Principalul actionar al proprietarului Daewoo Mangalia cere lichidarea santierului naval

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 24 iulie 2015, 18:37 Economie | Companii

Santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries
Foto: Agerpres
Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering trebuie sa lichideze santierul naval Daewoo Mangalia si o companie eoliana din SUA, din cauza problemelor financiare grave cu care se confrunta grupul, avertizeaza Korea Development Bank, cel mai mare actionar al acestuia.

Korea Development Bank (KDB), care detine o participatie de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, considera ca lichidarea celor doua divizii este inevitabila, avand in vedere pierderile operationale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), scrie portalul Korea IT Times, citat de Mediafax.

Presedintele grupului, Jung Seong-rip, a declarat anterior ca Daewoo trebuie sa restructureze toate subsidiarele care nu au legatura cu contructia de nave.


KDB, principalul creditor al Daewoo, considera insa ca in restructurare trebuie inclus si santierul naval din Mangalia.

"Daewoo Mangalia si DeWind sunt incapabile sa functioneze in continuare din cauza problemelor actuale ale grupului si trebuie lichidate. In procesul lichidarii, incluzand injectarea de capital de lucru si actualizarea garantiilor de imprumut, ar putea aparea o pierdere semnificativa", a anuntat Korea Development Bank.

Un oficial al KDB a explicat ca lucrurile vor fi mai clare dupa analizarea situatiei financiare.

"Chiar daca lucrurile vor fi mai clare dupa analiza situatiei financiare, daca sa restructuram diviziile din strainatate, se pare ca lichidarea va fi singura solutie", a spus oficialul.

Santierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din Romania, controlat de grupul sud-coreean Daewoo si de statul roman, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 mil. lei, un nivel de aproape sapte ori mai mare fata de 2013, arata datele de la Registrul Comertului.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries, o companie despre care fostul ministru al economiei Constantin Nita spunea in 2014 ca are o importanta economica si sociala esentiala pentru Romania", a avut anul trecut o cifra de afaceri de 914 milioane de lei, in scadere cu 23% fata de 2013, in timp ce numarul de salariati s-a mentinut la un nivel relativ constant, respectiv 2.600 de oameni, potrivit Ziarului Financiar.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering detine din 1997 o participatie de 50,99% la DMHI. Ceilalti actionari sunt Santierul Naval 2 Mai Mangalia, aflat in propritatea Ministerului Economiei, cu o detinere de 48,99%, si trei investitori coreeni.

Pe langa Daewoo Mangalia, grupul trebuie sa rezolve si problema diviziei eoliene DeWind din Irving, Texas, care este nerentabila.

Surse apropiate situatiei citate de Reuters anticipeaza ca grupul va inregistra in trimestrul al doilea pierderi de peste 1.000 de miliarde de woni (862 milioane dolari).

Numele santierului naval Daewoo Mangalia a aparut intr-un caz de evaziune fiscala in care procurorii DIICOT Constanta au efectuat joi zeci de perchezitii in sase judete si in Bucuresti.

Potrivit DIICOT Constanta, 55 de perchezitii domiciliare au fost facute joi in judetele Constanta, Tulcea, Galati, Braila, Buzau, Botosani si in municipiul Bucuresti, la sediile unor societati comerciale si la domiciliile unor persoane fizice, asociati sau administratori ai respectivelor societati, intr-o cauza penala vizand infractiuni de constituire a unui grup infractional organizat, evaziune fiscala si spalare de bani.

Din investigatiile desfasurate a reiesit ca, in perioada 2012 - 2015, mai multi cetateni coreeni si romani, prin intermediul unor societati comerciale din Romania, detinute sau controlate de acestia, au contractat diverse lucrari de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat unor societati-fantoma pentru a evita plata catre bugetul consolidat al statului a TVA si a impozitului pe profit aferente lucrarilor realizate.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
7216 vizualizari
  • +7 (11 voturi)    
    Niama problema (Vineri, 24 iulie 2015, 19:35)

    stoianov [anonim]

    Nici o problema. Koreenii vand rapid santierul naval la fier vechi, apoi lichideaza toata sandramaua, dupa care vine alde Kaufland-Auchan-Carrefour-MegaImage-Selgros si tranteste acolo inca un super-hiper-mega-market. Sa-i faca fericiti pe mangalienii someri.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu-i placut ce se intampla... (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 12:40)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui stoianov

      ... dar si dvs, exagerati. In termeni economici, lichidare nu inseamna neaparat desfiintarea fizica a companiei, vanzarea la fier vechi cum spuneti dvs. Pur si simplu il vor vinde participaria si cum, din cate inteleg, santierul ar fi cel mai bun din bazinul Marii Negre, isi va gasi cumparator.
      In plus, statul roman are inca un pachet important de actiuni acolo, asa incat vanzarea la fier vechi nu e chiar atat de simpla. Daca dvs. aveti doua etaje dintr-un bloc, iar vecinul are trei, nu inseamna ca daca lui nu-i mai convine afacerea poate darama blocul pe considerentul ca e actionar majoritar.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă