Christian Heinzmann, CEO-ul Tarom, anunta ca aeronavele A310 vor fi inlocuite cu Airbus 320 sau Boeing 737-800. Tarom va testa si doua Boeing-uri 787

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 29 ianuarie 2016, 19:57 Economie | Companii

Christian Heinzmann
Foto: AGERPRES
Christian Heinzmann, CEO-ul Tarom, a oferit informatii privind viitoarea flota a companiei aeriene. Potrivit acestuia, aeronavele Airbus 310 vor fi inlocuite cu Airbus 320 sau Boeing 737-800, iar Tarom va inchiria si doua Boeing-uri 787 Dreamliner timp de un an sau un an si jumatate, pentru a le testa, potrivit Aeronews.ro.

Despre Airbus-urile A310, Christian Heinzmann spune ca "Ele vor fi retrase din serviciul comercial pana in octombrie, cel tarziu noiembrie 2016. Vrem sa le inlocuim cu doua, poate chiar 3 Airbus-uri A320 sau Boeing 737-800 (cele doua optiuni sunt analizate in paralel). Acum purtam discutii cu companii de leasing pentru inchirierea, pe termen scurt, a viitoarelor avioane. Inca nu stim daca vom vinde ambele A310 sau doar unul, al doilea urmand sa ajunga la Guvern. Reprezentantii Executivului nu au luat inca o decizie."

CEO-ul Tarom a precizat ca "A310-urile sunt prioritare. Ne dorim ca aeronavele cu care le inlocuim sa intre in flota pana la sfarsitul acestui an! In ceea ce priveste ATR-urile 42, s-ar putea sa le schimbam cu versiunea 72-600. O alta posibilitate ar fi aducerea unor A319 in flota care sa inlocuiasca atat ATR-urile actuale, cat si Airbus-urile A318. Ramane de vazut. Cautam sa obtinem avioane cat mai noi pentru viitoarea flota TAROM. Luarea unor avioane noi 100% este exclusa pentru ca nu sunt slot-uri."

Referitor la avioanele lung-curier, Christian Heinzmann spune ca "Purtam discutii cu cateva companii de leasing (lessors) pentru inchirierea a doua Boeing-uri 787 Dreamliner timp de un an sau chiar 1,5 ani. O perioada-test in care vom opera zboruri cu 787 pentru a vedea cu exactitate care sunt costurile operationale, performantele, etc. Pe de alta parte, nu excludem prezenta in flota TAROM a doua Airbus-uri A330, de asemenea inchiriate pe termen scurt (short-term operational lease). Daca totul decurge conform planului, noile avioane lung-curier urmeaza sa vina la inceputul anului viitor!"

"Avem ca obiectiv anul 2017 pentru armonizarea flotei TAROM. Cazul ideal ar fi sa operam zboruri cu aeronave de la un singur producator. Pentru a putea revigora flota - si, implicit, compania - trebuie sa lucram pe o baza solida. Sa avem un cadru care se ne permita acest lucru. Si aici ma refer la numeroasele schimbari in plan politic din ultimii ani, schimbari care au ingreunat punerea in aplicare a masurilor legate de flota, noi destinatii, etc.", a mai declarat Christian Heinzmann.












Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
5939 vizualizari
  • -2 (4 voturi)    
    Bravo (Vineri, 29 ianuarie 2016, 20:10)

    mitg [utilizator]

    Ma bucur ca TAROM are
    • -3 (7 voturi)    
      Vindem avioanele TAROM ca sa închiriem!? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 8:06)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Care este chiria lunara ce se plătește pentru un avion vechi? Cu banii dați pe chirie in 1 - 1.5 ani se poate cumpăra aeronava noua.

      De Boeing-uri 787 Dreamliner fuge toată lumea. Doar Polonia, in toată Europa de Est, are 6 asemenea aparate băgate pe gat de americani iar in restul continentului mai poseda Dreamline-uri: Anglia, Norvegia și Olanda, toate tari client ale US (vezi harta deținătorilor de aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_787_Dreamliner).

      Costurile de întreținere sunt uriașe atâta vreme cat exista asa de puține astfel de Boeing-uri in Europa. Testezi un avion când vezi ca îl au multe tari, nu te apuci fii printre primii. Iarăși suntem in fata unei escrocherii gen 12 reactoare F-16 pentru Romania sau autostrada Transilvania Bechtel.

      Citat:
      "Referitor la avioanele lung-curier, Christian Heinzmann spune ca "Purtam discutii cu cateva companii de leasing (lessors) pentru inchirierea a doua Boeing-uri 787 Dreamliner timp de un an sau chiar 1,5 ani. O perioada-test in care vom opera zboruri cu 787 pentru a vedea cu exactitate care sunt costurile operationale, performantele, etc."
      • +3 (3 voturi)    
        care "toată lumea"? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 21:38)

        slashroot [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        "De Boeing-uri 787 Dreamliner fuge toată lumea."

        British Airways folosește 787 pentru curse regulate spre/dinspre America și pare că-și permite să țină legăturile respective...
      • +2 (4 voturi)    
        787 (Duminică, 31 ianuarie 2016, 0:19)

        oxbridge [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu sunt de acord cu tine.
        Cu 787 am zburat de la Varsovia la Chicago si retur, in 2015. Serviciu impecabil, la ani lumina de la Tarom. Avionul full si la dus si la intors.
        Personal, mi-a placut mai mult cu 787 atunci decat cand am zburat pe transcontinentale cu 777, 747 sau cu A350 (cu British, Lufthansa etc).
        Nu vad ce sa faca Tarom cu rute lungi, implicit cu avioane gen 787, in afara sa piarda mai mult decat oricum pierde acum, cu vechiturile din dotare si cu mega costurile operationale. Verifica pe internet care e varsta medie a flotei Tarom, si cate mii de angajati sunt acolo; si apoi compara cu oricare alt flagcarrier respectabil.
    • +2 (2 voturi)    
      nu sunt competitvi (Duminică, 31 ianuarie 2016, 11:26)

      AnderT [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      acum incet incet intra companiile low cost intra si pe piata romaneasca, Tarom nu intelege ca nu asa se face bussines. Tarom este inca o vacuta de muls pentru politicii nostri... conducerea actuala este o marioneta... prevad dezastru iminent...

      De ce nu se face un studiu pe piata? avem posiblitatea de a demonstra ca se poate si fara furt, cu toti capsunarii din Europa mai facem o companie.... cu avioane continentale----
  • +4 (6 voturi)    
    Bravo (Vineri, 29 ianuarie 2016, 20:11)

    mitg [utilizator]

    Ma bucur ca TAROM are o conducere competenta (deocamdata ...), sa speram ca vor face treaba buna in continuare.
    • -2 (4 voturi)    
      pierderi (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 1:11)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      cate sute de milioane pierderi are Tarom???
      ar fi trebuit inchisa demult.
      • +6 (6 voturi)    
        A avut pierderi (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 2:23)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Din cauza managementului numit pe baza carnetului de partid, PSD, PNL, PD-L, din nou PSD ...
        Unde ati mai vazut voi contracte cu sapun lichid la 140 lei/litru?
      • +2 (2 voturi)    
        peste 1,3 mld RON (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 9:33)

        oxbridge [utilizator] i-a raspuns lui john70

        cumulat, in ultimii 8-9 ani, conform bilanturilor anuale disponibile la ministerul de finante.
        cu banii astia ar fi platit integral avioanele noi mentionate in articol. cat despre justificarea avioanelor noi, putem vorbim zile intregi.
  • +4 (8 voturi)    
    Romania ar trebui sa devina un hub de transport (Vineri, 29 ianuarie 2016, 20:20)

    bigbrother [utilizator]

    In zona Europei de Est, pozitia geografica ne avantajeaza enorm si e pacat ca nu profitam de asta. Suntem la jumatatea distantei intre Est si Vest iar Tarom ar trebui sa devina un jucator local foarte puternic, asta probabil daca ar avea un management performant si un plan de afaceri foarte bine gandit.

    Am vazut ca mai nou intra in cursa cu companiile low cost, nu cred ca este o idee buna. Piata de low cost are cea mai mare crestere dar si cea mai mare competitie din acest domeniu.

    Mai degraba as vedea Tarom mergand pe zona de servicii premium economy, business, pe curse lungi si directe sau in combinatie cu alte companii de linie din aceeasi clasa, mai ales daca vor avea si avioane noi. Diferenta la un zbor lung o fac serviciile si confortul si sunt oameni dispusi sa dea bani pentru asta, iar companiile de linie din afara pe asta se bazeaza.

    Pentru cei interesati, iata top 10 pentru 2015 pentru World's Best Premium Economy Class Airlines

    1 Air New Zealand
    2 Qantas
    3 Lufthansa
    4 Turkish Airlines
    5 Cathay Pacific
    6 British Airways
    7 Japan Airlines
    8 Virgin Australia
    9 ANA All Nippon Airways
    10 Air France
    • +2 (10 voturi)    
      ha (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 1:12)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      mai degraba as vedea Tarom in faliment. e inacceptabil ca bugetul sa sustina acest mamut falimentar, in timp ce spitalele si scolile sunt la pamant.
    • +3 (3 voturi)    
      Deocamdata (Sâmbătă, 30 ianuarie 2016, 8:43)

      shlomo_bernstein [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Nu mai avem legatura directa cu New York-ul de ani buni (a mai fost prin 2010 parca, dar s-a renuntat din nou). Cand o sa o avem pe asta, atunci putem visa la ce zici tu! Polonia are direct si cu Chicago (unde sut multi polonezi) si cu New York, noi...la coada, ca de obicei!
      • +2 (2 voturi)    
        Corect. Sloturile Taromului (Duminică, 31 ianuarie 2016, 0:07)

        ana.pat [anonim] i-a raspuns lui shlomo_bernstein

        pentru lungul curier au fost vindute pe bani buni.Cine o fi luat comisioanele ? Cursele acelea se faceau plin pe plin. Cum sa fie neprofitabile, asa cum sustinea Mitrea ? Pe de alta parte sa se vada si raportul dintre personalul aeronautic si personalul TESA in comparatie cu companiile aeriene mentionate mai sus.
    • +1 (1 vot)    
      Dream on ... (Duminică, 31 ianuarie 2016, 0:09)

      oxbridge [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      "Suntem la jumatatea distantei intre Est si Vest iar Tarom ar trebui sa devina un jucator local foarte puternic, asta probabil daca ar avea un management performant si un plan de afaceri foarte bine gandit."

      Asta ar insemna foarte multi bani (pentru flota noua, de unde ?) si foarte multa minte in conducere (CA + AGA, de unde ??). Cu 300+ milioane euro pierduti in ultimii 7-8 ani, si fara nicio perspectiva clara de revenire pe profit (vom testa, vom vedea, poate etc) ? N-am pierdut suficient ? Cat mai continua circul asta, pe banii copiiilor nostri ? Cate alocatii lunare s-ar fi platit cu banii aia ?
      Vezi pe undeva in regiune companii aeriene flagcarriers (in lipsa de alta traducere mai buna, "suverane") profitabile pe termen lung, asa, pentru inspiratie ?
      Presupunand ca Romania ar deveni mai atractiva (trafic pentru curse externe), crezi ca marile companii aeriene n-ar profita imediat, prin curse suplimentare si reduceri de tarife, pe baza costurilor mai mici datorate economiilor de scara ? Crezi ca Tarom ar rezista mai mult decat gigantii europeni sau asiatici "flagcarriers", sau decat tigrii low-cost ?
      Dream on.
  • +1 (3 voturi)    
    Viitorul luminnos !?!?! (Duminică, 31 ianuarie 2016, 12:47)

    petru475 [utilizator]

    1. Pentru acest articol intr-o tara normala dl Heizmann ar fi fost concediat !!! Cum adica inchiriem un avion pe care platin 2mil usd/luna (valoarea unui B787 este de aprox 450mil usd) ca sa vedem daca are performante corespunzatoare ?!?! sunteti sanatosi la cap!?!
    2. Dl Heizmann isi termina mandatul anul acesta si oficial este grav bolnav!?! Mandatul sau a fost o catastrofa pierderile companiei s-au adancit, compania este tehnic in insolventa!!! Nu si-a indeplinit nici un punct din planul de management. Singurul motiv pentru care mai este in functie este ca a vandut vise frumoase (cumparat avioane pe comision) catre politicieni.
    3. Compania nu are bani de B787 sau A330 si nu are o structura de rute pentru astfel de avioane. Pistele aeroportului Otopeni nu cred ca permit operarea regulata pentru astfel de avioane (una e reparata prost, una are nevoie de reparatii de 2 ani).
    4. A310 nu se pot vinde, valoarea lor contabila este de aprox doua ori fata de valoarea de piata si nu cred ca dl Heizmann are "ouale" necesare sa isi asume reevaluarea lor, diminuarea capitalului social si vanzarea.
    5. Au trecut 4 ani de mandat al dl. Heizmann !!! Singura schimbare este cresterea gradului de disperare si panica a angajatilor (cat de cat informati). Compania are vreo 2300 angajati fata de 2100. Cheltuielile au crescut. Veniturile nu prea :)).
    6. Interviul nu este altceva decat un PR pentru a obtine un nou mandat.
    7. Compania mai are parox 50mil eur in conturi din cei 600mil eur acum 8 ani. Orice schimbare de flota necesita bani, cine ii da?!? Statul roman poate da doar un ajutor de stat pentru restructurare (gen LOT), dar va avea nevoie de un plan aprobat de Comisia Europeana. Cine il face dl Heizmann (nu a fost in stare sa-si faca planul de management ;) ). Momentan se cheltuie bani pe :SERVICII DE CONSULTANTA STRATEGICA SI CONSULTANTA IN RESTRUCTURAREA OPERATIONALA SI FINANCIARA TAROM! pai nu aveti plan de management pe 4ani aprobat cu etape de restructurare!?!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi