​In perioada 12 – 13 noiembrie, Microsoft Summit aduce in Romania peste 40 de experti de renume mondial si specialisti locali care vor prezenta oportunitatile de crestere pentru companii prin adoptarea tehnologiilor IT moderne. Managerii si antreprenorii interesati de posibilitatile de dezvoltare a afacerii cu ajutorul solutiilor de business intelligence pot beneficia de un discount de 20% la inregistrare pana pe 29 octombrie.

Eron Kelly, General Manager SQL Server Marketing - Microsoft CorporationFoto: Microsoft

​Analiza inteligenta a datelor genereaza informatii de natura strategica, iar acestea se pot transforma rapid in avantaje competitive pentru companii. Cu toate acestea, solutiile de analiza a big data raman o resursa neaccesata la adevaratul potential de catre companiile din Romania si din intreaga lume. Un studiu IDC realizat pentru Microsoft in 2014 arata ca existenta unei culturi a datelor in companii permite o crestere cu pana la 60% a veniturilor din valorizarea activelor de date in urmatorii patru ani, echivaland cu venituri suplimentare de 1,6 trilioane de dolari obtinute prin adoptarea unor solutii de colectare si analiza a datelor1.

Ritmul de crestere a volumului de date, mai accelerat decat adaptabilitatea companiilor

Intr-o economie centrata pe date, competitivitatea unei companii depinde de capacitatea acesteia de a parcurge rapid drumul de la un volum de date brute la informatii relevante si actiune. Mediul de business se confrunta, insa, cu o crestere exponentiala a volumului de date interne si externe, accelerata de social media, dispozitivele mobile si cloud. 90% dintre informatiile disponibile la nivel global au fost generate doar in ultimii doi ani si cu toate acestea, companiile valorifica momentan doar o mica parte din datele existente, confruntandu-se cu dificultati in corelarea informatiilor din diverse surse pentru a interpreta datele intr-un mod unitar.

In acest context, instrumentele de analiza invechite sau complicate, care pot fi gestionate doar de un numar mic de angajati (de regula, echipa de IT), sunt bariere in calea valorificarii datelor disponibile. Atunci cand combina seturi de date diverse, folosesc noi instrumente de analiza si asigura accesul la rezultate pentru un numar mai mare de angajati, companiile isi pot creste veniturile si productivitatea generala.

Pentru a ajunge aici, companiile au nevoie de o platforma completa, care sa le permita sa obtina informatii relevante atat la nivel operational, cat si in ceea ce priveste consumatorii, sa faciliteze deciziile rapide si corecte bazate pe analiza datelor, dar mai ales sa obtina o crestere a competitivitatii. Portofoliul de solutii de date Microsoft raspunde tocmai acestor nevoi ale companiilor, indiferent de dimensiunea lor. Solutiile Microsoft acopera intregul domeniu al analizei de date cu o oferta care include de la sisteme de baze de date cu cea mai larga utilizare din lume, instrumente de monitorizare si interpretare a fluxurilor social media si pana la cel mai folosit program de analiza a datelor, Excel, actualizat cu optiuni de vizualizare si colaborare care transforma felul in care utilizatorii de business acceseaza informatii esentiale pentru activitatea companiei.

Microsoft Analytics, factor in atingerea obiectivelor de vanzari

Unul dintre domeniile care beneficiaza cel mai mult de pe urma unor solutii de business intelligence este industria sanatatii, un domeniu cu o dinamica ridicata si care, prin specificul activitatii, colecteaza cantitati mari de date operationale, financiare si legate de sanatatea pacientilor. Retail-ul farmaceutic urmeaza aceeasi directie, astfel ca o solutie de analiza si raportare performanta este o prioritate.

Urmand o astfel de logica, Centrofarm, cea mai veche retea de farmacii din Romania, a implementat un sistem de solutii Microsoft destinat imbunatatirii modului de obtinere a rapoartelor de business si extinderii disponibilitatii acestora catre un numar mai mare de utilizatori. In 2012, compania folosea o solutie de BI dezvoltata pe o tehnologie invechita, care presupunea costuri mari de intretinere si era greu de utilizat de catre echipele din departamentele de business, solicitand astfel resurse din partea departamentului de IT.

Solutia complexa implementata de catre Centrofarm se bazeaza pe Microsoft SQL Server 2012 Business Intelligence si Microsoft SharePoint Server 2013 Enterprise pentru cresterea performantelor in extragerea, prelucrarea si analiza datelor, integrate cu Office Excel si Microsoft PowerView pentru vizualizarea informatiilor. In urma implementarii, compania a obtinut o crestere a calitatii si eficientei campaniilor de marketing si a gradului de atingere a obiectivelor de vanzari, o reducere considerabila a timpului de obtinere a rapoartelor si analizelor de business, dar si o mai buna utilizare a resurselor IT prin eliminarea sarcinilor legate de generarea rapoartelor. Compania urmeaza sa extinda utilizarea Microsoft Business Analytics la nivelul fiecarui punct de lucru, pentru ca managerii fiecarei locatii sa aiba acces la informatii despre activitatea proprie si indicii de performanta aferenti.

Scenarii de valorificare a potentialului big data pentru companiile din Romania, la Microsoft Summit!

In perioada 12-13 noiembrie, va asteptam la Microsoft Summit in Bucuresti, cel mai important eveniment de tehnologie si business al anului, in cadrul caruia experti IT de talie mondiala vor analiza cele mai importante tendinte si solutii digitale cu impact in cresterea productivitatii organizatiilor din Romania.

Eron Kelly, General Manager SQL Server Marketing in cadrul Microsoft Corporation, va oferi detalii despre optiunile pe care le au la indemana companiile interesate de cresterea performantei prin valorificarea datelor disponibile. Mai multe informatii puteti gasi in agenda evenimentului.

Managerii si antreprenorii aflati in cautarea de noi oportunitati de utilizare a tehnologiilor digitale in business sunt incurajatisa se inregistreze pina pe 29 octombrie pentru a beneficia de un discount de 20%.

1Studiul a fost realizat in aprilie 2014 si a inclus peste 2000 de companii medii si mari din 20 de tari. Mai multe detalii despre metodologie sunt disponibile pe blogul Microsoft Cloud & Enterprise.