Competitie pentru portul Constanta: S-a inaugurat oficial "Coridorul 7" de marfa european, ruta feroviara Pireus port - Europa, ca altenativa pentru companiile ce isi exporta produsele din Asia in Europa

de I.B.     HotNews.ro
Miercuri, 11 decembrie 2013, 0:59 Economie | Companii

S-a inaugurat oficial "Coridorul 7" (RFC7) al transportului feroviar euroean de marfa, care permite acum promovarea de produse importate prin portul grecesc Pireu in centrul Europei. Coridorul 7 este, de fapt traducerea in realitate a planurilor de a gasi cea mai buna ruta de transport a marfurilor din Asia in Grecia si apoi in intreaga Europa, potrivit ziarului grecesc Capital.gr.

Coridorul 7" al transportului feroviar (RFC7) inseamna urmatoarea ruta: Praga-Viena/Bratislava-Budapesta-Bucuresti-Constanta si - Vidin - Sofia - Salonic - Atena.

Sapte tari europene si anume Republica Ceha, Slovacia, Austria, Ungaria, Romania, Bulgaria si Grecia, cu opt manageri de infrastructura feroviara si un organism de alocare a capacitatilor, formeaza coridorul 7, in scopul de a construi o legatura semnificativa intre sud-estul Europei Centrale si Asia, prin porturile de la Marea Neagra si Marea Egee, oferind servicii complete si fiabile de transport din punct de vedere tehnic si proceduri armonizate.

Proiectul a inceput in 2008, cand Comisia Europeana a propus punerea in aplicare a coridoarelor internationale de transport feroviar de marfa, in scopul de a stabili o singura retea feroviara europeana pentru un transport de marfa pe care trenurile vor rula in conditii optime si vor trece printr-o retea nationala la alta, fara nici o "povara administrativa".
 
Administratorii de infrastructura ai coridorului de transport de marfa vor organiza in comun trase prestabilite internationale pentru trenurile de marfa, astfel incat sa faciliteze trecerea lina de-a lungul coridorului, pentru a asigura frecventa si durata de calatorie adecvate, precum si eliminarea blocajelor de-a lungul liniei.
 
Statistic, 80 % din marfa care ajunge in portul Pireu va urma alte destinatii, in timp ce doar 20 % este pentru piata interna. O parte semnificativa poate fi acum descarcata si transferata pe calea ferata. Importanta portului Pireu va creste astfel considerabil.











750 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    O observatie cu privire la coridor (Miercuri, 11 decembrie 2013, 7:56)

    BEDE [utilizator]

    E interesant ca pe traseu nu intra Bosfor si Dardanele, care sunt sub controlul Turciei. Asa ca grecii tresalta de bucurie la acest gand. Si asa Europa arata Turciei ca se descurca si fara ea, mai ales de cand cu tendintele astea islamiste.
    Speram sa nu se faca un coridor care sa evite complet Romania si sa treaca din Grecia prin Macedonia, Serbia si Ungaria. Dar, stiu si eu? In conditiile in care caile ferate din Romania se cam duc de rapa din cauza lipsei de investitii si a furturilor...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri