Aproape 35-40% din totalul angajatilor companiei nationale TAROM sunt inruditi intre ei, a declarat pentru Newsair.ro noul director administrativ al operatorului aerian, Tiberiu Ticlea, membru al Consiliului de Administratie. Conducerea Tarom lucreaza la harti ale modului in care ar trebui sa arate de fapt derularea tuturor proceselor si procedurilor din companie si va propune o noua organigrama in luna ianuarie pentru ca, in prezent, "procedurile in companie sunt teribile, procesele sunt confuze".

Avion TaromFoto: Agerpres

Potrivit Newsair.ro, Tiberiu Ticlea - el insusi fiind ginerele Anisoarei Cornila, directorul Directiei Juridice din Ministerul Transporturilor - spune ca a cerut in mod expres sa vada cum stau lucrurile din acest punct de vedere in compania TAROM si prin urmare a fost centralizata situatia celor aproape 2,000 de salariati. Dintre cei 35-40% de inruditi, doar 500 de persoane au recunoscut in mod oficial acest lucru prin mentionarea gradului de rudenie in formulare interne. Trebuie specificat ca potrivit procedurilor, oamenii nu erau obligati sa precizeze aceasta informatie insa regulile s-au schimbat intre timp, iar acum trebuie sa spuna la angajare daca mai au rude in TAROM.

"Procedurile in companie sunt teribile, procesele sunt confuze, exista structuri care pur si simplu nu stiu ce au de facut, exista structuri paralele care se ocupa cu acelasi lucru chiar si in achizitii. In departamentul IT exista 4 structuri paralele care nu stiu una de alta si care, mai rau, se incurca una pe alta", a declarat Ticlea pentru newsair.ro. Potrivit sursei mentionate, Ticlea a spus ca lucreaza in prezent la realizarea unei harti complete a modului in care ar trebui sa arate de fapt derularea tuturor proceselor si procedurilor din companie. In plus, directorul administrativ va prezenta o noua organigrama a TAROM in luna ianuarie, dar si un nou sistem de evaluare reala a angajatilor, intrucat, in momentul de fata nu exista nicio procedura de evaluare a personalului. Angajatii nu au fixate niciun fel de obiective, a mai precizat Ticlea, iar departamentul Comercial, cel care ar trebui sa vanda de fapt, este complet inert si ar urma sa fie reorganizat, in opinia aceluiasi oficial.

In privinta unor eventuale masuri de restructurare, Ticlea a mentionat ca nu vor cauta sa dea oameni afara decat din departamentele unde este neaparat nevoie sa se intample asta. Dimpotriva, conducerea TAROM va incerca sa creasca, sa se dezvolte prin marirea numarului de aeronave si a rutelor nou-introduse astfel incat sa poata mentine cat mai multi dintre angajati. Si, asa cum spuneam intr-un articol anterior, TAROM isi doreste sa aduca inapoi personalul tehnic super-calificat B1/B2 specializat in intretinerea aeronavelor, oameni care au plecat din companie in cautarea unor salarii mai bune, se mai arata pe newsair.ro