Achizitia de catre Mega Image a 20 de magazine Angst din Bucuresti poate consolida pozitia puternica a Mega Image in zonele centrale din Capitala si reduce posibilitatile de alegere ale consumatorilor in special in zonele Amzei, Academiei si Perla, a anuntat luni Consiliul Concurentei, care a supus dezbaterii angajamentele propuse de Mega Image pentru inlaturarea ingrijorarilor concurentiale. Drept urmare, Mega Image a renuntat la achizitionarea magazinului Angst Perla din Bucuresti si propune cesionarea magazinelor Angst din zonele Amzei si Academiei din Capitala sau a unuia sau mai multor magazine din reteaua proprie, ale caror vanzari aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vanzarile magazinelor Angst din zonele Amzei si Academiei.

Magazin Mega ImageFoto: AGERPRES

Consiliul Concurentei a supus luni dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de SC Mega Image SRL in vederea inlaturarii ingrijprarilor de ordin concurential identificate in analiza operatiunii de preluare a 20 de magazine apartinand SC Angst Retail SRL.

"In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca tranzactia poate conduce la consolidarea pozitiei puternice a Mega Image pe piata comertului cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare de consum curent, prin magazine de tip supermarket, hypermarket, magazine de tip discount si alte magazine similare (cum ar fi magazinele de proximitate sau de cartier) din zonele centrale ale Bucurestiului. Astfel, zonele pentru care Consiliul Concurentei si-a exprimat ingrijorarile de ordin concurential, respectiv reducerea posibilitatilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei si Perla. Ca urmare, Mega Image a renuntat la achizitionarea magazinului Angst Perla, prin incheierea unui act aditional la Contractul de vanzare-cumparare.

Angajamentele propuse de Mega Image constau in cesionarea magazinelor Angst Amzei si Angst Academiei sau a unuia sau mai multor magazine din reteaua Mega Image, ale caror vanzari aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vanzarile realizate de magazinele Angst Amzei, si respectiv Angst Academiei. De asemenea, Mega Image s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate decat dupa trecerea unei perioade semnificative de 10 ani", se arata in comunicatul Consiliului Concurentei.

  • Vezi atasat documentul cu angajamentele propuse de Mega Image.

Dupa analiza observatiilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate solicita partilor modificarea propunerilor si poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. Autoritatea de concurenta va verifica indeplinirea angajamentelor de catre Mega Image.

Consiliul Concurentei asteapta observatii cu privire la angajamentele propuse de catre Mega Image pana la data de 20 noiembrie 2014.

Mega Image a anuntat in 5 august 2014 preluarea a 20 de magazine operate de reteaua Angst, situate in Bucuresti, tranzactia fiind supusa aprobarii Consiliului Concurentei. Sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine preluate, care au fiecare suprafete totale intre 90 si 750 metri patrati. Angst vrea sa se axeze pe productia de carne procesata.

Fondat in 1995, Mega Image are 326 de magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase din tara, sub marcile Mega Image (173), Shop&Go (151), AB COOL FOOD (1). Mega Image face parte din Delhaize Group, retailer international infiintat in 1867 in Belgia.