Liviu Dragnea anunta ca o companie chineza va construi de la zero calea ferata de mare viteza Bucuresti - Constanta "cu sprijin financiar al Chinei"

de Red. Economic     HotNews.ro
Marţi, 25 martie 2014, 11:16 Economie | Companii

Liviu Dragnea
Foto: HotNews / DP
Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat marti la Beijing ca o companie chineza va construi o linie ferata noua pe ruta Bucuresti - Constanta pentru trenuri de mare viteza, proiectul urmind a fi finantat cu fonduri din China, transmite Agerpres. Dragnea vrea ca firma chineza sa modernizeze si inelul feroviar al Bucurestiului. Vicepremierul Dragnea nu a dat insa detalii despre procedurile legale pentru atribuirea acestor contracte catre compania chineza si nu a spus daca este vorba despre o licitatie sau un parteneriat public - privat.

"Avem doua obiective formulate de comun acord care vor fi realizate prin sprijinul financiar al partii chineze. In zilele imediat urmatoare specialistii companiei chineze de Cai Ferate vor veni in Romania pentru a incepe analizele preliminare care sa stea la baza elaborarii studiului de prefezabilitate pentru realizarea pentru inceput a doua obiective: linia de mare viteza Constanta - Bucuresti, ca parte a Coridorului IV Constanta - Bucuresti - granita de vest a Romaniei, si modernizarea inelului feroviar al Capitalei, respectiv cale ferata cu viteza sporita', a anuntat Liviu Dragnea.

Potrivit acestuia, partea romana doreste ca Bucuresti - Constanta sa fie o linie ferata noua pentru ca cea existenta a fost deja modernizata cu fonduri europene.

In privinta costurilor, Dragnea a precizat ca acestea vor fi stabilite dupa analizele preliminare efectuate gratuit de partea chineza: "Este un cost destul de estimativ al intregului tronson de la Constanta la Bucuresti pana la granita de vest si inelul Bucurestiului si era vorba si de Coridorul IX, care deocamdata a fost scos, in jur de 11 miliarde de dolari", a spus Dragnea.

Proiectul feroviar romano-chinez implica si participarea unor firme romanesti, lucru stipulat in memorandumul semnat.

"Colaborarea va fi foarte clara atat intre companiile chinezesti, cat si intre companiile locale din Romania si a fost una dintre conditiile importante pe care le-am pus in negociere ca si companiile din Romania sa lucreze pentru ca, pana la urma, sunt importante nu numai investitiile in sine, dar si comenzile care se fac in economia romaneasca", a explicat Dragnea.

Pe de alta parte, Liviu Dragnea a declarat ca i-a solicitat vicepremierului chinez Zhang Gaoli sa le transmita companiilor chineze care vor sa investeasca in Romania sa nu mai ceara garantii guvernamentale, pentru ca statul roman nu poate acorda asemenea garantii.

"Am avut o intalnire cu vicepremierul Zhang Gaoli si, printre altele, i-am cerut sa solicite Ministerului de Externe sa transmita companiilor interesate sa investeasca in Romania (...) sa nu mai solicite garantie guvernamentala sau garantie suverana de la statul roman, pentru ca nu putem sa facem lucrul asta pe de o parte, iar pe de alta parte am cerut sa intervina pentru ca institutiile financiare din China sa se implice in finantarea acestor investitii importante pentru noi. Am avut si prima reactie astazi, o reactie foarte buna: am primit informatia chiar de la ultima companie cu care ne-am intalnit, ca de la Ministerul de Externe li s-a transmis ca in Romania sa nu mai ceara garantii de stat", a anuntat Dragnea, citat de Mediafax.

Vicepremierul Liviu Dragnea a inceput pe 20 martie o vizita de lucru in China, care se va incheia miercuri.













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4937 vizualizari

  • +4 (32 voturi)    
    Iar ? (Marţi, 25 martie 2014, 11:22)

    HP [utilizator]

    Ne-ati terminat cu miticismele !

    Totul Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Brasov.

    Sa aiba miticii sa mearga la mare si la munte, cocalarii si petardele lor moldovence.

    In loc sa faceti drumuri si autostrazi in Ardeal, de unde vine banul greu, voi faceti cai ferate de mare viteza pentru Mazare si restul besitzilor din Bucale.
    • +20 (24 voturi)    
      nu asta ar fi problema (Marţi, 25 martie 2014, 11:43)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui HP

      pentru ca ideea e sa unesti portul cu vestul europei. Iar de undeva trebuie sa se inceapa.

      Problema e ca s-a cheltuit deja 1 miliard de euro in reabilitarea linei curente.
      Iar acum sova ne spune ca sa se construiasca una de la zero. Asta cu "pe banii chinezilor" este praful in ochi, pentru ca chinezii nu sunt chiar asa prosti sa piarda bani. Mutarea trenurilor pe linia chinezilor ptr ca ei sa incaseze din exploatare este in detrimentul statului roman.
      • +7 (7 voturi)    
        daca as fi pentru o zi (Marţi, 25 martie 2014, 12:22)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        v-as amaneta pe toti si nu v-ati prinde!
        cea mai mare si pacatoasa afacere: vinzi viitorul economic al tarii. Mai rau decat daca ai vinde resursele.
        Prevad un viitor celebru: romanii saraci si umiliti in propria tara. Mamaliga va exploda din nou, insa noi cei de acum nu am fost in stare sa impiedicam porcaria asta.
        • +3 (3 voturi)    
          vorbe intelepte.. (Marţi, 25 martie 2014, 13:28)

          qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          din pacate, cand e de facut ceva, plecam capul si ne vedem de probleme noastre...

          daca nu ne impunge, nu ne inteapa problema atunci poate fi ignorata, asta e mentalitatea romanilor

          nu ne dam seama ca ignoranta s-a intors deja impotriva noastra...
        • 0 (0 voturi)    
          mamaliga isi merita soarta (Marţi, 25 martie 2014, 14:57)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          Mamaliga romaneasca isi merita cu varf si indesat soarta ce i se pregateste de sefii mamaligari!
          S-a vazut atat de perfect cine-s oamenii astia (ponta, dragnea, felix, jiji, antonescu, etc etc) si totusi mamaliga a votat masiv cu gunoaiele astea.
          Si-o merita din plin, mamaliga asta de doi lei numita poporul roman!
      • 0 (4 voturi)    
        eh, are alte probleme (Marţi, 25 martie 2014, 12:39)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Se numesc frustrari si sentimente de inferioritate.
        Ai punctat bine partea economica si cea legata de suma cheltuita/furata aiurea. Mai trebuie mentionat si ca poti sa bagi oricati bani, cand vine minoritarul si ia releul...
      • +2 (8 voturi)    
        Nu (Marţi, 25 martie 2014, 12:44)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Nu, problema e ca se concentreaza pe capitala, in loc sa faca lucrurile logic. Sa inceapa de la Arad si sa uneasca progresiv nodurile.

        Ei incep cu Bucuresti Constanta, de care nu-i pasa nimanui, care exista deja, si pe care vor sa o foloseasca pretext pentru ceva ciordeales tipic.
      • +7 (7 voturi)    
        Comisionul, cat e comisionul? (Marţi, 25 martie 2014, 12:45)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Inchipuiti-va cum statea el Dragnea, asa cu mustata lui in avionul care a zburat pana in China... si cum se gandea cum sa formuleze intrebarile in romana ca sa inteleaga managerul chinez ca e vorba de comision, dar sa nu se prinda translatorul care poate depune declaratie!

        Si cum s-a hotarat si Ponta sa faca o vizita oficiala tocmai pentru a suda o relatie mai profitabila cu chinezii... poate iese si o privatizare a Portului Constanta... cine stie!

        E usor sa iei un credit chinezesc, pt ca se da gramada, si nu trebuie justificat la cheltuire... nu e ca fondurile UE!

        Asa ne trebuie, betivii de carciuma vand voturile pe un pui congelat, iar mafiotii vand tara companie cu companie!
      • +5 (5 voturi)    
        . (Marţi, 25 martie 2014, 12:54)

        Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Oricum traseul este prea scurt si sunt prea multe opriri pe acest traseu ca sa merite sa-i cresti viteza de deplasare la mai mult de 140-160 km/h.
        Daca vorbeam de o linie de 500-800 de km, da, renta, dar asa, orice ai face, nu castigi mai mult de o ora la distanta Bucuresti-Constanta ca sa merite ingroparea altor sute de milioane.
        Ma indoiesc ca s-ar elimina opririle de la Drajna, Cernavoda, Medgidia, intrucat acestea fac legatura cu alte orase, opriri care scad din viteza medie.
        In plus, in extrasezon, nu vad asa mare inghesuiala pe ruta Bucuresti-Constanta, fie pe calea ferata, fie pe autostrada.
        • 0 (0 voturi)    
          Se va extinde (Luni, 23 iunie 2014, 23:46)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

          Poate unii au uitat, dar planurile chinezilor (sau, poate, visările politicienilor noștri) sunt ca linia să ajungă până la Viena.
          Iar dacă nu e suficient de lungă, la o adică se poate ocoli prin Alexandria.
      • +1 (1 vot)    
        Habar nu are ca sunt fonduri UE (Marţi, 25 martie 2014, 13:30)

        Euunul [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        exact pentru asa ceva - cale ferata de mare viteza in ex 2014-2020. Dar iarasi ca si in Comarnic Brasov vor si ei cev pentru ei si nu la standardele de cost ale UE ci x 2.
        Altfel cum ar putea cere ei pe Comarnic Brasov Eur 1.8 Mld pt 60 d ekm - daca pe fonsuri UE Sibiu Pitesti (120 km) costa max Eur 1.5 Mld.

        Vine si el langa voinucul de la mari proiecte...
    • +9 (13 voturi)    
      calm prietene (Marţi, 25 martie 2014, 11:55)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui HP

      O legatura cat se poate de buna constanta - bucuresti e esentiala. Eu nu inteleg ce s-a intamplat cu tot banetul care a fost scufundat anii trecuti in reabilitarea liniei existente de cale ferata ca durata de mers e aceeasi de acum 5-10 ani.
      • +7 (7 voturi)    
        Chinezii construiesc PE BANII LOR pt romani? (Marţi, 25 martie 2014, 12:19)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

        promisiuni de CAMPANIE ELECTORALA cu trenul care va zbura pe autostrada "suspendata"
      • -3 (7 voturi)    
        Calm (Marţi, 25 martie 2014, 12:45)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

        O legatura buna Constanta-Bucuresti e esentiala pentru bucuresteni si constantenti. Atat.

        In plus, ea exista deja, si acum vor sa mai bage ceva miliarde.

        Miticii sunt buni doar la tunuri si vrajeli de neam prost.
    • +5 (5 voturi)    
      Autostrazile se fac prin Ardeal! (Marţi, 25 martie 2014, 12:10)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Cu banii europeni pentru autostrazi pentru intreaga Romanie, repet intreaga Romanie, s-au construit autostrazi in Ardeal. In Moldova de exemplu s-au facut 0 km de autostrada!
      Constanta reprezinta cel mai mare port din aceasta parte a Europei. Este foarte important sa fie conectat retele de transport europene.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu te mai imbata cu apa rece (Marţi, 25 martie 2014, 14:00)

        Mdv [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Ce vorbesti?
        Nu e reabilitata linia? Stii cat face trenul pana la Arad sau Oradea?
        Nu vorbi tampenii. E vorba despre indivizi incompetenti si rau voitori. Cu trenurile de mare viteza circula persoane, nu marfuri. Cine va circula cu trenul de mare viteza intre Bucuresti si Constanta, in conditiile in care ai autostrada pe care faci maxim 2 ore sau trenuri la 2 ore 30?
        In schimb, de la Oradea ar merita sa ajungi la bucuresti in 3 ore. Sau din Budapesta in 5.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu fi prost crescut! (Marţi, 25 martie 2014, 14:51)

          Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Mdv

          Eu am raspuns comentariului cu HP care considera ca nu se fac autostrazi in Ardeal si drumurile catre Constanta sunt, citez: "Sa aiba miticii sa mearga la mare si la munte, cocalarii si petardele lor moldovence." Drumurile, de orice fel, catre Constanta sunt foarte utile... asta neinsemnand ca alte drumuri nu sunt utile si ele. Nu m-am referit nicaieri in comentariul meu la proiectul visat de Dragnea!
    • +1 (3 voturi)    
      "de unde vine banu'; greu " (Marţi, 25 martie 2014, 13:19)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui HP

      la ce te referi mai exact ?

      eu credeam ca banu greu vine din sud ... poate gresesc , explica te rog .
      • -2 (2 voturi)    
        banu greu (Marţi, 25 martie 2014, 15:41)

        skyradio [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        hai sa iti explic de unde vine banul ala greu din ardeal
        - de la prajitoarele de paine facute de DeLonghi la Cluj
        - de la garniturile si cablurile Bosch tot Cluj
        - de la serviciile IT prost platite tot din Cluj
        - de la carnea stricata tot din Cluj
        - de la chiriile umflate ca la "bukale" tot in Cluj
        - de la alocatiile asistatilor din BN, SJ, AB, HD, BH, SM
        - de la cinstitii care se numesc mafia de la Cluj
        si as mai enumera, dar nu am timp!
    • -1 (1 vot)    
      pentru iobagii de ardeal (Miercuri, 26 martie 2014, 0:02)

      constanteanu [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Iobag amarit! In toata lumea asta dupa capitale
      cele mai importante orase sunt cele port: atena- salonic,haga amsterdam,paris marsilia,berlin-hamburg,anvers,liverpool,barcelona etc etc.Numai la noi datorita iobagiilor din ardeal care au ajuns sa conduca pe la bucuresti au ajuns orase de 2 bani din ardeal sa aiba industrie! Insa lucrurile se schimba.De timisoara nu a mai auzit nimeni de multi ani.La cluj a venit nokia ca era boc pe acolo.Si a luat ajutor de la statul mitic vreo 90 de milioane de euro si dupa un an a plecat.Se lucra mai incet pe acolo.In rest marea industrie,rafinarii,curentul de produc in Regat,Prin ardeal in afara de ciorapi jolidon si o bere ca nu o bea nimeni nu prea exista nevoie de infrastructura!
  • +19 (21 voturi)    
    am bagat deja 1 miliard (Marţi, 25 martie 2014, 11:23)

    jescu [utilizator]

    Am dat deja 1 miliard pentru ca pe actuala linie sa se mearga cu "mare viteza". Dar se merge tot cu "mica viteza" pentru ca zic politicienii, lucrarea a fost impecabila, dar sunt furturi multe. Deci pe noua linie nu vor fi furturi multe ? Ca daca pot sa pazeasca linia noua, noua atunci pot sa o pazeasca si pe cea existenta si sa mergem deja cu "mare viteza".
  • +11 (17 voturi)    
    intrebare (Marţi, 25 martie 2014, 11:30)

    srpc [utilizator]

    de ce Bucuresti-Constanta si nu Satu-Mare - Constanta?
    • +13 (15 voturi)    
      raspuns (Marţi, 25 martie 2014, 11:49)

      Geo_ID [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      pai fiindca e o petarda electorala, de aia. romania nu isi permite sa faca asa ceva doar din taxe si impozite. e nevoie de fonduri europene. vezi contribuabilul francez sau german dispus sa finanteze astfel de cai ferate facute cu tehnologie chinezeasca? ungaria a facut lobby si a obtinut includerea pentru finanantare europeana a tronsonului de mare viteza viena budapesta. noi cautam in china solutii care sunt de fapt la bruxelles.
    • +2 (12 voturi)    
      ... (Marţi, 25 martie 2014, 12:01)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Pen'că cocalarii din Bucale tre sa vină cu pipiţele la mare, la Măzare.
      Şi se vede treaba, ii doare-n dos de restul ţării. Aşa ca votaţi-i in continuare... :-)
      Reparată-cârpită sau modernizată, nu ştiu ce rentabilitate va mai avea, pe lângă A2, când tot ţaranu' are un autoturism... poate doar sa-si bage ei comisioane in buzunar.
    • +9 (11 voturi)    
      E strategic (Marţi, 25 martie 2014, 12:01)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Sa poata Mazare si cu Ponta circula fericiti pe bani chinezesti. Daca lucreaza ca si la autostrazile din Polonia avem noroc. Marea viteza se va reduce doar la disparitia banilor publici fara a pune in pericol viata unor calatori nevinovati.
    • +3 (3 voturi)    
      nu va ingrijorati degeaba (Marţi, 25 martie 2014, 12:06)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      astea sunt din categoria O SA (facem,constrim,avem,marim,finantam etc),specifice guvernului actual dar bineinteles ca nu se va intampla nimic din toate astea. Cand se foloseste expresia AM (facut ,construit,finantat....etc) sunt doar mistificari si minciuni gogonate.
  • +12 (14 voturi)    
    Aha, si marmota fuma bini di tot (Marţi, 25 martie 2014, 11:37)

    dandra [utilizator]

    Cred ca asta este chintesenta promisiunilor politice in an electoral.
    Maine o sa auzim ca vom avea si un zgarie nori Burj al Arab in Bucuresti sau metrou subteran care sa uneasca toate orasele din Romania...
    De ce naiba nu m-am facut politician, ca sa pot debita ineptii si sa fiu platit pentru asta?
  • +11 (13 voturi)    
    SPER CA E O GLUMA... (Marţi, 25 martie 2014, 11:39)

    neaos [utilizator]

    Nu pot sa cred...
    Se face o cale ferata paralela cu cea existenta..
    Cea existenta permite 160km/h (teoretic) cea noua va permite tot atat.
    De ce? pentru ca va fi furat cablul de alimentare, ca nu vom avea bani de mers mai repede, pentru ca....

    De ce facem acest lucru: sa se vada Dragnea, Ponta si cu Mazare.
    Avem nevoie de locuri de munca; nu avem nevoie de prostii politice
  • +9 (11 voturi)    
    Corect ?! Oare? (Marţi, 25 martie 2014, 11:40)

    Sani [utilizator]

    De ce sa facem "Masterplan" pentru europeni....controale privind cheltuirea banilor,...?
    Mai bine vin pe 2 transe de la chinezi:
    Transa_1: cu dedicatie pentru baroni
    Transa_2: pentru proiectul propriu-zis

    Uite asa le trebuie UE daca vor planuri, strategii, etc...

    PS: Textul de mai sus a fost o GLUMA. AMARA!
    Nu-i bai, cei 70% n-au nevoie sa inteleaga.
    CIRC sa fie!
  • +4 (6 voturi)    
    date informative (Marţi, 25 martie 2014, 11:40)

    neaos [utilizator]

    Ce avem astazi:
    Magistrale[modificare | modificare sursă]
    800 București (Nord) - Ciulnița - Fetești - Medgidia - Constanța - Mangalia (225 km)
    Această linie de cale ferată a fost modernizată și în prezent pe majoritatea distanței se poate circula cu o viteză maximă de 160 kilometri/ora pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă. Cele mai rapide trenuri de pasageri pot strabate distanța dintre București și Constanța într-o durată de timp de peste 2 ore, atât cât făceau și în urmă cu 20 de ani, înainte să se investească aproape 900 milioane euro în reabilitarea acestei linii ferate.[1]
    Calea ferata este și singura din România pe care trenurile pot atinge cea mai ridicată viteză în anul 2011.

    Ne trebuie mai mult?
    • +4 (4 voturi)    
      Ar trebui (Marţi, 25 martie 2014, 12:23)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui neaos

      Sa faca in continuare:
      Predeal-Brasov-Curtici
      Brasov-Cluj-Oradea
      Brasov-Satu Mare- B Mare
      Bucuresti-Suceava, Iasi, Galati
      Cernavoda-Faurei-Buzau

      Sunt atatea de facut si ei dubleaza o linie existenta?
      Sigur ca dupa asta vor face Bucuresti-Alexandria!!!
  • +6 (8 voturi)    
    NU... (Marţi, 25 martie 2014, 11:44)

    CristiRu [utilizator]

    NU Cred nimic din ceea ce spuneti..... NU MAI VREAU VORBE.!!!FAPTE.
    Mincinosi ..ce va pasa voua de populatie cand vou va lafaiti in averi!
  • +5 (7 voturi)    
    dragnea e din alta tara? (Marţi, 25 martie 2014, 11:47)

    tenere [utilizator]

    asta vorbeste exact pe dos si il contrazice pe Base, cum sa fie psd-ul aliniat cu occidentalii? nu e mai bine sa creeze nise pentru estici, fie ei rusi, fie chinezi?

    europeni comunistii nostri, parca mai ieri suspendau cosntitutia si o ridiculizau pe Merkel, educatia lor de baza in partidul lui ilici isi spune cuvantul
  • +13 (15 voturi)    
    Au innebunit pesedei (Marţi, 25 martie 2014, 11:48)

    rov [utilizator]

    Din fonduri europene nu puteti fura nemernicilor si va vindeti chinezilor si rusilor ca tarile africane.
  • +7 (9 voturi)    
    cine plateste? (Marţi, 25 martie 2014, 11:52)

    neaos [utilizator]

    daca inteleg bine se dau bani europeni pentru asa ceva... (noi 40% ei 60%). De ce alegem sa dam 100% bani?

    De ce alegem banii chinezesti
    Principalele lucrări de modernizare propuse de CFR SA pentru perioada 2013-2015 vizează liniile de cale ferată de pe Coridorul IV Paneuropean. Costul total al lucrărilor din cadrul acestui proiect se ridică la 10,2 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro), din care 6,8 miliarde de lei (1,5 miliarde de euro) reprezintă contribuţia Uniunii Europene prin POS-T, program blocat în prezent din cauza unor nereguli sesizate de Comsia Europeană.
  • +3 (3 voturi)    
    de unde scoate dragnea miliardele astea? (Marţi, 25 martie 2014, 12:10)

    ouyang [utilizator]

    ca vad ca de dat pentru biznisuri sunt. doar cand sunt de dat pentru educatie, spitale, etc, dispar, nu mai e o letcaie.

    pe langa dragnea il mai avem si pe al doilea cheltuitor al tarii Oprescu la fel de iresponsabil, pasaje, tuneluri pe sub casa poporului, renovari de stadioane abia terminate, etc, unde se mai umfla vreo 5 miliarde.
  • +3 (3 voturi)    
    minciuni (Marţi, 25 martie 2014, 12:19)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    tipice pentru guvernul de cocalari ponta, dragnea, studiu de prefezabilitate, viteza sporita ce-o fi aia si tot asa, repetam la televiziuni de citeva ori mantrele astea si altele la fel, timpul trece, electoratul ceausist voteaza cum trebuie si gata.
  • +3 (3 voturi)    
    campanie electorala pt naivi (Marţi, 25 martie 2014, 12:24)

    un oarecare [utilizator]

    psd-ul este in campanie electorala.
    pt pesedisti toate vin de la rasarit.
    ponta vrea apropiere de rasarit si tot lauda investitiile chineze. uita ca suntem in UE sau incearca sa ne indepartee deliberat. prost sau nu psd-istii sunt nocivi
  • +3 (3 voturi)    
    mortii lui Dragnea (Marţi, 25 martie 2014, 12:25)

    Va_ly [utilizator]

    Si crezi ca Dragnea cand va scula mortii sa-i duca la sectia de votare le va spune aceste detalii ?
  • +8 (8 voturi)    
    /// (Marţi, 25 martie 2014, 12:38)

    hmara [utilizator]

    de ce nu ruta Bucuresti - Beijing (prin Constanta)
    sau
    Bucuresti - Moscova.
    Atunci va credem.
  • +7 (7 voturi)    
    TNR (Marţi, 25 martie 2014, 12:45)

    Adi_ro [utilizator]

    Daca vreau stiri gen timesnewroman, intru pe timesnewroman...

    Propun eutanasierea celor care l-ar mai vota pe asta.
    Dupa ce s-a ingropat 1 miliard de euro in reabilitarea liniei Bucuresti-Constanta pentru ca trenurile sa ajunga cu un sfert de ora mai repede decat autocarele (asta cand nu sunt furate instalatiile de semnalizare, altfel faci 5 ore pe tren), nea asta vrea sa mai ingropam inca alte sute de milioane de euro in aceeasi linie, in timp ce restul liniilor din RSR sunt praf, trenurile se inzapezesc inaintea masinilor iar o calatorie cu trenul dureaza mai mult decat daca o faci cu o amarata de Dacia 1300.
  • +4 (4 voturi)    
    neintelegere grava (Marţi, 25 martie 2014, 12:51)

    Dedalus [utilizator]

    China va da Romaniei fie imprumut, fie va solicita concesionarea caii ferate respective.

    In ambele cazuri este vorba de fapt tot de banii nostril, pe aia ii cheltum!

    Procedura legala de atribure fie in concesiune, fie in parteneriat public privat nu poate fi la discretia Guvernului ci trebuie respectata legea - atribuire compeititva.

    Nu "vin chinezii cu banii lor" ci "vin chinezii sa ia banii nostril".

    Ca in bancul ala radio Erevan: nu era masina ci era bicicleta si nu a primit-o premiu ci I s-a furat...
    • +1 (1 vot)    
      Petitie (Marţi, 25 martie 2014, 15:20)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      tradarea, neglijenta ar trebui pedepsite prin lege cu pedepse pana la privare de liberatet pe viata. baietii astia se simt foarte liberi in a trasa viitorul acestei tari in interesul personal


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri