Busteanul aruncat in apa pluteste, dar pietricica se scufunda, desi e mai usoara. De ce? O problema de acum 2.200 de ani ne arata de ce multi dintre tinerii romani nu-si gasesc de lucru in prezent

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Sâmbătă, 14 februarie 2015, 21:30 Economie | Companii

Summitul Liderilor de Business Romani 2015
Foto: RBLS
​Un bustean mare aruncat in apa pluteste, dar o pietricica, desi este mai usoara, se scufunda. De ce? Raspunsul la aceasta problema simpla de fizica ne poate arata unde greseste scoala romaneasca si de ce multi tineri romani nu sunt pe placul angajatorilor.

Vreo 100 de oameni de afaceri si manageri de multinationale si firme romanesti, adunati, vineri, intr-un hotel de 5 stele din Bucuresti, erau numai ochi si urechi la un tip intre doua varste, putin chel, sa inteleaga de ce nu prea gasesc in Romania tineri pe care sa-i angajeze.

Somaj e in toata Europa si cu atat mai mult in randul tinerilor. Dar in Romania ce atrage atentia e somajul mare in randul tinerilor comparativ cu situatia generala a fortei de munca. In septembrie 2014, Romania avea o rata a somajului de 6,7%, pe total, dar somajul in randul populatiei active de pana in 25 de ani era de 23,3%, potrivit datelor Eurostat17,2% dintre romanii cu varste intre 15 si 24 de ani nici nu invata, nici nu lucreaza (oficial), tara situandu-se pe locul al saptelea in UE la procentul tinerilor fara nicio ocupatie. Media europeana este de 13%, arata datele din anul 2013, cele mai recente ale Comisiei Europene.

"In scoala romaneasca, lectiile n-au nicio legatura cu viata reala. Predomina predarea discursiva si se pune accentul pe transmiterea de informatii", le spune expertul in educatie Cristian Hatu antreprenorilor veniti vineri la Summitul Romanian Business Leaders.

Hatu si colegii lui de la Societatea Romana de Fizica au gandit un program prin care vor sa instruiasa 4.000 de profesori de fizica sa le predea copiilor, la scoala, ceva pe care sa-l inteleaga si care sa le foloseasca in viata.

Cristian Hatu
Programul lui Cristian Hatu, derulat de Societatea Romana de Fizica, pleaca de la ideea ca profesorul nu mai trebuie sa transmita doar informatii, ci, mai degraba, sa creeze conditiile pentru ca elevii sa descopere singuri explicatiile fenomenelor fizice discutate. In loc sa le toarne in capete informatie bruta, profesorii de fizica le ofera copiilor investigatia, ca principal instrument didactic.

"De ce un bustean pus in apa ramane la suprafata, dar o pietricica, desi e mai usoara, se scufunda? De ce o bucata de plastelina ca o bila se scufunda in apa, dar daca pe aceeasi bucata o modelam ca pe o barcuta, pluteste? Elevii se aduna in grupuri si cauta explicatiile", exemplifica  Hatu cum ar trebui sa fie o ora de fizica.

La un moment dat, a fost invitat sa faca parte din Consiliul National pentru Curriculum, de la Ministerul Educatiei, board-ul care stabilea ce trebuie sa se invete in scolile romanesti. Hatu s-a lasat insa pagubas: "Mi-am dat seama ca nu acolo era sursa schimbarii. Erau oameni fara vocatie, ei aveau studii in stiinte ale aducatiei, dar luau cu copy-paste ce se facea acum 15 ani". Si asa Hatu si echipa lui s-au apucat sa faca reforma de jos in sus, adica sa instruiasca profesorii de fizica din scoli.

Sunt si oameni de afaceri care n-au mai asteptat nici statul, nici universitatile si nici ONG-urile sa le trimita tineri buni de munca.

Compania italiana Tenaris este lider mondial in tevi pentru industria energetica, are venituri anuale de ordinul a 10 miliarde de dolari si vreo 25.000 de angajati prin toata lumea. In 2004, italienii au luat Silcotub Zalau, unde fac tevi din otel fara sudura, cu o tehnologie complexa care le-a cam dat batai de cap in a-si gasi muncitorii potriviti in Romania.

Asa ca au luat ei initiativa si au investit 400.000 de dolari intr-un laborator de hidromatica dintr-un liceu cu profil tehnologic din Zalau. In 2014, Tenaris si firma fraceza de anvelope Michelin au facut un parteneriat cu Centrul Naţional de Dez­voltare a Învăţământului Profe­sional şi Tehnic (CNDIPT), din subordinea Ministerului Educatiei, pentru ca programa şcolară din liceele tehnice să fie adaptata asteptarilor pietei muncii. "Tot ce era in curriculum nu era actualizat. Discutiile cu CNDIPT pentru schimbarea curriculumului au durat foarte mult, un an si jmatate", isi aminteste Mihaela Popescu, director de vanzari la TenarisSilcotub.

Cu ajutorul laboratorului, compania a derulat un program de instruire a profesorilor din liceele tehnologice din judetul Salaj, pentru ca acestia sa poata preda ceea ce tinerii au nevoie pe piata muncii. "Programul de training cu profesorii a fost o experienta dura. A trebuit sa mai facem si re-training", rememoreaza Popescu (full)contactul companiei cu sistemul rezistent la schimbare.

Pana la urma, rezultatul a venit, pentru ca liceul in care se preda tehnologiile noi nu numai ca nu este ocolit de elevi, dar s-a creat si o concurenta. "In vara, concurenta a fost mai mare decat un elev pe loc, ceea ce nu se intampla inainte. Acelor copii li se ofera niste sanse, indiferent ce vor sa faca, fie ca vor sa se angajeze dupa absolvire, fie ca vor sa mearga mai de parte la facultate. Vor fi mai bine pregatiti si vor avea mai multe de ales", mai spune sefa de la Tenaris.
 
Potrivit acesteia, in urma programului, 7 noi standarde profesionale - practic meserii noi - sunt in acest moment pe masa ministrului Educatiei, pentru aprobare.

Rucsandra Hurezeanu
Foto: Ivatherm
Nici mai sus, la nivel universitar, managerii nu sunt multumiti de pregatirea tinerilor care vin sa se angajeze. Rucsandra Hurezeanu, proprietar al unei afaceri importante in productia cosmeticelor, vede doua probleme la invatamantul superior de business romanesc: lipsa stagiilor practice pentru studenti si profesorii "foarte teoreticieni" de la Academia de Studii Economice.

