George Micu (CFR): Gara de Nord ar putea fi modernizata in colaborare cu o firma belgiana

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 20:14 Economie | Companii

Gara de Nord
Foto: Agerpres
Gara de Nord ar putea fi modernizata si transformata intr-o gara de tranzit, printr-un proiect de peste 1,5 miliarde de euro care ar trebui implementat in parteneriat cu o companie belgiana si cu fonduri europene, a declarat, sambata, directorul general al companiei CFR SA, George Micu.

Directorul Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA a spus, cu ocazia inaugurarii Statiei de Taxi din Gara de Nord, ca isi doreste ca in viitor lucrurile sa se schimbe, astfel incat aceasta sa poata deveni gara de nivel european, transmite Mediafax.

"In Gara de Nord investitiile sunt uriase. In prezent se deruleaza discutii pentru un proiect mare privind modernizarea Garii de Nord, dar nu pot sa avansez cifre exacte, pentru ca inca suntem in studiu. Se intentioneaza ca, in colaborare cu o firma belgiana, sa existe un acord intre Guvernul Romaniei si Guvernul Belgiei, sa se faca investitii pe fonduri europene in Gara de Nord, in sensul ca aceasta gara sa nu mai fie terminus, ci gara de tranzit", a mai spus George Micu.

El a precizat ca acest lucru inseamna ca toate liniile din gara vor trebui ingropate, vor fi subterane, si astfel tot spatiul va fi utilizat comercial mult mai bine, asa cum se intampla in toate marile capitale europene.

"Se intentioneaza sa se faca legatura cu Gara Baneasa si Gara Progresul, astfel incat sa se faca tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune in practica doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care functioneaza in alte capitale ale lumii. Nu trebuie sa mai inventam noi lucruri", a adaugat George Micu.

Directorul general al CFR SA a mai aratat ca exista un plan de dezvoltare care "va fi pus in practica incet-incet", adaugand ca aspectul garii a mai fost imbunatatit in ultimul timp prin salubrizare, asigurarea pazei si, acum, inaugurarea statiei autorizate de taxi.

"Si eu as vrea sa avem trenuri de mare viteza, sa avem circulatie mai mare, dar ganditi-va ca in ultimii 20 de ani investitiile in calea ferata au fost mult prea mici fata de nevoi. Acum se reporneste acest proces", a precizat Micu.

Intrebat cand va creste viteza trenurilor din Romania, George Micu a spus ca acest lucru se va face progresiv si doar daca vor exista investitii sustinute s-ar putea sa avem in zece ani trenuri care sa circule cu 160 de kilometri pe ora.

"Ca sa ajungem la o crestere pe care ne-o dorim, sunt convins ca in mai putin de zece ani, asta insemnand investitii sustinute si proiecte continuate, fara de care nu vom putea avea rezultatele pe care le dorim. Adica viteza pe coridoarele europene, adica intrare de la Curtici, iesire pe la Calafat plus Constanta, vom avea 160 de kilometri pe ora, viteza garantata de circulatie, urmand sa fie si pe coridorul noua, adica intrarea din spatiul ex-sovietic si iesirea pe la Giurgiu. Iar pe celelalte linii va trebui sa ajungem la o viteza medie de 70 - 80 de kilometri pe ora", a mai declarat George Micu.

Calatorii din Gara de Nord pot comanda de sambata taxiuri prin patru dispozitive touchscreen, amplasate la intrarea/iesirea din Gara de Nord, in zona coloanelor, unde functioneaza si zona de imbarcare/debarcare a calatorilor. Aceasta zona este supravegheata video si delimitata prin doua bariere automate, care vor permite doar accesul taxiurilor autorizate.













Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2611 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Se pot multe... (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 20:19)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Dar nu la socialistii care blocheaza functiile politic

    la vorbe si placinte inainte...sa va vad la fapte
    • +8 (8 voturi)    
      1.5 miliarde aruncati pe o modernizare inutila (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 20:39)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Nu vad la ce ar ajuta un tunel intre Gara de Nord si Gara Progresul.
      Daca cineva vine cu trenul de la Pitesti, Timisoara, Iasi sau Brasov la Bucuresti la ce i-ar folosi sa mearga cu trenul pe sub Bucuresti prin tunel intre cele doua statii?
      • +10 (10 voturi)    
        Complet inutila (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 21:25)

        Laur_ [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        In secolul XXI trenurile CFR abia daca merg in medie cu 50 km/h. Intretinerea liniilor nu exista, semnalizarea se face cu steguletul. Si noi ne gandim la tuneluri prin Bucuresti, ca si cum acolo se pierde timpul. Ce-i lipsește chelului? Tichie de mărgăritar.
    • +10 (10 voturi)    
      au refuzat (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 21:06)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Acum citiva ani s-a vorbit despre proiectul european care va face legatura Viena - Budapesta cu trenuri de mare viteza gen TGV si care ar fi trebuit sa ajunga pina la Bucuresti, dar CFR a refuzat sa participe, pe motiv ca ar costa prea mult, asa cum se intimpla la autostrazi cu tronsonul Sibiu - Pitesti pe care Sova nu vrea sa-l faca
      • -11 (11 voturi)    
        Autostrada Sibiu - Pitesti trebuie abandonata (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 21:37)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

        Atit Sibiu-Pitesti cit si Comarnic-Brasov trebuie abandonate pina la momentul in care traficul extrem de mare va justifica constructia lor.
        • +4 (4 voturi)    
          Tu chiar te pricepi la toate? (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 23:44)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          De la clei si placaj...pana la tuneluri si spatii vectoriale banuiesc.
          • -5 (5 voturi)    
            Ma pricep la un set restrins de lucruri (Duminică, 17 noiembrie 2013, 0:16)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

            Cind vad cite un subiect legat de lucrurile la care ma pricep, fac un comentariu si din cauza asta am si fost remarcat pentru ca scriu lucruri pertinente. Eu nu ma bag la ce nu ma pricep ca sa scriu prostii, sa ma fac de ris.

