GFR cere desecretizarea contractului de privatizare a CFR si implicarea ministrului Transporturilor

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 13 octombrie 2013, 13:16 Economie | Companii

Grup Feroviar Roman (GFR) a cerut Ministerului Transporturilor sa faca public contractul de pentru vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa si solicita implicarea directa a ministrului de resort, Ramona Manescu, in vederea evitarii unui esec al privatizarii, care pare "iminent, avand in vedere neindeplinirea de catre vanzator a obligatiilor pe care si le-a asumat in acest proces, pana in prezent".

"In calitate de cumparator, Grup Feroviar Roman, care si-a indeplinit pana acum cu onestitate si la termen toate obligatiile care-i reveneau, considera ca atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natura a-i leza buna-credinta, interesele si eforturile financiare pe care le-a facut pentru succesul acestei privatizari de importanta strategica pentru statul roman.

Cu toate acestea, GFR este in continuare dispus sa colaboreze cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica impreuna caile legale prin care poate fi evitat esecul unei licitatii care ar afecta negativ mediul economic si ar descuraja investitiile straine. Grup Feroviar Roman conteaza pe sustinerea conducerii Ministerului Transporturilor pentru prevenirea acestei situatii", se arata intr-un comunicat transmis de GFR, detinut de omul de agaceri Gruia Stoica, potrivit Mediafax.

GFR considera ca in acest moment, comisia de privatizare invoca termenul de obtinere a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec al tranzactiei, pentru a ascunde faptul ca in mod flagrant nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin.

"Grup Feroviar Roman a notificat Consiliul Concurentei, care a admis notificarea, rezervandu-si dreptul, conform legii, sa solicite informatii si date suplimentare, intr-un interval de 20 de zile de la data notificarii. In schimb, esecul vanzatorului de a obtine o prelungire a termenului de finalizare a tranzactiei, astfel incat acesta sa permita obtinerea avizului Consiliului Concurentei - in ciuda atentionarilor repetate ale acestei institutii privind termenul necesar analizei  face acum imposibila incheierea in bune conditii a privatizarii si desfiinteaza contractul de plin drept" se arata in comunicat.

"In spiritul transparentei, GFR isi exprima intreaga disponibilitate de a face public continutul contractului de privatizare si cu aceasta ocazie solicitam in mod public Ministerului Transporturilor renuntarea la clauza de confidentialitate, pentru corecta si completa informare a opiniei publice," precizeaza comunicatul.


GFR mentioneaza si ca nu a cerut nicioodata amanarea termenului de plata.

Gruia Stoica: Atitudinea comisiei de privatizare a CFR Marfa, inacceptabila fata de un investitor serios

Omul de afaceri Gruia Stoica, ce controleaza grupul Grampet si compania GFR, desemnata in iulie castigatoarea licitatiei de privatizare pentru pachetul majoritar al CFR Marfa si care trebuie sa plateasca pana maine 170 de mil. de euro pentru a prelua compania de stat, desi tranzactia nu are avizul Consiliului Concurentei, spune ca atitudinea comisiei de privatizare a fost una inacceptabila fata de un investitor serios, dupa discutiile purtate vineri.

"Cu regret trebuie sa spun ca pana in ultimul moment, vineri, cand am fost convocati de urgenta la minister pentru rezolvarea impasului generat de incapacitatea comisiei de privatizare de a se achita la timp de responsabilitati, atitudinea comisiei a fost una pe care o consideram inacceptabila fata de un investitor serios. Noi ne-am dus sa discutam si sa cautam solutii la problemele vanzatorului, nu ale noastre, iar propunerile care ni s-au facut sunt absolut inacceptabile si nu pot fi luate in serios de o companie responsabila, care a platit deja 30 de milioane de euro pentru aceasta privatizare," a transmis Gruia Stoica, citat in comunicat.

In Hotararea de Guvern (HG) pentru aprobarea conditiilor de privatizare a CFR Marfa prin vanzarea a 51% din actiuni catre GFR, publicata pe 14 august in Monitorul Oficial, se mentioneaza ca finalizarea vanzarii trebuie sa se realizeze in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii, adica pana pe 14 octombrie (luni).

Pe de alta parte, tot in acest HG este precizat ca |"transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni ce face obiectul vanzarii-cumpararii se realizeaza la data indeplinirii cumulative a urmatoarelor conditii: emiterea de catre Consiliul Concurentei a unei adrese sau decizii". Pana acum Consiliul nu si-a dat avizul, tranzactia fiind in evaluare, noteaza Mediafax.

Grup Feroviar Roman (GFR) a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni.

GFR este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vasile Didila). Piata de transport feroviar  de marfuri este evaluata la circa 500 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a precizat, vineri, la Constanta, ca privatizarea CFR Marfa va esua daca omul de afaceri Gruia Stoica nu va plati, luni, la termenul stabilit, diferenta de 170 de milioane de euro.

Manescu a precizat ca va astepta pana la termenul mentionat ca firma omului de afaceri amintit - GFR - sa achite actiunile pe care le-a adjudecat de la CFR Marfa.

"Termenul de plata a diferentei de 170 de milioane de euro, de catre GFR, nu mai poate fi extins peste ziua de luni. Cu alte cuvinte privatizarea esueaza daca nu se respecta termenul de plata din contract si procedura de privatizare se va relua", a declarat Manescu.

In acelasi timp, ministrul Transporturilor a respins afirmatiile facute de patronul GFR, Gruia Stoica, vineri, potrivit carora termenul de plata final, stabilit pentru luni 14 octombrie, nu ar putea fi respectat pentru ca nici Ministerul Transporturilor nu si-ar fi respectat obligatiile din contractul de privatizare.

"Ministerul Transporturilor si-a respectat toate obligatiile, asa cum si domnul Gruia Stoica, sunt convinsa ca si-a respectat toate obligatiile. Eu nu vreau sa acuz pe nimeni, deocamdata," a mai spus Ramona Manescu.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2851 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Ne pare rau (Duminică, 13 octombrie 2013, 13:23)

    eek [utilizator]

    S-a pierdut...
    • +14 (14 voturi)    
      Ce magarie marca USL!!! (Duminică, 13 octombrie 2013, 15:31)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui eek

      GFR cere desecretizarea contractului de privatizare a CFR.
      Ponta da vina pe Traian Basescu ca a pus presiune pe functionarii Ministerului Transporturilor care se tem de DNA. Ce idiot!

      Daca totul era legal, gogorita cu DNA ramanea doar o sperietoare...Mai degraba cred ca Traian Basescu 'i-a lucrat superb' si Ponta va contabiliza un nou esec rasunator!...
      • +5 (5 voturi)    
        Nu ma mir (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:22)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Basescu n-are nevoie sa-i "lucreze". Uslamistii se lucreaza singuri.

        Este suficient ca presedintele sa iasa din cind in cind si sa constate public evidentele, fara jigniri si fara calificative. Uslamistii se vor jigni singuri. isi vor pune singuri calificativele, unii altora. Esecurile trebuie aruncate de la unul la altul. Iar izolarea lui Basescu fata de decizia politica le adduce mai mult rau decit bine, Nu mai au pe cine sa arunce pisica.

        Strategia uslamistilor a fost foarte gresita in 2012, cu lovitura de constitutie. Daca dam la o parte interesele nationale, si pastram strict interesele USL-ului, suspendarea presetintelui trebuia sa aiba loc in 2013, dupa cistigarea parlamentarelor. Suspendarea se putea face mai elegant, ca la prima suspendare, fara incalcarea flagranta a constitutiei.

        Acum uslamistii sint legati la miini si la picioare. Trebuie sa suporte criticile lui Basescu, iar acapararea justitiei trebuie aminata luni si ani. Nimic nu le iese ca lumea. Nici nu ma mir.
      • +2 (2 voturi)    
        i-a lucrat superb ! (Duminică, 13 octombrie 2013, 19:37)

        Tudorel Marin [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        adica, T B i-a rugat sa intre in rahat? Le-a demonstrat si le mai demonstreaza ca sunt ANALFABETI POLITICI SI ECONOMICI
        CLAR acum si in zilele urmatoare, chiar dupa ce nu va mai fi presedinte.Prostia nu se vindeca.Poporul este tot mai sarac dar plin de gogorite TV Pana se trezeste, putrezeste
    • +4 (4 voturi)    
      Reteta Guvernului Pinocchio de privatizare: (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:57)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui eek

      Dupa circa un an o sa auzim aceste fraze din gura lui R Manescu in loc de Vosganian: In loc e "Oltchim" va fi "CFR Marfa", In loc de "Dan Diaconescu", "Gruia Stoica" si, pentru conformitate, "FMI" va fi inlocuit cu "Fazanii"

      "Privatizarea cu Dan Diaconescu a fost bifarea unei solicitări a FMI, era limpede că Oltchim nu va fi privatizat, și nu doar la oferta lui Dan Diaconescu, la oferta nimănui de pe această planetă."
      "Acea privatizare a fost o formalitate ca să nu oprim aprobarea de către FMI a unei etape procedurale în acordul de asociere."
      "Dan Diaconescu nu a venit neinvitat, a existat o procedură la care a participat și el."

      Partea proasta este ca imprumutul de la Fazani il vom plati noi. Acum intelegeti de unde a scos Ponta bani pentru "intregirea pensiilor", "plata salariilor" "scaderea TVA la Paine"? De la niste "fazani care ne vor pune pielea-n bat dupa ce Ponta va fi demult pe o plaja in Caraibe de unde va critica vartos guvernarea acelor timpuri care se va chinui sa platesca prostiile din 2012-2013.
      Suna cunoscut? 2012-2013? 2007-2008? Ring a bell? Si iarasi vine un "USL" la guvernare...
  • +21 (23 voturi)    
    inca un succes (Duminică, 13 octombrie 2013, 13:34)

    torna_fratre [utilizator]

    Deci 2013 este plin de realizari marca USL.
    Cel putin nu m-am plictisit de filmul asta cu Stan si Bran turnat la studiourile USL-Felix.
    Si ca intotdeauna pentru esecul privatizarii va fi un vinovat de serviciu adica Basescu.El nu v-a lasat sa privatizati GFR...va amenintat cu DNA si v-ati c....at in pantaloni.
  • +19 (19 voturi)    
    de necrezut (Duminică, 13 octombrie 2013, 14:03)

    Vlad-I [utilizator]

    Uite cum strica astia eroica munca a lui Fenechiu si imaginea "celui mai cinstit guvern" .
  • +5 (7 voturi)    
    las-ca-i mai bine asa.... (Duminică, 13 octombrie 2013, 14:52)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    guvernul trebuie sa se implice serios in funct. CFR-marfa si sa numeasca prin concurs un manager privat .....uite TAROM,incepe sa functioneze rentabil, daca nu se implica ciocoii din parlament.

    p.s. atentie DNA, ce se intampla cu dosarul "orban",prin care stoica-fier vechi a ajuns asa important (GFR).
  • +3 (3 voturi)    
    Un succes marca USL (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:18)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    Inca o bifa pe rabojul cu esecuri ale uslamalei.
    Tragand linie , singura concluzie aceasta este : Guvernul Ponta a mai ratat o privatizare care ar fi trebuit sa scoata din faliment o importanta companie de stat.
    • 0 (0 voturi)    
      Scopul lor m-a fost ... (Luni, 14 octombrie 2013, 4:55)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

      ... sa scape CFR Marfa de la faliment. Dupa mai bine de patru ani in care a facut foamea, PSD e pus pe capatuiala rapida si cu orice pret.

      Hidroelectrica, Oltchim, CFR Marfa, toate sunt afaceri care ar fi trebuit sa le potoleasca lor foamea de bani acumulata in anii in care n-au fost la putere. Din nefericire pt. ei, la cat de mult ii duce mintea, cu putin ajutor din partea justitiei, reformate macar la varf in vremea guvernarii Boc, au fost in stare s-o dea in bara cu toate afacerile care ar fi trebuit sa le refaca finantele secatuite.

      Parerea mea e ca de-aia incearca anularea privatizarii CFR Marfa pt. ca n-a castigat licitatia cine trebuie.
  • +2 (2 voturi)    
    Basescu! (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:38)

    EMP [utilizator]

    Eu astept relaxat comunicatul oficial in care dl. Ponta ne va explica cu argumente irefutabile cum Basescu a sabotat privatizarea CFR marfa!
    Posibil ca la momentul respectiv sa fie dat la lumina si faptul ca Basescu fura curent electric de la CFR pentru a ilumina gratis resedinta presedintiei.
    Dincolo de gluma, guvernul e catastrofal. Cu Oltchimul au dat-o in bara rau de tot, CFR-ul pare a merge pe acelasi drum ... cat de incapabil trebuie sa fii de nu te pricepi macar sa vinzi bunurile statului?
  • 0 (0 voturi)    
    Hotul striga hotii (Duminică, 13 octombrie 2013, 16:47)

    un dac [utilizator]

    Aici au dreptate si unii, si altii-:)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version