Situatie bizara: Politistii de frontiera fac zilnic controale pe Aeroportul privat Tuzla, chiar daca acesta nu este punct de trecere a frontierei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 1 august 2014, 16:35 Economie | Companii

Dorin Ivascu
Foto: Agerpres
​De mai bine de doi ani, reprezentantii firmei Regional Air Services, controlata de Dorin Ivascu, insista pe langa autoritatile statului sa aprobe un proiect de Hotarare de Guvern prin care Aeroportul Tuzla, un aeroport privat pe care il controleaza, sa devina punct de trecere a frontierei. Nu au reusit, ministrii s-au tot schimbat, iar Hotararea de Guvern nu a fost aprobata nici pana acum. Insa, a reusit acum, cu ajutorul Inspectoratului General al Politiei de Frontiera (IGPF), sa schimbe cumva lucrurile. IGPF a emis o decizie prin care politistii de frontiera de la Aeroportul international Kogalniceanu, companie de stat, sa mearga zilnic cativa zeci de kilometri la Aeroportul Tuzla pentru a controla lucratorii care trebuie sa ajunga pe platformele petroliere aflate in Marea Neagra, dincolo de apele teritoriale române care se intind doar pana la 12 mile marine.

Potrivit informatiilor HotNews.ro, IGPF ar fi emis o dispozitie catre Punctul de Trecere a Frontierei Aeroport-Mihail Kogalniceanu, prin care i se solicita ca, la cererea lui RAS Aeroport Tuzla, sa trimita lucratori pentru controlul la trecerea frontierei de pe Aeroportul Tuzla, vizati fiind lucratorii offshore. Transportul lucratorilor politiei de frontiera cade in sarcina companiei private care administreaza Aeroportul Tuzla. Dispozitia ar fi devenit aplicabila la inceputul lunii iulie.

HotNews.ro a trimis in urma cu doua saptamani IGPF o solicitare conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public cerand cateva lamuriri pe aceasta tema. IGPF nu a raspuns pana acum la intrebarile HotNews.ro, insa a precizat ca "raspunsul va fi comunicat in termenul legal de 30 zile". HotNews.ro il va publica imediat ce il va primi.

Cateva dintre intrebarile HotNews.ro:
  • In ce baza legala a fost emisa aceasta dispozitie, in conditiile in care Aeroportul Tuzla nu este punct de trecere a frontierei?
  • In cazul unor incidente (ex. trecere ilegala), cine ar fi tras la raspundere, avand in vedere ca aceste controale nu se desfasoara prin Punctul de Trecere a Frontierei Aeroport-Mihail Kogalniceanu?
  • Tot in privinta riscurilor, in ce masura au fost luate in calcul si riscuri legate de apropierea de granita cu Ucraina, zona de conflict?
  • Care este baza legala prin care a fost permis transportul lucratorilor politiei de frontiera de catre o companie privata?

HotNews.ro l-a contactat si pe Dorin Ivascu. Acesta a recunoscut ca exista o dispozitie a Politiei de Frontiera, dar sustine ca exista baza legala pentru "continutul acelei scrisori" transmise de IGPF. "Au gasit ei niste solutii legale", a afirmat Ivascu. Intrebat cine suporta cheltuielile pentru transportul politistilor de frontiera, Ivascu a spus ca Aeroportul Tuzla. Acesta nu considera ca este o situatie anormala ca politistii de frontiera sa fie trimisi sa controleze pe un aeroport privat, chiar daca acesta nu a fost aprobat sa functioneze ca punct de frontiera prin Hotarare de Guvern. "Sa speram ca va fi aprobata Hotararea de Guvern", a spus Ivascu. Intrebat despre cine va responsabil in cazul in care ar fi vreun atentat, Ivascu a spus ca pe Aeroportul Tuzla se fac controale mai bine decat la punctul de trecere a frontiera Kogalniceanu. "Ii controlam si daca au baut", a spus Ivascu. In medie, sunt controlati cam 20-25 de lucratori off-shore pe zi, iar de acolo sunt preluati cu elicopterele aeroportului Tuzla pana pe platformele petroliere. Pentru Aeroportul Tuzla inseamna o diminuare a costurilor, a afirmat Ivascu care nu vede sensul unor controale pe Aeroportul Kogalniceanu, chiar daca acesta este punct de frontiera. Ivascu a mai spus si ca "traim in capitalism" si de aceea concurenta trebuie lasata sa functioneze.

