Ministerul Economiei: Companii chineze, interesate sa cumpere Oltchim si sa construiasca autostrada Craiova - Pitesti si calea ferata Bucuresti - Constanta

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 8 iunie 2014, 16:35 Economie | Companii

Companii chineze sunt interesate de modernizarea şi extinderea termocentralei Rovinari, dezvoltarea unităţilor 3 şi 4 de la Centrala Nucleară Cernavodă, privatizarea Oltchim, realizarea tronsonului de autostradă Craiova - Piteşti şi constructia căii ferate de mare viteză Bucureşti - Constanţa, a anuntat duminica Ministerul Economiei.

Companiile chineze sunt interesate de modernizarea şi extinderea capacităţilor de producţie la termocentrala Rovinari, dezvoltarea Unităţilor 3 şi 4 de la Centrala Nucleară Cernavodă, privatizarea combinatului petrochimic Oltchim, realizarea centralei hidroelectrice cu acumulare prin pompaj de la Tarniţa, realizarea tronsonului de autostradă Craiova - Piteşti şi construcţia tronsonului feroviar de mare viteză Bucureşti - Constanţa, arata Ministerul Economiei intr-un comunicat, potrivit Mediafax.

"Potenţialul de investiţii al companiilor chineze este extrem de important, mai ales în contextul globalizării. România are proiecte în domenii cheie - energie, transport, IT, agricultură. Statul chinez a alocat o linie de credit de 10 miliarde de dolari pentru realizarea de proiecte în ţările Europei Centrale şi de Est, iar proiectele României sunt viabile şi pot obţine finanţarea necesară implementarii", a declarat ministrul Constantin Niţă, in comunicatul citat.

Ministrul Economiei, Constantin Niţă, s-a întâlnit sâmbătă cu ministrul Comerţului din China, Gao Hucheng, în cadrul unei vizite oficiale la Ningbo, în perioada 6–9 iunie, cu ocazia conferinţei ministeriale a miniştrilor Economiei şi Comerţului din China şi ţările Europei Centrale şi de Est. Cei doi oficiali au discutat despre cooperarea României cu Republica Populară Chineză, despre dezvoltarea de parcuri industriale şi despre accesul pe piaţa chineză a produselor româneşti, în special a celor de origine animală.

Schimburile comerciale bilaterale dintre România şi China au totalizat 3,28 miliarde de dolari în anul 2013, potrivit Ministerului Economiei. În primele trei luni ale acestui an, schimburile comerciale au fost de 931 milioanede dolari, în creştere cu 23,5% faţă de perioada similară a anului precedent.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4448 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    hahaha (Duminică, 8 iunie 2014, 16:44)

    nash pandelica [utilizator]

    astea se fac numai cat se intalnesc...

    de autostrada suspendata a oparescului s'a uitat.:))
  • +8 (8 voturi)    
    Ops, pai nu doar a fost modernizata de Maneasca? (Duminică, 8 iunie 2014, 16:45)

    IancuJianu [utilizator]

    Asa de bine facuta "lucrarea" ca se marise timpul de calatorie de la 4 ore la 12 pe linia CF Bucale - C-ta.
    Alti bani, alta distractie si ceea ce este cel mai important, alte spagi...
  • +9 (9 voturi)    
    Adevarati "crestini"! (Duminică, 8 iunie 2014, 16:50)

    gica43 [utilizator]

    Desigur,si si sa ne toarne in gura,prin palnia psd-ista,numai lapte si miere ! Sa fim seriosi !
  • +11 (11 voturi)    
    Nita, frate cu Sova si Ponta (Duminică, 8 iunie 2014, 16:53)

    TheRealGicaContra [utilizator]

    Astia ne mint in continuare cu nerusinare! Daca sunt chinezi interesati de Oltchim de ce nu au depus oferta? Nita n-are nici o noutate pentru cele 500000 de vaci masate la granita, arzand de nerabdare sa emigreze in China?
    • +8 (8 voturi)    
      Manele de la Nita-tractoristul. (Duminică, 8 iunie 2014, 21:17)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui TheRealGicaContra

      Nita, s-a facu frate de semiluna cu omologul sau, Sultan bin Saeed Mansoori al Republicii Arabe Unite, la cea de-a III-a sesiune a Comitetului Mixt pentru Cooperare Economica, Comerciala si Tehnica intre Romania si Emiratele Arabe Unite, care a avut loc in zilele de 3 si 4 iunie, la Bucuresti.
      Se vor naturaliza camile la Oltchim, in viitor un mare abator ce va exporta delicatese orientale !
  • +8 (8 voturi)    
    B-CT? lol? (Duminică, 8 iunie 2014, 16:54)

    un_comentator [utilizator]

    Adica refacem una dintre cele mai ok rute ca infrastructura din RO in timp ce in regiunile intracarpatice viteza medie coboara si la 5km/h pe unele portiuni?

    io stiu ca banii de la UE nu se pot fura dar cei de la chinezi da?
  • +10 (10 voturi)    
    Acelasi comentariu ca acum un an... (Duminică, 8 iunie 2014, 17:17)

    titirica [utilizator]

    ... Praf in ochi... Campanie de 2 lei

    Cine sunt companiile astea? Nume? Cand? Conditii? Sume? Termene? Nimic... Doar praf in ochi... Iar confidential nu poate fi pentru ca e incredibil de ilegal in conditiile UE in care traim...
  • +9 (9 voturi)    
    haaaiiii (Duminică, 8 iunie 2014, 17:27)

    ggna [utilizator]

    Terminati cu gogosile astea! Nita nici nu stie unde-i China pe harta!
  • +10 (10 voturi)    
    Chinezii și autostrăzile, baba și mitraliera :) (Duminică, 8 iunie 2014, 17:37)

    Harald [utilizator]

    Ministrul Economiei ar face bine să se documenteze, chinezii nu sunt în stare să construiască autostrăzi după reglementările europene în materie de condiții de muncă. Exemplul din Polonia este edificator. Chinezii știu să facă autostrăzi doar la ei acasă, unde nu contează câți muncitori mor pe șantier, că mor pentru patrie. În Europa nu merge așa.
  • +4 (4 voturi)    
    Cat ? (Duminică, 8 iunie 2014, 17:57)

    SRA [utilizator]

    Interesant de stiut cât import si cât export !

    Relatia CHINA ar deveni interesanta la concurenta pe un caiet de sarcini lansat instantaneu international.

    Altfel se fac aranjamente si riscurile sunt mari.
  • +9 (9 voturi)    
    deja vu (Duminică, 8 iunie 2014, 18:18)

    catelu [utilizator]

    Parca am mai auzit textele astea cu chinezii care o sa-si reverse miliardele pe meleaguri mioritice, dar pana una-alta toate investitiile sunt taiate.
  • +6 (8 voturi)    
    De ce oare? (Duminică, 8 iunie 2014, 18:23)

    quietguy58 [utilizator]

    Cum mama ma-sii s-a ajuns ca in 25 de ani romani "nu mai sint in stare" sa construiasca ceva in Romania?

    Toti, dar absolut toti, care au fost pe la putere nu au facut decit sa vinda ce s-a construit pina in 1990 sau sa fure ce nu se putea vinde.
    • -3 (9 voturi)    
      si (Duminică, 8 iunie 2014, 22:03)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      cam ce s-a construit, ma, pina in 1990?
      • +1 (7 voturi)    
        hehehe (Luni, 9 iunie 2014, 3:09)

        Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        O nimica toata: toate orasele, majoritatea blocurilor in care stam mai toti, majoritatea scolilor, drumuri, poduri, tuneluri, termocentrale, hidrocentrale, centrala termo-nucleara, combinate chimice si petrochimice, etc etc... cam 80-90% din ce vezi cind te uiti in orice directie :-)
        • +1 (1 vot)    
          da (Luni, 9 iunie 2014, 11:10)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Dan D.

          blocuri infecte, fara apa si caldura, pline de manelisti si combinate absurde din cauza caraora, unii era sa murim de foame. Matale se pare ca o duceai bine, erai printre lumpenii adusi de ceasca de la tara, direct din neolitic. Neoceausism imbecil, asta ai matale in cap.
          • 0 (0 voturi)    
            hm... (Luni, 9 iunie 2014, 14:05)

            Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            Nu sint chiar "matale", am 39 de ani (din '75, ca sa nu te doara capul cind calculezi :-) si spre deosebire de tine nu sint un tinar ignorant si ingrat. Nu am zis cum ca ar fi fost cele mai mari creatii din lume, doar ti-am aratat ca parintii parintii si bunicii si cei din'ainte au facut cite ceva, cit au putut, spre deosebire de tine care pun pariu ca nu faci nimic altceva toata ziua decit sa bitchui cit de naspa e in Romania, dar in acelasi timp nici nu faci nimic sa iti imbunatatesti tie viata sau altora si nici nu emigrezi undeva in vest, corect?
  • +10 (10 voturi)    
    dubla finantare (Duminică, 8 iunie 2014, 19:13)

    unix [utilizator]

    calea ferata Bucuresti-Constanta abia a fost "modernizata" pe sute de milioane de euro. de ce nu se modernizeaza o alta linie sau sa se construiasca un alt tronsson de autostrada. bani irositi
  • +8 (8 voturi)    
    astia vin (Duminică, 8 iunie 2014, 19:48)

    Captain Obvious [utilizator]

    Sa ne manance cainii cu covrigi in coads
  • +8 (8 voturi)    
    Tov. Nita, un Mao Tze-dun neaos ! (Duminică, 8 iunie 2014, 20:56)

    Plagarus [utilizator]

    Prima țară care le-a acordat chinezilor posibilitatea să-și facă intrarea prin Europa, în ceea ce privește construcția proiectelor de infrastructură, a fost Polonia, care în urmă cu cinci ani i-a încredințat compania chineze Covec un contract pentru construcţia a 50 de kilometri de autostradă. Preţul la care a fost câştigat contractul a fost de 450 de milioane de dolari, circa jumătate din cât estima guvernul Poloniei, care a acceptat însă oferta, în ciuda semnalelor de alarmă ale concurenţilor europeni, şi i-a atribuit contractul. Chinezii au eşuat în tentativele lor de a construi prima lor autostradă din Europa. Deşi aveau de făcut doar 50 de kilometri, nu i-au terminat nici după trei ani, iar guvernul polonez a anulat contractul.
    Chinezii construiesc ce construiesc la niste standarde care nu sunt acceptate nicaieri in Europa
  • +4 (4 voturi)    
    niță se pregătește să emigreze in China (Duminică, 8 iunie 2014, 23:00)

    timp tamp [utilizator]

    Niță e unul din mafioții care știe de milioanele de euro furate din buzunarele noastre de către Enel, iar viorel luntrașu e nul din beneficiari,..., vă mai amintiți cum vorbea prim-mitomanul universului despre "scăderea" prețului kwattului,
  • +5 (5 voturi)    
    Vuvuzelele lui Ponta :Sova +Nita !!! (Luni, 9 iunie 2014, 1:05)

    andreesanu [utilizator]

    Bai Nita ,te-ai molipsit de la Sova ???
    Acu si tu tragi fumuri ???
    Ati intrat in capanie electorala acu o luna sa-i scoateti nevasta lui Ponta parlamentar european,acu ati luat-o de la capat cu" povesti nemuritoare "si cu visuri pentru nopti de toamna !!!.
    Ca vreti sa scapati de Ponta va cred ,dar toate au o limita !!! individul si-a demonstrat demult ca-i depasit de situatii, ca fuge de raspundere ca dracul de tamiie ,individul s-a facut deja de ris !!!,iar voi vreti sa ajunga de plins ???.
    Voi vreti sa scapati de el si-l aruncati in cap la toti !!!.
    Potoliti-va deja ne-a umplut scirba .
  • +3 (3 voturi)    
    Or sa ne dea chinezii de n-om putea duce! (Luni, 9 iunie 2014, 6:35)

    hotnewsfil [utilizator]

    Daca n-ar fi un mare mincinos, un politruc zelos, Constantin Nita nu a fi fost numit Ministrul Economiei. Inainte de a fi numit pe post, brigadierul-sef Nita a trebuit sa treaca un examen extrem de exigent, infiintat chiar de mitomanul Viorel, examen intitulat : 'proba minciunii'.
    Seful campaniei electorale a plagiatoruli - Dragnea, l-a admonestat, pe un ton violent, pe 'plavanul-prostovan Nita' : 'ce-ai facut, ma nataraule, ai uitat ce e mai important - sa inchei sirul de 'minuni chinezesti cu "Votati Ponta-presedinte'!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version