            Si da, va urez sa cumparati o casa, cu 500 000 dolari imprumutati, de clei si placaj ( vezi: http://www.emigrarecanada.byethost7.com/FireWall.htm ) si sa rideti de mine, la urma bineinteles nu in ziua achizitiei.
      • +5 (9 voturi)    
        TGV la Bucuresti? (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 22:57)

        xorgo [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

        Ce gluma buna. Visul meu din copilarie a fost sa merg la bunici (Drumul Taberei) din Balta Alba (Titan) cu metroul. Bunicul nu mai e din 1991, bunica din 2002. Si pana acum metroul ala din visurile mele tot nu e.

        TGV? Pentru cine?!?
        • +1 (1 vot)    
          mda (Duminică, 17 noiembrie 2013, 11:35)

          Aramis [utilizator] i-a raspuns lui xorgo

          sa raminem atunci la trenurile doamnei Manescu
  • +3 (5 voturi)    
    Centura CFR a capitalei (Duminică, 17 noiembrie 2013, 1:09)

    Koczka [utilizator]

    Gara de Nord trebuie mutata catre periferia capitalei. Pe centura CFR, cat mai exista, ar trebui construie inca vreo 3-4 gari si interconectarea la metrou. Modernizarea infrastructurii CFR ar trebui sa constituie o prioritate mai mare decat autostrazile deoarece ar permite o integrare mai profunda si mai extinsa cu retelele europene de transport.
    • +5 (5 voturi)    
      Multe gari = o prostie. Alergi de la una la alta! (Duminică, 17 noiembrie 2013, 2:13)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      Nu mai vorbiti prostii.
      Un oras de dimensiunea Bucurestiului este deservit excelent de o statie feroviara centrala mare cum este Gara de Nord.

      Inchipuieste-ti ca vii de la Severin la Bucuresti si vrei sa mergi apoi la Brasov. Ce faci, te dai jos in Gara de Vest, iei metroul pina la Gara de Nord de unde te urci in trenul de Brasov. Cind te intorci te dai jos la Nord iei metroul te duci la Gara de Vest (ipotetica, cea pe care vrei tu sa o construiesti) si uite asa te plimbi de la o gara la alta cind ai putea (cum este cazul in prezent) sa iei toate trenurile dintr-o statie.
      • +1 (1 vot)    
        da si nu (Duminică, 17 noiembrie 2013, 6:44)

        AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ai dreptate ca nu trebuie mai multe gari, cea centrala fiind suficienta ptr deservire.
        Dar, trebuie investit masiv in infrastructura, care momentan este la pamant si se alege praful de ea.
        In general, transportul de marfa este mult mai ieftin cu trenul decat cu tirul. Adauga la asta si cantitatile de marfa de zece ori mai mari facute cu un singur drum decat cu tirul.
        Asta este doar un aspect, Adauga si transportul de calatori si iti vei da seama ca CFR are un potential imens de succes si profit....dar ciine sa o faca?
  • +1 (1 vot)    
    Atentie la ce fel de moderniza se face! (Duminică, 17 noiembrie 2013, 8:29)

    nick24 [utilizator]

    S-a modernizat bucuresti-Predeal si pana la Ploiesti, trenul face acum 40-45 min, inainte de modernizare facea 38 min, la fel si pe Constanta. Daca ar merge cu 160 km/h, ar face pana la Ploiesti 25-30 min.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu va alarmati ! (Duminică, 17 noiembrie 2013, 8:31)

    NicolaeA [utilizator]

    Nu va alarmati ! Astia vor sa faca doar un studiu de fezabilitate de 150 milioane de euro (de aia e pomenita valoarea investitiei - de 1,5 miliarde - ca studiul sa nu para scump !), ca sa-si traga si ei niste milioane ! Studiul va fi aruncat intr-un sertar iar gara va ramane cum e acum !
  • 0 (0 voturi)    
    de ce??? (Duminică, 17 noiembrie 2013, 10:06)

    HoriaBradu [anonim]

    o firma belgiana si nu o Licitatie corecta ?domnule de la CFR?
    • 0 (0 voturi)    
      vezi raspunsul mai sus ! (Duminică, 17 noiembrie 2013, 15:08)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui HoriaBradu

      Vezi raspunsul mai sus ! La "Nu va alarmati !".
  • 0 (0 voturi)    
    ccccooppperare (Luni, 18 noiembrie 2013, 14:00)

    Dedalus [utilizator]

    O firma nu colaboreaza cu nimeni.

    O firma ia bani pentru serviciile ei.

    Sa colaboreze si cu mine sa-mi iau o vila...;-))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri