"Sarbatoarea celibatarilor", eveniment comercial care genereaza in China o frenezie a cumparaturilor online, a permis din nou miercuri gigantului Alibaba sa doboare recordul de vanzari, in ciuda unei economii in plina incetinire, scrie AFP.

11 noiembrie (11/11), denumita "dublu 11" in China, este "ziua celibatarilor", din cauza succesiunii de "1" in aceasta data.

Din 2009, Alibaba profita de ocazie pentru a-si majora vanzarile, prin intermediul unor promotii importante pentru persoanele singure.

La ora 11,49, miercuri, internautii chinezi cheltuisera deja pe populara platforma de cumparaturi online Tmall - proprietatea Alibaba - o suma echivalenta cu cea cheltuita in intreaga editie din 2014, a anuntat site-ul, respectiv 57,1 miliarde de yuani (8,34 miliarde euro), echivalentul PIB-ului anual al Bahamas si peste o treime din cel al Ciprului.

Potrivit Tmall, achizitiile au fost efectuate in proportie de doua-treimi prin intermediul smartphone-urilor si al tabletelor.