Romania se alatura anul acesta tarilor participante la competitia globala de antreprenoriat cu impact social The Venture, lansata de Chivas. Oamenii de afaceri romani vor concura alaturi de antreprenori din toata lumea, in cursa pentru milionul de dolari pus in joc.

The Venture ChivasFoto: TheVenture.com

Din ce in ce mai mult, o noua generatie de tineri antreprenori priveste problemele sociale si de mediu ca pe oportunitati. Ei reusesc sa depaseasca granitele modelului traditional de business, estompand linia dintre profit si scop social, generand o schimbare in bine in comunitate. Chivas The Venture le acorda acestora sansa de a-si face cunoscuta viziunea la nivel global si de a schimba lumea cu ajutorul afacerii lor.

Competitia The Venture este o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin financiar si, nu in ultimul rand, de a obtine un lucru visat de multi: recunoastere internationala.

Cei 5.000 de euro pusi in joc pentru competitia locala nu reprezinta decat o etapa in drumul catre un milion de dolari care isi asteapta castigatorii in marea finala. In plus, fiecare antreprenor are ocazia sa treaca prin stagii de pregatire si consiliere si sa isi dezvolte abilitatile in afaceri. Etapa globala a competitiei The Venture, care urmeaza sa se desfasoare in perioada aprilie - iulie 2016, va insemna pentru castigator, fara niciun cost:

  • experienta unui Accelerator de business in Los Angeles, unde, timp de o saptamana, se va intalni cu antreprenori din Statele Unite
  • participarea la pitch-ul final de la Shanghai, locul unde va cunoaste cele mai bune business-uri cu impact social din toata lumea si isi va prezenta ideea in fata unor experti internationali in domeniul afacerilor.  
  • sansa sa obtina finantarea necesara indeplinirii obiectivelor sale. Astfel, un vot public al oamenilor din intreaga lume va decide modul in care trebuie sa fie distribuiti, intre finalisti, primii 250.000$ din premiul de un milion, urmand ca restul premiului (750.000 $) sa fie acordat la finala din Shanghai.

Competitia The Venture se va desfasura in doua etape: mai intai cea locala, unde se va decide business-ul castigator din Romania si apoi etapa globala, unde vor concura cele mai bune 20 de business-uri din toata lumea.

Orice start-up, infiintat de mai putin de 3 ani si cu incasari anuale mai mici de 500.000 dolari, sau afacere aflata la nivelul de dezvoltare, avand vechime mai mare de 3 ani, dar incasari anuale mai mici de 1.000.000 de dolari, pot concura pentru titlul de cel mai bun business cu impact social.

Antreprenorii romani trebuie sa se inscrie pe site-ul www.TheVenture.com in perioada 1 septembrie - 31 octombrie, pentru a-si testa mai intai fortele in etapa locala. Dupa finalizarea inscrierilor, pe 10 noiembrie 2015, 10 business-uri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch. In urma acesteia, juriul competitiei va alege 5 finalisti.

Toti cei 5 antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat organizata de Chivas The Venture. Finalistii vor trebui sa isi demonstreze abilitatile de business in cadrul a 4 probe, castigatorul fiind desemnat acela care va reusi sa convinga juriul ca merita sa reprezinte Romania la etapa globala.

Intregul demers de a descoperi cel mai promitator business cu impact social din Romania va fi analizat si supravegheat cu atentie de un juriu de specialisti format din:

  • Marius Ghenea, expert in domeniul antreprenoriatului si cel care a pus bazele companiilor Flamingo si FIT Distribution, fiind in prezent coordonatorul investitiilor unor fonduri de Venture Capital ale 3TS Capital Partners pentru Europa Centrala si de Est.



  • Andreea Esca, prezentator si realizator de televiziune la ProTv, dar si cea care a ocupat timp de 10 ani postul de Director Editorial la revista The One, in prezent ocupandu-se si de un proiect personal, site-ul www.AndreeaEsca.com



  • Cristian China Birta antreprenor online, consultant si blogger pe www.cristianchinabirta.ro,  fiind totodata Managing Partner la Kooperativa 2.0, o agentie specializata in diverse actiuni care privesc si implica bloggeri.



  • Tudor Furir, Directorul General al Pernod Ricard Romania si Republica Moldova, fiind considerat unul dintre cei mai experimentati executivi romani si avand o experienta de peste 20 de ani in cadrul unor companii renumite precum Coca Cola, Mars si, din 2005, Pernod Ricard.


In plus, in dorinta de a sprijini antreprenoriatul cu impact social in Romania, proiectului The Venture i s-a alaturat, in calitate de partener, si eMAG. Astfel, celor 5 finalisti li se va pune la dispozitie listarea produselor pe eMAG Marketplace pentru o perioada de 6 luni, fara niciun cost.

Expertii in business au semnalat ca una dintre problemele cu care se confrunta antreprenorii aflati la inceput de drum este lipsa unei retele de distributie importante, cu ajutorul careia sa isi poata sustine business-ului. Astfel, eMAG Marketplace reprezinta un sistem prin care partenerii liderului pietei de e-retail din Romania pot sa isi afiseze propriile produse pe emag.ro sau in aplicatiile mobile eMAG, iar clientii pot sa comande simultan de la toti partenerii.

Printre partenerii nostri se numara Connect Hub, prin evenimentul Open Connect, cel mai longeviv eveniment de networking pentru antreprenori din Romania, precum si Business Days, platforma de networking dedicata antreprenorilor si managerilor romani.

De asemenea, alaturi de Chivas The Venture se afla si Impact Hub Bucuresti, organizatia care sprijina antreprenorii cu impact din Romania prin intermediul primului spatiu colaborativ de lucru, programe de accelerare si dezvoltare a afacerii dar si finantare prin crowd-funding.

Antreprenoriatului cu impact social i se acorda, prin competitia Chivas The Venture, un credit important in lumea business-ului actual, incurajandu-se orientarea catre societate si catre sprijinirea comunitatii. Doar participand la o competitie de amploare globala, orice antreprenor va dobandi experiente semnificative in afaceri si va avea sansa de a fi consiliat si indrumat de experti in business, care vor face ca viziunea sa de afaceri sa acceada la nivelul urmator.

Chivas Regal este un brand global de whisky si principalul scotch whisky al producatorului Chivas Brothers, fiind prezent in peste 150 de tari din Europa, Asia si America. Gama Chivas se remarca prin stil, consistenta si exclusivitate si cuprinde bauturile Chivas Regal 12, 18 si 25 Year Old.

Pernod Ricard este co-liderul mondial al vinurilor si bauturilor spirtoase, creat in 1975 de fuziunea dintre Ricard si Pernod, Grupul detine in prezent unul dintre cele mai prestigioase portofolii de branduri din domeniu precum Ballantine's, ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Jameson, The Glenlivet, Martell, Havana Club, Beefeater, Mumm, Perrier-Jouet si Jacob's Creek. Pernod Ricard are 18.000 de angajati, se dedica unei politici de dezvoltare sustenabila si incurajeaza consumul responsabil. Strategia Pernod Ricard se bazeaza pe 3 valori cheie care ii ghideaza expansiunea: spiritul antreprenorial, increderea reciproca si un simt etic dezvoltat.