Traian Basescu: Am fi foarte interesati daca Deutsche Bahn ar privi catre licitatia care se organizeaza pentru privatizarea CFR Marfa

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 31 ianuarie 2014, 18:12 Economie | Companii

Presedintele Traian Basescu le-a transmis, vineri, jurnalistilor germani, ca Romania ar fi "foarte interesata" ca gigantul feroviar german Deutsche Bahn sa participe la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa.

Intrebat cand va fi Romania gata sa intre in zona euro, presedintele a dat ca termen 2018-2019 explicand ca acest lucru se datoreaza faptului ca economia de stat care nu a fost privatizata, aproximativ 45% din economia romaneasca, nu este la un nivel de competitivitate eficient.

"Apropo, am fi foarte interesati daca, spre exemplu, Deutsche Bahn ar privi catre licitatia care se organizeaza pentru privatizarea CFR Marfa. Vom privatiza marile companii de stat pentru ca ni se pare ca aici este cheia cresterii competitivitatii sectorului de stat. De aceea ne propunem ca obiectiv 2018-2019, chiar daca in 2014 vom indeplini cele 5 criterii de la Maastricht", a declarat seful statului.

Deutsche Bahn AG, infiintata in 1994 prin fuzionarea cailor ferate germane de pana atunci din RFG, Deutsche Bundesbahn, si cele ramase de la RDG, Deutsche Reichsbahneste, este cea mai mare societate feroviara de transporturi (calatori si marfa), logistica si tehnica retelelor din Germania.

In momentul de fata, Deutsche Bahn face subiectul unei anchete a oficiului german anti-cartel care vizeaza sa afle daca societatea nationala de cai ferate a incalcat regulile de concurenta in ceea ce priveste vanzarea biletelor de tren ale concurentilor sai, scrie AFP.

"Concurentii se plang ca, in cel mai bun caz, acces limitat la canalele de vanzare ale Deutsche Bahn", a aratat intr-o declaratie transmisa joi Andreas Mundt, presedintele biroului federal anti-cartel.
Oficiul a amintit faptul ca Deutsche Bahn are o obligatie legala de a acorda acces concurentilor la reteaua sa de comercializare.

Autoritatile germane vor sa vada "de ce concurentii Deutsche Bahn nu isi poat vinde bilete in statii", dar, de asemenea, sa verifice conditiile de comercializare a biletelor pe care Deutsche Bahn le vinde pentru altii.














Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3564 vizualizari

  • +15 (19 voturi)    
    Decit Gruia Stoica... (Vineri, 31 ianuarie 2014, 19:07)

    Atcika [utilizator]

    Sigur ca, decit Gruia Stoica, mai bine sa fie interesata Deutsche Bahn...
    • +12 (16 voturi)    
      DA, DAR STRUCTURILE.... (Vineri, 31 ianuarie 2014, 19:45)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Atcika

      gen AFR, CFR, Consiliile judetene, etc. sunt pline de oameni ca respectivul Stoica!
      Ori, niciun investitor de talia DB nu va veni intr-o tara sa-si piarda timpul, nervii si banii, batand de la o usa la alta pentru te miri ce aviz sau agrementare care se suprapune documentatiilor europene in vigoare.Spre exemplu, AFR a respins un dosar de autorizare pe motiv ca pozele din dosar nu erau color!
      • +4 (4 voturi)    
        si asta..... (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 10:38)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        ....nu este tot.
        Ati uitat sa mentionati "sfanta spaga", obligatorie catre toti "sfintii".

        Daca DB ar vrea sa cumpere CFR, s-ar face inventarul la active si pasive iar aceasta ar detona bomba nucleara romaneasca, adica hotia de neimaginat care s-a petrecut acolo iar DNA-ul ar avea de munca pentru tot secolul.

        Bine ca nu vin japonezii. Astia si-ar fi facut harakiri, cu totii, dupa ce ar fi vazut ce dezastru este acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect (Luni, 3 februarie 2014, 16:03)

        Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Spaima de coruptie si de comisioane si spagi sperie investitorii seriosi.
    • -5 (15 voturi)    
      Așa este. (Vineri, 31 ianuarie 2014, 21:19)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui Atcika

      De ce să se dezvolte și capitalistul român în țara lui?
      Vorba aia, decât să ne f... un român, mai bine să ne-o tragă alții. Fanarioții sau nemții, de exemplu.
      De aia România rămâne doar țara femeilor frumoase care tânjesc după bărbați de alte nații.
      Să nu-mi spuneți, acum, povești despre corectitudinea și onestitatea nemților ori despre hoții și șpăgarii de români.
      Nu veți reuși să mă convingeți că nemții nu dau șpagă ( http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.romanialibera.ro%2Fexclusiv-rl%2Fdocumentar%2Fmita-si-contracte-cu-statul-cum-a-profitat-germania-de-coruptia-din-grecia-186342.html&ei=__PrUvWhG8m_ygOa14CgCQ&usg=AFQjCNGhTChJ_VyXe-g2pjV7G_JTD8me3A&bvm=bv.60444564,d.bGQ).
      De asemenea, nu mă veți convinge nici de faptul că românii sunt doar proști, hoți, lași, pungași și că nu merită să cumpere, în țara lor, o companie.
      Nu mă interesează că-l cheamă Gruia Stoica, Ioan Niculae, Bulă, Becali, Ponta sau Băsescu.
      Nu sunt naționalist și nu urăsc străinii. Atâta vreau: românii să poată cumpăra , în aceleași condiții precum străinii, companii de stat românești. Faptul că E-on e al unui neamț sau francez sau american, v-a adus prețuri mai mici sau servicii mai bune?
      Faptul că BCR a devenit Erste, v-a adus dobânzi mai mici sau un tratament similar cu al unui client austriac?
      Dacă Romtelecom e luată de greci, iar Petrom este a austriecilor sunteți mai satisfăcut(ă) decât dacă ar fi românești?
      • +1 (5 voturi)    
        Da, sunt mai satisfacut. (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 13:37)

        danduta [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        Amintiti-va de statiile "Peco" inainte de privatizarea Petrom si uitativa la astea de acum, comparabile cu restul statiilor de la altii. Amintitiva ca tot profitul Petrom se fura, politic, sau nu; acum, macar nu se fura pentru ce se platesc impozite si se fac si invrestitii. Inainte de privatizare orice investitie era cum sunt deszapezirile azi, scumpe si ineficiente.
        Cel mai bine, vedeti CFR-ul; viteza de croaziera de 30-40Km/h. NU EXISTA TARA IN LUME cu viteza asta, sau mai mica (Burkina Fasso e high life); de Burundi nu mai vorbesc, ca ne umileste patriotismul.
        • -1 (1 vot)    
          Din păcate (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 22:36)

          ionv [utilizator] i-a raspuns lui danduta

          nu ați înțeles esența.
          Eu aș fi vrut să se întâmple cu Petrom ceea ce au făcut ungurii cu a lor companie Mol.
          Este companie de stat, puternică, pe care au ținut-o cu dinții și cu ajutorul căreia mai țin un pic de prețul benzinei, în condițiile în care ei nu prea au petrol.
          Benzinăriile sunt moderne, este drept.
          Dar prețul la pompă cum vi se pare? Câte plinuri vă permiteți din veniturile dumneavoastră? Așa-i că mai puține decât un austriac?
          Spre deosebire de dumneavoastră, încă mai cred că sunt români cinstiți, harnici și pricepuți care ar merita să fie susținuți să cumpere o companie românească, în aceleași condiții în care le cumpără străinii.
          Da, sunt un pic naționalist. Nu e un păcat și nici o rușine.
          Nu vedeți că fiecare țară caută să-și protejeze cetățenii? Ce subvenții oferă Franța agricultorilor? Cât are voie România să subvenționeze pe agricultori?
          Cât de des îi vedeți pe germani că se spurcă între ei?
          Cât de uniți sunt ungurii?
          Și atunci noi ce să facem?
          Doar să ridicăm poalele și să ne scuipăm între noi?
          Nu credeți că e timpul să trecem de această etapă?
          Nu credeți că ar trebui să ne îndreptăm fiecare greșelile și să ne apucăm de treabă?
          Nu credeți că divizarea asta de acum este absurdă?
          Nu vedeți că lumea fierbe împrejur iar noi suntem în curul gol?
          Vă urez să aveți curaj, demnitate, pricepere, dragoste de România și sănătate.
          Cu stimă.
      • +4 (6 voturi)    
        nu ne vindem tara, o dam gratis romanilor, nu? (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 15:05)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        nenea, intrebare: faptul ca te arde un roman la buzunar si nu un neamt sau grec te incalzeste cu ceva? eu am vazut ca romanii nu fac privatizari serioase ci doar tunuri, am vazut ca romanii nu stiu sa faca afaceri oneste (vezi turismul romanesc, vezi gruia stoica, vezi ioan niculae). de ce as vinde unui roman? e suficient faptul ca e roman? nationalismele ieftine merg doar cu prostii sau prostitii, lumea se globalizeaza, nu merge cu nationalisme, vreau calitate si nu nationalitate. De cand Romtelecom a ajuns la greci am vazut imbunatatiri, am vazut ca serviciile sunt mai bune. Petromul la fel, e altfel, e mai bine, intru mai cu drag acum la Petrom decat acum 10 ani. Romtelecom si Petrom au angajati romani platiti bine si platesc taxe serioase statului roman, ce e rau in asta?
        De curiozitate, stii cumva cat a platit romanul tau, gruia stoica, taxe? Stii cumva cum a eludat taxele? Hai sa-ti zic (gasesti aici date:http://doingbusiness.ro/financiar/raport/1159978/).
        Pai firma lui GFR are un profit brut (BRUT, nu NET) de sub 5% din cifra de afaceri. Omul asta, desi are active de 720 milioane lei a raportat profit de numa 39 mil, si asta profit BRUT (adica fara cheltuieli). La datorii pe 2012 are 48 de milioane, deci omul asta plateste taxe ZEROOOOO. Ai inteles? In afara unor salarii mizere platite angajatilor omul asta nu produce nimic, nu ajuta cu nimic statul roman. Asadar? Ce vorbim noi aici? Comunisme desantate? Nu, multumim, lasa-neeeee.
    • +10 (10 voturi)    
      Nu arunca nimeni cu banii aiurea (Vineri, 31 ianuarie 2014, 23:50)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Atcika

      Totul e praf si pulbere, hartiile arata cum arata, realitatea in teren e alta. Caile ferate is praf. Ce sa faci cu un CFR pe care marfa ar circula cu 30km/h???
  • -10 (18 voturi)    
    devoalat involuntar (Vineri, 31 ianuarie 2014, 19:53)

    demaGOGU [utilizator]

    acum e clar ptr toata lumea cine a decis arestarea lui Gruia Stoica

    hint: decizia nu a fost luata in Romania
    • +11 (13 voturi)    
      LOL (Vineri, 31 ianuarie 2014, 21:40)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      i-auzi la domnu' detectiv, el a rezolvat cazul. Deci Gruia saracul, desi a ramas singurul competitor pt cfr marfa dupa ce alti 2-3 straini interesati au fost indepartati, nu a fost solvabil, e tot vina lui Basescu ! :))))))))))))

      pai ba , ia zi-mi : de ce compania germana, daca era interesata, nu a participat si ea la o licitatie, sau macar sa cumpere un caiet de sarcini. Astepta Hans invitatia lui Basescu ?

      Plus ca nu inteleg de unde compatimirea excrocului astuia de Gruia ( bine, inteleg, ca e bataie cu mantinela in Basescu dar in fine .. ) . Ai vazut cum procedeaza si cum gandeste omul in business : spaga, trafic de influenta, mentalitate infractionala.
      • +2 (2 voturi)    
        pai nu cred ca l-a "aparat" (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 14:52)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

        Cred ca voia sa spuna ca mafiotii romani nu se mananca intre ei (dovada: GS a prosperat foarte bine sub TOATE regimurile) - cred ca voia sa spuna "doar" ca, daca n-ar fi intrat in "colimatorul" cuiva, ne-am fi "bucurat" de el in continuare ;)
  • +17 (19 voturi)    
    Decât bisnitari mai bine db (Vineri, 31 ianuarie 2014, 20:05)

    georgio [utilizator]

    Gruia Stoica e un bijnitar de trei parale ce nu a avut o afacere cinstită de când face pe afaceristul.
  • +13 (15 voturi)    
    Ce ar trebui (Vineri, 31 ianuarie 2014, 21:25)

    Nyk1 [utilizator]

    Ar trebui noi să plătim DB sau ÖBB (austriecii) ca să preia CFR. În toate țările europene vorbitoare de germană, infrastructura feroviară este extrem de bine pusă la punct.
  • +5 (7 voturi)    
    yooo... saracii.... (Vineri, 31 ianuarie 2014, 23:41)

    Codruta N [utilizator]

    Pai nemtzii aceia cumintei si EXTREM de bine organizati, de la Deutschebahn, dupa ce ar avea de-a face cu "stilul" din Romania vreo 6 luni, dau faliment in 2 timpi si 3 miscari - asta daca, intre timp, n-o iau razna de-a binelea >:)

    Mi-ar placea la NEBUNIE sa avem DB in Romania - da' asa mi se face o mila de ei... ;)
  • +6 (6 voturi)    
    pai (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 1:23)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ce, noi sintem colonie germana, si in general a vestului imperialist, noi avem investitorii nostri, ce daca sint rromi cu banii facuti din vinzarea ilegala de fier vechi si alte matrapazlicuri, e ai nostri si gata. Si nenea iliescu, si bombonel si varanul e rromi si a facut atita bine tarisoarei noastre si mai fac in continuare, de ce sa nu ne faca si penalul gruia un bine, ca si el e ca ei? Pina la urma, ce ne trebuie noua cai ferate, cfr, etc, cind avem atitea alte probleme muuult mai grave de rezolvat?
  • -8 (8 voturi)    
    Ma da noi suntem ultimii oameni ? (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 2:38)

    alex4321 [utilizator]

    Ma da noi suntem chiar ultimii oameni ?

    Nu mai poate avea Statul Roman chiar nimic?

    Nici macar o cale ferata si un tren ?

    In halul asta ati adus tara in 25 de ani ?
    • +6 (6 voturi)    
      Black Holes amice (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 3:01)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      asta a ajuns tot ce e de stat in Romania; de aia a ajuns orice extrem de scump, mai scump ca in occident si casele fara valoare....pt ca ai un Stat Mafiot.
  • +3 (3 voturi)    
    Cum ar mai fura (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 9:19)

    marga 2 [utilizator]

    politicienii ,dacă ar veni Deutsche Bahn la noi ?
    Sau cum ar mai lua mită vameșii,dacă am intra în Schengen ?
  • +2 (2 voturi)    
    vad tot felul de patrioti pe aici (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 10:28)

    clarice [utilizator]

    Cu ce tehnologie sa modernizeze statul roman Cfr,cu aia pe care hotii lui Iliescu au furat-o.
    Sau de fapt va deranjeaza ca investesc unii din UE?
    Daca investea o firma din China nu mai sareati asa.
    Ar trebui sa nu privatizeze nimic ,sa o vanda unul ca Gruia Stoica ca e ROMAN , la fier vechi sa vedem ce patrioti mai sunteti atunci.
  • -1 (1 vot)    
    E greu ca un roman (Sâmbătă, 1 februarie 2014, 23:35)

    ploiesteanu [utilizator]

    să reuseasca in tara lui, in primul rănd CFR-ul e căpușat iar căpusele au și ele purici care le sug (căpuseala pe orizontala). Cum puteți să vă închipuiti că vine vreun roman să taie în carne vie fără să fie aspru pedepsit. Dosarul ăla era din 2002 dar i s-a dat drumul la timpul potrivit..
  • 0 (0 voturi)    
    Coincidenta? (Duminică, 2 februarie 2014, 21:16)

    Ipocritu [utilizator]

    Iata ca privatizarea CFR marfa dezvaluie din culise. Sigur ca Romania (care parte a ei?) isi doreste prezenta DB in licitatia CFR Marfa. Doar asa, ca exemplu, cum afirma presedintele.
    Pentru binele tarii, asa cum a privatizat si Nastase la vremea lui Petromul. Asa e, avem statii PECO moderne. Cat ne-au costat, nu mai conteaza, aia nu se vede.
    Gruia a fost bun pentru Bulgaria, Ungaria, Germania, Austria, Serbia, Muntenegru, Ucraina şi Republica Moldova. Dintr-o data nu mai e bun pentru noi. Oare a fost in stare Stoica sa gandeasca o strategie mai buna decat nemtii? Oare supara Grampet pe mai marii europei? Deutsche Bahn are problemele ei, asa ca poate se scoate in Romania din contráctele cu statul roman. De ce sa nu se duca banii din Romania inapoi la UE asa cum se intampla cu banii din gaze, curent, petrol, apa, etc?
    Pentru gasca cealalalta a venit scadenta platii datoriilor facute cu capitalul politic.
    Dupa modelul Ponta, care atunci cand face ce face cu OG sau HG urile lui, pleaca repede din Romania si la intoarcere ridica nestiutor din umeri, Basescu se intoarce din Germania fluturand steagul DB, iar pe perioada vizitei, lui Stoica e arestat. Evident, o coincidenta.
    Totul se rezuma la bani si implicit putere. Sunt diferente mici intre privatizarea Petrom si CFR marfa. Doar ca de data asta scandalul poate depasi granitele Romaniei.
    Ma astept la orice de la clasa noastra politica. De aceea, va rog sa va uitati cu mintea mai limpede la ce se intampla si sa sanctionati corespunzator, atunci cand o puteti face, TOATA clasa politica. TREZITI-VA!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri