Gruia Stoica, GFR: Nu avem treaba cu Hotararea de Guvern privind CFR Marfa. Vrem sa recuperam banii daca Ministerul Transporturilor nu obtine amanarea

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 9 octombrie 2013, 21:24 Economie | Companii

Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Roman (GFR), afirma ca "nu are nicio treaba" cu hotararea de guvern prin care data limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa a fost fixata pentru 13 octombrie si va analiza varianta de a-si recupera cel putin costurile avute pana acum daca Transporturile nu obtin amanarea, informeaza Mediafax.

 "Noi suntem pregatiti sa platim diferenta de suma in conditiile in care vanzatorul isi indeplineste obligatiile asumate, adica obligatiile suspensive fara de care nu se poate inchide contractul, implicit avizul de la Consiliul Concurentei sau, dupa caz, Comisia Europeana. GFR, ca si cumparator, nu are nicio treaba cu HG-ul, vanzatorul trebuie sa faca demersurile necesare pentru prelungirea termenului de privatizare in baza contractului semnat intre parti. Pana in prezent, eu mi-am indeplinit toate obligatiile suspensive, am virat 30 de milioane de euro si am tratat cu maxima seriozitate acest proces de privatizare pe care vreau sa il duc pana la capat. Daca vanzatorul nu obtine prelungirea, este problema lui si ca in orice relatie contractuala, vom analiza varianta de a ne recupera, cel putin, costurile avute pe toata perioada privatizarii", a declarat omul de afaceri pentru agentia de presa citata.

Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa a fost publicata pe 14 august in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.

In sedinta de miercuri, Guvernul nu a discutat un proiect elaborat de Ministerul Transporturilor pentru prelungirea pana la 20 decembrie a datei limita pentru privatizarea CFR Marfa, astfel ca, in lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Roman ar trebui sa achite in urmatoarele zile inca 170 milioane euro pentru 51% din actiuni.

----------------------

GFR a virat, joi, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) intr-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentand 10% din pretul de cumparare a 51% din actiunile CFR Marfa detinute de stat, conditie prealabila pentru finalizarea procesului de privatizare. Anterior, GFR a depus o garantie de 10 milioane euro pentru participarea la privatizare.

In nota de fundamentare a proiectului de hotarare de guvern elaborat de Ministerul Transporturilor se precizeaza ca prin amanarea termenului se vizeaza asigurea parcurgerii perioadelor necesare pentru completarea de catre cumparator a documentelor depuse prin notificarea Consiliului Concurentei si emiterea deciziei din partea autoritatii de concurenta, dar si pentru formalitatile de inregistrare la Registrul Comertului a reducerii capitalului social al CFR Marfa.

Luni, presedintele Traian Basescu a declarat ca orice om care priveste la modul in care se desfasoara procesul de privatizare a CFR Marfa poate considera ca mai devreme sau mai tarziu acesta va face obiectul unei anchete.

Marti, premierul Victor Ponta nu s-a pronuntat legat de prelungirea acestui termen, precizand ca va discuta cu ministrul Transporturilor si va fi decis atunci daca procedura de privatizare va fi oprita, caz in care statul trebuie sa restituie cumparatorului banii achitati pana in prezent, sau va fi continuata.

El a justificat insa o eventuala prelungire a termenului de finalizare a privatizarii CFR Marfa prin faptul ca Guvernul nu ar putea sa transfere compania in proprietate privata nici daca sunt achitati acum toti banii, fara avizul Consiliului Concurentei.

In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Contractul a fost semnat la inceputul lunii septembrie, Gruia Stoica declarand atunci ca banii vor fi platiti dupa ce Consiliul Concurentei va emite o decizie privind tranzactia.

GFR a depus in urma cu aproximativ doua saptamani la Consiliul Concurentei notificarea privind achizitia a 51% din CFR Marfa. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate in tranzactie si piata de profil.

Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat duminica pentru MEDIAFAX ca o analiza obisnuita dureaza maxim 45 de zile daca notificarea este completa, iar in cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.

El a adaugat ca institutia pe care o conduce a solicitat GFR unele completari cu termen de primire in 20 de zile, iar din experienta Consiliului, dupa ce notificarea este completa, o analiza dureaza circa o luna.

CFR Marfa este cea mai mare companie de profil din Romania, iar GFR principalul competitor.


Citeste mai multe despre   










4211 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Sunt curios (Miercuri, 9 octombrie 2013, 21:27)

    nano2k [utilizator]

    "Costurile avute pana acuma" includ si spagi?
  • +8 (8 voturi)    
    Inca un succes major USL... (Miercuri, 9 octombrie 2013, 21:47)

    Sani [utilizator]

    Hei mazeta, evoque, ...un comentariu ceva....

    Basescu este de vina ca GFR n-a gasit banii nu-i asa?
    L-a stresat asa de rau pe Gruia Stoica ca banii din buzunarul (conturile) acestuia s-au topit!
    Ah, si increderea institutiilor financiare s-a topit cand Basescu s-a uitat urat.....

