Guvernul are in vedere o "restructurare agresiva" a companiei CFR Marfa, care va include concedieri si stoparea livrarilor catre clientii care au arierate, astfel incat compania sa genereze excedent comercial in 2014 si sa fie privatizata in mai 2015, potrivit draftului scrisorii de intentie cu FMI, obtinut de HotNews.ro.

"Pentru a asigura viabilitatea companiei CFR Marfa, intentionam o restructurare agresiva a companiei si continuarea procesului de privatizare", care include reducerea de personal, vanzarea la fier vechi a vagoanelor uzate moral si stoparea livrarilor catre clientii care au arierate, potrivit sursei citate.

Guvernul mizeaza, prin aceste masuri, obtinerea unui excedent operational in 2014 si un flux pozitiv de lichiditati. De asemenea, se are in vedere o tinta de acumulare arierate zero.

In scrisoare se precizeaza ca "se preconizeaza privatizarea in mai 2015".

De asemenea, statul isi propune sa stopeze acumularea de arierate ale CFR Marfa si CFR Calatori catre CFR Infrastructura si ale celor trei companii catre bugetul de stat si furnizorii de electricitate.

In plus, platile de subventii in 2014 se vor utiliza intai pentru a acoperi taxele de acces si de electricitate si obligatiile la bugetul de stat. "Aceasta este probabil sa impuna restructurarea in continuare a CFR Calatori si CFR Infrastructura", se arata in draftul obtinut de HotNews.ro.

In cazul CFR Infrastructura, se va da o Hotarare de Guvern pentru inchirierea sau inchiderea a 700 km desfasurati de cale ferata. "Intentionam ca aceasta masura sa fie urmata de inchirierea sau inchiderea a inca 900 km in cursul anului 2014".

Aceste masuri vor vor genera economii anuale de 70 mil lei.