Anuntul grevei generale a controlorilor de trafic aerian de la ROMATSA determina pierderi pentru agentiile de turism, ca urmare a costurilor cu reprogramarea sau compensarea calatoriilor, iar clientii sunt reticenti sa rezerve noi calatorii in aceasta perioada, potrivit ANAT, citata de Mediafax.

Reprezentantii ANAT spun ca greva anuntata de sindicatele ROMATSA pentru 1 septembrie provoaca pierderi agentiilor de turism, care vor fi nevoite sa gaseasca solutii pentru reprogramarea sau compensarea calatoriilor si vacantelor turistilor, clienti de business si leisure, programate pentru sfarsitul lunii august si inceputul lunii septembrie.

"Suntem intr-o situatie extrem de neplacuta fata de clientii nostri. Riscam, in momentul de fata, sa stricam planurile a mii de turisti, multi dintre ei avand rezervata vacanta din timp, dupa propriile coordonate", a declarat Aurelian Marin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.

Turoperatorii cu chartere pe destinatii externe, peste 80 de zboruri saptamanale, in lunile august si septembrie, cauta impreuna cu operatorii aerieni solutii pentru transportul turistilor spre si dinspre destinatiile de vacanta.

"Fie zborurile vor fi realizate mai devreme de data planificata sau amanate cu o zi, fie dirijate spre aeroporturi din afara Romaniei. Nu stim deocamdata nimic sigur, pentru ca nu stim cat dureaza greva generala a angajatilor ROMATSA", spune la randul sau Dan Goicea, presedintele ANAT Bucuresti-Ilfov si presedinte al Comisiei Turoperatori/Outgoing a ANAT.