    Bai, ce om....
  • +5 (5 voturi)    
    Teapa este tot mai evidenta la CFR marfa (Miercuri, 9 octombrie 2013, 22:09)

    andreesanu [utilizator]

    Ca privatizarea CFR marfa a fost tot o teapa USL devine tot mai evidenta o data cu termenul de 15 octombrie.Derbedeii din ministerul transporturilor PNL stii deja facuse jocul sa lungeasca pelteaua Amenintarea cu un alt proces din care nu putea lipsi Ponta ,l-a facut sa nu adopte ordonanta de urgenta.
    Ceva mirosea de cind Ponta a impins semnarea contractului pina terminarea interimatului sau,iar semnarea s-a facut nu de noul ministru ci de secretar de stat impins in postura de tap ispasitor.
    Dupa sedinta de ieri reese clara teapa trasa de Ponta liberalilor si FMI ,iar bulibasa Stoica s-ar putea sa ramina cu banii dat,asa se mai recupereaza din ce-a furat de la CFR de cind face afaceri cu statul roman.
    Sa vedem cum reactioneaza FMI la cele doua tepe :
    privatizarea esuata la CFR si adoptare OU pe insolventa.
  • +7 (7 voturi)    
    De ce vrea Gruia sa retraga avansul?? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 22:12)

    dookuhaka [utilizator]

    Cred ca este o alta golanie la mijloc! Castigi o licitatie, dai 10% avans apoi nu mai vii cu restul si te astepti sa-ti poti recupera si cei 10% achitati dupa ce l-ai incurcat pe vanzator? Pai ideea nu era ca cei 10% sa fie in fapt o garantie? Cum sa-i mai dea statul inapoi garantia? Ori vine cu restul ori "Pa" garantie! Vorba lui Ponta - asta cu "pa"!
  • +6 (6 voturi)    
    face ce face...... (Miercuri, 9 octombrie 2013, 22:16)

    translativus [utilizator]

    .....plagiatorul si ma da odata cu palma in rahat de stropeste tot USL-ul.

    Sunt curios ce reactie va avea la flitul pe care i l-a dat GFR si daca va avea curajul sa il persifleze si pe GS.
    Cred ca latratul obraznic se va transforma intr-un scheunat umil.
    Se va vedea cine este seful.
  • +6 (6 voturi)    
    Confuzie sau rea-credință? (Miercuri, 9 octombrie 2013, 22:18)

    MVM [utilizator]

    1. Obligația de a obține autorizarea de la Consiliul Concurenței este a CUMPARATORULUI, adica dl.Stoica/GFR, nu a vanzatorului, adica Min.Transporturilor.
    2. Contractul de privatizare nu prevede nicaieri ca ar exista obligatia de a prelungi termenul de plata. Poate ar fi fost cazul daca era vina Min.Transporturilor. Ca sa fim corecti, Statul a facut tot ce era tinut sa faca.
    3. Dl.Stoica trebuia sa notifice ”prompt” tranzactia la Consiliul Concurentei. A facut acest lucru la 2 luni de la semnarea contractului si inainte cu 3 saptamani de expirarea termenului prevazut, in conditiile in care Consiliul Concurentei a anuntat raspicat de mai multe ori ca analiza dureaza de la minim o luna si pana la 5 luni.
    Dl.Stoica nu si-a indeplinit obligatia de notificare prompta si ai zice ca a ales intentionat un termen cat mai scurt, astfel incat sa fie sigur ca nu are cum sa primeasca o decizie de la Concurenta. Poate era constient si ca decizia Consiliului Concurentei ar fi fost cu siguranta negativa.
    Concluzia: teatru!
    • +1 (1 vot)    
      ca sa mai adaugam (Joi, 10 octombrie 2013, 9:26)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      si faptul ca, tarziu cand a facut-o, nu a depus la CC documentatia completa.
  • +6 (6 voturi)    
    e groasă (Miercuri, 9 octombrie 2013, 22:31)

    Googol [utilizator]

    dacă la nivelul ăsta, guvernul favorizează asemenea gunoaie, e grav. e halucinant modul în care guvernul pune bețe-n roate unor acționari străini doar ca să le facă jocul unor parveniți. mesajul prost a fost transmis, românia nu vrea capital străin. și uite așa ne săpăm groapa singuri, zi după zi.
    • +4 (4 voturi)    
      Corect (Miercuri, 9 octombrie 2013, 23:59)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Googol

      Totusi se bate moneda pe RMGC, ca vezi doamne daca nu se face proiectul de la RM dam semnale negative investitorilor straini, ceea ce este un mare BULLSHIT!

      De fapt prin astfel de aranjamente gen CFR Marfa alungam investitorii seriosi, nu refuzand sa ne cedam resursele si sa ne poluam mediu pe nimic unor infractori.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri