UPDATE Dupa ce a castigat licitatia de la CE Oltenia intr-un mod controversat, Grup Feroviar Roman se bate cu CFR Marfa si pentru carbunele de la CE Hunedoara

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 1 iulie 2014, 15:34 Economie | Companii

Carbune in vagoane
Foto: AGERPRES
​Grup Feroviar Roman, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, nu se multumeste doar cu transportul carbunelui pentru Complexul Energetic Oltenia, ci vrea sa obtina un contract si cu CE Hunedoara in cadrul unei licitatii la care ofertantul concurent este CFR Marfa. Insa, licitatia se deruleaza cu hopuri deoarece exista suspiciunea ca cei ofertanti s-au prezentat cu aceleasi vagoane cu care au fost si la CE Oltenia. Reamintim ca licitatia de la Oltenia a starnit un scandal imens la inceputul anului, cand omul de afaceri Gruia Stoica a fost arestat si apoi trimis in judecata fiind acuzat de cumparare de influenta cu scopul de a obtine contractul in defavoarea CFR Marfa. Pana la urma, in luna iunie, tot GFR a castigat licitatia, in detrimentul CFR Marfa, la o diferenta foarte mica de pret. CFR Marfa a contestat rezultatul licitatiei.

Interesant este ca GFR a solicitat suma de 255 milioane lei la aceasta licitatie organizata de CE Oltenia, iar CFR Marfa a cerut 256 milioane lei, contractul fiind pe trei ani. Fostul ministru al transporturilor, Dan Sova, sustine ca a depus plangere penala in rem pentru licitatia de transport al carbunelui organizata de CE Oltenia, unde diferenta intre preturile solicitate a fost minima. CFR Marfa a depus contestatie, insa Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins saptamana trecuta cererea de anularea a licitaţiei pentru transportul cărbunelui organizată de CE Oltenia. CFR Marfa poate contesta la Curtea de Apel decizia CNSC, in termen de 10 zile.

  • UPDATE Licitatia pentru achizitia serviciului de transport carbune pe calea ferata, la CE Oltenia, nu a fost castigata de Grup Feroviar Roman, fiind in faza de evaluare, ca urmare a deciziei CNSC de a continua procedura, sustine Complexul Energetic Oltenia printr-un document transmis HotNews.ro. In momentul actual, transportul este asigurat de CFR Marfa, pe perioade diferite de la o sucursala la alta, in functie de termenele de finalizare ale contractelor anterioare, mai arata Complexul Energetic Oltenia.

In derulare se afla si o licitatie organizata de Complexul Energetic Hunedoara, tot pentru transportul carbunelui, insa contractul are o valoare ceva mai mica, circa 60 milioane de lei, iar durata este de doar un an. Ca si in cazul CE Oltenia, sunt doi ofertanti, GFR, in asociere cu Unicom Tranzit, si CFR Marfa. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii CE Hunedoara spun ca procedura de atribuire se afla inca in faza de calificare a ofertantilor, fiind asteptate niste clarificari din partea CE Oltenia pentru continuarea licitatiei. Mai exact, exista niste suspiciuni ca cei doi ofertanti au prezentat in cadrul procedurii aceleasi vagoane cu care s-au prezentat si la licitatia organizata de Complexul Energetic Oltenia. "Referitor la suspiciunile cu privire la faptul ca cei doi ofertanti au prezentat aceleasi vagoane care au fost prezentate si la licitatia organizata de Complexul Energetic Oltenia, comisia a solicitat lista materialului rulant ofertat de la SC Oltenia. S-a primit raspuns la clarificari de la ambii ofertanti, autoritatea contractanta fiind in asteptarea raspunsului de la CE Oltenia. Procedura de atribuire se afla inca in faza de calificare a ofertantilor", au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii CE Hunedoara.

Procedura de atribuire a contractului a suferit amanari din cauza unor contestatii depuse la CNSC. Initial, ofertele tehnice şi financiare trebuiau depusa până la data de 29 mai 2014. Pe 17 aprilie, Complexul Energetic Hunedoara a comunicat intentia demararii achizitiei si a transmis documentantia de atribuire spre analiza, urmatorilor operatori economici: CFR Marfa, Grup Feroviar Roman SA, Servtrans Invest SA, Transferoviar Grup SA si Unicom Trans SA. Apoi, s-au solicitat clarificari si modificari privind documentatia de atribuire de catre Grup Feroviar Roman, prin doua adrese si de catre CFR Marfa. S-a raspuns la solicitarile de clarificari si de modificare a documentatiei. Servtrans Invest SA a depus contestie la CNSC, aceasta fiind respinsa ca prematura printr-o decizie din 8 mai 2014, astfel ca s-a continuat procedura prin transmiterea documentatiei de atribuire cu modificarile din solicitarile de clarificari. Servtrans Invest a depus o noua contestatie impotriva documentatiei de atribuire, solicitand obligarea autoritatii contractante la modificarea cerintelor privind experienta similara. CNSC a respins ca nefondata contestatia si, astfel, a fost stabilita ca data de depunere a candidaturilor 23 iunie 2014.

Pana la data limita s-au prezentat doi ofertanti:
  • Grup Feroviar Roman, in asociere cu Unicom Tranzit, avand ca tert sustinator SC Granpet SA si ca subcontractant Servtrans Invest
  • CFR Marfa cu tert sustinator SC Consal SRL, Irlu SA, Agentia Lukom-A-Romania
In cazul in care GFR va reusi sa obtina contractele cu CE Oltenia si CE Hunedoara, cota de piata a CFR Marfa se va reduce drastic. La CE Oltenia, licitatia a fost programata initial pentru luna ianuarie, cand CE Oltenia a transmis invitatii de participare catre CFR Marfa, GFR si alte trei societati. Insa, a fost amanata dupa ce Gruia Stoica a fost retinut de DNA, fiind urmarit penal pentru cumparare de influenta. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Bostina suma de 3 milioane de euro pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la licitatia pentru transportul carbunelui. Dupa retinerea lui Stoica, CE Oltenia a anuntat ca va prelungi contractul existent cu CFR Marfa. Gruia Stoica este in arest la domiciliu din 9 mai, cand instanta suprema i-a inlocuit masura arestului preventiv. La fel ca si acum, pe langa GFR SA, la licitatia pentru contractul de peste 100 de milioane de euro s-a inscris si compania de stat de transport ferovoiar de marfa CFR Marfa, chiar societatea pe care Gruia Stoica incercase in anul 2013 sa o cumpere. Procedura a fost realuata, iar in iunie GFR a castigat licitatia la o diferenta foarte mica de pret, fapt care a starnit suspiciuni.

GFR, parte a grupului Grampet, este al doilea mare transportator de marfa din Romania, dupa CFR Marfa, detinand o cota de piata de aproape 30%.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2384 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    James Taggart (Marţi, 1 iulie 2014, 16:57)

    DaniAndi [utilizator]

    Gruia Stoica se crede un veritabil James Taggart >:(
    • +2 (2 voturi)    
      Gruia Stoica (Marţi, 1 iulie 2014, 20:27)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      s-a retras din toate poziţiile deţinute în grupul pe care îl conducea, dar ... mai repede aflăm alte informaţii, cum ar fi mărimea bustului nicoletei luciu, de exemplu.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi