Compania poloneza Maspex Wadowice a semnat un contract conditional pentru preluarea companiei Rio Bucovina, producatorul apei minerale Bucovina, potrivit unui comunicat de presa. Contractul va intra in vigoare daca tranzactia va fi aprobata de Consiliul Concurentei si dupa actiunea de due diligence.

O investigatie RISE Project din octombrie 2014arata ca fratii lui Omar Hayssam, condamnatila inchisoare in dosarul fugii sirianului din tara, detineau o felie importanta din piata autohtona a apelor minerale. Compania Rio Bucovina, al treilea jucator din piata, a reintrat discret in 2013 controlul familiei lui Omar Hayssam. Fratii sirianului au preluat afacerea prin intermediul unui SRL bulgaresc din orasul Ruse. Procurorii care i-au investigat pe cei doi Omar sustin ca ei au fost doar simpli interpusi pentru Hayssam, care conducea cu autoritate afacerile familiei.

Tranzactia anuntata joi include achizitionarea celor trei facilitati de productie ale societatii Rio Bucovina (Vatra Dornei, Timisoara si Giurgiu), precum si a brandului "Bucovina". Rio Bucovina detine o cota de aproape 10% din piata romaneasca a apelor imbuteliate, conform AC Nielsen (date de piata aferente perioadei aprilie-mai 2015).

Grupul Maspex a intrat pe piata romaneasca in anul 1996 si este unul dintre cei mai mari investitori polonezi in Romania. Printre brandurile detinute de Maspex se numara Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta si Salatini. Preluarea companiei Rio Bucovina va fi cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizeaza in Romania.

Romania reprezinta pentru Maspex o a doua piata ca marime, dupa Polonia, atat din punctul de vedere al cifrei de afaceri si al investitilor efectuate, cat si ca putere de cumparare.

Krzysztof Pawinski, Presedintele Consiliului de Adminstratie al Grupului Maspex Wadowice, spune in comunicatul citat ca "Pe piata apelor minerale nu am fost prezenti pana acum, iar aceasta este o categorie care se afla in crestere. In prezent, segmentul apelor minerale ocupa o cota de 50% din piata bauturilor nealcoolice din Romania. Comparativ, piata bauturilor racoritoare reprezinta 10%. Brandul Bucovina va creste semnificativ competitivitatea noastra si va consolida pozitia companiei pe piata romaneasca. In plus, in Romania consumul de apa imbuteliata se afla inca la un nivel scazut, comparativ cu alte tari din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creeaza o perspectiva de dezvoltare, la aceasta contribuind si tendintele spre un mod de viata sanatos".