"Educatia la Academia de Studii Economice nu este corespunzatoare. Asteptarile absolventilor, imediat dupa facultate, sunt nerealiste, pentru ca nu au avut parte de stagii, cum sunt in alte tari.  Poate ar fi bine sa avem un sistem de stagii in care si studentii sa afle ce nevoi avem noi si noi sa putem sa-i pregatim din timp. In al doilea rand profesorii de la ASE ar trebui sa fie din randul nostru, manageri sau antreprenori, pentru ca profesorii de la ASE de acum sunt foarte teoreticieni", a spus Rucsandra Hurezeanu, la Summit-ul RBL.

  • Elevul roman "sta drept sa nu supere profesorul", dar mai tarziu isi va enerva patronul
Mediul de afaceri din Romania duce lipsa si de antreprenori sau manageri care sa creeze business. Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, crede ca inca din scoli copiii sunt inhibati de sistemul educational si de profesori si nu-si pot dezvolta spiritul inovator si antreprenorial.

"Avem o mare problema in scoli, trebuie sa impunem inclusiv ca obligatie pentru profesori sa aiba o abodare, un spirit de antreprenoriat. Din pacate, elevii se simt inchistati. La scoala, elevul sta drepti sa nu supere profesorul, ii e rusine sa vina cu o idee, sa nu cumva sa deranjeze. Trebuie sa invete sa fie rebel", sustine ministrul.

De aceea, viitorul Program Operational Capital Uman 2014-2020, care va inlocui actualul POSDRU, pune accentul pe segmentul de varsta 16-24 de ani.  "Trebuie sa mergem undeva foare jos, inca de la licee. Le dam bani sa se joace, pentru a le stimula initiativa, pentru a crea in acele licee acel mediu care trebuie stimulat de profesori: elevii sa vina cu idei si sa si le sustina", a explicat Teodorovici, la Summit-ul RBL.

Scoala si societatea romaneasca, in ansamblu, au "o relatie proasta cu greseala", tinerii nu sunt stimulati sa invete din greseli, cred antreprenorii.

Inventatorul si omul de afaceri Mircea Tudor a castigat de doua ori, in 2009 si 2013, Marele Premiu al Salonului International de Inventii de la Geneva, cea mai importanta distinctie pentru inventica din lume. Si el crede in rolul pe care greseala il are in procesul de invatare.

"Ii las pe tineri sa o dea in bara pe banii mei, nu pe banii lor. De exemplu, acum sustin un student de la Universitatea din Bremen care a venit la mine cu doua idei. I le-am finantat pe amandoua, constient ca riscul de a o da in bara e mare", spune inventatorul scannerului Roboscan, premiat la Geneva.

Pana la urma, ce ii enerveaza, de fapt, pe oamenii de afaceri la multi dintre tinerii care vin cu CV-urile la ei? 

Lipsa de sinceritate il sperie pe Florin Talpes, cel care a creat antivirusul Bitdefender, probabil cel mai de succes brand 100% romanesc la nivel mondial. "Ne sperie cand avem de a face cu oameni care joaca politic in organizatie, adica una gandesc si alta spun, spun ceea ce cred ei ca ceailalti asteapta sa auda. Ca sa construiesti orice, ai nevoie de extrem de multa deschidere si sinceritate. De multe ori, cand discut cu colegii (angajatii - n.r.) mei, la sfarsit intreb <<Am zis o prostie?>>", povesteste patronul companiei Softwin. 

Mihai Marcu
Mihai Marcu, proprietarul celui mai mare sistem de sanatate privat din Romania, nu vrea sa auda de suficienta la viitorii manageri din clinicile lui. "Pe mine ma sperie suficienta la potentiali manageri in MedLife. Imi place foarte mult ideea de intraprenor, om care creeaza, aduce valoare si are idei si care nu se limiteaza la ceea ce i se cere. Cel suficient, care ma deranjeaza, este cel care are foaia de hartie in fata si se acopera cu palmele la tample, nu cumva sa-i ceara cineva sa faca ceva in plus. Cu atat mai mult la nivel managerial e foarte important ca omul sa creeze, sa gandesca, sa aloce un timp important pentru a crea business", spune seful MedLife.

Revenind la fizica din scoala generala, sa incercam sa dam un raspuns la intrebarea din titlu.  Pietricica este mai densa si decat busteanul, si decat apa. Asta inseamna ca pietricica aruncata in apa este mai grea decat volumul de apa pe care ea il disloca si de aceea se scufunda. Busteanul, fiind voluminos si mai putin dens, este mai usor decat volumul de apa pe care el il disloca si de aceea ramane la suprafata. Cand a constatat fenomenul, probabil nici Arhimede nu se gandea ce problema de business avea sa ridice peste vreo 2.200 de ani.

Citeste si:

Summitului liderilor de afaceri romani: Pana in 2020 crestere in domenii precum telecomunicatiile si agricultura



Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

35547 vizualizari

  • +4 (24 voturi)    
    siiiigur ca da (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 21:51)

    srpc [utilizator]

    zice Talpes: "Ne sperie cand avem de a face cu oameni care joaca politic in organizatie, adica una gandesc si alta spun, spun ceea ce cred ei ca ceailalti asteapta sa auda. Ca sa construiesti orice, ai nevoie de extrem de multa deschidere si sinceritate". Jura el ca va tine si chiar promova un angajat care ii atrage mereu atentia ca greseste, sau ii ofera mereu alternative mai bune? Nu am uitat niciunul dintre cei avizati deviza corporatista: "Hire for skills, fire for attitude". Unde attitude inseamna ca-l deranjezi pe sef, sa fie limpede.
    • +2 (8 voturi)    
      Florian Talpes si evaziunea fiscala (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 23:50)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      In ianuarie 2002 angajatul lui Talpes, Adrian Lupulescu, de la resurse umane, mi-a propus un salariu de 75$ in mina si inca 75$ dati la negru, spunind ca asa se procedeaza la ei si asta este nivelul de salarizare. Florian Talpes facea evaziune fiscala platind bani pe sub masa.
      La vremea respectiva o chirie intr-o garsoniera la marginea Bucurestiului, intr-un bloc fara caldura si apa calda, era 60$. Va dati seama cum se traia din cei 75$ dati de Talpes in cartea de munca deoarece ceilalti 75$ nu iti veneau lunar.
      • -4 (6 voturi)    
        Ei, ti-ai gasit vocatia (Duminică, 15 februarie 2015, 14:43)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Intre timp, ti-ai gasit vocatia. Esti postator pe HN. Sper ca mai bine platit.
    • -3 (9 voturi)    
      Elevii se aduna si redescoperă legi fizice?!! (Duminică, 15 februarie 2015, 1:48)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Te apuca risul cind citesti ce enormitati debiteaza Cristian Hatu (vezi citatul de mai jos).
      Cum poate un grup de elevi sa redescopere principiul lui Arhimede, legea lui Pascal, legile lui Newton, etc., cind unui fizician stralucit, persoana rara cu un coeficient de inteligenta ce nu apare decit la unul din 100000 oameni, ii trebuie ani pina gaseste un principiu?!

      Problemele din cartile si culegerile de fizica ce or fi? Nu sunt aplicatii practice, nu invata elevul sa puna teoria la lucru? Sincer sa fiu, eu nu am invatat teorie la fizica decit daca mi s-a cerut explicit cum a fost cazul examenului de admitere la facultate. In rest rezolvam doar probleme. Am aplicat de sute de ori relatia mv^2/2=mgh fara sa ma intereseze de unde vine deoarece inca din clasa a IX-a imi era clar ca demonstratia riguroasa este peste matematica pe care o stiam.

      Citat: ""De ce un bustean pus in apa ramane la suprafata, dar o pietricica, desi e mai usoara, se scufunda? De ce o bucata de plastelina ca o bila se scufunda in apa, dar daca pe aceeasi bucata o modelam ca pe o barcuta, pluteste? Elevii se aduna in grupuri si cauta explicatiile", exemplifica Hatu cum ar trebui sa fie o ora de fizica."
      • +3 (7 voturi)    
        gresesti (Duminică, 15 februarie 2015, 12:51)

        KidChinoT [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Puneti problema extrem de gresit domnule. Ceea ce ce domnul Hatu incearca si ceea ce acest articol nu scoate deloc la iveala este faptul ca in romania nu se preda un mod de a gandi, in cel mai bun caz iesi din liceu o enciclopedie ambulanta dar care nu are harta care sa uneasca toate informatiile in asa fel incat sa ii fie folositoare. Iar cei care termina o facultate sunt de 10 ori mai rau. Problema nu se pune ca toti copii trebuie sa fie einstein sau mozart, ci problema se pune ca majoritatea copiilor trebuie sa poata sa ajunga la o concluzie pe cont propriu. O concluzie pe care sa si-o asume. Nu doar sa primeasca informatie si atat. DIn pacat acest articol este prea scurt si prea incomplet. Nu este nici macar un rezumat bine facut al unei schimbari ce ar putea avea efecte benefice asupra invatamantului.
      • +8 (8 voturi)    
        Busteanul pe apa (Duminică, 15 februarie 2015, 13:11)

        Ingineru [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu toata lumea poate sa fie desteapta ca Arhimede. Ce faci daca copii stau o ora intreaga in fata galetii cu apa avand batul si bila in mana si nu reusesc sa descopere de ce lemnul pluteste si fierul se duca la fund.
        Scopul invatamantului este sa te invete ... adica sa-ti explice de ce este asa cum este si eventual sa-ti bage in cap asta. Ceea ce nu se face in invatamantul romanesc este legatura dintre teorie si practica. Adica cum se reflecta in practica ceea ce am invatat le scoala.
      • 0 (0 voturi)    
        Excelent (Luni, 16 februarie 2015, 10:11)

        Sabin [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Am citit comentariul dvs. bucuros ca cineva a vazut problema reala. Cu toate astea am impresia ca desi aveti o intuitie corecta pana la urma gresiti. E absolut corect ca discursul general cu faptul ca nu se invata practic e o prostie daca se exprima atat de general. Aveti dreptate se fac multe probleme si nu teorie. Dar tocmai aici e problema se avanseaza imens in teorie fara ca ea sa fie inteleasa. Or tocmai intelegerea teorie ar fi cheia reusitei mai facile a aplicarii practice. Aveti totusi dreptate ca nu se poate usor ajunge la intelegerea teoriei, insa la anumite niveluri de teorie e esential, tocmai pentru a putea aplica. Altfel ceea ce ati facut si am facut in liceu nu se cheama aplicare reala, ci doar aplicare mecanica, fara intelegere, caci ce intelegere a unei probleme de fizica poate exista dincolo de simpla aplicare a unei formule daca fenomenul si teoria asociata nu au fost intelese?
        Spuneti ca ar fi nevoie de cunostiinte de matematica? Sincer consider ca aceasta problema e una falsa si demonstreaza cat de putin intelegem cu totii din fizica de liceu. Fizica nu e in primul rand demonstratia unei formule ci intelegerea fenomenului. Ma refer la fizica newtoniana. E interesant cum ati avut dvs. intuitia aceasta a dificultatii matematica a unei demonstratii cand nu intelegeati fenomenul. Recunosc ca eu pierdeam foarte mult timp sa inteleg aplicarea unor formule pentru a intelege fenomenul din spate, ceea ce evident ca nu aveam cand sa inteleg atat timp cat se punea doar problema aplicarii unor formule.
    • +6 (8 voturi)    
      Trebuie făcută diferența. (Duminică, 15 februarie 2015, 10:16)

      vali47 [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Nici asta nu se învață în școala românească.Care este diferența între obrăznicie,tupeu și curiozitate,nelămurire.Modul cum ceri lămuririle suplimentare sau îți expui ideile novatoare contează.//Ce ție nu-ți place,altuia nu face.//
  • -5 (21 voturi)    
    da sigur (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 22:06)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Hai sa ii invatam ce ne trebuie noua. Ce tare, domnule, invatamantul da rezultate atata cat mai exista si el pentru ca invata oamenii cu adevarat materiile respective. Aplicarea teoriei se face in orele de practica si dupa facultate, DUPA ce ai baza teoretica bine formata. daca incepi invers ajungi gorila, poti sa te scarpini dar daca vine unu si iti da o telecomanda esti fericit ca te poti scarpina mai bine ...
    • -1 (3 voturi)    
      ? (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 22:52)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Sper ca dna Hurezeanu a oferit studentilor stagii de practica la compania dansei si nu ofera doar critici.
      Se fac stagii in ASE, se fac si in Politehnica. In ASE, cel putin in Cibernetica de multi ani practica de vara se face in companii. La facultatea de electronica se face practica la Orange , IXIA, Freescale, Ericsson, sunt mult mai multe companii dar nu-mi vin acum in minte.Mi-e greu sa cred ca sunt cazuri izolate.
    • +1 (3 voturi)    
      Studiu (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 23:12)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui Adrian_1234

      In momentul de fatza studiul este format pe modelul unei spirale. Aceeasi materie studiata de 2-3 ori. In cazul matematicii de 2 (e complexa). In cazul istoriei de 3 (pur si simplu invatat pe de rost evenimentele). Remodelarea studiului se poate face pe 2 fronturi: A) studiu liniar fara reintoarceri la Elemente deja studiate; B) din timpul ramas liber dupa simplificarea curriculei, practica. Iar de aici foloasele. Nu are nimeni nevoie sa afle de 3 ori in decursul scolarizari de imperiul Roman. Dar pot incerca sa descopere prin practica cum au ajuns imperiu ;)
    • +1 (9 voturi)    
      Teoria lui Arhimede nu e explicatia plutirii (Duminică, 15 februarie 2015, 1:23)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Cu legea lui Arhimede cunoscuta si inteleasa la perfectie nu te angajeaza nimeni deoarece celebrul principiu este depasit, neavind azi prea multe aplicatii practice!

      Legea lui Arhimede nu mai este de peste 300 ani explicatia plutirii sau scufundarii corpurilor. Arhimede a ajuns la teoria sa pe baze experimentale, constatind prin masuratori cu balanta ca un corp scufundat in apa se usureaza inexplicabil cu greutatea volumului de apa dislocuit.

      Adevarata explicatie a plutirii a fost data pe la mijlocul secolului al XVII-lea odata cu descoperirea notiunii de presiune, adica forta exercitata de un fluid asupra unei suprafete. Un vapor cu fundul plat pluteste pentru simplul fapt ca presiunea apei la adincimea unde se afla baza vasului apasa de jos in sus asupra metalului cu o forta considerabil mai mare decit cea exercitata de presiunea atmosferica asupra fetei interioare a fundului vaporului. Vasul se scufunda doar daca greutatea sa este mai mare decit diferenta celor doua forte.

      In majoritatea calculelor practice, aplicate in inginerie, legea lui Arhimede insasi are importanta minora, neajutind la proiectarea navelor sau altor lucruri utile. Deci tinarul care cunoaste celebrul principiu si il intelege perfect pe diverse situatii particulare nu isi va gasi de lucru, cunostiintele sale fiind inutile!

      Citat: "Revenind la fizica din scoala generala, sa incercam sa dam un raspuns la intrebarea din titlu. Pietricica este mai densa si decat busteanul, si decat apa. Asta inseamna ca pietricica aruncata in apa este mai grea decat volumul de apa pe care ea il disloca si de aceea se scufunda. Busteanul, fiind voluminos si mai putin dens, este mai usor decat volumul de apa pe care el il disloca si de aceea ramane la suprafata. Cand a constatat fenomenul, probabil nici Arhimede nu se gandea ce problema de business avea sa ridice peste vreo 2.200 de ani."
    • +4 (4 voturi)    
      De curiozitate (Duminică, 15 februarie 2015, 2:32)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Ce pregatire aveti? Despre ce ore de practica vorbiti?
    • 0 (6 voturi)    
      Doar cistig. Patronii nu vor sa investeasca nimic! (Duminică, 15 februarie 2015, 2:46)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Patronul nu vrea sa investeasca nimic. Cauta angajati care sa stie sa-i programeze un microcontroler rar, prea putin folosit, obtinut la pret derizoriu din stocuri in lichidare si cu care vrea sa-i proiectezi niste placi pentru automatizarea unei fabrici din care sa cistige 2-3 milioane Euro.

      Bineinteles nu gaseste nici hardisti nici softisti si incepe sa faca galagie ca scoala nu scoate personalul de care are el nevoie adica niste oameni carora le pui in brate microcontrolerele acelea rare si ei iti aduc 2-3 milioane profit fara ca tu sa platesti niste bani pentru a-i califica corespunzator. Exista zeci de procesoare cu diverse variante fiecare. Sunt numeroase limbaje de programare. Nu se pot face toate la facultate.

      Daca cererea de angajati pentru un anumit microcontroler este de 5-6/an/tara, evident ca nici o institutie de invatamint nu va califica studenti pentru dispozitivul electronic respectiv.
    • +7 (11 voturi)    
      Nu, domnul meu (Duminică, 15 februarie 2015, 9:17)

      un_comentator [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Teoria merge mana in mana cu practica.

      Cu cat crezi ca ramane un student, de exemplu, dupa 4 ani de teorie? Cel putin atat dureaza de la inceputul studiilor pana cand studentul aplica (in cel mai bun caz) ceea ce a studiat 4 ani. Ce crezi ca mai tine minte studentul din ce a invatat in anul intai daca nu a aplicat materia imediat dupa invatat? La fel pana in anul 4. Nu retii teoria daca nu o aplici imediat. Iar in sistemul romanesc de invatamant nu exista practica de la modelatul cu plastilina in sus. De-aia avem absolventi de facultate care nu stiu schimba un bec. Pentru ca scoala nu il pune sa faca nimic practic in afara de invatat teorie.
      Practica te invata sa te descurci in situatii iesite din tipar. Te invata sa improvizezi. Sa iesi dintr-o situatie pentru care nu ai fost pregatit. Repet, uitati-va la romani in general.

      Cu tristete,
      un student.
    • +1 (3 voturi)    
      Teoria a aparut din practica, (Duminică, 15 februarie 2015, 11:57)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      cineva a observat ce se intampla, dupa care s-a enuntat teoria. Pe de alta parte, memorezi peste 90% din informatie daca o citesti, vorbesti despre ea si O APLICI, doar cititul nu aduce un procent suficient de memorare a informatiilor. Ce e mai rau este ca elevii si studentii au de invatat de multe ori informatii complet nefolositoare ulterior in viata, pentru ca asa e proiectat sistemul romanesc de invatamant. Asta ii si decupleaza de la studii, inclusiv modul idiot de a studia, respectiv informatia, fiind si multa, se preda (cand se preda) fara explicatii si fara experimente si se cere reprodusa cam ca in manual, la punct si virgula, devenind si mai neatractiva pentru cel care invata.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu! (Duminică, 15 februarie 2015, 19:43)

        micul [utilizator] i-a raspuns lui dbdb

        Cineva a observat ce se intampla, dupa care si-a batut creierul sa afle DE CE se intampla si abia apoi a enuntat teoria!Toata lumea a facut baie sau a vazut mere cazand dn pom!
  • +7 (9 voturi)    
    CUUUM! ora de religie nu ii ajuta? (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 22:13)

    Cetateanul Roman [anonim]

    doar invata "da Domane sa iasa" si altele la fel de utile.
    Si cum de Arhimede probabil nu au auzit, raspunsul pe care pot sa il dea e "asa e voia Domnului".
    Reforma nu gluma!
  • +3 (5 voturi)    
    Misiunea scolii (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 22:21)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    Scoala trebuie sa pregateasca oameni pentru viata sau robotei pentru industrie? This is the question in sec XXI. Cine are raspunsul sa-l impartaseasca cu noi.
  • +2 (4 voturi)    
    no way (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 22:27)

    nimrod [utilizator]

    Exemplul ăsta cu buşteanul şi piatra e grotesc. Pentru cine a văzut vreodată de aproape o platformă de foraj marin sau un Airbus 380 e clar că nimeni n-ajunge la asemenea performanţe de concepţie şi execuţie aplicând chestii d'astea de nivelul revistei Albina.
    Aşa scoţi maxim nişte muncitori semi-calificaţi, buni doar pentru munci simple, elementare, predispuşi mai mult la accidente de muncă decât la performanţă profesională. Haideţi să fim serioşi. Înţeleg că unii vor să mănânce o pâine uşoară da nici chiar aşa. Iar dacă italienii n-au oameni la Zalău, să-i ia de la mine din târg, de la Arcelor Mittal, că tot se pregăteşte omu' de noi restructurări.
  • +1 (5 voturi)    
    7,2% dintre romanii cu varste intre 15 si 24 de an (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 22:30)

    hot news [utilizator]

    Dar este excelent! Inseamna ca SE POATE!!!
    Faptul ca : "17,2% dintre romanii cu varste intre 15 si 24 de ani nici nu invata, nici nu lucreaza (oficial), " reprezinta ceva nemaipomenit de bun.
    Se poate trai si asa!
    DACA nu s-ar putea, respectivii tineri ar fi nevoiti fie sa se apuce sa lucreze, fie sa urmeze vre-o forma de invatamint. Din moment ce se descurca perfect fara sa faca ncii una, nici alta, este super! La noi e Raiul pe pamant, poti tria si fara invatatura, si fara munca ...
  • +5 (9 voturi)    
    Problema (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 22:38)

    war4peace [utilizator]

    Problema e dublă.
    Pe de o parte, şcoala românească te învaţă prin automatisme, informaţie seacă pe care trebuie s-o înveţi pe de rost, deseori fără să o înţelegi. Gen "aşa este fiindcă este".
    Pe de altă parte, degeaba îmbunătăţeşti stilul de a învăţa şi îi înveţi pe tineri să fie "rebeli", gen "challenge everything", dacă după angajare vor fi conduşi de oameni îngheţaţi în vechea mentalitate, de ierarhie rigidă, gen "şeful are întotdeauna dreptate".
    Sunt corporatist, nu am rol de management, şi mă uit la colegii mei mai tineri (25-30 de ani) şi mă sperii. Sunt toţi genul care "stă drepţi". Dacă şeful le cere o tâmpenie, nu există întrebări ci doar supunere. Când le arăţi metoda optimă de a face ceva, o refuză fiindcă "nu aşa li s-a spus să facă". Şi asta nu fiindcă nu îşi dau seama. În pauze se vaită şi ei de cât de aiurea sunt unele chestii, dar niciunul nu are curajul de a încerca să îmbunătăţească ceva.
    Şi oamenii ăştia se vor fosiliza în mentalitatea asta în câţiva ani, asta mă îngrozeşte...
    • +2 (2 voturi)    
      I second that! (Luni, 16 februarie 2015, 8:51)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui war4peace

      Exact aşa se petrec treburile. Şi nu doar la noi în ţară, make no mistake ...
  • +5 (9 voturi)    
    Sa veri, sa poti, sa stii... (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 23:12)

    Crina [anonim]

    Rucsandra Hurezeanu: "A demarat start-up-ul ajutata de mama, farmacista la origine si cu experienta in afaceri, dupa o investitie de cateva sute de mii de euro, fonduri proprii."
    ....despre ce vorbim aici...cati tineri au cateva sute de mii de euro ca sa ii puna la bataie...
    Incetati cu sfaturi de doi bani.
    • 0 (0 voturi)    
      euro (Luni, 16 februarie 2015, 10:46)

      ToXRM [anonim] i-a raspuns lui Crina

      chiar daca tinerii ar avea sute de mii de euro, 95% din ei si-ar lua masini , vile cu piscina, si abonamente la Fratelli. apoi ar mai vedea ei cu afacerile...
  • 0 (6 voturi)    
    multinationale (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 23:20)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Cauta mana ieftina de lucru..lacomia pune incet stapanire pe romania..conducerea statului subordonata banului multinationalelor produce legi pt acestea..Societatea romaneasca este trasa in cspcana lacomiei..cresterea sustenabila de care are nevoie Romania nu exista..mediul este luat in dersdere de ambele entitati.Amin.Desteapta-TE romane!
  • +3 (3 voturi)    
    practica bate teoria (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 23:37)

    daniel [anonim]

    nu sustin ideea ca practica trebuie aplicata inainte de teorie, insa practica se invata mai usor decat teoria...daca stii partea practica, imposibil sa nu stii si teoria...Un ucenic poate invata sa lucreze la un strung daca asista activ o perioada de timp langa cineva calificat ce lucreaza la acel strung. Dupa ce va invata componentele si cum functioneaza strungul, este imposibil ca la o lucrare de teorie sa nu poata scrie pe hartie modul de functionare si reglare al masinii....Daca ar incepe cu teoria, ar fi imposibil sa-si imagineze componentele strungului, cum functioneaza, unde sunt amplasate comenzile, pentru ca ii lipseste contactul fizic si vizual cu strungul...trebuind astfel sa invete mecanic, adica sa toceasca....LOGIC, nu-i asa ??
  • +1 (3 voturi)    
    Este explicata foarte bine in manual (Duminică, 15 februarie 2015, 1:03)

    costel [anonim]

    Vezi pagina 74 din manualul de fizica de a saptea:
    http://manualul.info/Fizica_VII_1998/Fizica_VII_1998.pdf
  • +1 (1 vot)    
    fals (Duminică, 15 februarie 2015, 1:38)

    Sabina [anonim]

    1.Toți„vorbitorii“ is școliți aici și-au reușit, deci școala e bună! 2.Med Life are prețuri f.f.mari, nu oferă servicii acasă si cer f.f. multe date pentru un serviciu PRIVAT, deci noi SĂRACII o evităm(nu ințeleg cum e de succes!) 3.Oare cine i-a învațat pe„absolvenți“să fie„politicieni“adică nesinceri.NOI, părinții sigur NU! DECI, voi „angajatori“(pe naiba!), mai atenți cu aruncatul... pietrei, că se scufundă!
  • +5 (11 voturi)    
    Alti atoatestiutori (Duminică, 15 februarie 2015, 4:23)

    Costica Caragea [anonim]

    Am citit acest artcol si nu imi vine sa cred ca tot redescoperim America de 25 de ani incoace. Aveam un sistem bun de invatamant inainte de '89, care imbina teoria cu practica. Scolile aveau laboratoare si faceau experimente care fixau notiunile teoretice. Nu faceau destule pentru ca programa era prea incarcata, ok, o destelenim putin, mai mutam o parte la facultate si totul este optim. Acum nu, sarim in extrema ailalta cu "descoperirea" notiunilor - ce prostie - hai deci sa reducem notiunile teoretice la aproape zero si sa scolim numai chelneri si muncitori mai mult sau mai putin (ne)calificati.

    Nimeni nu vorbeste de motivarea tinerilor, de coruptia endemica din societate care-i descurajeaza. De ce ar invata cand vad ca toti smecherii au de toate iar parintii lor care au invatat si muncit o viata intreaga nu au nimic.

    Articolul asta nu este decat propaganda pt cei mentionati - d-nule Hatu, se facea teorie dublata cu experiment la nivel de top pe vremuri si am produs fizicieni de top. Pacat ca ne-am batut joc de ei. Tot la coruptie ajungem - poate ne ajuta d-nul Talpes ca este printre putinii care poate!
    • 0 (0 voturi)    
      Corect ! (Luni, 16 februarie 2015, 12:03)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Costica Caragea

      Mă întreb: de ce acest comentariu a primit șase voturi negative ?
      Este adevărat că înainte de 89 se îmbina teoria cu practica. Meseria se învăța în proporție de 75% la locul de muncă dar niciun maistru sau muncitor nu stătea după tine să-ți explice și aspectele teoretice strict necesare pentru a ”fura” meseria.
      Este adevărat că tinerii care rămân astăzi în țară și care nu-și găsesc un loc de muncă sunt cei care nu au dat doi bani pe ceea ce le oferă școala în speranța că tot ”lipeala” este cea mai eficientă metodă pentru a-și găsi poziția.
      Este adevărat că puterea societății este data de rata de preschimbare în timp (și mai ales la timp) a forței de muncă.
      Este adevărat că nu avem coducători interesați de construcția societății ci doar de afacerile proprii conectate la banii publici iar aici nu ssunt necesari tipi isteți ci dosar niște slugi care înțeleg bine ”poziția de drepți”.
      În consecință voi da un plus comentariului lui Costică Caragea !
      • 0 (0 voturi)    
        FYI (Luni, 16 februarie 2015, 16:46)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

        Alea 6 voturi negative sunt doar 3.
        • 0 (0 voturi)    
          Ora 18:00 (Marţi, 17 februarie 2015, 17:54)

          Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          Da, domnule Informat, am comis un act vizionar (mă gândeam că până postez, până trece postarea se vor mai aduna negativiștii).
          Iată că acum, la ora șase pm trecute fix, sunt șase negative.
          Îmi cer scuze pentru dezinformarea inițială.
          Ei, dar acum, cât timp se mai menține șesimea, spune-mi ce crezi despre opinia domnului Caragea ?
  • +1 (7 voturi)    
    Intrebari (Duminică, 15 februarie 2015, 8:27)

    Cetateanu [utilizator]

    Cu cat a scazut ponderea stiintelor mate, fizica, chimie etc., in curricula, in favoarea orelor de discipline "creative"? In urma cu 15-20 de ani exitsau in programa ore de laborator? Daca este asa de bun sistemul vestic de invatamant, de ce au nevoie anual, de mii de varfuri din sistemul estic? Si cred ca mai se poate continua...
  • 0 (8 voturi)    
    Dar ce le faceți? (Duminică, 15 februarie 2015, 8:43)

    Ronis ot Astria [anonim]

    Îi puneți să descopere legea lui Arhimede singuri?
    • +2 (6 voturi)    
      Nu, dar ar fi si simplu si interesant (Duminică, 15 februarie 2015, 11:59)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Ronis ot Astria

      sa vezi intr-un laborator experimentul, nu?
  • +1 (7 voturi)    
    Densitate.... (Duminică, 15 februarie 2015, 9:00)

    coco04 [anonim]

    e cuvantul magic.
    Adica masa raportata la unitatea de volum.
    • -2 (2 voturi)    
      Consistenta (Duminică, 15 februarie 2015, 12:29)

      Cretu [anonim] i-a raspuns lui coco04

      Eu as zice consistenta.
  • +5 (9 voturi)    
    ...zis mai simplu .... (Duminică, 15 februarie 2015, 9:35)

    Observatore [utilizator]

    ... ce te invatza la scoala nu ai nevoie in viatza iar cea ai nevoie in viatza nu te invatza la scoala .
  • +3 (9 voturi)    
    Prea multa matematica inutila (Duminică, 15 februarie 2015, 9:42)

    DanMiclea [anonim]

    Toti elevii se plang ca trebuie sa invete pe de rost formule si demonstratii matematice INUTILE !
    • +6 (10 voturi)    
      Formule inutile? (Duminică, 15 februarie 2015, 11:11)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui DanMiclea

      Poate, dacă muți marfa pe raft.

      La un mic proiect a unei firme de soft din oraș am lucrat cu ecuația unei drepte: f(y) = ax + b. Trebuia să calculez perpendiculara care trece printr-un punct. adică f1(y) = (-1/a)x + b1, unde b1 se calcula folosind coordonatele acelui punct.

      Ce să zic? Nimeni nu părea interesat de fundamentul matematic al soluției. Păcat. Problema se putea rezolva doar cu puțină geometrie analitică.
      • 0 (0 voturi)    
        Formule inutile???pe bune... (Luni, 16 februarie 2015, 7:25)

        nul [anonim] i-a raspuns lui RedGuard

        geometrie analitica zici matale...in ce geometrie f(y) e functie de x???...la cum scrii tu f(y) e un punct in cel mai bun caz....
        daca spuneai f(x)=y, unde y=ax+b mai discutam...mama ei de matematica, si mai vii cu texte "fundamentul matematic"...pfoai de mama noastra
        • 0 (0 voturi)    
          Ok (Luni, 16 februarie 2015, 14:44)

          RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui nul

          f(x) = ax + b
    • 0 (4 voturi)    
      . (Duminică, 15 februarie 2015, 11:18)

      radu789 [anonim] i-a raspuns lui DanMiclea

      E normal să se plângă, atata timp cat nu se face nici o legatura intre teorie și practică.
      In principiu, matematica e o unealta, normal ar fi sa o inveți pentru a o putea aplica la fizica, chimie, astronomie, electronica, geografie, etc.
      iar la materiile astea, ar trebui sa faci și practică ( experimente, masuratori) , să vada omul ca i se potrivește practica cu ce zice teoria.
      Așa ar avea un sens toate formulele și demonstrațiile matematice.
      Pentru că prea puțini invață matematica de dragul lucrurilor abstracte.
      In liceu nici n-a fost așa rău, ca am avut o profesoara de fizica ok, in sensul ca totusi ne demonstra practic teoria (atat cat era posibil in '90s)
      Dar la facultate, poate am avut in fiecare an una sau doua materii unde cursul avea legatura cu seminarul sau laboratorul.
      Și culmea, printre puținele unde era legătură intre curs si seminar erau cursurile de matematică.

      Ce frumos e să ai de facut un proiect, la care să ai in curs toata partea teoretica (care implica o groaza de matematică ) și sa nu fie nimeni in stare sa-ți explice care e legatura intre matematica din curs și ce trebuia sa faci practic.
      Nu mi se pare normal deloc, e doar bataie de joc.
      • +1 (1 vot)    
        Eu îmi aduc aminte ... (Luni, 16 februarie 2015, 9:11)

        LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui radu789

        ... de cartea cu probleme de analiză matematică a lui Demidovici, în care pentru fiecare tip de ecuaţie diferenţială la începutul capitolului dedicat era arătată problema practică din care a reieşit (propagarea căldurii în lungul unei bare încinse la un capăt, un lănţişor care se încovoaie sub propria greutate, etc.)

        Păi cu o preyentare din asta rămîi toată viaţa cu ceva în minte.
        • 0 (0 voturi)    
          . (Luni, 16 februarie 2015, 23:32)

          radu789 [anonim] i-a raspuns lui LianBerthold

          Faina culegerea.
          Pacat ca nu exista prelucrarea de imagini (digitale) / detectarea obiectelor in imagini pe vremea lui :)
  • +2 (8 voturi)    
    Bataia de joc a politicienilor-INVATAMANTUL (Duminică, 15 februarie 2015, 10:36)

    ionita [anonim]

    Toate loazele ajunse ministru dupa 90 !!!
    Asa zisa reforma a invatamantului facuta de fiecare neavenit a smuls cite o bucata din temelia invatamantului de altadata.
    Cadre didactice care copie la examene !
    Suplinitori pe post de profesori care n-au habar nici de manual nici de pedagogie!
    Manualele au devenit o afacere a unor clanuri si care nu respecta o logica !
    Elevi care ajung in liceu si nu stiu tabla imultirii,exigenta =zero,concurenta =zero.
    Au desfiintat scolile de arte si meserii,scolile profesionale au disparut .
    Universitatile particulare interesate de cistig ,de plata taxei vind la foc automat diplome fara valoare reala.
    Practicape perioada studentiei a disparut complet,
    studiul la biblioteca a disparut ,azi copiatul de pe internet este baza.
    Reclamele din media ca: se poate si asa sau eu n-am timp sa invat trebuie sa cistig bani,eu muncesc nu gandesc au devenit baza educatiei multor tineri.
    Pe primul loc in distrugerea scolii au avut-o loazele de politicieni ,alta cauza a fost inundatia de asa zise universitati particulare fara acreditare.
    al treilea loc il au in distrugerea scolii -profesorii si lacomia lor .
    Parintii nu pot fi exclusi din calcul pentru ca ei au finantat loazele de copii sa urmeze asa zisele universitati.
    Lipsa concurentei la admitere in licee,in facultati inchee bataia de joc din invatamant.
    Dotarile din scoli universitati sunt necesare ,dar s-a dovedit ca sute de generatii au invatat si fara ele.
  • 0 (4 voturi)    
    Invatamant (Duminică, 15 februarie 2015, 13:31)

    Cretu [anonim]

    Nu sunt pedagog ca parerea mea sa conteze, dar am trecut prin toate formele de invatamat din Romania avand o diploma ASE ca sa am cel putin o opinie. Cred ca multele probleme cu care noi ne confruntam rezida din felul in care percepem pozitia de autoritate in orice relatie s-ar prezenta ea: profesor/elev, politic/mase, preot/laic. La noi, autoritatii nu-i plac intrebarile, nu-i plac solutiile contradictorii, nu-i place dialogul, intr-un cuvant nu-i place sa fie contrazisa sau sa i se deconspire o lipsa de cunostere. Si atunci cu ce sa umpli o ora de curs daca nu cu definitii si formule? Ascultam acum cateva seri un critic de arta spunand " eu fac critica de arta din placere si nu ca sa-mi asum o pozitie de autoritate". Cred ca astfel de oameni, rar vezuti la TV sau la catedre, pot explica o carte si unui copil de gradinita si unui doctorand. Poate ca marea schimbare in invatament trebuie facuta incepand cu alegerea oamenilor. Si tot la TV ascultam un domn parlamentar vorbind de reforma invatamentului in termeni de marire a salariilor profesorilor. Cred ca oamenii fac performanta din vocatie si nu ca urmare a unui salariu mai bun. Intrebarea este: se poate educa vocatia? ...Ca pe timpul lui Spiru Haret?
  • -1 (3 voturi)    
    O solutie(partiala ) de lunga durata.......... (Duminică, 15 februarie 2015, 16:12)

    Ioan GROSU [anonim]

    In Romania a fost inventat Titirezul Controlabil ( Titirezul Secolului XXI ) pri modificarea Titirezului clasic cu 2 magneti permanenti. Functioneaza asa :
    http://www.youtube.com/watch?v=Vpo_T8sq2SM%2F
    http://www.youtube.com/watch?v=LauHlSuq_ms&feature=player_embedded%2F
    Are un enorm potential educativ inclusiv imbunatatirea indeminarii practice . Are avizul Min. Edu. de a fi folosit in scoli la toate nivelele . Unele beneficii au fost prezentate aici :http://manuscript.sciknow.org/uploads/oje/pub/oje_1369821921.pdf
    http://pubs.sciepub.com/education/2/3/3/education-2-3-3.pdf

    http://edu-news.ro/povestea-unui-inventator-titirezul-controlabil-inventat-in-romania-made-in-germany/
    Alte detalii pe www.google.com cu grosu,titirez
    Prof.dr.fiz. Ioan Grosu
  • 0 (4 voturi)    
    Interesant (Duminică, 15 februarie 2015, 16:47)

    micu l [anonim]

    cati doctori docenti isi dau cu parerea!Busteanul,spre deosebire de piatra, pluteste multumia densitatii mai mici decat a apei!
    http://www.scribd.com/doc/171689482/Tabel-Densitatea-materialelor#scribd
    • 0 (0 voturi)    
      in postarea mea (Duminică, 15 februarie 2015, 18:05)

      ....solutie.... [utilizator] i-a raspuns lui micu l

      In postarea mea "solutie" se refera la dobindirea de abilitati practice si stiintifice autentice si nicidecum la intrebarea cu busteanul.........
      • 0 (0 voturi)    
        Sigur (Duminică, 15 februarie 2015, 19:35)

        micul [utilizator] i-a raspuns lui ....solutie....

        OK, de acord, nu ma refeream la postarea ta.Sunt perfect de acord cu dobandirea de abilitati si orice minte iscoditoare are mereu dubii si intrebari!
    • +1 (1 vot)    
      Da' "deru" ... (Luni, 16 februarie 2015, 9:13)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui micu l

      ... "feru" din care ie f[cuti navili moderne, ăla ce densitate are, maică? o fi cît densitatea alcoholului, ă?
  • +1 (1 vot)    
    foarte simplu (Duminică, 15 februarie 2015, 17:55)

    pop [anonim]

    foarte simplu !! noi oamenii de rand suntem mici ca pietricica , iar aia, mari baronii sunt mari ca un bustean , si nu se scufunda; ci ne scufunda pe noi cu multa munca si bani foarte putini ....
  • +1 (1 vot)    
    Interesant (Duminică, 15 februarie 2015, 19:18)

    Cetateanu [utilizator]

    Cine manageriaza economia si invatamantul dand linii directoare. Smecherasul de Teo ministrul "cohones". O facutate facuta la un moment dat dupa ce a simtit pulsul economiei din postul de trepadus in minister, in fine adevarat functionar public care s-a prins pe unde trebuie sa "sape" ca sa se ajunga. Si vreti dezvoltare si fonduri europene "absobite" pe bune? Pai din cate fonduri au fost "absorbite" cate credeti ca o sa fie platite de EU? Cine vorbeste de antreprenoriat? Sila.
    http://www.realitatea.net/dosar-de-politician-eugen-teodorovici-cel-mai-chipes-demnitar-roman-ministrul-fondurilor-europene_1213882.html
  • 0 (0 voturi)    
    Incercati... (Luni, 16 februarie 2015, 6:49)

    Lovilutia [utilizator]

    experienta si cu "lignum vitae" (densitate 1230 kg/m3)
    • 0 (0 voturi)    
      Invatati-i ca sa-i avetiI (Luni, 16 februarie 2015, 13:31)

      ilie dibaciu [anonim] i-a raspuns lui Lovilutia

      Am mai tot scris degeaba. Poate asta scapa de Marele Cos. In Romania mai exista doar cultul banului usor facut: cu ranga-n cap, cu telefonul-telefonul-accidentul disperat dat batranilor infricosati, cu furtul masinii de tot (cu ou pe parbriz ori cu macaraua de asa-zisa parcare interzisa, etc,etc). Asta mereu LE LIVRATI VOI=MASS MEDIA celor cu cerebelul in dezvoltare. Bah inconstientilor, copii astia vor trebui sa va plateasca de pe cocoasa lor pensiile grase pe care le visati. DAR dupa CARE fel de munca vor fi facut? Numai din cocoasa amaratului de Dorel (facut tot de VOI) n-o sa avem de unde suge toti pensionarii (cati mai ramanem) atata lapte si miere. Ba inca si medicamentele.
  • 0 (0 voturi)    
    Pisica... (Luni, 16 februarie 2015, 7:01)

    Lovilutia [utilizator]

    ... "se scufunda" ca poate gaseste un peste. Daca nu gaseste, se intoarce la mal :)
  • 0 (0 voturi)    
    Si voi sunteti din aceeasi poveste (Luni, 16 februarie 2015, 13:40)

    Adi [anonim]

    Daca sunteti asa de nemultumiti de calitatea nou-venitilor, platiti mai bine specialistii seniori si / sau managerii, ca sa ii invete intern. Trebuie sa fii complet stupid sa angajezi un novice cu 800 de lei net pe luna sa iti faca treaba de specialist sau de manager. Dar asta e patronul de rrromania, isi mananca de sub unghii si dupa aia se plange ca a pierdut bani. Mai trebuie sa treaca vreo 25 de ani ca sa se cearna adevaratii antreprenori si sa dispara "privatii" care inainte de '89 erau tovarasi bine-mersi (sau cei care, chiar daca n-au fost, au mentalitate de anii '95-2000 pe-nserat). Lumea merge inainte, se schimba!
  • 0 (0 voturi)    
    domnule, daca am inteles bine... (Luni, 16 februarie 2015, 14:19)

    ..13 [utilizator]

    Incepand de astazi lucrurile sunt in schimbare si megem pe calea cea buna, dupa o asemenea conferinta si asemenea prezentari?

    Daca au fost asa de importanti si de multi oameni in sala de ce nu apar schimbarile alea promise?

    Hai sa ne vedem lungul nasului si sa pasim cu responsabilitate spre viitor.

    Entuziasm specific celor care fac baldabac la primul obstacol!
  • 0 (0 voturi)    
    aberatii-iluministe (Luni, 16 februarie 2015, 23:46)

    mihai viteazul [anonim]

    toate aceste seminarii si ipoteze sint niste aberatii.sa luam cateva exemple din viata:taranul roman se pricepe la animale,le ingrijeste si le-a exploatat corect,adica aprodus lapte,branza ,carne etc,rezultatul capitalizarii..nu mai are cui livra aceste produse in noile conditii(laptele se aduce din afara,la fel celelalte produse),asa ca taranul a vandut prima vaca,vitel si pana la urma si ultima vaca,pt care trebuia sa plateasca la vacar,la medic, la primarie etc numai ca sa o tina pt el.la fel cu orice alt animal din gospodarie,este mai profitabil sa le cumperi ieftin sa le exporti in lumea araba pt carne,la fel cu lemnele din padure,la fel cu cerealele de pe camp.ASTA AU DORIT ILUMINATII PT ROMANIA,iar acum ne arata cu degetul ca santem ...PROSTI si neadaptati la ECONOMIA MONDIALA,dar buni sa le facem programe de calculator la jumatate de salariu,sau operatii pe creier dar tot la jumatate de salariu,sau mai rau,exemplele pot urma,DAR VINA ESTE A CONDUCATORILOR,asa cum victoriile in istorie au fost legate de conducatori:CEZAR,STEFAN,SULEIMAN,NAPOLEON,la fel si infrangerile sau nenorocirile...HITLER,STALIN........etc
    concluzie:sa revenim la esenta vietii,ne nastem,crestem sub atentia parintilor,ne intemeiem propria familie,iar STATUL trebuie sa vegheze la pastrarea armoniei,venituri din munca echitabile,sprijin pt cresterea copiilor,educatie,sanatate,locuri de munca pt tineri,veniturile sa fie corelate cu taxele ,macar,bogatiile tarii sa fie exploatate de STAT,apropo nu cunosc care Emirat a procedat cum am procedat noi cu PETROLUL,cu gazele cu apa,energia etc .aceste produse sint vitale pt siguranta nationala....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică