Presedintele Consiliului Fiscal: Taxa pe carburanti, fara "nicio logica". Consiliul IMM: Mii de microintreprinderi, afectate de cresterea salariului minim. Ce cred companiile mici si mari despre masurile Guvernului pe 2014

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Duminică, 10 noiembrie 2013, 16:30 Economie | Companii

Ionut Dumitru, Radu Merica, Ovidiu Nicolescu
Foto: Hotnews
Presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru, considera ca taxa speciala la carburanti, de 7 eurocenti pe litru, "nu are nicio logica" in conditiile in care Romania nu absoarbe fondurile europene pentru infrastructura. La randul lor, reprezentantii investitorilor mai mici sau mai mari critica in primul rand impredictibilitatea masurilor fiscale convenite deja de Executiv cu finantatorii externi, pentru 2014, cu 2 luni inainte de aplicare. Din cauza cresterii salariului minim pe economie, de la 800 de lei la 900 de lei, in doua trepte, mii de IMM-uri ar putea sa se inchida sau sa-si reduca activitatea, cu efect negativ direct asupra locurilor de munca.

In urma negocierilor cu FMI si Comisia Europeana, Guvernul a anuntat ca din anul 2014 va introduce un impozit pe constructiile sociale, cum sunt stalpii de electricitate sau generatoarele eoliene, o suprataxa de 7 eurocenti pe litrul de carburanti pentru finantarea cnstructiei de drumuri, majorarea salariului minim pe economie de la 800 de lei la 850 de lei de la 1 ianuarie 2014 si 900 de lei de la jumatatea anului 2014.

Presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru, presedintele Camerei de Comert Germane in Romania, Radu Merica, presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, Ovidiu Nicolescu, au comentat, pentru HotNews.ro, masurile anuntate de Guvern.

Presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru: Taxa speciala pe carburanti exprima neputinta atragerii de fonduri UE

Ionut Dumitru
Foto: HotNews.ro
Taxa speciala de 7 eurocenti pe litrul de carburant, destinata finantarii constructiei de drumuri, nu are nicio logica si exprima neputinta Guvernului Romaniei de a atrage fonduri europene pentru infrastructura, considera presedintele Consiliului Fiscal, Ionut Dumitru, economist-sef al Raiffeisen Bank Romania.

"Taxa speciala pe carburanti exprima neputinta de a atrage fonduri europene - din 4 mld. de euro disponibili pentru programul operational de transport nu am reusit sa atragem decat circa 700 milioane euro. Nu cred ca aveam nevoie de o taxa speciala pentru a finanta cu banii colectati lucrarile de infrastructura. Nu are nici o logica economica. La fondurile europene pui 5 euro si primesti 100 euro, in cazul nostru colectezi 100 lei din taxele suplimentare si cheltuiesti tot 100 de lei", a declarat Dumitru, pentru HotNews.ro.

De asemenea, el a indemnat Guvernul sa foloseasca sistemul de parteneriat public-privat pentru constructia de drumuri, in locul taxelor pe carburanti.

"De asemenea, eficientizarea cheltuielilor de investitii ar elibera resurse foarte mari", adaugat el.

Alte consideratii ale presedintelui Consiliului Fiscal asupra masurilor Guvernului:
  • "In ceea ce priveste taxa pe constructiile speciale principiul de eliminare a exceptiilor este unul corect, trebuie insa gandit foarte bine nivelul taxarii. Altfel este posibil ca unele companii (inclusiv cele de stat) sa aiba de platit sume foarte mari, care sa le afecteza foarte puternic profitabilitatea si capacitatea de a face investitii.
  • Pe scurt, mare parte a masurilor anuntate au impact semnificativ asupra inflatiei (impactul direct, matematic, este de circa 0.5-0.6%. Sunt costuri suplimentare pe care companiile le suporta si cea mai mare parte, vor fi transferate probabil asupra consumatorilor.
  • Guvernul a luat masuri de cresteri de taxe pentru a-si asigura venituri imediate la buget in conditiile in care economia nu performeaza asa cum ne-am fi asteptat. Or, in aceste conditii economice orice crestere de taxe sau suplimentarea celor existente pune o povara in plus pe companii si agenti economici.
  • Preocuparea noastra ar trebui sa fie pentru masuri economice care sa conduca la cresterea veniturilor si a locurilor de munca, la crearea de valoare. Trebuie sa gasim solutii de stimulare a economiei ca parte a unei strategii pe termen mediu si lung".
Radu Merica, presedintele Camerei de Comert Germane in Romania: Masurile trabuiau discutate cu mediul de afaceri

Radu Merica
Foto: Agerpres
Presedintele Camerei de Comert Romano-Germane (AHK), Radu Merica, crtica in primul rand lipsa de predictibilitate a masurilor convenite deja de Guvern cu finantatorii externi:
  • "Le vad cu oarecare rezerve, in sensul ca, daca punem impozit pe constructii altele decat cladiri, trebuie sa se stabileasca exact modul de aplicare. Trebuie sa vedem care este impactul - daca spui despre electricitate, despre cablul de internet, e o mare nebuloasa.
  • Taxa pe carburant o sa se regaseasca apoi in toate costurile. Nu o vad atat de critica, pentru ca la noi se face inca o foarte mare risipa de combustibili, deci posibil sa nu aiba un atat de mare impact.
  • Salariul minim pe economie - aici sunt mai multe scenarii. El atrage si cresterea salariului mediu, la salariul mediu se raporteaza mai multe dari la stat. Automat vor creste si acele contributii.
  • Daca eu imi fac un plan de afaceri si salariul creste cu rata inflatiei si vine Guvernul si spune <<ia plateste tu, de maine, cu 10% in plus>>, in multe zone, cu munca necalificata - in special agricultura - fiecare trebuie sa-si readapteze planul de afaceri. Masurile trebuiau sa fie discutate cu mediul de afaceri, trebuia analizat impactul".
Ovidiu Nicolescu, presedintele Consiliului IMM-urilor: Mii de microintreprinderi vor fi afectate de cresterea salariului minim

Ovidiu Nicolescu
Foto: AGERPRES
Presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii Private, Ovidiu Nicolescu, atrage atentia ca majorarea salariului minim pe economie de la 800 de lei la 850 de lei de la 1 ianuarie 2014 si la 900 de lei de la jumatatea anului 2014, va afecta direct mii de microintreprinderi.

"Exista o parte dintre IMM-uri decapitalizate pe criza, unde mai sunt si datorii la bugetul statului, cu o cerere scazuta pe piata, care sunt la limita subzistentei. La aceste firme, aceste cresteri, care sunt foarte mici, cumulate pot sa creeze porbleme inclusiv de supravietuire. O sa fie vorba de niste mii de firme", a declarat Nicolescu, pentru HotNews.ro.

El a enumerat 3 scenarii pentru aceste mii de firme lovite de cresterea salariului minim pe economie:

  • "O solutie este sa se inchida si probabil ca unele vor recurge la aceasta solutie.
  • A doua solutie este ca lucratorilor sa li se spuna ca au de ales intre a munci la negru si a pleca din firma.
  • Sau se va mai putea recurge la o solutie de circumstanta: lucratorii nu vor mai fi angajati permanent cu contract pe 8 ore, ci pe contract temporar pe 4-6 ore pe zi, dandu-li-se aceiasi bani ca inainte".
Din punct de vedere social, Nicolescu recunoaste, insa, ca salariul minim pe economie este foarte redus in Romania si trebuia majorat.

"In primul rand, orice majorare a salariului minim are o dimensiune sociala, pentru ca aceasta majorare vine sa rezolve o problema sociala si, din punctul asta de vedere, nimeni nu are nimic contra, tinand cont ca la noi salariul minim este foarte mic", a comentat reprezentantul IMM-urilor.

Si el critica, insa, Guvernul pentru lipsa consultarii mediului de afaceri in luarea acestor decizii: "Din pacate, la aceasta masura nu s-a facut o analiza de impact. Daca s-ar fi facut o analiza de impact, care sa spuna avem atatea IMM-uri, atatea firme au salarii mici, profitabilitatea firmelor este aceasta, am fi putut sa aproximam cu mai multa precizie care sunt efectele reale".
Referitor la taxa speciala de 7 eurocenti la benzina, Nicolescu este de parare ca aceasta va afecta solvabilitatea unor IMM-uri.

"Taxa va determina o crestere a pretului benzinei, intrucat aceasta este o componenta importanta a foarte multor produse, urmarea va fi cresterea preturilor produselor. Aceasta va fi un factor de inflatie in economia romaneasca, iar pentru multe firme va fi si un factor de afectare a solvabilitatii lor, pentru ca aceasta crestere inseamna ca firmele care au nevoie de mult combustibil sa-si mareasca si capitalul circulant", a precizat presedintele Consiliului IMM-urilor.

In schimb, el s-a aratat sceptic fata de capacitatea taxei de a aduce venituri reale la buget": "Nu stiu cat de mult va aduce aceasta masura la bugetul statului, mai ales ca va genera si oreducere a consumului combustibililor".

AmCham: O agravare a poverii fiscale fara precedent in ultimii 20 de ani

Si investitorii reprezentati de Camera de Comert Americana (AmCham) in Romania au criticat dur masurile convenite de Guvern cu FMI si Comisia Europeana, considerand ca majorarile de taxe aduc o agravare fara precedent in ultimii 20 de ani a poverii fiscale.

"Impreuna cu cresterile de fiscalitate impuse deja in legislatie fara o consultare prealabila si transparenta cu mediul de afaceri, astfel de decizii determina o agravare, fara precedent in ultimii 20 de ani, a poverii fiscale pe care contribuabilii romani vor fi obligati sa o suporte, se arata intr-un mesaj transmis vineri de conducerea AmCham.

Totodata, lipsa de coerenta si consistenta in adoptarea de masuri cu caracter fiscal, precum si interventiile frecvente si imprevizibile ale Guvernului in economie creeaza distorsiuni in mecanismele pietei, dificultati in planificarea afacerilor,  cu consecinte deosebit de grave pentru mediul de afaceri romanesc, atractivitatea investitionala si competitivitatea economica a Romaniei, mai spun reprezentantii organizatiei", a afirmat AMCham, intr-un comunicat remis HotNews, saptamana trecuta.













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

8154 vizualizari

  • +49 (49 voturi)    
    imediat raspunde si ponta (Duminică, 10 noiembrie 2013, 16:55)

    torna_fratre [utilizator]

    imediat vine replica lui ponta:
    Ce,nu va convine?Oricum platiti taxe mai mici ca in SUA.
    iar chestia cu 7 centi pt autostrazi...banii europeni nu pot fi furati fara consecinte in schimb banii dedusi din pretul benzinei se pot fura fara probleme.Ce era sa greu de inteles?
    Punem pariu ca nu se vor face nici 1 km de autostrada cu banii aia.Se vor da in schimb cresteri la pomanagii de asistati sociali,ca doar vin alegeri...get it?
    • +4 (4 voturi)    
      trei boboci de gasca frate! (Luni, 11 noiembrie 2013, 11:19)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Intre Ponta ['faceti destul profit si cu noile taxe" - in discursul la PSD] si premierul tarii X care nu spune si nu face asta, unde se duc banii de investitii?
      Falimentarea IMM (in definitiv o minoritate a populatiei) face vreun bine economiei?
      Nu le iese marxismul din cap si pace! Iar LIPSA de granite economice nu le intra in cap si pace!
  • +42 (42 voturi)    
    Va contestati ALESII !!! (Duminică, 10 noiembrie 2013, 17:20)

    andreesanu [utilizator]

    Ce credeti domnilor guvernanti ca stiinta conducerii unei tari se invata pe maidan,pe bulevard,in cafenea ?
    O tara un popornu NU se conduc dupa ureche,dupa susoteli,dupa sforarii,aranjamente de culise.
    O tara la care voi politruci de doua parale ,niste terchea berchea i-ati amanetat prezentul si viitorul pentru vro 4-5 generatii pentru a mai vedea lumina vrodata trebuie sa scape de voi,sa curete putregaiul,sa curete cangrena politica.
    Romania si romanii trebuie sa se trezeasca ca natie ,sa-si restabileasca echilibrul economic ,financiar ,iar asta-i posibil numai punind capat bilbielilor ,prostiilor,hotiilor din guvernare.
    Treziti-va romani luati-va tara inapoi !!!
    • +18 (18 voturi)    
      Ssst (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:03)

      max# [utilizator] i-a raspuns lui andreesanu

      Nu-i treziți că dacă se duc la vot acum votează tot cu USL și tot 70%. Poate adorm de tot și nu află că au fost alegeri mai avem o șansă..
  • -4 (24 voturi)    
    Salariu minim e foarte minim. (Duminică, 10 noiembrie 2013, 17:28)

    cocodino [utilizator]

    cand ai preturi aproape ca in occident (la unele produse mai mari ca in occident) de ce sa nu fie si salariile ca in occident ?
    Micile intreprinderi din Romania plutesc sau fac averi rapide de pe urma sclavilor care sunt platiti cu 200 de euro pe luna.
    Danemarca e o tara cu populatie mica, nu au petrol, nu au aur, argint. De produs nu produc mare lucru ca natie, dar sunt mai destepti decat noi romanii de o suta de ori. Ei au stiut sa-si dea salarii normale poporului lor.
    In Romania salariul minim pe ora (si nu lunar) trebuie sa fie 10 lei, cu exceptia celor care lucreaza in baruri si restaurante si in locuri unde se primeste bacsis.
    • +10 (12 voturi)    
      fals (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:29)

      LeBaron [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      Spre marea dvs. dezamagire, in Danemarca salariul minim e ZERO!
      • 0 (0 voturi)    
        si cati salariati lucreaza pe acest salariu ? (Luni, 11 noiembrie 2013, 18:45)

        a62 [utilizator] i-a raspuns lui LeBaron

        Da , dar munca e platita la adevarata ei valoare
    • +3 (5 voturi)    
      Ia zi... (Duminică, 10 noiembrie 2013, 21:49)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      Cum le zici mata bobocule mai rar...
    • +12 (14 voturi)    
      e mic (Luni, 11 noiembrie 2013, 0:47)

      boromir [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      Da, salariul minim este foarte mic, dar ca sa-l cresti iti trebuie economie performanta, altfel nu faci nimic. Efectul maririi salariului minim la noi va fi clar munca la negru.
      • +3 (3 voturi)    
        la munca la (Luni, 11 noiembrie 2013, 11:06)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui boromir

        negru se va adauga si o inflatie galopanta si o evaziune fiscala pe masura.
    • +3 (3 voturi)    
      adevarat, dar (Luni, 11 noiembrie 2013, 10:25)

      H0mbre [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      ..puterea economica nu tine de desteptaciunea poporului, ci de locul unde e situat pe harta. Mergeti mai la est si o sa va para bine totusi ca traiti in Romania. Sigur, noi ne uitam numai inspre vest si nu vrem sa stim de Moldova sau Ucraina. Chiar si cea mai bogata tara din Africa este in continuare mult sub cea mai saraca din Europa. Deci conteaza ce vanturi geopolitice bat prin tara unde te-ai nascut.

      Iar salariul minim chiar o sa loveasca in economie. Inteleg ca exista oameni mai putin avuti, dar guvernul nu moare de mila lor, ci el vrea mai multi bani la buget. Guvernul nu pricepe ca nu de la ala care munceste/produce trebuie luat mai multi bani pt ca economia noastra este deja o gloaba suferinda pe care se tot da cu biciul si s-ar putea sa n-o mai duca mult. Ar trebui sa mai reduca cheltuielile ca sa se incadreze in ce incaseaza. Dar vrea?
      • +1 (1 vot)    
        @ Hombre (Luni, 11 noiembrie 2013, 12:35)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui H0mbre

        Nu mai abera.... ia verifica matale link-ul de m ai jos:

        https://www.google.ro/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:ZAF&dl=ro&hl=ro&q=pib%20africa%20de%20sud#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:ZAF:ROM:UKR:IRQ:IRN&ifdim=region&hl=ro&dl=ro&ind=false

        Unele tari, aflate in razboi de ceva ani stau chiar mai bine decit noi ;)
    • +1 (1 vot)    
      si chiria? (Luni, 11 noiembrie 2013, 14:59)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      ia scade chiria de la un sat din DK din salriu si spune-mi ce da?
      sau, invers, adauga o chirie daneza la salariul minim din RO (unde 92% au locuinta proprietate ACHITATA integral) si vorbim.
    • +1 (1 vot)    
      100 lei/ora (Luni, 11 noiembrie 2013, 15:05)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui cocodino

      iti platesc eu 100 lei/ora daca iti asumi ca produci cu 10 lei in plus pt mine ! Comparati mereu munca nemtilor sau scandinavilor cu lenea si incompetenta voastra ! Invata continuu, munceste, respecta-ti meseria si vei ajuta firma sa-ti plateasca mai mult. Altfel "timpul trece, leafa merge" , nu mai merge !
  • +14 (14 voturi)    
    Ce logica sa aiba niste prosti (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:10)

    Wanheda [utilizator]

    Guvernul Tonta si-a dovedit incompetenta de nenumarate ori. Ei guverneaza in stil feudal, taxeaza ca chiorii totul....nu-i intereseaza cum platesti taxele alea, te descurci ca daca nu iti trimit jindarii pe cap.
    Trist e ca au sustinere, ala de voteaza pe un kil de ulei e fooooarte bucuros sa vada cum is taxati chiaburii capitalisti, mama lor de bogatani.
  • -3 (5 voturi)    
    capitalul (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:12)

    demaGOGU [utilizator]

    dupa iesirea capitalului American de vineri ne intrebam daca vor urma si reactii ale capitalurilor German, Francez, Britanic, Olandez, Austriac care si-au impartit halca cu halca tara dupa 1989

    interesele lor sunt directe afectate de orice masura de taxare si/sau crestere a salariilor pe care le platesc pe respectivele plantatii
  • +11 (11 voturi)    
    Suntem pe locul 134 in lume (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:18)

    bigbrother [utilizator]

    Ca numar de taxe platite; de retinut faptul ca daca nr este mai mic, este mai bine: http://www.doingbusiness.org/data/exploretopics/paying-taxes. Se ajunge astfel ca in Romania, taxele platite sa reprezinte 42.9% din profit!!!!!

    Datele apartin Bancii Mondiale, poate gusterul nostru de prim ministru isi face putin timp intre aparitiile televizate sa se informeze inainte sa scoata tampenii pe gura.

    Ar putea sa vada ca acele tari europene de care vorbea si SUA sunt departe de noi. De fapt, nu doar tarile din Vest, pana si tari din Africa stau mai bine ca noi la acest capitol, daca facem comparatii.

    Si partea cea mai proasta este ca pana la urma, tot palmasul care trage de pe azi pe maine va plati si aceste taxe. Acele mariri de pensii si salarii de care vorbeste el nu sunt decat un mod de a acoperi rahatul lasat de cresteri de preturi, inflatie,furturi si alte magarii facute in tara asta.

    Si uite asa, economia subterana a Romaniei a ajuns la peste 40 MILIARDE de euro in 2012. Ca sa citez (cu tot cu sursa, aviz cunoscatorilor) un blogger, "E ca si cum fiecare roman ar fura anual peste 2000 de euro. Ciudat este ca eu nu gasesc niciodata acei bani in buzunarul meu.." (http://subiectulzilei.wordpress.com/2013/11/07/ia-taxa-neamule-2/)

    Intrebarea este: ce vom face, noi, romanii, sa rezolvam aceasta situatie? Ce vom face cat timp marea majoritate a romanilor prefera sa se uite la circul de la TV, multumiti ca li s-a ieftinit painea? Ce pretentii sa ai cu o natie care nu isi doreste sa traiasca, ci doar sa existe?
    • +1 (1 vot)    
      uite aici pe unde suntem :) (Luni, 11 noiembrie 2013, 15:07)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      http://logec.ro/este-oficial-romania-vrea-sa-depaseasca-burundi-la-povara-impozitarii/
  • +4 (4 voturi)    
    Interesant (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:22)

    holmes [utilizator]

    Intersant articolul. Alexandru Batagui
  • +10 (10 voturi)    
    ´´Mai sa fie´!!! (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:55)

    FLORIO [utilizator]

    Ce naiba se intampla? Toata lumea e Basista? Ponta , oare ce te asteapta ?
  • +10 (10 voturi)    
    . (Duminică, 10 noiembrie 2013, 18:59)

    I [utilizator]

    greva aia fiscala devine tot mai sexy...
  • +5 (5 voturi)    
    :( (Duminică, 10 noiembrie 2013, 19:39)

    owl [utilizator]

    Pt Dl Dumitru : - parteneriatul public privat e o idee proasta in RO. La cat costa drumurile, o sa avem un punct de taxare la fiecare 10 km. Probabil , ca in Africa.
    - taxarea combustibilului are logica : e dificil sa furi fonduri europene, precum s-a mai vazut.

    Ar fi util insa sa observati si sa spuneti de fiecare data ca noi taxe nu fac altceva decat sa dezechilibreze si mai tare economia : o parte vor plati mai mult, o parte nu va plati , ca si pana acum. Din acest cer vicios nu se poate iesi cu noi taxe. Se poate iesi doar cand cei care nu platesc, vor incepe sa o faca.

    Din acest punct de vedere, o taxa la combustibil e mai echilibrata decat TVA-ul ( de exemplu), fiind mult mai greu de ocolit.

    Desigur, si cheltuirea banilor e o problema. Dar e mai mica decat lipsa pietelor concurentiale reale pentru companii.
  • +5 (5 voturi)    
    sa va spun .... (Duminică, 10 noiembrie 2013, 20:34)

    TRABI [utilizator]

    Media ar trebui sa fie mai incisiva si cu analiza la radacina raului .
    Invatati-i pe cititori ca cei de la consiliu fiscal , de la camera comertului , de la guvern , de la curtea de conturi , de la justitie , de la conducerea societatilor si de oriunde exista asa zis management si sunt bani multi , acolo sunt paduchii tarii .
    Dragii mei , este o mafie generala care ne va tine la limita saraciei cat vom trai noi si urmasii nostri
    Sa ne reanalizam modul de a gandi si a discerne - sigur vom putea schimba mersul vietii in bine .
    Tot continutul aprecierilor din articolele de mai sus nu au de a face in nici un caz cu un cat de mic efort de a redresa ceva in Romania .
    Nu va lasati influentati ca acesta ar fi adevarul ( ca salariile cresc , pensiile cresc , benzina nu va creste in pret decat cu cativa centi , se fac investitii , vor fi ajutati cei care nu au servicii prin reconversie , etc )----> nu vom avea nici un avantaj --totul este o escrocherie psihologica ieftina .
    Sa ne gandim ce putem schimba in bine cand avem ocazia -->la alegeri ( alegeti-i pe cei care nu au mai fost , fara frica , tot aveti ceva de castigat ) .
    Se pot schimba multe si numai prin atitudinea cinstita , civilizata fara linguseli , reactie imediata la tot ce este necivilizat in orice loc .
    Aveti o personalitate , o demnitate --- niciodata sa nu va simtiti inferiori in prezenta politicienilor , a preotilor , a sefilor vostri , a celor care se autointituleaza vedete , etc
    Doar ganditi-va in permanenta ca aveti aceleasi drepturi cu ei si nu aveti nimic in minus fata de ei - doar ca ei va iau cam 80% din tot ce vi se cuvine .
    Sa auzim de bine !
  • +12 (12 voturi)    
    Logica taxei de 7 eurocenti pe litru.... (Duminică, 10 noiembrie 2013, 21:19)

    minus [utilizator]

    Este cat se poate de logic ca taxa de 7 eurocenti pe litru nu are vreo legatura cu dezvoltarea infrastructurii, ci cu risipirea pe "mariri" iluzorii de salarii/pensii. Pentru ca odata aplicata, taxa va topi si acele cresteri.

    Un show pagubos, pentru noi.
    Pentru ei- doar o parghie de a-si continua prezenta pe scena politica. Nu m-as da inapoi sa o numesc golanie intelectuala.
    • +11 (11 voturi)    
      eu (Luni, 11 noiembrie 2013, 0:48)

      boromir [utilizator] i-a raspuns lui minus

      Eu as spune ca sunt golani de cea mai joasa speta.
  • +7 (7 voturi)    
    se vede treaba ! (Luni, 11 noiembrie 2013, 8:50)

    pita [utilizator]

    dupa comentariile de mai sus ca , daduse-si cu toporul in craca pe care stai nene "pontachio'', acum stai si asteapta sa vezi cand se va rupe, ca de rupt se va rupe sigur!( da doamne)! nu se poate conduce o tara si un popur , chiar si unul ca romanica , cu niste habarnamisti , iresponsabili , scoliti la scolile inalte gen , Calarasi, Caracal s. a.m.d. ,impostori , cu titulaturi furate , gen PLAGIATORUL, si cu haita a carui singur scop este sa-l critice pe Basescu si sa fure legal .
  • +3 (3 voturi)    
    erevan (Luni, 11 noiembrie 2013, 15:09)

    liviusmaximus [utilizator]

    ponta are emisiuni zilnice la radio erevan. Ne tot da bani, economia tot creste, sa vedeti la iarna daca nu o sa ne spuna si ca sunt 10 grade cu plus iar apa a inghetat doar pt ca asa zic rauvoitorii (sau, ma rog, basistii)...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri