Sindicalistii ROMATSA il critica pe ministrul Transporturilor care a spus ca regia face parte din patrimoniul statului roman, in contextul in care in cazul popririi de conturi puse de fratii Micula se judeca daca banii regiei sunt ai statului sau nu

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 15 ianuarie 2016, 17:18 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu
Foto: Hotnews
 documente
Sindicalistii serviciilor de trafic aerian il critica pe ministrul Transporturilor, Dan Costescu, pentru ca, intr-o declaratie pe marginea proprii conturilor ROMATSA in urma unui proces cu fratii Micula, a declarat ca autoritatea de control al traficului aerian ar fi o companie din portofoliul statului roman. Sindicalistii sustin ca situatia este exact invers, ca ROMATSA este  "proprietarea bunurilor din patrimoniul sau, inclusiv a banilor produsi prin furnizarea catre companiile aeriene a serviciilor de navigatie aeriana".

"Este un proces complex, sunt implicate mai multe parti, inclusiv Comisia Europeana. Din pacate, fratii Micula si-au ales ca tinta din tot patrimoniul statului roman o companie [n.r. ROMATSA] din portofoliul Ministerului Transporturilor. [...] Sunt preocupat, in afara de castigarea procesului, de a asigura banii pentru activitatea ROMATSA. Practic, statul roman este reprezentat de MFP, de avocatii lor. Ei lucreaza cu avocatii angajati de ROMATSA - mai bine sau mai putin bine, din cate s-au exprimat unii. Principala mea preocupare este de a asigura banii dupa perioada de 2-3 luni, cand rezervele ROMATSA se vor termina. Pentru aceasta am avut deja discutii cu MFP. Lucram la mai multe variante, inclusiv obtinerea unui credit de trezorerie [...] ", a explicat seful de la Transporturi.

Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din Romania au transmis, vineri, un comunicat in care il critica pe seful de la transporturi pentru cuvintele folosite.

"Nu, domnule ministru, asa cum bine stiti, regia autonoma ROMATSA nu se afla in patrimoniul statului roman, nu este nici proprietate publica nici proprietate privata a statului. Constitutia si legile acestei tari spun altceva: Regia autonoma este proprietarea bunurilor din patrimoniul sau, inclusiv a banilor produsi prin furnizarea catre companiile aeriene a serviciilor de navigatie aeriana", sustin sindicalistii. Vezi aici scrisoarea integrala.

La Bruxelles se judeca poprirea pe conturile ROMATSA instituita de fratii Micula: Avocatii guvernului ar fi sustinut ca banii ROMATSA sunt ai statului roman

Reactia sindicalistilor vine dupa ce in presa a aparut informatia cum ca in ziua pledoariilor finale, pe 24 decembrie, avocatii statului roman la procesul de la Bruxelles au sustinut ca banii ROMATSA sunt proprietatea statului roman, adica fix ceea ce sustineau si avocatii fratilor Micula, desi mandatul acestora era sa explice ca banii incasati de la companiile aeriene sunt ai regiei si nu ai statului roman, relateaza Digi 24.

Din septembrie, niciun ban platit de companiile aeriane nu a mai ajuns la ROMATSA. Fratii Micula au blocat conturile de la Eurocontrol ale regiei, deoarece, spun ei, ar avea de recuperat 200 de milioane de euro de la statul roman. ROMATSA nu a fost in niciun fel implicata in conflictul dintre oamenii de afaceri si Guvern, dar conturile sale au fost la indemana, mai ales ca nu sunt vizate de nicio poprire sau alt fel de obligatie, relateaza postul de televiziune.

"Desi am avut discutii cu reprezentanti ai Ministerului Finantelor si s-a recunoscut ca proprietatea banilor este a ROMATSEI si nu sunt banii statului roman, cu toate acestea, mandatul pe care l-au avut avocatii statului roman la procesul de la Bruxelles a fost pe dos, adica sa se sustina ca banii sunt proprietatea statului roman, adica fix ceea ce sustineau si avocatii domnilor Micula", a precizat liderul sindical Gabriel Tudorache.

Potrivit Digi 24, un verdict in acest caz se asteapta pana pe 26 ianuarie.

Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA se afla sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Are statut de regie autonoma autofinantata de importanta nationala, detine monopolul natural al serviciilor de trafic aerian si nu primeste de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectlui de activitate sau pentru realizarea programului de investitii si dezvoltare.

Romania pierdut in fata fratilor Micula un proces la Curtea de Arbitraj International de la Washington, dupa ce oamenii de afaceri romani, dar si cu cetatenie suedeza,  Ioan si Viorel Micula au dat statul roman in judecata pentru ca la momentul aderarii la UE le-au fost retrase facilitatile fiscale de care beneficiau pentru ca au facut investitii in zone defavorizate. Au castigat procesul in decembrie 2013, iar statul roman a trebuit sa le plateasca 85 de milioane de euro.












Citeste pe Stirile ProTV

​VIDEO Ororile de la orfelinatul "Sfanta Maria". Din cauza chinurilor la care au fost supuse, fetele au afectiuni ale sanilor

Batute, agresate verbal si sedate in exces, copilele s-au trezit cu multiple afectiuni ale sanilor, din cauza pastilelor pe care erau obligate sa le inghita, spun procurorii.
1886 vizualizari
  • -2 (4 voturi)    
    Ce altceva decat un ministru.... (Vineri, 15 ianuarie 2016, 17:50)

    gigiN [utilizator]

    ...incompetent ar putea fi cel care a ingropat CFR Calatori ???
  • +3 (5 voturi)    
    Nedumerire (Vineri, 15 ianuarie 2016, 18:31)

    STEFAN A. [utilizator]

    Daca NU e proprietate de stat , daca NU e proprietate privata , ce poate fi ROMASTA?
    - Proprietate a angajatilor (tip CAP, COOP de pe vremea RSR ) si care tot persoane private sint ?
    - Proprietate extragalactica si deci fara nici o reglementare pe planeta asta ? :)
    Ca comparatie , echivalentul italian al ROMASTA se cheama ENAV. E proprietatea statului italian deoarece acesta detine 941. 744. 385 actiuni cu valoare unitara de 1 euro/fiecare actiune . Adica 100% din capitalul social al firmei .
    • +1 (1 vot)    
      lamurire (Vineri, 15 ianuarie 2016, 19:50)

      o_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Este regie autonoma. Poti sa gasesti pe google ce inseamna . Daca ar fi SA atunci ar fi cazul de care mentionezi tu al italienilor.
    • 0 (0 voturi)    
      la aeroport (Vineri, 15 ianuarie 2016, 21:42)

      BenGuest1 [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Gogule, cand mai vrei sa pleci cu avionu la Roma, la Londra, la Stambul, etc. sa ai in vedere sa te deplasezi la fratii unguri ca sa decolezi de acolo ca la noi nu o sa mai fie nici un Garcea in intersectiile aeriene, adica nu mai sboara decat pasarea.
  • 0 (0 voturi)    
    MEBO (Vineri, 15 ianuarie 2016, 19:52)

    FlorinOprea1 [anonim]

    Astia vor sa o privatizeze prin metoda MEBO pe 1 leu.!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri