Directorul Societatii Nationale a Sarii SALROM, Aurel Bucur, a declarat sambata, la Praid, ca exista intarzieri in semnarea contractului cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), iar lucrurile trebuie urgentate, pentru ca deja iarna a inceput, transmite Agerpres.

"Din pacate, suntem in intarziere de a semna contractul cu CNADNR-ul. Spre surprinderea mea si, din nefericire, autoritatile romane au avut ceva schimbari in cadrul conducerii CNADNR si, desi m-am intalnit de cateva ori in luna august si in luna septembrie, suntem deja in luna octombrie si nu avem un contract incheiat. Va avea loc negocierea la bursa pe 7 octombrie, speram sa incheiem contractul si sa recuperam timpul pierdut. Deja iarna a inceput sa vina peste noi", a afirmat Aurel Bucur, in cadrul unei intalniri cu presa pe care a avut-o la sediul Salinei Praid.

Directorul SALROM si-a exprimat speranta ca va exista o colaborare buna cu CNADNR, in conditiile in care a crescut cantitatea de sare solicitata, de la 250 de mii la 400 de mii de tone.

"Avem niste capacitati de derulare si niste cantitati pe care nu putem sa le depasim, cu toate eforturile supraomenesti pe care am vrea sa le facem. Totodata, a crescut cererea cantitatii de sare de catre CNADNR de la 250 mii de tone la 400 de mii de tone pentru acest sezon, probabil impulsionati si de anuntul meteorologilor ca va fi o iarna foarte grea. Sper sa facem fata. Noi avem peste o suta de mii tone depozitate deja in cele sapte saline ale noastre, dar va trebui sa ne miscam foarte repede si speram sa am tot sprijinul si toata colaborarea celor de la CNADR", a spus Aurel Bucur.

El a punctat ca, din fericire, partenerii traditionali din Ungaria si Slovacia si-au facut deja stocuri de sare, o intarziere fiind semnalata doar in semnarea contractului cu partenerii din Serbia.

"Avem o situatie relativ fericita, pentru ca vecinii nostri din Ungaria si Slovacia, principalele doua tari invecinate care sunt deszapezite cu sare din Romania, si-au facut deja stocuri - 50 de mii de tone in Slovacia, 50 de mii de tone in Ungaria. Din pacate, in Serbia, alt partener traditional, s-a purces tarziu la demararea incheierii contractelor. (...) Dar speram totusi sa depasim aceste sincope. Am in vedere ca noi ne-am pregatit, avand istoricul anilor precedenti, unde la Salina Praid, spre exemplu erau cozi interminabile, de la 80 de camioane in sus, anul acesta speram sa nu mai avem", a precizat directorul SALROM.