Avertisment de la vicepresedintele Dacia: Daca drumul Sibiu - Pitesti, fie el si expres, va fi intarziat, sa nu ne surprinda ca incarcarea uzinei Dacia va incepe sa coboare

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 3 octombrie 2014, 14:03 Economie | Companii

Platforme incarcate cu modele Dacia
Foto: daciagroup.com
Daca realizarea conexiunii rutiere Pitesti - Sibiu, fie si in forma de drum expres propusa in recent lansatul Master Plan General de Transport (MPGT), va fi implementat cu intarziere, exista riscul unei scadari a incarcarii uzinei Dacia de langa Pitesti, spune vicepresedintele companiei, Constantin Stroe. In MPGT, realizarea drumul expres Pitesti - Sibiu este propusa pentru perioada 2021 - 2030, insa prioritizarea din masterplan poate fi schimbata drastic de un document ce va fi elaborat la nivel politic in perioada urmatoare.

"Sunt n localitati [n.r. pe ruta actuala Sibiu - Pitesti] unde esti obligat sa mergi cu cu 50 la ora. Sunt blocaje. Zona asta peste Dealul Negru, configuratia drumului nu iti da voie sa mergi cu o viteza mai mare de 25-30 la ora, pante, curbe, serpentine. Daca acest drum, fie el si expres, va fi intarziat la calendele grecului, sa nu ne surprinda ca, incet dar sigur, o parte din incarcarea uzinei de la Pitesti va incepe sa coboare", a avertizat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, in emisiunea Biziday de la TVR 1.

  • Avertismentul vicepresedintelui Dacia vine dupa ce in urma cu cateva zile directorul general al companiei preciza ca unele proiecte ale grupului ar putea fi alocate in viitor uzinei din Turcia si nu celei din Romania din cauza problemelor de competitivitate din tara noastra.
Declaratiile lui Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, vin dupa ce, odata cu publicarea Master Planului General  de Transport, a reiesit public ca realizarea conexiunii rutiere intre Sibiu si Pitesti va fi facuta printr-un drum expres, si nu o autostrada, propus spre finalziare abia in perioada 2021-2030.

Realizarea conexiunii Sibu - Pitesti dupa 2020 contravine si intentiilor Comisiei Europene, care cere finalizarea cat mai repede a acestui tronson pentru a inchide odata si pentru totdeauna unul din coridoarele de transport europene prioritare - proiectul prioritar 7 de pe reteaua TEN-T Core (Arad-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta), fostul coridor paneuropean IV de pe teritoriul tarii noastre.

Master Planul nu este batut in cuie si lista proiectelor prioritare poate fi schimbata printr-un alt Plan ce urmeaza a fi concretizat

Proiectele implementate pana in 2020. Sibiu - Pitesti lipseste / propunerea din MPGT
Foto: Hotnews
Despre propunerea spre implementare dupa anul 2020 a drumului expres Sibiu - Pitesti a scris si HotNews.ro intr-un articol amplu. In acelasi material se precizeaza, totusi, ca propunerile din MPGT nu sunt batute in cuie si ca, de fapt, prioritizarea finala a proiectelor se va face printr-un document separat, unul mai degraba politic ce va fi conturat in perioada urmatoare.

Fraza cheie din MPGT:

  • "Acest Raport privind Master Planul General de Transport va avea asociat un Plan separat de Implementare a Proiectelor, ce va defini programul de esalonare a proiectelor. Planul de Implementare va lua în considerare gradul de maturitate al proiectelor precum si eligibilitatea la diferite surse de finantare, criterii care nu au fost incluse în evaluarea multicriteriala utilizata la prioritizarea proiectelor din cadrul Master Planului. Este astfel posibil ca în cadrul Planului de Implementare proiectele sa fie promovate într-o ordine diferita fata de cea indicata în lista de proiecte prioritizate din cadrul raportului de fata". (pagina 4) [n.r. sublinierile apartin redactiei]

De altfel, acest lucrur la precizat si ministrul Ioan Rus, in urma cu doua zile la  iesirea din sedinta de prezentare in Parlament a Master Planului de Transport.

"Master Planul este un document strategic. Pe seama lui se face un Plan Operational de Implementare a acestui document. In acela vor exista termenele. Sper ca acestd ocument vom reusi sa il avem la finele luii noiembrie", a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

Ministerul Transporturilor: MasterPlanul va fi completat cu recomandarile Comisiei Europene si va tine cont de sursele de finantare si fondurile europene nerambursabile

In plus, trebuie precizat ca propunerea de prioritizare din Master Plan a fost facuta in urma unor analize in care nu s-a tinut cont de maturitatea proiectelor (cat de aproape sunt ele in realitate de a fi implementate, existenta unor studii etc) si nici de sursele de finantare.

In privinta acestui ultim aspect, trebuie sa precizam ca ruta Sibiu - Pitesti, aflata pe reteaua TEN-T Core si pe unul din coridoarele prioritare europene, este eligibila cu intaietate la o finantare nerambursabila de la Comisia Europeana de 85%, chiar 95% daca se beneficiaza de sistemul top-up pentru atrile care au acord cu Comisia, Banca Modniala si FMI.

Tocmai pentru aceste considerente, Ministerul Transporturilor a anuntat ca in perioada urmatoare, cand MPGT-ul este in dezbatere publica, actualul document va fi completat cu recomandarile Comisiei Europene dupa cum urmeaza [n.r. sublinierile apartin redactiei]:

   a. Testarea proiectelor din Master Planul de Transport să se realizeze în baza unor criterii de prioritizare, care țin cont de performanța economică și apartenența la TEN-T CORE, la care se pot adăuga și criterii precum accesibilitatea sau mediul;
   b. Revizuirea valorilor estimate ale proiectelor de infrastructură, pe baza standardelor de cost și a specificității proiectelor de infrastructură;
   c. Asumarea direcțiilor de reformă feroviară, stabilite prin Master Planul General de Transport al României.

In plus, Ministerul Transporturilor mai precizeaza ca pentru stabilirea perioadei de implementare a proiectelor se vor avea in vedere următoarele criterii [n.r. sublinierile apartin redactiei]:
   a. Durata de implementare a proiectelor;
   b. Constrângerile determinate de sursele de finanțare;
   c. Maturitatea proiectelor.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

5731 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    GRESIT.... (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:08)

    Johanis [utilizator]

    Se referea la drumul Szeged - Budapesta, va spune minunea Sova, mesterul transporturilor romanesti!
  • +14 (14 voturi)    
    Nu-i intereseaza (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:37)

    bogdan1477 [utilizator]

    pe ei ii intereseaza sa duca autostrazile si drumurile expres pe unde si-au cumparat deja terenuri. Nu le pasa lor de Dacia. Asta e cel mai nociv guvern pe care l-a avut romania ever. Rau intentionat, si pe deasupra si totalmente incompetent (vezi supraacciza pe carburanti care a reusit sa si scumpeasca combustibilul si sa si scada veniturile la buget). Alde nastase macar stia ce urmareste si nu facea timpenii din astea.

    Si din pacate, cel mai nociv guvern e si cel mai popular.
  • +15 (15 voturi)    
    exact asta se doreste (Vineri, 3 octombrie 2014, 14:49)

    un oarecare [utilizator]

    PSD destabilizeaza deliberat economia.
    Uniunea Vamala ne asteapta! Votati Ponta ... :))
  • +12 (12 voturi)    
    Dragi guvernanti ... (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:04)

    valy_74 [utilizator]

    ...sunteti niste idioti iresponsabili!! Stiti de ani buni de zile ca Dacia nu poate livra la timp si la costuri minime daca nu faceti in tara asta o autostrada. Ce ne minunam?! Viva Maroc...din pacate..
  • +6 (6 voturi)    
    bai domu' (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:17)

    Point [utilizator]

    derector,bai vere baga-ti mintile-n cap.pana nu marci banu' gros nu vezo sosea!clar?
  • +8 (8 voturi)    
    Argesul voteaza PSD - sunt orbi? (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:22)

    dadan [utilizator]

    Argesul voteaza PSD indiferent cat de nesimtiti sunt politicienii... cea ce pe mine ma socheaza.... cat de adormiti si de indiferenti sunt oamenii de acolo incat sa voteze un partid care le saboteaza viitorul lor si al copiilor lor? Tot judetul asta traieste de pe urma Dacia si ce fac alegatorii? aleg organismul asta parazitar numit PSD care dupa ce se instaleaza la putere secatuiesc si ucid gazda.
  • +8 (8 voturi)    
    toti transmit un singur mesaj (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:26)

    ciufy [utilizator]

    am vazut azi 3 declaratii ale persoanelor importante din conducerea Dacia Pitesti.... desi o spun pe ocolite, mesajul este clar, mai ales ca toate aceste declaratii vin dupa supermegaextra planul cu autostrazile si drumurile express... deci mesajul este:
    Construiti in p...la mea odata autostrda aia Pitesti - Sibiu ca sa putem si noi si Forf sa exportam si sa nu fim nevoiti sa mutam productiile....
    Deci:
    CONSTRUITI DRAQ' ODATA AUTOSTRADA AIA, DE 10 ORI MAI SCUMPA, DE 20 DE ORI MAI SCUMPA, LUATI-VA IN MAMA VOASTRA CAT COMISION SI PARANDARAT VRETI, NUMAI CONSTRUITI ODATA AUTOSTRADA AIA, IN P...LA MEA CA MOARE TARA INCET INCET
  • -10 (12 voturi)    
    Articolul de fată are rolul (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:37)

    ploiesteanu [utilizator]

    să întărâte băsiștii. Eu propun să se facă un mars de protesc și să se scrie o petiție pentru realizarea acestei autostrăzi vitale pentru Romania. Faceți ruta mai târziu.
  • +10 (10 voturi)    
    Liniile de asamblare se pot demonta usor (Vineri, 3 octombrie 2014, 15:56)

    Wanheda [utilizator]

    se incarca pe vapor si ... Asia, Africa...sunt destui flamanzi.
    Dragi romani votati caracatita pesedista cu Dottorul Suprem in frunte si viitor luminos plin de infrangeri o sa aveti.
  • +9 (9 voturi)    
    Si le zic astia de ceva vreme ... (Vineri, 3 octombrie 2014, 16:24)

    A_Radu [utilizator]

    Si tot le zic ... iar ei nimic ... ce autostrada Sibiu-Pitesti, ce drumuri expres ... prioritar e expresul pana la Alexandria , ca doar acolo e noul centru industrial al Romaniei ... ca apoi sa dea vina pe cei de la Dacia peste cativa ani cand or incepe sa-si reloce productia sau sa devina o uzina de mana a doua ...
    Oare ce-or avea astia in creier ????
  • +5 (5 voturi)    
    Pitestenii vor vota Iohannis, veti vedea (Vineri, 3 octombrie 2014, 18:06)

    Privitor.ca.la.teatru [utilizator]

    "Sunt primar al Sibiului de mai bine de 14 ani si intotdeauna am fost un sustinator al autostrazilor in Romania la modul general si evident al Coridorului IV, care trece prin Sibiu. (...) Pentru noi, sibienii, este foarte important ca acest Coridor IV sa fie finalizat, asa cum a fost el gandit. Si, evident, tronsonul Sibiu-Pitesti este un tronson deosebit de important. (...) Eu cred ca este obligatoriu si Guvernul s-a angajat, sper sa se tina de acest lucru, este obligatoriu sa se realizeze, cu cat mai repede, cu atat mai bine, tronsonul Sibiu-Pitesti sau Pitesti-Sibiu, cum doriti, dar de preferat in ambele sensuri", a declarat Iohannis, la Pitesti, intr-o conferinta de presa, miercuri, 20 august 2014.

    Liderul liberalilor a precizat ca a fost intotdeauna in favoarea realizarii acestui proiect, dar unele declaratii recente ale sale au fost intelese gresit.

    "Acum doi ani, primul-ministru a vizitat Sibiul (...) si mi-a adus la cunostinta ca domnia sa nu doreste in prima etapa sa introduca in lucru legatura Sibiu-Pitesti, ci doreste sa faca legatura Sibiu-Brasov. Legat de acea afirmatie, am spus ca pentru Sibiu este important sa avem o legatura de autostrada spre Bucuresti, iar daca Guvernul doreste sa realizeze aceasta legatura prin Brasov, este o chestiune cu care putem sa traim noi, sibienii. Dar tronsonul Sibiu-Pitesti este obligatoriu sa fie realizat. Iar atunci primul-ministru m-a asigurat ca nu va fi abandonat acest tronson, ci se va realiza in viitorul foarte apropiat", a explicat Klaus Iohannis.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-i bai,Rus este pe pista si"doctorul"prinChina (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 8:33)

    Plagarus [utilizator]

    Va veni Tata Motors-India-muncitori chinezi, cu o fabrica de scutere, ricse si biciclete pt. care drumurile noastre toate, pot fi chiar INFUNDate / desFUNDate de " cinstitii " nostrii !
  • +1 (1 vot)    
    De la Comarnic Brasov se trage (Sâmbătă, 4 octombrie 2014, 9:44)

    mircea_cjn [utilizator]

    Totul porneste de la obsesia asta numita Comarnic Brasov. O obsesie de copii tembeli , care nu inteleg rostul unei autostrazi (infrastructura esentiala, care dezvolta o zona) ci vor la munte, la mare la amanta (vezi dragnea)

    Deci Bucuresti -Brasov nu se justifica, iar Sibiu -Pitesti are toate atuurile : se justifica economic, e trecuta in coridorul IV, e ceruta de cel mai mare investitor de la noi. Facand Sibiu-Pitesti, normal, Comarnic -Brasov iese din discutie.

    Ce fac Ponta -Sova si mai nou Rus? Ca sa ramana sectorul lor iubit in prim plan (Comarnic -Brasov) rad toate celelalte autostrazi. Deci dupa ei asta e singura autostrada necesara (pentru mers la munte in sezon), in rest , drumuri comunale.

    Solutia: jos guvernul, Anca Boiagiu ministru al transporturilor intr-un guvern al ACL.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri