Gabriel Resources vrea ca Romania sa adopte rapid o noua lege generala a minelor, altfel compania va trebui sa faca "ceva radical diferit" cu proiectul Rosia Montana

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 19 noiembrie 2013, 19:54 Economie | Companii

Gabriel Resources (actionar majoritar la Rosia Montana Gold Corporation) are nevoie de un progres rapid in privinta noii legi a minelor din Romania, in caz contrar compania va fi nevoita sa faca "ceva radical diferit" cu controversatul sau proiect aurifer, a declarat marti directorul general al companiei, citat de The Canadian Press, transmite Yahoo! News.

Un proiect de lege care ar fi dat unda verde, in mod specific, inceperii proiectului Rosia Montana, unul dintre cele mai mari proiecte de exploatare aurifera din Europa, a fost respins de o comisie parlamentara romana saptamana trecuta.

Cu toate acestea, raportul intocmit de comisia speciala comuna a Camerei Deputatilor si Senatului a propus un cadru legal mai larg pentru exploatarile de minereuri aurifere si argentifere, precum Rosia Montana.

Directorul general al Gabriel Resources, Jonathan Henry, a declarat marti ca actionarii companiei incep sa-si piarda rabdarea si vor sa vada un progres in privinta adoptarii acestei legi in urmatoarele luni, altfel compania va trebui sa schimbe directia.

"Trebuie sa vedem ca noua lege generala a minelor despre care s-a vorbit isi face drum in Parlament, si asta intr-o maniera rapida", a spus Henry intr-un interviu acordat la Londra.

"Nu pot fi doi pasi inainte si un pas inapoi pentru urmatoarele sase, noua sau 12 luni. Trebuie sa vedem ca Romania isi formeaza o viziune clara pentru ea insasi, pentru a avansa cu o industrie miniera moderna", a adaugat Henry.

El nu a precizat ce anume ar insemna "radical diferit", dar a spus ca compania isi analizeaza toate optiunile.

"Astazi sustinem foarte mult guvernul roman in toate dilemele sale si cheltuim inca importante sume de bani in economica romaneasca, dar vrem sa vedem o solutie rapida, care sa ne permita sa avansam acest proiect", a aratat el.

Gabriel Resources asteapta de 14 ani sa obtina autorizatiile pentru inceperea proiectului Rosia Montana, iar analistii financiari au devenit din ce in ce mai sceptici fata de companie, noteaza sursa citata.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4221 vizualizari

  • +28 (34 voturi)    
    Da, compania trebuie sa schimbe directia... (Marţi, 19 noiembrie 2013, 20:23)

    Clovis [utilizator]

    Directia: "mereti acasa"!

    Inapoi de unde ati venit, in Tara Romaneasca nu sunteti doriti! Stim sa facem singuri minerit daca avem nevoie!
    • -1 (11 voturi)    
      Da, s-a vazut cum se face minerit in Romania (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 2:17)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      Ori au carat rusii uraniul, ori a subventionat statul, de multe ori 15000 lei ceausisti pe 1000 de lei scoasa.
    • -10 (14 voturi)    
      gresit (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 9:20)

      kla2005 [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      Statul roman trebuie sa schimbe directia si sa dea drumul investitiilor responsabile precum e investitia aceasta de la Rosia Montana.
      Peste 500 de milioane sunt deja cheltuite la Rosia Montana!
      Daca era adoptat proiectul de lege statul incasa 78% din veniturile proiectului!
      Numai ignorantii si cei care nu doresc sa inteleaga nu vad ca numai prin investitii majore Romania poate progresa.
      Romania trebuie sa fie vigilenta si sa se asigure ca asemenea proiecte se implementeaza exact asa cuma au fost avizate.
      Sa terminam cu prostiile si sa trecem la treaba!
      • +7 (11 voturi)    
        Investitii responsabile? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:34)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui kla2005

        In nici un caz cu PSD la putere. Acest partid a vandut petrolul unei firme austriece cu actiuni detinute de Gazprom, a vandut companii de stat pentru fier vechi, asa ca daca te legeni in iluzia ca PSD va facilita "investitii responsabile", el fiind un partid de iresponsabili, te inseli amarnic si inseli si pe altii. Bineinteles, cu exceptia cazului in care esti un postac, iti faci doar treaba.
        • -2 (4 voturi)    
          tu ai gresit, ai uitat o virgula! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:42)

          Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          @kla2005
          ai uitat sa pui virgula intre 7 si 8 la procentul incasat de stat de la tzeapa RMGC.
      • +3 (11 voturi)    
        n-au cheltuit nimic! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:45)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui kla2005

        Sa vad eu o SINGURA lucrare pregatitoare pentru exploatare acolo!
        Canci! Nada! Niente!
        NIMIC!

        Asa... pot sa zic si eu ca, daca am facut zi de zi, 15 ani, chefuri cu prietenii, am "cheltuit pentru Rosia Montana"!
        • -1 (1 vot)    
          fa o vizita macar (Vineri, 22 noiembrie 2013, 11:09)

          winston [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          au investit in patrimoniu, au investit deja in reecologizare, poti sa mergi sa vizitezi zona, sa vezi ce au facut, printre altele, case reabilitate, galeriile romane, un muzeu, o statie de epurare a apelor
      • -6 (10 voturi)    
        ce au de gand (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:45)

        inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui kla2005

        fara investitii, econoia noastra e practic condamnata. si inainte de a spune nu si a respinge sa ne fi zis si cum au de gand sa ajute zona, economia, ce au de gand sa faca... tacere totala
        • +3 (5 voturi)    
          Preferam investitii responsabile... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:47)

          _cutare [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

          Nu investitile unei companii care in 14 ani a iesit in evidenta prin manipulare, prin frauda bursiera, prin mita data politicienilor si trafic de influenta, prin cumpararea ziaristilor, prin umflarea unui proiect care initial eram mai acceptabil (exploatarea haldelor de steril) catre o scara megalomanica, mai mare decat orice in Europa... totul de dragul profitului.

          Acest proiect nu se va face pentru ca sunt mii de oameni care s-ar pune in fata buldozerelor daca cineva indrazneste sa-i dea unda verde... eu o sa fiu unul dintre acestia.
        • +2 (2 voturi)    
          iti repet (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:30)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

          sa nu mai fie zona MONOINDUSTRIALA si apoi discutam...
          • -1 (1 vot)    
            pe o parte mica (Vineri, 22 noiembrie 2013, 11:09)

            winston [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

            zona monoindustriala e pe o parte foarte mica a localitatii, nu are nicio legatura cu nimic acest lucru
      • -10 (10 voturi)    
        odata (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:04)

        eleiele [utilizator] i-a raspuns lui kla2005

        odata cu investitiile vine si dezvoltarea, altfel ramanem doar afundati in saracie si somajul tot va creste
        • +2 (2 voturi)    
          afundati ? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:32)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui eleiele

          nu pari afundat in saracie. ai pc, conexiune la net; esti ok. acum, daca incepi sa si gandesti, poate gasesti niste solutii constructive pt oamenii aia care nu au de lucru. ceva pe termen lung, nu pe 2 ani, da ?
      • +1 (1 vot)    
        ce sa-ti povestesc (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:17)

        anaconda_ [anonim] i-a raspuns lui kla2005

        fugi mah de-aici...
      • 0 (0 voturi)    
        la treaba... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:29)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui kla2005

        pai, terminati cu prostiile si treceti la treaba, cum spui. procentele alea suprarealiste de unde le scoti ? acum 2-3 zile Gabriel a spus ca, in 2012, a facut 2,1 mil profit. si au primit 4 mil de la statul ROMAN !!!! Buna afacere, nu ? mai sa-i cred ca au garantii "solide" :) In plus, sa ne lamurim putin cum e cu licenta aia transferata in 2008-2009 si apoi, mai vedem...
    • -8 (16 voturi)    
      investitii (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:34)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      si zona sa ramana fara investitii, cu toate problemele nerezolvate... crezi ca statul va avea bani sa investeasca daca nu se face proiectul? nu...
      • 0 (2 voturi)    
        statul nu are bani, Gabriel da (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 20:17)

        andinny [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        daca avea bani, ar fi investit pana acum. Dar sa nu uitam ca nici de pensii si salarii n-a avut!
  • +27 (31 voturi)    
    ceva diferit? (Marţi, 19 noiembrie 2013, 20:24)

    LoveRomania [utilizator]

    Ce inseamna ceva complet diferit?
    Pleaca din tara?
    Cere inapoi spaga data politicienilor?
    Va publica lista cu politicienii ce au dat spaga?
    • +8 (8 voturi)    
      Cultura porumbului (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:35)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui LoveRomania

      ...modificat genetic, care sa extraga aur in stiuleti.
  • +11 (21 voturi)    
    hehe (Marţi, 19 noiembrie 2013, 20:28)

    Mazeta [utilizator]

    NU corporația face legislația.
    • +14 (18 voturi)    
      Iegzact! (Marţi, 19 noiembrie 2013, 21:25)

      Wan Ted [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Kleptocratii fac legislatia!
    • +21 (27 voturi)    
      de ce oare Gabriel Resources (Marţi, 19 noiembrie 2013, 23:27)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nu se supune LEGISLATIEI EXISTENTE ? De ce le trebuie legi speciale cu dedicatie, sau legi noi ?
      Avem o Constitutie, avem o lege a mineritului, avem un Cod silvic si alte legi - de ce nu vor sa se supuna legfilor tarii ?
      • -4 (8 voturi)    
        Modificarile... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:48)

        Maria_12 [utilizator] i-a raspuns lui V. Val

        Printre modificarile "cu dedicatie" se numara, de exemplu, redeventa MAI MARE. Nici nu stiti pentru ce protestati, Ati invatat niste sloganuri pe dinafara. Ar fi trebuit sa ramana redeventa 4%, era mai bine?

        Eu sunt de acord sa se scoata prevederile care nu-s in regula, dar acest lucru se face prin negocieri. Si la o investitie de asemenea amploare e normal sa se faca o lege speciala. Asa a fost si la Petrom, de exemplu. Acum Petrom e unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat. Adica banii care se duc la scoli si la spitale, la asistenta sociala etc. De asa ceva avem nevoie pentru Romania, nu de pet-uri in asfalt.
        • +1 (3 voturi)    
          lalaiala (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:35)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Maria_12

          redeventa de la cine mai ? RMGC este o companie pasibila de ancheta pe bursa pt modul cum s-a lansat. Simplu ! Cat despre banii de la petrom, afla ca si aia e o teapa pt romania. Un mic srl la vremea aceea (OMV) a cumparat un gigant. Cu profitul din primul an si-a recuperat investitia !!!!
  • +21 (23 voturi)    
    Lege (Marţi, 19 noiembrie 2013, 21:01)

    Eins [anonim]

    Nu inteleg de ce trebuie ca noi sa ne multumim cu cei 5% (sau cat or fi) pe care ei ii platesc statului roman. chiar asa greu o fi sa faci minerit? Sau aici este vorba de manarit?
    Si de cand legea trebuie facuta ca sa favorizeze o firma sau alta?
    • -5 (11 voturi)    
      nu doar (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:46)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui Eins

      profitul nu consta doar intr-o redeventa. nu inteleg de ce va agatati de un procent. investitiile de miliarde, profitul direct si indirect, locurile de munca... astea ce sunt?
      • +7 (7 voturi)    
        habar n-ai ce-i aia "profit" (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:00)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        Merji matale inapoi, in liceu - si invata notiuni elementare de "economie"!
      • +2 (2 voturi)    
        miliarde (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:35)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        miliarde de cai verzi pe pereti !
    • -2 (2 voturi)    
      intelege asta (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:31)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Eins

      6% e doar redeventa + 25% participatia statului + 16% impozite si taxe. Pe langa astea tot ce vor cumpara pt constructia uzinei si pt exploatarea propriuzisa (materiale constr, motorina, etc) tot din Romania (alte taxe si impozite). Bani in cercetare, arheologie, restaurare etc. De ce simplificati asa problema? Ganditi un pic fratilor!!! Statul nu da nici un leu si primeste toate astea pe tava. adica 78% din profit.
      • +3 (3 voturi)    
        intelege tu asta! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:55)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui mihai

        pe baza celor 25%, statul (prin Minvest Deva), este deja dator catre actionarul majoritar Gabriel Resources! SI EXPLOATAREA INCA NU A INCEPUT!
        78% din care profit? Cand extragerea finala a aurului din concentratul de minereu nu se face in Romania, cine controleaza profitul?
        Si vedeti ca va contraziceti intre voi, postacii Goldului: postacu kla2005 zice cae vorba de 78% din VENITURI nu din PROFITURI! Vorba Codrutei N, puneti mana si invatati ceva, nu mai repetati ca papapgalii prostiile propagandei Goldului.
        • +1 (1 vot)    
          papagali ? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:38)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

          au angajat si ei ce-au putut mai ieftin :) ca sa fie multi ! minvest a dat licenta gratis, apoi s-a imprumutat pt a intra in actionariat :) Iar Gabriel a raportat acum 3 zile, 2 mil profit, primind de la stat 4 mil ! asta e afacerea lor actuala...
    • +1 (1 vot)    
      genial!!! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:47)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Eins

      @eins
      asta cu "manaritul" de la Rosia Montana e geniala!!
      Cu sau fara voia ta, o voi folosi :)))
      Poate imi iau si un doctorat, daca il conving pe Adrian Nastase sa-mi fie indrumator si daca te citez fara ghilimele...
  • +18 (24 voturi)    
    vor trebui sa faca ceva radical (Marţi, 19 noiembrie 2013, 21:05)

    bogdanlungu [utilizator]

    Sa si-l bage in c-r.
    • -8 (8 voturi)    
      de ce (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:09)

      eleiele [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      de ce, nu mai ai motiv sa pleci in afara sa-i stergi acolo pe altii care te tin sclav daca in tara sunt locuri de munca si totul merge bine? prefer demnitatea la mine in tara
      • +4 (4 voturi)    
        Investitii, demintate, locuri de munca.... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:36)

        cutare_ [anonim] i-a raspuns lui eleiele

        Vorbiti parca dintr-un manual de manipulare. Nu m-as mira ca jumatate din mesaje sa vina de la Catalin Hosu, pentru ca am vazut ca posteaza activ pe multe bloguri.

        Investitii vrem, dar nu investitii care sa produca beneficii pe timp scurt si apoi costuri pentru cateva generatii platite din buzunarul nostru, nu din cel al companiei. In plus, o investitie care a inceput cu o frauda, nu e curata nici dupa ce au plecat cei care au comis frauda initiala.

        Locuri de munca vrem, dar nu facand orice... pot sa creeze multe locuri de munca deschizand 10 gatere la Rosia Montana si defrisand toti Apusenii. Hai sa facem locuri de munca in prestari servicii si turism, acesta este viitorul.

        Demnitate la tine in tara??? Mi-ar fi rusine in locul tau sa folosesc acest cuvant in actualul context, dar repet, probabil ca esti Catalin Hosu si ti-ai vandut sufletul. Cum poti sa vorbesti de demnitate la tine in tara cand sustii un proiect care e menit sa aduca 4%-6% redevente Statului Roman, plus 20% dintr-un profit care poate sa tinda spre zero, dar care lasa in urma cel mai mare lac de cianura din Europa, unul din cele mai mari din Europa? Ca sa nu mai vorbesc de vestigile romane pe care le distruge... totul tine de demnitatea nationala, pe care tu se pare ca nu o mai ai.
        • -1 (3 voturi)    
          cateva lucruri si o intrebare (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 20:21)

          Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui cutare_

          poate ar trebui sa te mai informezi, pe langa ca luam peste jumatate din profiturile proiectului la bugetul de stat, fara sa scoatem niciun leu de la buget, se vor crea cateva mii de locuri de munca intr-un domeniu in care oamenii din Rosia Montana vor sa munceasca, in minerit, se va investi in patrimoniu, ca cei de la RMGC sunt singurii care chiar au facut asta si care si-asumat investitii, vezi galeriile romane vechi de 2000 de ani reabilitate de ei, care altfel s-ar fi prabusit. si costurile de reecologizare vor fi acoperite tot de investitori si vor curata inclusiv poluarea lasata in urma de stat acolo! acum, intrebarea este, de ce incerci sa manipulezi pe aici?
          • -2 (2 voturi)    
            Si ce se va alege de patrimoniu? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 21:41)

            fartonicul [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

            dupa inceperea exploatarii te astepti sa vina turisti atunci cand face boom cantitatea aia de 10t de dinamita?
            dat fiind faptul ca e exploatare sub cerul liber vom avea proiectii holografice cu galeriile inainte sa fie distruse?
            casele si bisericile vor levita?
            spune-mi si mie ce monumente istorice voi mai putea vizita cand acolo va ramane un lac de cianura.
            cu ce ma incalzeste pe mine ca o sa fie ecologizate zonele poluate acolo, daca in urma exploatarii va ramane un mega lac de cianura?
      • +1 (1 vot)    
        demnitatea (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:39)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui eleiele

        pai, uite ca esti in tara, ai job, dar totusi nu dai dovada de demnitate !
  • +15 (23 voturi)    
    radical diferit (Marţi, 19 noiembrie 2013, 21:06)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    ar fi sa va transformati aberatia de proiect in hartie de buda. Rosieni, nu va mai lasati calcati in picioare la voi acasa, nu mai deveniti cozi de topor, nu mai contribuiti la distrugerea comunitatii voastre! Uniti-va si dati in judecata RMGC si statul roman pentru incalcarea drepturilor si libertatilor de cetateni romani. V-au fost incalcate proprietatile, ati fost abuzati psihic si fizic mai mult de 15 ani de zile, ati fost mintiti, inselati, fortati sa va vindeti casele si pamanturile, ati fost lipsiti de acces la educatie, sanatate, dezvoltare de catre RMGC, care si-a batut joc de voi.

    Afara cu RMGC din Rosia Montana! Afara cu RMGC din Apuseni! Afara cu RMGC din Tara!
    • -10 (10 voturi)    
      rosienii (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:53)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Oamenii din Rosia Montana cer de ani de zile pornirea proiectului minier, ei stiu cel mai bine de ce e nevoie acolo. dar sunt de acord cu ceva, au fost abuzati fizic si psihic de-a lungul anilor, de catre cei care se opun atat de vehement, dar fara niciun argument, acestui proiect minier!
      • +3 (5 voturi)    
        Rosieni sunt si cei 400 care se opun... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 15:39)

        cutare_ [anonim] i-a raspuns lui Lica.lica

        Si nu imi venit cu argumentul referendumului care nu s-a validat, pentru ca nu au venit 50% + 1 de oameni la vot. Daca 60% din 49% au votat "da" inseamna ca mai putin de 30% dintre Rosieni isi doresc proiectul. Gata cu manipularea.
      • +1 (3 voturi)    
        argumente (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:41)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        citeste mai sus o serie interminabila de argumente IMPOTRIVA . Pro, nu gasesc decat textele invatate de voi, fara nici-o garantie. In plus, licenta este ILEGALA !
  • +18 (24 voturi)    
    De ce oare...? (Marţi, 19 noiembrie 2013, 22:19)

    marki [utilizator]

    De ce se grăbește RMGC, așa, dintr-o data? Mai ieri, era vorba ca exploatarea să înceapă prin 2017!
    Se cam precipită lucrurile, nu-i așa? Românii s-au trezit, sunt mai informați, cer respectarea legislației, își cer drepturile constituționale în stradă, minciunile sunt demontate, una câte una, binele cu forța miroase rău de tot...

    Cel mai mare bine pe care ni l-ați putea face, domnule Jonathan Henry, ar fi... SĂ NE LĂSAȚI ÎN PACE! Cu sărăcia, cu nevoile noastre...
    • -5 (13 voturi)    
      zau (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:48)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui marki

      ma faci sa rad in hohote.... dupa 15 ani de amanari si targanari din partea statului ti se pare ca lucrurile erg prea repede si se precipita? nu zau, decia trebuia sa fie luata de mult mult timp si tu vrei sa mai treca cine stie cati ani sa ajungem acolo?
      • +8 (12 voturi)    
        "decizia trebuia sa fie luata de mult, mult timp" (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:59)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        Aia de RESPINGERE a proiectului de exploatare!
        Asa cum era, de fapt, legal - dat fiind ca NU au fost in stare sa depuna un studiu de impact satisfacator!
        • -1 (1 vot)    
          sufera toata tara din cauza incompetentei statului (Vineri, 22 noiembrie 2013, 11:13)

          winston [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          de ce sa se respinga proiectul? pentru ca va aduce cateva miliarde de dolari la bugetul de stat? pentru ca vor aduce investitii de alte cateva miliarde in economie? pentru ca se vor crea cateva mii de locuri de munca intr-o zona cu somaj foarte ridicat? si poate ar trebui sa te mai informezi, au facut totul conform legii, inclusiv studiul de impact, dezbateri publice s-au facut, toate procedurile au fost respectate. insa statul roman e cam incapabil asa, de felul lui, si din cauza asta sufera toata tara!
      • +2 (2 voturi)    
        imagineaza-ti (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:44)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        imagineaza-ti ca abia acum s-au prins ca au fost furati :) Tu inca nu te-ai prins ?
    • +2 (2 voturi)    
      de ce ? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:43)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui marki

      pai, au pus pe bursa o minciuna de companie (pretinzand ca au licenta de exploatare nu de explorare !) au strans niste bani de la investitori, i-au pompat in lobby si reclame si acum investorii aia si-ar cam vrea banii inapoi. De-aia :)
  • +2 (16 voturi)    
    hai, pa(pici)! (Marţi, 19 noiembrie 2013, 23:16)

    U_swamp [utilizator]

    Va dau eu o idee:YANKEES, GO HOME!
  • +10 (14 voturi)    
    ... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 1:51)

    Tavi [anonim]

    de cind o compannie isi poate da cu parerea despre legile din Romania?
    daca nu au obtinut autorizatia, asta este. nu se obtin autorizatii pentru orice.
    asta inseamna ca nici nu au inceput activitatea, deci nici despagubiri nu trebuie sa ceara.
    sa ne mai lase astia cu mina lor. n-avem nevoie nici de ei, nici de banii lor, nici de cele citeva locuri de munca ce se pot genera.
    are victoras un plan pentru 10.000 de locuri de munca.
    • -6 (10 voturi)    
      nu-i chiar asa (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:49)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui Tavi

      nu-si da nimeni cu parerea doar ca e aberant sa astepti 15 ani o decizie din partea unui stat care de fapt era obligat sa se incadreze intr-un termen
      • +8 (8 voturi)    
        Really? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:57)

        Far Eastern [anonim] i-a raspuns lui inavero73

        Deci statul era obligat sa decida intr-un anumit termen in baza a ce? A Protocolului de reexploatare a haldelor de steril? Sau a proiectului cosmetizat IN PRIMUL RAND pentru teapa de la bursa?
      • +3 (3 voturi)    
        aberant, așa e! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:06)

        Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        E aberant ca acei mineri care „doar asta știu să facă” să aștepte 15 ani să le dea statul de muncă, în loc să pună osul să învețe altceva.
        Reorientare profesională vor face oricum, fiindcă după RMGC nu va mai exista minerit. Măcar nu pierdeau atîția ani.
        • -1 (1 vot)    
          15 ani de somaj (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:47)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

          asta e ca 7 ani in in tibet :) adica de 15 ani aia 33 nu fac decat sa astepte sa mai lucreze 2 la acest posibil loc de munca, inainte de pensie ? :) nu prea se leaga, gaseste alt text...
          • 0 (0 voturi)    
            asta am zis și eu :) (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 23:58)

            Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

            E aberant ca minerii/postacii să tot susțină că vor locuri de muncă (de 15 ani sau cît o fi) și că RMGC va relansa mineritul, economia și planeta, cînd comedia ar ține maxim alți 15 ani. Nici un om sănătos la cap și cu IQ peste 30 nu și-ar tăia craca de sub picioare, n-ar tăia craca de sub picioarele copiilor lor (au turnat și poezia asta la un moment dat).
            Mi-e milă de postaci, trebuie să ajungi destul de rău să fii plătit să torni inepții pe bandă rulantă.
      • +1 (1 vot)    
        obligat ? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:45)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        era obligat si sa faca asa un cadou frumos ? sa dea GRATIS licenta si zacamantul unei firme, dupa care sa se imprumute la aceeasi firma pt a intra ca actionar in marea minciuna de companie ?
  • +11 (17 voturi)    
    Este nevoie de un progres rapid al Justitiei (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 2:11)

    alex1234 [utilizator]

    1. Este nevoie de un progres rapid al Justitiei

    care sa-i bage la zdup pe cei care au vandut licenta

    la Gabriel Resources si pe toti ceilalti care au devalizat

    Statul Roman de Aurul sau acordand o licenta ilicita ,

    In acest proces Gabriel Resources are calitatea de

    complice asa cum Gigi a fost complice

    la schimbul de terenuri facute de angajatii MAPN

    in detrimnetul Statului

    caci sa dai licenta exploatarii aurului pe gratis e o hotie

    fara margini si sa dai tot Aurul cu 6% din valoarea lui de

    100% e o alta Hotie fara margini.

    (25% din profit zero e zero),


    2. Este nevoie ca toti lobbistii acestui proiect sa nu mai

    fie votati in vecii vecilor de nici un cetatean al acestei

    tari

    3. Uniti Salvam Toata Romania !
    • -12 (14 voturi)    
      trei lucruri (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:54)

      Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      1. in total o sa ramana 78% din beneficiile proiectului astuia in Romania (castigam mai mult decat redeventa, care oricum e cea mai mare din Europa).
      2. este nevoie ca politicienii sa faca ce e bine pentru Rosia Montana si ce e bine pentru tara, adica sa reporneasca mineritul.
      3. nu cu o lozinca se salveaza Romania, ci cu investitii.
      • -11 (11 voturi)    
        oricum (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:13)

        eleiele [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        oricum ar fi muuuul mai bine decat nimicul si degradarea de acum si ma indoiesc ca se va schimba situatia din zona fara investitii
        • +2 (2 voturi)    
          te indoiesti (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:50)

          liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui eleiele

          mori de grija zonei ? ok, vino la bucuresti sa faci presiuni sa nu mai fie zona Monoindustriala. Si apoi, vor veni si firme care sa creeze mai mult de 500 de locuri de munca. si mai curate si sigure. acum, chiar daca ai vrea sa faci asta, NU ESTE VOIE ! Intelegi de ce nu se intampla nimic in afara de lobby-ul vostru ?
      • +3 (3 voturi)    
        Fabulezi... pardon, manipulezi... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:09)

        _cutare [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        1. Acel procent e o aberatie. Singura suma sigura e redeventa de 4-6%. Restul variaza in functie de decizile companiei care e in proportie de 80% privata. Daca se decide sa se foloseasca furnizori din strainatate si specialisti tot de acolo, singura industrie conexa care se va dezvolta e cea a cantinelor din Rosia Montana. Deci ramanem la beneficii de 6% cu indulgenta. Gata cu manipularea grosolana pe aceasta tema.

        2. Conform sintagmei RMGCiste, care nu manipuleaza nici macar o gaina, "Ce e bun pentru Romania e bun si pentru mine"... dar sunt de acord: sa se reporneasca mineritul, dar cel fara cianuri si cel care tine cont de istoria noastra.

        3. Din nou, sunt de acord. Avem nevoie de investitii... dar nu de cele iresponsabile, nu cele care au inceput prin coruptie, manipulare, minciuni... si nu investitile care sa produca un beneficiu de scurta durata pentru o mana de oameni si un cost post-exploatare de miliarde de euro care sa fie platit de toata tara.
      • 0 (0 voturi)    
        beneficii (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:48)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

        termenul "BENEFICII" nu exista in economie prieteni... 78% din cevaul asta de care vorbiti voi, inseamna ZERO !
  • +12 (16 voturi)    
    mafia trece la amenintarea romaniei (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 7:15)

    Plasmaticus [utilizator]

    De ce e mafie?
    Cel putin pt ca ei vin sa ia tone de aur, in schimbul unor hartii, bani virtuali, unor nimicuri inflationiste.
  • +13 (17 voturi)    
    14 ani (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 8:44)

    dum_i [utilizator]

    Sa dai de 14 ani mita e o performanta chiar si pentru romania.
    • -6 (10 voturi)    
      pe ce te bazezi? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:50)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      iti bazezi pe ceva acuzatiile? de fabulat si acuzat e simplu. cred ca investitiile ar ajuta mai mult zona decat degradarea si protestele
      • +4 (4 voturi)    
        Mita nu a fost niciodata mai evidenta decat acum.. (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:19)

        _cutare [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        Pentru ca un politician important care l-a acuzat pe Basescu ca a luat mita ca sa sustina un proiect criminal, a ajuns la randul lui sa fie sustinatorul acestui proiect criminal. De Ponta vorbesc... si nu imi spune ca atunci cand a fost in opozitie nu a stiu de "beneficile" pe care le aduce proiectul, nu a trait intr-o pestera. Exista vreun document secret cu beneficii, la care noi nu avem acces?
      • 0 (0 voturi)    
        un decont va rog (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:51)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        pai, ca sa nu mai facem noi supozitii aiurea, obtine tu un DECONT DETALIAT al celor 550 milioane "investite" pana acum ! INSIST !
  • -12 (16 voturi)    
    avem nevoie de minerit (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 9:28)

    ROSIA MONTANA [anonim]

    exploatarea resurselor este singura sansa a romaniei spre progres.guvernanti schimbati repede legislatia asta anti romaneasca si aduceti investitori altfel suntem condamnati pe viata ,la saracie!
    • -7 (11 voturi)    
      sigur (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:51)

      inavero73 [utilizator] i-a raspuns lui ROSIA MONTANA

      pentru economia locala este sigur o sansa importanta pentru ca s-a vazut in anii astia ce s-a mai ocupat statul si in ce hal s-a ajuns. si nici nu vor face ceva
      • +2 (2 voturi)    
        statul (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:53)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

        statul s-a ocupat doar sa faca un cadou dlui Timis in 2008 ! iar acum, se poate sa ii fi trezit din somn. sper ca da !
    • +2 (2 voturi)    
      da, de minerit, nu de manarit ! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:01)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui ROSIA MONTANA

      ah, ce-mi place asta! Multumesc, Eins :)
  • +12 (14 voturi)    
    well, mr. Jonathan, nu suntem Africa (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 9:32)

    jackalphonse [utilizator]

    daca matale impreuna cu actionarii ne-ati confundat cu o tara plina de babuini, este problema mataluta ce bani pierzi. faptul ca Isarescu impreuna cu gasca ti-au dat unda verde la furat nu inseamna ca toti avem ceva de castigat din asta.
    nu poti sa ai pretentia ca in Europa sa extragi dupa metodele cu care ai fost matale invatat in Africa si America de Sud
    • -6 (6 voturi)    
      Si in Europa... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:50)

      Maria_12 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Si in Europa se exploateaza la fel aurul. Si in Australia care, surpriza, are cel mai mare rating de tara in prezent. Am vrea noi sa fim macar la un sfert din nivelul Australiei....
      • +5 (5 voturi)    
        Ai vazut poze cu mina din Finlanda? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 16:35)

        _cutare [utilizator] i-a raspuns lui Maria_12

        Daca da, imi poti spune, te rog, unde ai vazut un lac imens cu cianuri?
        Stii cata cianura foloseste mina din Finlanda anual? 470 kg!
        (sursa: http://www2.hs.fi/english/archive/news.asp?id=20021216IE6).

        Cata cianura planueiste RMGC sa foloseasca anual? 12.000 tone anual!!! De 24.000 ori mai multa cianura decat in Finlanda. Asa ca terminati cu manipularea ieftina. Nu este aceeasi tehnologie si nu este aceeasi scara. Este ceva incomparabil cu nimic din Europa.
        • -3 (3 voturi)    
          informeaza-te (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:36)

          Lica.lica [utilizator] i-a raspuns lui _cutare

          poate daca te-ai informa si tu putin, ai vedea ca nu va fi niciun lac cu cianuri. pentru ca cianura se va folosi in circuit inchis si apoi se neutralizeaza. si nu se vor folosi 12000 de tone de cianura, este o exagerare aruncata de ONGistii platiti sa lupte impotriva mineritului
      • +3 (3 voturi)    
        DIFERENTE` (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:55)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Maria_12

        Stii ce alta diferenta MAJORA este intre Australia si Romania ? Acolo dl. Franck Timis era arestat pt posesie si transport de droguri, iar in Romania a primit GRATIS licenta de la RM ! Cat despre rating de tara, stii ce inseamna asta ? Ai o sursa a informatiei ? :)
  • +8 (12 voturi)    
    Asa, deci! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 9:56)

    benicio [anonim]

    Domnilor actionari, daca v-ati pierdut rabdarea, atunci vindeti actiunile. Societatea e pe bursa, deci aveti lichiditate, ce mai asteptati?
    • -7 (7 voturi)    
      Dap... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:52)

      Maria_12 [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Si taticul Soros asta asteapta, frecandu-si manutele.... Dar nuuu, noi nu suntem manipulati, nuuu, deloooc...
      • +2 (2 voturi)    
        Sigur, ocultele mondiale (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:10)

        benicio [utilizator] i-a raspuns lui Maria_12

        Ai uitat de Oculta Mondiala, de inteleptii Marelui Sion si de grupul Bilderberg. Sigur ca da, ce ne mai place teoria conspiratiei, chiar cu riscul de a intra pe taramul constipatiei.
  • -9 (15 voturi)    
    sa dezvolte (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 10:32)

    inavero73 [utilizator]

    atunci sa dezvolte un nou cadru. sa fim seriosi, zona are nevoie de investitii si reluarea mineritului si economia la fel. e cea mai avantajoasa varianta
    • +5 (5 voturi)    
      uite ce "dezvoltare" au facut in Italia (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:04)

      Rumpelstilstikin [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

      ce au facut canadienii in Sardinia in ciuda promisiunilor http://www.youtube.com/watch?v=XPALNtyFmHY
      • +3 (3 voturi)    
        astia fac copy-paste la "proiecte" (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:32)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

        multumesc pentru link. Si aia din Sardinia sunt mici copii pe langa ce pregatea RMGC la Rosia Montana. Chiar si aceeasi manarie cu bursa.
    • +2 (2 voturi)    
      cea mai avantajoasa varianta singulara ? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 19:57)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui inavero73

      Sunt o multime de variante ! Dar, acum sunt interzise prin lege, pt ca sefii tai au minjit pe cine trebuia pt a face zona monoindustriala acolo.
  • -12 (12 voturi)    
    sa profitam de avantaje (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:48)

    Lica.lica [utilizator]

    Ar fi cazul sa se faca odata legea cadru a mineritului si sa se reporneasca aceasta industrie in Romania, mi se pare ca ne dam singuri cu stangul in dreptul de ani de zile amanand fara sens repornirea mineritului. la urma urmei, e un domeniu in care avem avantaje foarte mari, avem resurse importante, avem oameni cu experienta si in cazul Rosia Montana avem si investitori cu un proiect facut la cele mai stricte standarde de siguranta, insa nu profitam de avantajele pe care le avem...
    • +2 (2 voturi)    
      sper sa ajute si Procuratura... (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 17:45)

      Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      ... sa profitam de avantajul pe care ni-l da respingerea legii
    • +1 (1 vot)    
      lege cadru antifurt (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 20:01)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui Lica.lica

      iti raspund pe fraza ta !!! la urma urmei, e un domeniu in care avem avantaje foarte mari , avem resurse importante (SI NU TREBUIE SA LE DAM GRATIS), avem oameni cu experienta (SI NE SPUN CA, TEHNIC NU-I OK CE SE PROPUNE ACUM) si in cazul Rosia Montana avem si investitori (CARE NU GARANTEAZA NIMIC CONCRET, DOAR VORBE, FARA BANI BLOCATI IN AVANS CA SI GARANTIE) cu un proiect facut la cele mai stricte standarde de siguranta (PROIECT CARE NU S-A FACUT NICIODATA LA ACEASTA SCARA, DECI NESIGUR NEAVAND EXPERIENTE SIMILARE POZITIVE), insa nu profitam de avantajele pe care le avem... Ba da, profitam de micul avantaj ca am reusit sa oprim, macar pt moment, o monstruozitate de furt !
  • -12 (12 voturi)    
    normal (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:54)

    eleiele [utilizator]

    asa ar fi normal. doar nu avem de gand sa blocam tot mineritul in tara asta, e nevoie de un astfel de cadru legisltaiv. si la rosia vor fi necesare investitiile
  • +10 (10 voturi)    
    un caz asemanator cu Rosia Montana in Sardinia (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 12:04)

    Rumpelstilstikin [utilizator]

    Urmariti acest reportaj bine documentat cu ce au facut canadienii in Sardinia in ciuda promisiunilor (aproape identice cu cele ale Gabriel Resopurces) http://www.youtube.com/watch?v=XPALNtyFmHY
  • +4 (6 voturi)    
    Gabriele! (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 14:40)

    manoman [utilizator]

    resources...
    ar fi mai bine sa vrei sa te cari din Romania cat mai curand.
    • +1 (1 vot)    
      SA SE CARE? (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 20:04)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui manoman

      pai de ce? tocmai au declarat profitul de 2 mil usd. si au mai declarat si cei 4 mil primiti anul trecut ca si compensatii de la statul roman. tu n-ai sta ?:) Iti spun eu, vor pleca doar daca se ajunge sa se ancheteze lansarea pe bursa in Canada. Acolo e momentul cand s-a folosit falsa licenta de exploatare (ei avand doar de explorare) si de acolo au facut rost de banii pt lobby-ul asta agresiv. Daca s-ar vrea, s-ar putea verifica acele acte. Si Gabriel srl ar fi pasibil de FRAUDA BURSIERA ! Naspa in state si canada !
  • -1 (1 vot)    
    o hotarare, REPEDE (Miercuri, 20 noiembrie 2013, 20:11)

    andinny [utilizator]

    ar fi cazul sa se ia o decizie odata si odata, cat sa mai aiba rabdare si investitorul? el baga banii si noi nu reusim sa ne decidem in privinta sa de ani buni. Ce parteneri suntem?
  • 0 (0 voturi)    
    Excesul de google-at naste monstri (Joi, 21 noiembrie 2013, 18:24)

    Dan Poroineanu [anonim]

    Numarul frustratilor creste zilnic pe baza acestui proiect. Nu ca proiectul ar avea ceva dar orice motiv e bun pentru o minte aberata ca sa se revolte.
    Bazaconiile scrise aici intrec imaginatia celor de la Balaceanca. O minte sanatos construita ar scrie autoritatilor statului problemele descoperite. Cum majoritatea se ascund in spatele pseudonimelor nu cred ca vor avea curaj sa omoare o musca. Stiu, statul, guvernul, politicienii romani nu sunt OK. Atunci ce sperati sa faceti? O revolutie? Glumiti, pe net nu se rezolva nimic iar in strada nici atit.
  • -1 (1 vot)    
    Da mineritului (Marţi, 26 noiembrie 2013, 10:19)

    Alin Croitoru [utilizator]

    Intrun fel nu ne-ar strica sa fim dati in judecata si sa trebuiasca sa platim miliarde grele,sa se invete minte alesi ca nu e bine sa iti bati joc de investitori asa cum iti bati joc de tara asta.Sa ii vad atunci pe pensionari cand o sa le taie Ponta din pensi sa plateasca despagubirile.Toti vrem o tara mai prospera dar Romania nu va deveni asa daca stam in strada in loc sa punem pe picioare industria in tara asta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică