Ministrul Transporturilor, despre proiectele de autostrazi in lucru care au primit fonduri insuficiente pentru 2016: Daca vor exista rezultate bune, vom suplimenta bugetul cu 2 miliarde de lei

de CP     HotNews.ro
Miercuri, 9 decembrie 2015, 15:15 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, sustine ca a gasit o solutie pentru finantarea suplimentara a proiectelor de autostrazi din fonduri europene aflate in constructie si care au primit pentru 2016 o alocare bugetara insuficienta. Aceasta consta in suplimentarea cu 2 miliarde de lei a bugetului, in cursul anului 2016, in masura in care lucrarile avanseaza intr-un ritm sustinut. Banii vor fi virati dintr-un fond aflat la dispozitia Ministerului Finantelor.

Pentru 2016, Ministerul Transporturilor a primit 11,8 miliarde de lei, potrivit proiectului de buget aprobat miercuri de Guvern. "Se observa ca s-a inregistrat o scadere fata de anul precedent. Aceasta scadere este doar temporara. Este vorba de noul mecanism pe care l-am pus la punct cu Ministerul de Finante de a pastra o rezerva nealocata la inceput. In cazul in care vor exista rezultate bune pe santiere, aceasta suma se va majora cu 2 miliarde, ceea ce ne va duce la suma de 13,864 miliarde, ceea ce inseamna mai mult cu jumatate de miliard fata de alocarea de anul trecut", a explicat Costescu.

Acesta spune ca acel fond din care vor fi luate sumele suplimentare este "pastrat intr-o zona speciala la Guvern". Ministrul Transporturilor considera ca este o metoda foarte buna sa nu mai fie alocati banii de la inceput. "Constructorii considera ca li se cuvine, sefii de proiect din interiorul companiilor considera ca sunt stapanii lor. Va fi o competitie. Acesta este un motor foarte bun de motivare si a constructorilor si a personalului", a mai spus Costescu.

Ministrul a explicat ca din cei 11,8 miliarde de lei, 7,4 miliarde de lei sunt pentru investitii, 4,1 miliarde de lei pentru intretinere si subventii, iar restul cheltuieli de functionare a aparatului administrativ.

Reamintim ca cele mai importante autostrazi pe care le Romania le construieste in prezent si care sunt finantate pe bani europeni - autostrazile A1 Lugoj - Deva si A10 Sebes - Turda - risca sa fie intarziate substantial din cauza ca in proiectul de buget pe 2016 au primit mult mai putini bani decat ar fi necesar ca ele sa fie continuate in ritm sustinut. Pentru cele doua autostrazi s-au alocat doar o treime, respectiv un sfert, din cat ar avea nevoie, avertizeaza expertii. Alocarile s-au facut pe baza slabei executii din 2015, insa anul care se incheie a fost unul plin de tergiversari birocratice, probleme care acum sunt in mare parte rezolvate si care lasa loc unui an 2016 in care se poate lucra in forta daca exista finantare suficienta.

Citeste si Semnal de alarma la Transporturi: Marile autostrazi pe bani europeni risca sa fie intarziate pentru ca au fost subfinantate puternic in noul buget


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
1902 vizualizari
  • +3 (3 voturi)    
    Dane, desfiinteaza CNADNR mai intai! (Miercuri, 9 decembrie 2015, 15:32)

    L. [utilizator]

    Dane, desfiinteaza CNADNR, apoi infiinteaza o companie noua, in care sa nu isi faca loc nici unul dintre fostii angajati care au provocat pierderi sau deficiente in activitatea anterioara, ori care au legaturi cu firmele beneficiare ale contractelor cu CNADNR.

    Numai dupa ce darami cotetul, poti scapa de sobolani, si dupa aceea poti cladi o fundatie sanatoasa si o constructie curata si eficienta.
  • 0 (0 voturi)    
    Pe cand si ciotul A3 - centura Bucuresti? (Miercuri, 9 decembrie 2015, 16:46)

    midufi [utilizator]

    Macar primul segment, cel care este apoape gata, peste 90% ???
    • 0 (0 voturi)    
      Bucuresti (Joi, 10 decembrie 2015, 11:15)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui midufi

      intai trebuie finalizata infrastructura in Bucuresti pentru a prelua traficul - adica largirea tuturor strazilor aflate acum in santier - fabrica de glucoza, etc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri