Grup Feroviar Roman, compania omului de afaceri Gruia Stoica, confirma informatiile cum ca Ministerul Transporturilor trebuie sa inapoieze banii de garantie in urma esecului privatizarii CFR Marfa, insa precizeaza ca societatea nu este urmarita penal si nu are instituit nici un sechestru pe bunuri. Reactia GFR vine ca urmare a informatiilor cum ca Transporturile au returnat banii companiei, desi procurorii de la DIICOT au solicitat ca banii sa fie pusi la dispozitia anchetatorilor ca masura asiguratorie intr-un proces in care este implicat Gruia Stoica.

Grup Feroviar RomanFoto: GFR

"Grup Feroviar Roman nu este urmarit in nicio cauza penala si nu a fost instituit niciun sechestru pe conturile sau bunurile societatii", se arata intr-un comunicat de presa al GFR.

Potrivit companiei, procedura de privatizare a CFR Marfa "a obligat participantii, inclusiv GFR, ca, in cadrul procesului de privatizare sa depuna, impreuna cu oferta de pret, si o Scrisoare de garantie bancara in scopul garantarii indeplinirii obligatiilor ulterioare, cea mai importanta fiind semnarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni de catre ofertantul declarat castigator, si depunerea intr-un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro".

In acest sens, GFR a constituit o scrisoare de garantie bancara emisa de o banca straina, iar Codul Civil Roman si reglementarile bancare "prevad in mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garantia, cat si conditiile pentru care poate fi executata o astfel de garantie".

"In consecinta, Scrisoarea de garantie bancara depusa de GFR in procedura de privatizare a CFR Marfa nu putea fi executata intr-o alta cauza, alta decat privatizarea CFR Marfa", transmit reprezentantii GFR.

Grupul patronat de Gruia Stoica aminteste ca finalizarea tranzactiei de privatizare a CFR Marfa nu s-a mai intamplat, "situatie in care contractul de privatizare a incetat de drept, potrivit clauzelor din cuprinsul acestuia".

"Ca urmare, potrivit contractului de privatizare, contul escrow in valoare de 20,2 milioane euro, a fost desfiintat si scrisoarea de garantie urma sa fie restituita, iar partile urmand sa fie repuse in situatia initiala, de dinaintea privatizarii", sustin reprezentantii companiei.

"Restituirea scrisorii de garantie este consecinta fireasca a nefinalizarii procedurii de privatiare a CFR Marfa si nu poate fi pusa in legatura cu niciun alt subiect. Cu toate ca procedura de privatizare a CFR Marfa nu a putut fi incheiata inca de la mijlocul lunii octombrie 2013, scrisoarea de garantie bancara nu a fost restituita Grup Feroviar Roman de catre Ministerul Transporturilor vreme de 6 luni, in ciuda demersurilor pe care reprezentantii societatii le-au facut la Comisia de Privatizare a CFR Marfa", se mai arata in comunicatul companiei.