Presedintele Traian Basescu le-a transmis, vineri, jurnalistilor germani, ca Romania ar fi "foarte interesata" ca gigantul feroviar german Deutsche Bahn sa participe la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa.

Intrebat cand va fi Romania gata sa intre in zona euro, presedintele a dat ca termen 2018-2019 explicand ca acest lucru se datoreaza faptului ca economia de stat care nu a fost privatizata, aproximativ 45% din economia romaneasca, nu este la un nivel de competitivitate eficient.

"Apropo, am fi foarte interesati daca, spre exemplu, Deutsche Bahn ar privi catre licitatia care se organizeaza pentru privatizarea CFR Marfa. Vom privatiza marile companii de stat pentru ca ni se pare ca aici este cheia cresterii competitivitatii sectorului de stat. De aceea ne propunem ca obiectiv 2018-2019, chiar daca in 2014 vom indeplini cele 5 criterii de la Maastricht", a declarat seful statului.

Deutsche Bahn AG, infiintata in 1994 prin fuzionarea cailor ferate germane de pana atunci din RFG, Deutsche Bundesbahn, si cele ramase de la RDG, Deutsche Reichsbahneste, este cea mai mare societate feroviara de transporturi (calatori si marfa), logistica si tehnica retelelor din Germania.

In momentul de fata, Deutsche Bahn face subiectul unei anchete a oficiului german anti-cartel care vizeaza sa afle daca societatea nationala de cai ferate a incalcat regulile de concurenta in ceea ce priveste vanzarea biletelor de tren ale concurentilor sai, scrie AFP.

"Concurentii se plang ca, in cel mai bun caz, acces limitat la canalele de vanzare ale Deutsche Bahn", a aratat intr-o declaratie transmisa joi Andreas Mundt, presedintele biroului federal anti-cartel. Oficiul a amintit faptul ca Deutsche Bahn are o obligatie legala de a acorda acces concurentilor la reteaua sa de comercializare.

Autoritatile germane vor sa vada "de ce concurentii Deutsche Bahn nu isi poat vinde bilete in statii", dar, de asemenea, sa verifice conditiile de comercializare a biletelor pe care Deutsche Bahn le vinde pentru altii.