Dan Sova: Privatizarea CFR Marfa nu va mai fi realizata de Ministerul Transporturilor, ci de un nou Departament de Privatizare din Ministerul Economiei

de CP     HotNews.ro
Marţi, 25 martie 2014, 14:23 Economie | Companii

Procesul de privatizare a CFR Marfa va fi reluat in acest an, dar va fi realizata prin intermediul noului Departament de Privatizare ce va functiona in subordinea Ministerului Economiei, a anuntat, luni, la postul public de televiziune, ministrul Transporturilor, Dan Sova, transmite Agerpres.

"Se reia privatizarea CFR Marfa, dar mi-e greu sa va spun cand, ca termen, daca se reia intr-o luna sau in doua. Ce pot sa va spun e ca privatizarea nu va mai fi facuta la Ministerul Transporturilor, ci de catre noul Departament de Privatizare care se infiinteaza in subordinea Ministerului Economiei si care va avea atributii de institutie publica implicata, deci fara a prelua atributiile de actionar. Se creeaza astfel o unitate specializata de oameni care se pricep la privatizare. In Ministerul Transporturilor nu sunt oameni specializati in privatizare. Anul acesta va fi reluata privatizarea CFR Marfa. Cred ca ar trebui mers cu strategia de privatizare a CFR Marfa si in CSAT, tinand cont de faptul ca este o institutie strategica", a spus Sova.

In ceea ce priveste esecul privatizarii CFR Marfa de anul trecut, ministrul Transporturilor a precizat ca autoritatile nu pot fi acuzate de acest lucru pentru ca si-au facut treaba.

"Nu stiu daca trebuie sa raspunda cineva pentru esecul privatizarii CFR Marfa cu Grup Feroviar Roman. Noi am cerut executarea scrisorii de garantie, dar nu in temeiul contractului, ci in temeiul unei cereri a DIICOT, dar nu avem inca un raspuns exact a ceea ce s-a intamplat. Cred ca vom avea un raspuns exact in cursul zilei de maine (marti, 25 martie 2014, n.r.). Daca e sa vad un esec din prisma autoritatilor eu nu-l vad. Autoritatile au facut ceea ce trebuia facut", a mai spus Dan Sova.

Anul trecut, Grampet a fost declarat castigator al privatizarii CFR Marfa, proces care a esuat in toamna, intrucat nu au fost indeplinite conditiile suspensive din contractul de privatizare.

Grampet, prin compania Grup Feroviar Roman (GFR), ar fi trebuit sa plateasca pana la 14 octombrie 2013 toata suma licitata, de 202 milioane de euro, iar statul, prin Ministerul Transporturilor, ar fi trebuit sa indeplineasca anumite obligatii legate de diminuarea capitalului social al CFR Marfa si de obtinerea acordului din partea bancilor care au creditat compania de stat.

Tranzactia nu avea nici avizul Consiliului Concurentei la acea data, astfel ca procesul a fost declarat esuat, iar statul roman s-a angajat la acel moment sa scoata din nou la privatizare CFR Marfa in 2015.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1810 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    foarte buna idee (Marţi, 25 martie 2014, 14:29)

    ctrlm [utilizator]

    hai sa mai facem inca un departament ca sa se piarda urma comisioanelor.
  • +5 (5 voturi)    
    O, da.... (Marţi, 25 martie 2014, 14:39)

    JestersTear [utilizator]

    ... de ce nu chiar un minister al marilor privatizari!?
    Din pacate, betia de cuvinte si formulari, deja nu va mai este suficienta...
  • +1 (1 vot)    
    inca o structura de paraziti f. bine platiti???? (Marţi, 25 martie 2014, 14:52)

    Crup [utilizator]

    Avem armate, efectiv armate de oameni foarte bine platiti din banii nostri care nu-s in stare sa faca nimic constructiv, mai infiintam un "departament"????
    Tara asta merge pe negativ, adica consumam mai mult decat producem si traim din datorii care vor atarna ca o piatra de moara in viitorul mediu si indepartat dar noi toooot ingrasam aparatul de stat, in mare parte ineficient, corupt, foarte lenes si foarte bine... platit, iar pe sectorul economic productiv il bombardam cu noi si noi taxe, controale si piedici.
    Exista doua Romanii complet distincte: parazitii, din ce in ce mai multi, mai lacomi si mai obraznici si amaratii care muncesc pe rupte sa sustina parazitii mai sus amintiti.
    Intr-o buna zi o sa crape paravalia! Pe buna dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo bah ! (Marţi, 25 martie 2014, 15:38)

    MagnusLucian1320675938794 [anonim]

    Bravo mai. Eu zis sa mai inventati vreo 4 ministere care sa se ocupe doar cu asta. N-ati facut nimic de 2 ani, dar privatizati o feliutza din CFR de 25. Poate nepotii nostri vor reusi la un moment dat sa faca acest major pas in fatza de care dej nici nu ne mai pasa. Prin 2135 veti mai face vreo 5 ministere, si veti incepe pentru inca 50 de ani negocierile pentru privatizarea postei romane.
  • 0 (0 voturi)    
    Slava Domnului ca nu o usuci si p'asta, Sovo (Marţi, 25 martie 2014, 18:01)

    Plagarus [utilizator]

    Bombonel, cand a ajuns la ciolan, a privatizat de a rupt. bine, au fost chestii cu dedicatie, chestii care au ajuns la fier vechi, coruptie la greu, insa, in mod esential, Bombo a privatizat destul de multe
    fundamental de dreapta as zice eu
    A ajuns Tariceanu. ce a facut? A sporit la maxim aparatul de stat. Angajari peste angajari. profund de stanga !
    Ce doctrina sa intelegem din asta?
    Vine iresponsabilul vesel... ce face? gaze sist, Rosia Montana, CFR, Oltchim, Hidroelectrica, etc
    astea sunt masuri de stanga sau de dreapta? lasand la o parte felul mizerabil in care incearca sa le faca (si care pute de la o posta a mare coruptie)
    Remember contractul Bechtel, vanzarea SNP pe bani marunti, ce-a facut Necolaiciuc la CFR, samd. Iar astea-s facute pe timpul lui Nastase! Nu uit ce a semnat Motocicleanu in ultima zi de stat in functie, imediat dupa ce abia primisem platoul continental inapoi si cum au bagat ei taxa de prima inmatriculare, plus alte chestii!
    Sova este bun doar pt. inventariat gramezile de zapada si doar ca locatar de cort pe marginea tronsoanelor marilor autostrazi de hartie !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version