Transportatorii romani cer Guvernului sa solicite Germaniei introducerea unui moratoriu privind salariul minim

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 29 ianuarie 2015, 19:02 Economie | Companii

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) cere Guvernului sa solicite autoritatilor germane introducerea unui moratoriu pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania, potrivit Mediafax.

Germania a introdus, de la 1 ianuarie, salariul minim, in valoare bruta de 8,5 euro pe ora, aplicat si in cazul soferilor profesionisti strani care efectueaza operatiuni de transport international de marfa si persoane catre si din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul tarii.

Pentru fiecare ora lucrata de un sofer roman pe teritoriul german se va aplica salariul minim din Germania, si nu cel din Romania, iar amenda pentru nerespectarea acestei prevederi poate ajunge pana la 500.000 euro.

In prezent, serviciile Comisiei Europene (CE) au lansat o investigatie detaliata cu privire la noua lege germana si sunt in curs de initiere, foarte curand, a procedurii de pre-infringement, mentioneaza UNTRR.

CE a solicitat autoritatilor germane clarificari in legatura cu obiectivele, temeiul juridic si mecanismele de punere in aplicare a acestor dispozitii nationale in transportul international.

"Avand in vedere insa ca procedura de pre-infrigement a Comisiei Europene este de durata, iar legea salariului minim din Germania este deja in vigoare de la data de 01.01.2015, solicitam Guvernului Romaniei sa se alature demersurilor celorlalte guverne europene si sa solicite Guvernului Germaniei sa introduca un moratoriu pentru transportatorii romani privind aplicarea legii salariului minim din Germania, avand in vedere ca acestia reprezinta companii care nu sunt stabilite in Germania", se arata intr-un comunicat transmis de UNTRR.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) are peste 13.000 membri - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1633 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Ca de obicei (Joi, 29 ianuarie 2015, 19:22)

    Tudor [anonim]

    Bineinteles, ca transportatorii romani vor sa strice piata muncii, ca de obicei, de altfel!
    • 0 (0 voturi)    
      Problema e de principiu (Vineri, 30 ianuarie 2015, 0:57)

      HaraldHarfagre [anonim] i-a raspuns lui Tudor

      Autoritatile germane nu au jurisdictie asupra relatiilor dintre o companie inregistrata in alta tara si angajatii sai. Soferii respectivi se afla doar in trecere prin Germania, ei nu lucreaza la filiale germane ale companiilor romanesti de transport.

      iar problema asta a inceput in urma cu mai multi ani, cand transportatorii au acceptat ca soferii romani sa aiba la ei contractele de munca pe care sa le prezinte oricand la cererea autoritatilor germane. Asa se face Romania pres in fata oricui, acceptand tratamente umilitoare pentru cetatenii sai
  • 0 (0 voturi)    
    uite (Joi, 29 ianuarie 2015, 21:19)

    gopo111 [utilizator]

    macar asa se aliniaza si romanica la salariu minim european, nu la bataia de joc a guvernului roman
  • 0 (0 voturi)    
    normal, ei vor sa sparga piatza (Joi, 29 ianuarie 2015, 21:58)

    tudor [anonim]

    In Germania opereaza multi transportatori romani de vehicule pana la 3,5T care iau munca de la transportatorii nemti.Sunat bietii soferi care stau cu lina in Germania pe salariul din Romania si iau munca la cei care platesc taxe la statul german,si muncesc pe 20-30centi pe kilometru.Asta numai ca sa faca patronii lor multi bani.La seful roman ii convine ca el face bani oricum destui bani.Dar eu care platesc taxe la nemti si ma trezesc fara contracte din cauza lor ce sa fac?
  • +2 (2 voturi)    
    pe scurt : (Joi, 29 ianuarie 2015, 22:37)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    transportatorii romani vor mentinerea sclavagismului.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică