VIDEO Gruia Stoica, despre privatizarea esuata a CFR: E obligatoriu sa ne recuperam banii. Am indeplinit toate conditiile

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 15 octombrie 2013, 19:15 Economie | Companii

Omul de afaceri Gruia Stoica afirma ca si-a indeplinit toate obligatiile in privatizarea esuata a CFR Marfa si afirma ca, daca procesul se reia, se inscrie din nou in cursa. Acesta a evitat sa spuna daca va da in judecata statul roman, dar a precizat ca este "obligatoriu" sa-si recupereze banii blocati in prezent, 10 milioane euro pentru garantia de participare si 20 de milioane de euro din contul escrow.

"E obligatoriu sa ne recuperam banii", a afirmat acesta, intr-o conferinta de presa, dupa ce a fost intrebat daca va da statul in judecata in cazul in care se refuza returnarea acestor sume.

Gruia Stoica a "salutat" implicarea ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, care a "confirmat ca GFR a fost privat de posibilitatea finalizarii tranzactiei, desi si-a indeplinit toate obligatiile".

El s-a declarat insa "surprins" de afirmatiile acesteia legate de o eventuala retinere a banilor depusi de GFR, ""desi a recunoscut ca nu exista nicio culpa a cumparatorului". "Sper ca e rezultatul tensiunilor", a comentat acesta.

Gruia Stoica a mentionat ca a refuzat luni, in cadrul discutiilor de sase ore de la Ministerul Finantelor, sa semneze "un document care spunea ca nu ne vom indrepta impotriva statului in justitie".

"Daca privatizarea se reia, suntem gata sa participam din nou", a subliniat el, adaugand: "Voi participa din nou, este vorba de tara mea. Vi se pare corect sa fiu declarat castigator in alte tari, in Croatia, in Muntenegru, si sa nu particip in tara la mine?".



Stoica a mentionat ca, daca ar da in judecata pe cineva, s-ar indrepta impotriva Comisiei de privatizare, pentru ca "pe viitor sa nu se mai intample asemenea lucruri, sa dam un exemplu, sa aiba si simtul responsabilitatii".

O jurista a companiei, care a participat la conferinta de presa, a precizat insa ca, intrucat GFR s-a aflat in "relatie contractuala cu ministerul Transporturilor", "comisia (de privatizare) era doar un instrument".

"Am vrut sa ne referim la o potentiala actiune impotriva ministerului Transporturilor, dar fara a se analiza in mod real posibilitatea unei asemenea actiuni".

Potrivit acestuia, costurile companiei in aceasta privatizare esuata se ridica la "cateva milioane bune".

Gruia Stoica a subliniat ca are in vedere si posibilitatea de a cere o ordonanta presidentiala pentru a putea continua procesul de privatizare.

Jurista a precizat ca GFR a solicitat oficial marti Ministerului Transporturilor sa restituie "urgent" scrisoarea de garantie bancara, cerand, de asemenea, si deblocarea contului escrow.



Potrivit contractului, a adaugat ea, Ministerul Transporturilor "are la dispozitie doua zile lucratoare pentru semnarea unei notificari in vederea deblocarii contului escrow (dar) nu e prevazut un termen pentru scrisoarea de garantie, dar ar trebui eliberata de indata, deoarece nu este nicio culpa a cumparatorului".

Intrebata de ce stat luni sase ore, jurista a precizat ca "s-a incercat sa fie convinsi reprezentantii GFR sa semneze document in care sa confirme ca nu are nicio pretentie impotriva Ministerului Transporturilor".

De ce s-a intarziat depunerea documentatiei la Consiliul Concurentei


Gruia Stoica a sustinut ca nu a existat nicio intarziere in depunerea solicitarii la Consiliul Concurentei, unde a depus "opt bibliorafturi". Jurista companiei a explicat ca, potrivit legislatiei, "operatiunea de concentrare putea fi notificata doar cand partile puteau demonstra fara dubii ca aceasta concentrare economica se va realiza".

Or "atat timp cat nu a fost aprobata prin act normativ, nu putea fi considerata incheiata", iar acest lucru s-a intamplat in 13 august, cand s-a publicat in Monitorul Oficial actul normativ de validare a tranzactiei.

Compania a obtinut in 20 septembrie "toate informatiile pe care le-a solicitat de la CFR" si in 24 septembrie a depus notificarea la Consiliul Concurentei.











3169 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    Eu stiam ca avansul nu se mai recupereaza (Marţi, 15 octombrie 2013, 19:29)

    abel [utilizator]

    Daca eu voiam sa cumpar un teren , plateam avansul de 10 %, incheiam un precontract in care ma obligam ca la data de... sa aduc restul banilor si atunci sa inchiem contractul definitiv si ... nu mai aduceam restul banilor , pe langa faptul ca as fi capatat o aura de cumparator neserios , nu mai vedeam nici aia 10 % platiti anterior.
    Oricum e bine ca nu a incaput CFR Marfa pe mana unui neserios.
    Daca as fi eu prim minitru as cauta o echipa serioasa de manageri specialisti in Transporturi , cred ca din Germania sau Japonia si le-as plati un salariu decent pentru ei, cu promisiunea ca daca reusesc sa eficientizeze CFR Marfa intr-un interval de timp asupra caruia se va cadea de comun acord, sa primeasca la sfarsitul acelui interval de timp, un bonus de sute de mii de euro ...
    • +16 (16 voturi)    
      ca la tarom (Marţi, 15 octombrie 2013, 20:15)

      LucianApostol [anonim] i-a raspuns lui abel

      Asa cum s-a intamplat la tarom unde au pus un manager privat de forma, iar companie e condusa de presedintele CA care e si director intr-o firma concurenta, si nu numai ca multumeste clientela politica din companie dar in acelasi timp ajuta si competitia ingropand tarom-ul.
    • +3 (5 voturi)    
      Doar ca nu asta este situatia (Marţi, 15 octombrie 2013, 21:17)

      Gigell [utilizator] i-a raspuns lui abel

      Deocamdata GFR-ul pare ca a facut totul conform contractului, Ministerul Transporturilor si CFR Marfa par ca au lalait-o.

      Ca sa continui exemplul tau, imagineaza-ti ca banca are o ipoteca pe terenul respectiv iar vanzatorul o lalaie si nu obtine aprobarea bancii (pentru ca o lalaie, si se duce la banca cu o zi inainte de termenul de vanzare, nu ca banca nu i-ar da aprobarea).
      1. Acum cine e neserios ?
      2. Ar trebui sa-ti dea avansul inapoi ?

      Oricum, tu crezi ca astia din guvern (cel mai cinstit si mai competent) se chinuie sa faca ceva ca lumea ? Doar spaga au in creier.
  • +1 (7 voturi)    
    Pe cine dau, totusi, in judecata? (Marţi, 15 octombrie 2013, 20:14)

    LiviuIordache [utilizator]

    Desi toata lumea spune ca prietenul lui Ponta, Didilica, omul cu copilul la karting coleg cu Andrei Ponta, ar fi actionarul principal la GFR, sa zicem ca e Gruia Stoica! Oglinda, oglinjoara, de ce m-ai nascut in asta tara? Iti vine sa dai cu caciula in ciini cind vezi fruntile astea! In primul rind, a cicit (prost) un text, ca nu poate tine minte 5 fraze legate. Apoi a zis ca da in judecata Comisia de privatizare, de a trebuit sa intre consultanta sa spuna ca parte e MInisterul Transporturilor, daca dau in judecata ministerul poate fi dat! Nu stie de capul lui marele investitor strategic, vorba aia, la mintea lui il duci in gara se urca in tren! Ca se si potriveste! Mai, copiii dureri, Ponta, copile, nu mai tine, cere-te afara ca ajungi la vorba lui Ioan Rus...
  • +2 (6 voturi)    
    afaceristu' lu peste (Marţi, 15 octombrie 2013, 23:00)

    thebblack [utilizator]

    gruiut puiule, banii aia, numiti semnificativ "garantie", i-ai platit tocmai din motivul asta. daca afacerea pica, INDIFERENT de motiv, ii pierzi.
    daca nu esti de acord, suspectezi o teapa, orice alt dubiu sau retinere ai, nu ii platesti si nu participi. nu iti pune nimeni pistolul la cap.
  • 0 (0 voturi)    
    Esec cu bani !!! (Miercuri, 16 octombrie 2013, 8:51)

    SRA [utilizator]

    Esecul este un aranjament GRUIA - PONTA - FENECHIU !!!

    La o doua lansare trebuie marit pretul chiar triplat care sa rezulte din valoarea contabila + Pierderile la o marja de 30 % .Deci PV = (PVC + Pierderile )/ 0,7 la care sa se ajute TVA !!!
    PV = prêt de vanzare
    PVC = prêt valoare contabila
    0,7 Calculul marjei de vazare

    Planul B partenariat public privat dupa o schema elvetiana !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri