Comisia Europeana ar putea impune restrictii de reducere a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) mai mult in cazul masinilor mici decat in cazul modelelor mai mari si mai puternice, a anuntat sambata ziarul german Frankfurter Allgemeine Zeitung, citat de NewsIn. Daca va fi implementat, planul ar avantaja producatorii germani BMW, Mercedes si Porsche, cunoscuti pentru automobilele de mare putere.

Ziarul, care a citat o publicatie interna a Uniunii Europene (UE), a anuntat ca oficialii europeni au cerut producatorilor de autoturisme mici sa reduca semnificativ emisiile de CO2, pentru ca Uniunea Europeana sa atinga tinta medie stabilita pana in 2012.

Executivul Uniunii Europene ar trebui sa aprobe regulamentul pe 19 decembrie. Potrivit acestuia, pana in 2012 va fi impusa o limita a emisiilor de 120 grame/kilometru, ca parte din strategia UE de a preveni schimbarea climatica.

Comisarii europeni pentru industrie si mediu au avut opinii diferite in ceea ce priveste amendarea producatorilor de autoturisme care nu intrunesc conditiile impuse de Uniunea Europeana.

Conducatorii statelor din Europa de Vest cu mari companii auto, precum Franta, Germania si Italia, au cerut Comisiei Europene indulgenta in ceea ce priveste impunerea reducerii emisiilor de CO2.

Statisticile publicate luna trecuta de un grup de presiune ce militeaza pentru protectia mediului au aratat ca emisiile medii de CO2, gazul de sera pe seama caruia se pune incalzirea globala , provenite de la autoturismele fabricate in Germania au crescut in 2006 cu 0,6%.

Producatorii auto din Italia si Franta au redus gradul de poluare al vehiculelor cu 1,6%, insa Germania produce masini mai puternice.

Comisia Europeana a decis in ianuarie ca producatorii de autoturisme vor trebui sa reduca emisiile de CO2 la 130 grame/kilometru prin tehnologia motorului si la 120 grame/kilometru prin adaosul de biocombustibili.