O Hotarare de Guvern privind autorizarea Tuzla sa functioneze ca aeroport international si punct de trecere a frontierei nu exista. Pana acum niciun ministru, mai ales de la Ministerul de Interne, nu a dorit sa-si asume aprobarea unei astfel de Hotarari de Guvern. Insa exista un ordin al Ministerului Transporturilor din 10 septembrie 2013 privind certificarea ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla. Insa este o precizare importanta in ordin: intră în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Practic, ordinul nu are valoare pana nu apare actul normativ care sa aprobe functionarea Tuzla ca punct de frontiera.

Potrivit surselor HotNews, proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea punctului de trecere a frontierei a fost initiat in noiembrie 2012, chiar de fostul secretar de stat, Valentin Preda. Acesta are acum probleme cu justitia, fiind trimis in judecata de procurorii DNA pentru divulgarea secretului care periclitează securitatea națională si trafic de influență. In iunie 2013, Ministerul Transporturilor l-a supus dezbaterii publice. Insa proiectul nu a primit aviz din partea Ministerului Afacerilor Interne care l-a retrimis nesemnat Ministerului Transporturilor.

Intrebati de ce este nevoie de un nou aeroport international in judetul Constanta, reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca "reprezintă un câştig pentru acest judeţ, inclusiv prin crearea mediului concurenţial necesar unei dezvoltări economice durabile; din acest punct de vedere, iniţiativa este în deplină concordanţă cu legislaţia în domeniul concurenţei".


Ministerul Transporturilor mai arata ca nu exista nicio legatura intre natura actionariatului si decizia de deschidere a unui punct de frontiera. "Aeroportul Tuzla este un aeroport deschis utilizării publice, statut pe care îl va avea şi punctul de trecere a frontierei de stat; de altfel nu există nicio legătură între natura acţionariatului (de stat sau privat) administratorului aeroportului şi decizia de deschidere a unui punct de trecere a frontierei de stat; de exemplu, şi Aeroportul Internaţional Bacău are administrator privat". Acesta este raspunsul ministerului la doua intrebari ale HotNews.ro: Se poate considera ca va fi un punct privat de trecere a frontierei, in conditiile in care aeroportul este administrat de firma Regional Air Services?; Daca administrarea este privata, de ce vor fi asigurate cheltuielile privind personalul si asigurarea mijloacelor de transport necesare din bugetul statului? In acest caz, este neclar ce ar avea de castigat statul roman.

Potrivit ministerului, pe aeroportul Tuzla se pot efectua toate tipurile de operaţiuni de aviaţie civilă prevăzute de Codul aerian civil: aviaţie generală, lucru aerian, transport aerian public.

La randul sau, firma care administreaza aeroportul, Regional Air Services, sustine ca absenta unui punct de trecere a frontierei de stat si a unui birou vamal pentru traficul international de calatori si marfuri pe Aeroportul Tuzla scade interesul operatorilor aerieni din turism si a proprietarilor de aeronave medii si mici fata de zona de sud a litoralului si impune tranzitarea pasagerilor pe alt aeroport. Regional Air Services mai spune ca Tuzla "este cel mai dezavantajat aeroport din Romania", deoarece :este singurul aeroport din tara care nu a primit niciodata finantari nerambursabile sau ajutoare de stat si singurul care plateste impozit pe teren".


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
5973 vizualizari
  • +4 (6 voturi)    
    e ca in bancul ala (Vineri, 1 august 2014, 17:10)

    misa2002_2006 [utilizator]

    daca nu sunt lumanari, iau branza!
    • +2 (2 voturi)    
      . (Vineri, 1 august 2014, 17:38)

      BogdanBerger [anonim] i-a raspuns lui misa2002_2006

      ori suntem hoti pana la capat, ori nu mai suntem, ce sa mai....
      • +2 (2 voturi)    
        totul sau nimic (Vineri, 1 august 2014, 18:18)

        MihaiGheorghe [anonim] i-a raspuns lui BogdanBerger

        Macar la ceva sa fim si noi buni @Bogdan. Si ce daca la hotie? ar fi bine daca i-am fura pe altii si nu noi intre noi, dar poate se vor mai schimba lucrurile....
    • +2 (2 voturi)    
      ca la noi la nimeni (Vineri, 1 august 2014, 17:45)

      MirelaSchiopu [anonim] i-a raspuns lui misa2002_2006

      Asta a scapat si in '97 cu Tigareta2, era acuzat si nu s-a mai intamplat nimic cu el. Asa vrea sa scape si acum cu manevra asta....
  • +1 (3 voturi)    
    Socant (Vineri, 1 august 2014, 17:22)

    MalvinaZamfir [anonim]

    Este socant ce se intampla in Romania! De ce nu se ia nicio masura impotriva acestui om?? Tot despre acest subiect : http://m.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/spionul-dorin-ivascu-vrea-granita-privata-86481 . Cum este posibil sa fie inca in libertate?
    • +2 (4 voturi)    
      @MalvinaZamfir (Vineri, 1 august 2014, 17:47)

      OanaConstantinescu [anonim] i-a raspuns lui MalvinaZamfir

      Sunt de acord cu tine, chiar citisem si acum vreo saptamana despre acest punct vamal fantoma si nu imi venea a crede ochilor

      parca traim inca in secolul 15, imi iau taraba si mi-o pun unde imi doreste sufletul....fara sa tin cont de nicio lege, de niciun dumnezeu, de nimic. ca-n jungla!
    • +6 (6 voturi)    
      Africaaan (Vineri, 1 august 2014, 17:55)

      ZsoltFazakas [anonim] i-a raspuns lui MalvinaZamfir

      ca se intampla in estu romaniei sau in africa e cam acelasi lucru diferenta o face culoarea pielii
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 1 august 2014, 17:23)

    MonicaRotaru [anonim]

    Un fel de Bercea Mondialul al aerului....
  • +5 (5 voturi)    
    Anormal (Vineri, 1 august 2014, 17:30)

    MariaValea [anonim]

    Nu e normal asa ceva...spionul asta de cativa ani tot vrea granita privata
  • +2 (2 voturi)    
    Bugetul Statului (Vineri, 1 august 2014, 17:30)

    DanaMarinescu [anonim]

    Eu n-am inteles din articol, cum s-a raspuns la intrebarea "de ce suporta statul toate cheltuielile unui aeroport privat"?
  • +4 (4 voturi)    
    Eheeee ce poartă!!! (Vineri, 1 august 2014, 17:32)

    corvus coraX [utilizator]

    Ce loc fain de făcut contrabandă!
    • +2 (2 voturi)    
      istoria se repeta (Vineri, 1 august 2014, 18:10)

      AlexandruCiobotariu [anonim] i-a raspuns lui corvus coraX

      ...de parca ar fi prima data...Ivascu are experienta in tot ce tine de contrabanda
    • +2 (2 voturi)    
      pentru corvus (Vineri, 1 august 2014, 18:12)

      GeorgeDragoi [anonim] i-a raspuns lui corvus coraX

      ia zi corvus, ne imprietenim si noi cu nea dorinel? poate ne iese si noua ceva cascaval
  • +2 (2 voturi)    
    Legea pe sub masa (Vineri, 1 august 2014, 17:51)

    GabrielBarbulescu [anonim]

    Legea pe sub masa!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    ??? (Vineri, 1 august 2014, 17:59)

    AlinaTrofin [anonim]

    Prea multe semne de intrebare in toata povestea asta...
  • +2 (2 voturi)    
    ceartaaaa (Vineri, 1 august 2014, 18:03)

    VioletaIlie [anonim]

    hai - si acum cearta intre cele doua ministere :)) uite Hotararea, nu mai e Hotararea. tare de tot la noi in guvern acolo
  • +2 (2 voturi)    
    ....................... (Vineri, 1 august 2014, 18:05)

    MariaBaltoi [anonim]

    Dar pe politistii astia cine-i plateste pt aceasta munca in folosul dnului Ivascu? Si cand fac controalele astea? In timpul programului de lucru sau in timpul liber, ca un hobby?????
    • +1 (1 vot)    
      Salariu politisti (Vineri, 1 august 2014, 18:11)

      GeorgeDragoi [anonim] i-a raspuns lui MariaBaltoi

      noi ii platim din buzunarul nostru! ceva perfect normal!!!
    • +1 (1 vot)    
      vreau sa stiu (Vineri, 1 august 2014, 18:23)

      DanielVinau [anonim] i-a raspuns lui MariaBaltoi

      Poate vrea vreunul din ei sa iasa in fata sa explice public cine si cand il duce pana acolo, cine il plateste, de ce i se pare ok sa faca treaba asta...si alte amanunte de genul
  • +1 (1 vot)    
    Cv (Vineri, 1 august 2014, 18:16)

    Eugen35 [anonim]

    Pe asta il recomanda CV-ul pentru "job-uri" de genul asta...doar a mai fost acuzat de contrabanda.
  • +2 (2 voturi)    
    Sarlatan (Vineri, 1 august 2014, 18:26)

    AndreiNistorescu [anonim]

    Dupa ce ca Dorin Ivascu e un mare sarlatan si de ce nu poate chiar si un mafiot nici macar nu isi poate vedea de treaba lui in aeroportul ala a lui fantoma cu schemele lui. daca va mai amintiti, el a orchestrat intrarea in faliment a blue air, ma rog..a incercat sa ii bage in faliment numai ca nu a realizat ca daca in satu ala a lui ii merge sa faca orice, ei bine nu se poate juca asa usor cu o companie asa mare cum e blue air
    sfatul meu : stai acasa ma baiatule ca o sa te arzi daca te joci cu focul
  • +2 (2 voturi)    
    Stie de fapt cineva despre ce e vorba? (Vineri, 1 august 2014, 19:18)

    AdrianBorza [utilizator]

    Am zburat pe Tuzla si am aflat din intamplare care e situatia reala.

    Sunt o gramada de muncitori care merg de pe tarm pana la platformele petroliere si inapoi. Nu trec frontiera in Turcia sau Ucraina, se duc la serviciu si se intorc. Transportul se face cu elicopterele de la Tuzla pentru ca e mai convenabil decat la Mihail Kogalniceanu, taxele de aeroport sunt foarte mici (e un aeroport micut si fara prea multe echipamente costisitoare, nu ai nici macar pista betonata sau iluminare pe timp de noapte).

    Din cauza unei legislatii proaste se considera ca oamenii astia pleaca din tara, desi platformele sunt tot romanesti. Din cauza asta e nevoie de control vamal si de frontiera, desi de pe platforma nu au unde pleca in alta parte si nici nu au ce sa aduca de acolo, ca doar nu vin cu butoaie de petrol in buzunar. Ca sa ii duci la Kogalniceanu pentru control si de acolo sa zbori mai departe la platforma petroliera consumi combustibil, care nu e deloc ieftin, si platesti taxe de aeroport, pe langa taxele de securitate (adica cele de control).

    Da, e o situatie ciudata dar cred ca din cauza legislatiei proaste, nu din cauza aeroportului. Eu stiu problema din perspectiva unui pilot si statul roman nu ajuta cu nimic propria industrie petroliera, pana la urma, ca ei sunt beneficiarii si nu proprietarii aeroportului Tuzla, ei incaseaza doar taxe de aviatie care exista pe orice aeroport din lume, iar ale lor sunt chiar convenabile (si dau factura la orice suma incasata).
    • +1 (1 vot)    
      interesant (Vineri, 1 august 2014, 22:35)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      daaaaaar, odata deschis, cine garanteaza ca nu se vor exporta sau importa arme,tigarete etc fiind, vorba dv., un aeroport micut si izolat, unde lucreaza numai multimilionari in timpul liber care n-au auzit de spaga sau comision?
  • 0 (0 voturi)    
    Situatie Normala (Sâmbătă, 2 august 2014, 8:38)

    HeyRup [utilizator]

    Nu stiu cine-i Ivascu sau Preda si ce-a facut ei. In rest situatia descrisa este normala in ciuda "sensului" articolului.
    Va reamintesc ca:
    -un punct de trecere a frontierei poate fi oriunde indiferent de natura actionariatului. Daca este la Kogalniceanu asta nu inseamna ca-i "al nostru". Daca exista vama in magazia Tarom, asta nu inseamna ca e "al nostru" fiindca Tarom este cumva de stat. Exista de ceva vreme proprietatea publica si privata a statului.
    -acelasi lucru se intampla la Otopeni de foarte multi ani de zile cu Tiriac si avioanele mici, private. Vin politistul de frontiera si vamesul de la Otopeni pasageri si-i verifica pe respectivii care vin cu jet-urile. In incinta exista inclusiv "baltou" pentru SRI si Brigada Antitero.
    -exista programul de zbor care se distribuie tuturor autoritatilor, decolari si aterizari, astfel ca se stie ce avion vine si pleaca pe durata a 12/24 de ore. Asta e distribuit de aeroport dupa aprobarile prealabile ale zborurilor facute Romatsa & stuff si sa nu credeti ca se joaca
    -acelasi lucru se intampla si la baza aeriana de langa Otopeni cand existau delegatii militare. Ieseau aia din baza in DN1, intrau la Otopeni, luau politistul de frontiera si vamesul, ieseau in DN1 si intrau in baza lor dupa care-i duceau inapoi. NU O LUAU PE PISTA, desi era mai scurt. Asta apropo si de Tigareta2.
    -acelasi lucru se intampla in 1000 de alte cazuri(sau mai multe). Vama sau politia de frontiera NU detin spatii cam pe nicaieri. Stiu ca la Giurgiu de exemplu toate cladiril apartin Vamii/Finante, constructia fiind relativ noua, dar in rest nici vama si nici politia de frontiera nu-si desfasoara activitatea in spatii proprii ci plateste chirie pentru ele. La Otopeni, Baneasa, Cluj, Sculeni, Stanca Costesti sau whatever.
    De regula acolo unde intalnesti vama aceasta sta si lucreaza in niste spatii apartinand unor privati, deci ar fi aceeasi problema ca cea semnalata in articol si care se intampla zilnic, cu altii, si despre care nu intereseaza pe nim
  • 0 (0 voturi)    
    PCTF Tuzla (Sâmbătă, 2 august 2014, 11:49)

    Aerolaur [utilizator]

    Analizati atunci si terminalul Tiriac Air de pe Otopeni...
  • 0 (0 voturi)    
    Meritele aeroportului Tuzla (Miercuri, 11 februarie 2015, 16:20)

    SilviuCiuperca [utilizator]

    Poate merită menționat că Aeroportul Tuzla este singurul aeroport din România care a construit infrastructura aferentă punctului de trecere a frontierei după apariția manualului Schengen și în perfectă conformitate cu acesta și singurul care a susținut cheltuiala din bugetul propriu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri