Grupul american Chiquita Brands International si concurentul sau irlandez Fyffes au anuntat luni ca vor fuziona, pentru a da nastere numarului unu mondial pe piata distributiei bananelor, cu o cifra de afaceri cumulata de 4,6 miliarde dolari (3,3 miliarde euro), scrie AFP.

Fuziunea va da nastere societatii ChiquitaFyffes, al carei capital va fi detinut in proportie de 50,7% de catre actionarii actuali ai Chiquita si 49,3% de cei ai Fyffes, potrivit unui comunicat publicat luni.

Fyffes comercializeaza in principal sub marca Sol. Operatiunea ar urma sa fie incheiata inainte de finele anului 2014.

Noua societate, care va deveni un actor principal si in salatele ambalate, pepeni si ananas, va fi prezenta in peste 70 de tari, cu circa 32.000 de angajati.

Aceasta fuziune ar urma sa permita economii anuale de 40 de milioane de dolari (28,8 milioane euro).

Operatiunea este supusa acordului actionarilor celor doua societati, precum si a Inaltei Curti de Justitie irlandeze, in conditiile in care societatea, cotata pe Bursa din New York, va avea sediul in Irlanda.