Primele doua saptamani dupa intrarea in vigoare a reducerii TVA la produsele alimentare a adus cresteri mari, cu doua cifre ale vanzarilor pentru unele produse, atat in comparatie cu perioada precedenta, cat si fata de cea similara din 2014, informeaza uncomunicat de presa al Nielsen Romania.

SupermarketFoto: AGERPRES

Astfel in primele doua saptamani din iunie numarul de produse vandute a urcat cu 12 procente fata de a doua jumatate a lunii mai si cu 17% fata de perioada 2-15 iunie 2014.

"Preturile au scazut in medie cu -11% in categoriile monitorizate de noi, retailerii impreuna cu producatorii mentinandu-si promisiunea facuta consumatorillor. Rezultatele nu au intarziat sa apara, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus pretul cel mai mult”, arata sursa citata.

Pentru cafea, de exemplu, o reducere de pret in medie cu 15% a produselor a dus la o crestere a volumelor cu aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, branza, bauturile non-alcoolice si snacksurile.

Nielsen Romania estimeaza ca vom avea parte de multe schimbari in piata: "Vor trece consumatorii catre produse premium, vor consuma mai multa cafea, carne si branza sau este doar un efect imediat al reducerii preturilor? Cat vor ramane preturile la acest nivel si ce se va intampla cand acestea vor incepe sa se majoreze?"