la orice punct de tranzit, e normal ca statul să-i furnizeze pe cheltuiala sa.

    Întrebarea "ce câștigă statul" din deschiderea unui nou punct de frontieră esta una tip trompetă-antena3. Nu câștigă nimic, dacă eu ca cetățean vreau să trec pe la Tuzla și nu pe la Kogălniceanu atunci statul trebuie să mute agenții de frontieră corespunzător - e evident că traficul pe la alte puncte va scădea proporțional cu creșterea de la Tuzla.

    A nu se înțelege că nu există intervenție politică - dar în acest caz este o intervenție în direcția normală, apare concurență și alegere pentru consumator. Anormală este situația inversă, când statul refuză să susțină dezvoltarea pretextând că există deja alternative.
    • +3 (7 voturi)    
      Pe banii mei (Joi, 8 august 2013, 15:54)

      Popici [utilizator] i-a raspuns lui punk

      Adica, dupa parerea dvs, e normal si logic ca statul sa cedeze din banii mei (si ai altora ca mine, care nu se uita la Antenele lui Voiculescu pentru ca nu se mai uita la TV de cativa ani) unui privat care a tras niste sfori si si-a dat (din pozitia dumisale de membru in CA al AAC) autorizatie de transformare din aerodrom in aeroport si care mai are si pretentii ca el concureaza pe o piata "controlata" in conditii egale cu toata lumea! Sau macar sa se prefaca ca nu observa conflictul de interese...
      http://www.caa.ro/despre-noi/conducere.html
      Aici se vede (in josul paginii) componenta forului de conducere al Autoritatii Aeronautice Civile. Ca sa nu mai zic si de celalalt actionar de la Tuzla - dl Vasilache - si dumnealui fost sef la aceeasi AAC, concediat pe motiv de salarii babane.
      Dar ce vorbesc eu, desigur ca dansii sunt egali cu mine, cu dumneavoastra si cu toata lumea din aceasta tara si, mai mult, merita tot respectul nostru si toata stima pentru "munca" prin care s-au ridicat. Bravo, moncher! Halal sa-ti fie!
      • -3 (3 voturi)    
        Batman, Batman ! (Joi, 8 august 2013, 22:19)

        punk [utilizator] i-a raspuns lui Popici

        Nu sunt banii dvs., sunt banii mei, călator pe aeroportul Tuzla sau firmă care tranzitează marfă sau servicii pe acolo. Sunt plătitor de taxe, deci dacă statul îmi impune agenți la frontieră trebuie să îi asigure, de aia plătesc impozite.

        Este un dialog al surzilor, eu am acceptat fără rezerve că există intervenție politică dar spun că într-o țară normală administrația se deschide acel punct fără intervenții politice, conform nevoilor economiei. Mi se răspunde Batman, ăia sunt de la PSD deci trebuie să-i boicotăm cu orice preț, sigur pregătesc nasoale, droguri, armament, pulverizează droguri psihotrope în ziua alegerilor etc.
  • +2 (4 voturi)    
    mai multe chestii (Vineri, 9 august 2013, 0:28)

    o_oarecare [utilizator]

    In primul rand situatia aerodromului pentru mine e neclara. Nu e in spatiul aerian controlat. Nu are organ de trafic civil autorizat AACR. Nu stiu cine le asigura servicii de trafic aerian. Inainte de a fi cumparat aveau un fel de dispecerat la care se anuntzau plecarile si sosirile ultrausoarelor in zbor la vedere, care-si asigurau singure esalonarea. Odata decolate intrau cu organele de trafic civile de la Kogalniceanu. In primul rand ce aeroport e acela care nu are controlori ? Pana acum singurul provider de servicii de trafic aerian in tzara asta este Romatsa. In al doilea rand ce aeroport international isi doreste sa devina Tuzla? Sa se alinieze prevederilor AACR si dupa aia mai vedem...
  • +1 (7 voturi)    
    ? (Vineri, 9 august 2013, 1:45)

    o_oarecare [utilizator]

    Marele aeroport Tuzla e un aeroport inregistrat, dar care nu are niciun organ de trafic certificat. Respectiv nu are turn de control. Pe el aterizeza si decoleaza numai zboruri VFR, la vedere, ultrausoare, care se esaloneaza singure. Zona de control de aerodrom , CTR-ul face parte din spatiul necontrolat. Nu vad justificarea economica pentru o asemenea investitie. Vor barosani de peste hotare sa vina cu tartareatza lor de 5 to la aterizare direct la ei?
    • 0 (0 voturi)    
      O_oarecare (Vineri, 16 august 2013, 9:52)

      RaduCraio [utilizator] i-a raspuns lui o_oarecare

      Ce treaba are spatiul aerian necontrolat si zborul VFR cu procedurile de frontiera? Ai auzit tu cate ceva dar nu ai auzit bine. Eu detin un avion privat si prefer sa merg la Tuzla decat la Kogalniceanu sa fac zona de asteptare 1 ora ca marile organe ce control si apropiere se panicheaza cand au mai mult de doua avioane in CTR. :) Sa stii ca baietii aia de la Tuzla sunt doar pentru informare, dar la dotari si mai ales la pregatire le dau mare clasa celor de la Kogalncieanu care sunt platiti de Romatsa din banii nostrii cu salarii de mii de euro si posturi mostenite din tata in fiu. Justificare economica pentru cei 500 de angajati de la Kog. pentru 2 aterizari pe satamana o vezi?
  • -1 (3 voturi)    
    Au nevoie (Vineri, 9 august 2013, 11:04)

    Gabi M [utilizator]

    USLacomii de un trafic mai intens de tigari,droguri si armament care sa le aduca si mai multi bani!
  • +1 (1 vot)    
    slava domnului ca mai sunt si oamnei integri (Sâmbătă, 10 august 2013, 20:47)

    dorinivascu [utilizator]

    Vineri, 09 august 2013, 19:11
    Eur: 4.4373▼ | Usd: 3.3157▼

    La comanda unei firme de public relations
    Aeroportul Tuzla - ţinta unei campanii de tip mafiot în mass-media
    Acasă » Actualitate



    La comanda unei firme de public relations, ziarele, revistele şi televiziunile inventează o operațiune dubioasă desfăşurată în jurul Aeroportului din Tuzla. Adică persoane interesate ar dori să schimbe statutul respectivului aeroport pentru a desfășura acolo operațiuni ilegale. În fapt, nu demult a avut loc o licitație pierdută de firma unui mare shogun constănţean. De pe Aeroportul Tuzla ar urma să plece aparatele de zbor cu muncitori în zonele petroliere exploatate în perimetrul românesc al zăcămintelor sau în afara lui. Pentru că a pierdut licitația, constănţeanul a comandat o campanie de presă. Şi redacţia cotidianul.roa fost contactată de oameni de la Ami Comunication srl pentru a se implica (evident, contra cost) într-o campanie de presă împotriva lui Dorin Ivaşcu, făcut peste noapte spion român şi contrabandist în operaţiunea "Ţigareta". Am refuzat, dar la puţină vreme pe televiziuni şi în reviste au început să curgă articolele şi emisiunile care terfelesc şi acuză câştigătorul licitaţiei desfășurate pe seama Aeroportului Tuzla.
    Criza economică se prelungeşte, iar efectele sale aberante în comportamentul presei ar trebui stopate printr-o intervenție a autorităților şi prin renaşterea organizaţiilor profesionale. Altfel, orice mogul, orice bandit, orice potenat poate comanda o campanie defăimătoare prin presă. De bună seamă, intermediara de firme de public relations. Publicăm mai jos comunicatul de presă al SC Regional Air Services SRL, ținta campaniei de presă plătite de un adversar economic. Cornel Nistorescu
  • +1 (1 vot)    
    MINCINOSII arunca fumigene ! Dar nu le merge ! (Sâmbătă, 10 august 2013, 23:13)

    DJANGO [utilizator]

    Dragi tovarasi,

    degeaba mintiti sofisticat, MINCIUNA RAMANE MINCIUNA si CALOMNIA ramane CALOMNIE.

    Nu va mai crede nimeni.

    In plus, furtul pe care il puneti discret la cale incepe sa se dezvaluie.
    Nu aparati M Kogalniceanu, ci incercati SA IL FURATI< mai ales acum, ca statul a bagat bani in el.

    Concurenta nu a facut niciodata rau nimanui. Cu atat mai puytin statului roman, pe care tocmai dvs., care va prefaceti ca il aparati, l-ati furat in ultimul hal.

    Si inca ceva: DACA ATI FI AVUT CARACTER, v-ati fi dat NUMELE REALE. Dar sunteti doar 2 oameni josnici, pkatiti sa calomnieze un competitor, o companie performanta de prestigiu.

    as incheia cu SA VA FIE RUSINE, dar stiu ca nu aveti.

    Iar oamenii din tara asta nu sunt atat de prosti incat sa va creada minciunile PENIBILE si inventiile alambicate si care n-au nicio legatura nici cu logica nici cu un minim de cunostinte coerente in aviatie !
  • +1 (1 vot)    
    Aeroportul Tuzla (Vineri, 16 august 2013, 10:07)

    RaduCraio [utilizator]

    Eu am mers de multe ori pe Aeroportul Tuzla si tot timpul am fost extrem de multumit de servicile oferite. Vor sa fie deschisi traficului international pentru zborurile in afara apelor teritoriale ale Romaniei. Este doar o formalitate pentru pasagerii non UE. Ce trafic de arme? In primul rand nu au ce face acest trafic de arme despre care tot marsati voi prin presa. Cat despre "saracul" Aeroport M. Kogalniceanu, va zic eu ca se bat de musca din cauza proastei administrari si a taxelor exagerate pentru servicile pe care le ofera.Nu se intreaba nimeni cum de au 500 de angajati si totusi au numai 2 ateriari pe saptamana? Aeroportul Tuzla nu are cum sa le fure niciun fel de trafic. Sunt pe segmente total diferite.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri