Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, sustine ca a gasit o solutie pentru finantarea suplimentara a proiectelor de autostrazi din fonduri europene aflate in constructie si care au primit pentru 2016 o alocare bugetara insuficienta. Aceasta consta in suplimentarea cu 2 miliarde de lei a bugetului, in cursul anului 2016, in masura in care lucrarile avanseaza intr-un ritm sustinut. Banii vor fi virati dintr-un fond aflat la dispozitia Ministerului Finantelor.

Pentru 2016, Ministerul Transporturilor a primit 11,8 miliarde de lei, potrivit proiectului de buget aprobat miercuri de Guvern. "Se observa ca s-a inregistrat o scadere fata de anul precedent. Aceasta scadere este doar temporara. Este vorba de noul mecanism pe care l-am pus la punct cu Ministerul de Finante de a pastra o rezerva nealocata la inceput. In cazul in care vor exista rezultate bune pe santiere, aceasta suma se va majora cu 2 miliarde, ceea ce ne va duce la suma de 13,864 miliarde, ceea ce inseamna mai mult cu jumatate de miliard fata de alocarea de anul trecut", a explicat Costescu.

Acesta spune ca acel fond din care vor fi luate sumele suplimentare este "pastrat intr-o zona speciala la Guvern". Ministrul Transporturilor considera ca este o metoda foarte buna sa nu mai fie alocati banii de la inceput. "Constructorii considera ca li se cuvine, sefii de proiect din interiorul companiilor considera ca sunt stapanii lor. Va fi o competitie. Acesta este un motor foarte bun de motivare si a constructorilor si a personalului", a mai spus Costescu.

Ministrul a explicat ca din cei 11,8 miliarde de lei, 7,4 miliarde de lei sunt pentru investitii, 4,1 miliarde de lei pentru intretinere si subventii, iar restul cheltuieli de functionare a aparatului administrativ.

Reamintim ca cele mai importante autostrazi pe care le Romania le construieste in prezent si care sunt finantate pe bani europeni - autostrazile A1 Lugoj - Deva si A10 Sebes - Turda - risca sa fie intarziate substantial din cauza ca in proiectul de buget pe 2016 au primit mult mai putini bani decat ar fi necesar ca ele sa fie continuate in ritm sustinut. Pentru cele doua autostrazi s-au alocat doar o treime, respectiv un sfert, din cat ar avea nevoie, avertizeaza expertii. Alocarile s-au facut pe baza slabei executii din 2015, insa anul care se incheie a fost unul plin de tergiversari birocratice, probleme care acum sunt in mare parte rezolvate si care lasa loc unui an 2016 in care se poate lucra in forta daca exista finantare suficienta.

Citeste si Semnal de alarma la Transporturi: Marile autostrazi pe bani europeni risca sa fie intarziate pentru ca au fost subfinantate puternic in noul buget