Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, sustine ca lucrarile de refacere a autostrazii Sibiu-Orastie vor fi suportate in totalitate de constructorul italian Salini Impregilo. "Acolo a fost un cumul de probleme care pornesc de la proiectare, deci, lipsa studiilor geologice, un cumul. Am avut o discutie cu ei, am convocat si conducerea mare a firmei din Italia. Le-am spus foarte clar ca tot ce se reface, se reface pe banii lor", a spus Iulian Matache la inceputul sedintei de Guvern.

Aceasta afirmatie a fost facuta dupa ce premierul Victor Ponta i-a cerut sa faca o informare in legatura cu lucrarile facute la podul Agigea, asa cum face si in cazul autostrazii Sibiu-Orastie. "Inteleg, domnule ministru Matache, s-a terminat podul. Poate faceti o informare asa cum faceti si cu autostrada Sibiu-Orastie la podul de la Constanta, o firma germana, nu, doar 10 luni intarziere. La Sibiu-Orastie cea mai mare firma italiana care ne-a lucrat prost si sper sa repare acum din banii lor", a spus Ponta.

O delegatie a Ministerului Transporturilor, condusa de ministrul Iulian Matache, s-a intalnit luni cu reprezentanti ai conducerii CNADNR, cat si cu reprezentanti ai companiei Salini Impregilo, pentru a discuta aspectele concrete ale problemelor autostrazii Sibiu-Orastie. Matache a facut saptamana trecuta vizita pe santierul autostrazii Sibiu Orastie.

"In functie de solutia finala agreata, MT a solicitat stabilirea unui calendar cu termene precise, care sa conduca la indeplinirea intregului obiectiv al contractului de lucrari. S-a reafirmat, totodata, pozitia partii romane, aceea de a nu plati in plus fata de prevederile contractuale", se arata intr-un comunicat al ministerului.

Lucrarile de refacere a lotului trei al Autostrazii Sibiu-Orastie, care a fost inchis la inceputul lunii septembrie, intre Saliste si Cunta, din cauza unor crapaturi in asfalt, au fost demarate, termenul limita pentru finalizare fiind luna decembrie.

O portiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orastie, aflata in zona kilometrului 60 si deschisa in noiembrie 2014, va fi demolata si refacuta complet pe cheltuiala antreprenorului, din cauza unor probleme la fundatie cauzate de infiltratii, estimadu-se ca lucrarile vor fi gata in decembrie.

Concluzia apare intr-un raport al Companiei de Autostrazi, in care specialistii Directiei Calitate solicita demolarea si refacerea unei sectiuni din Autostrada Sibiu-Orastie.

In raportul specialistilor CNADNR se arata ca fundatia autostrazii nu a fost executata corect si cu materialele prevazute in proiect, iar in zona kilometrului 60+600 metri exista infiltratii de apa la o adancime de 8-10 metri.

"Ca urmare (a problemelor constatate, n.red.) solicitam extinderea investigatiilor din corpul autostrazii pe o lungime corespunzatoare in stanga si in dreapta zonei de la kilometrul 60+600 metri pana la eliminarea din fundatie a argilei contractile si realizarea corpului autostrazii pe o fundatie sanatoasa", concluzioneaza specialistii companiei de drumuri.

Sursele citate arata ca demolarea si refacerea autostrazii vor avea loc "pe o lungime de aproximativ 200 de metri", pe cheltuiala antreprenorului, iar lucrarile ar urma sa fie finalizate in decembrie, cand autostrada va fi redeschisa circulatiei.

Incepand cu data 7 septembrie, CNADNR a restrictionat total traficul rutier intre nodul rutier Saliste (km 270+020) si nodul rutier Cunta (km 292+455).