Premierul Victor Ponta a afirmat joi ca este "absolut logic" ca locuitorii din Constanta sa "aiba un cuvant de spus, o participare" in administrarea Portului, dupa ce a inaugurat, alaturi de Radu Mazare si Liviu Dragnea, o pasarela in statiunea Mamaia.

"Este normal ca oamenii din constanta sa aiba un cuvant de spus, o participare, e absolut logic. Am foarte mare incredere ca autoritatea locala, alaturi de investitori privati si guvern vor dezvolta mult mai bine Portul decat l-au dezvoltat guvernele in 20 de ani. De fapt, guvernul nu l-a dezvoltat in 20 de ani", a spus primul ministru, la intrebarile presei.

Declaratiile sale vin pe fondul informatiilor legate de transferarea la Primaria Constanta a unui pachet important de actiuni detinut de Ministerul Transporturilor la Administratia Porturilor Maritime Constanta. Dan Sova, ministrul Transporturilor, a afirmat recent ca intentiile Guvernului sunt ca Ministerul Transporturilor sa renunte la o mare parte din actiuni astfel incat Primaria Constanta sa ajunga sa detina 33% din actiuni, iar 14% sa fie vandute.

Daca intentiile Guvernului vor fi puse in aplicare, Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primaria Constanta - 33%, Fondul Proprietatea- 20%, iar un pachet de 14% ar urma sa fie scos la vanzare. In acest moment, Ministerul Transporturilor are 60% in administratia Portului Maritim Constanta, Primaria Constanta are 20%, iar Fondul Proprietatea 20%.

Ideea a fost criticata, cu putin timp inainte de declaratiile lui Victor Ponta, de presedintele Traian Basescu, in studiorile Evz.

"Acum, marele barcagiu Ponta s-a dus la mare sa manance Mazare, sa-i dea portul, e ultimul lucru pe care nu il avea mascariciul national", a spus Basescu.

Seful statului a acuzat ca miza acestei operatiuni de transfer a partilor sociale catre Primaria Constanta sunt "banii si controlul", in conditiile in care lui Radu Mazare "nu-i mai ajunge cat a furat, (...) trebuie sa puna sub control comunitatea de afaceri de acolo".

Traian Basescu a avertizat ca portul Constanta "trebuie sa ramana ca infrastructura vitala de importanta nationala si nu numai nationala", avand in vedere importanta acestuia atat pentru Uniunea Europeana, cat si pentru NATO, pentru UE.

"Ce te faci in strategia Dunarii, care are ca principal obiectiv portul Constanta, daca Mazare are de dat spectacole pe acolo?", s-a intrebat presedintele, precizand ca nu poate fi comparata situatia Portului Constanta cu cea a Rotterdamului, care este "administrat local de cand s-a inventat ca port", dar "cu o coordonare de politici de la nivel national"