Christian Heinzmann, CEO-ul Tarom, a oferit informatii privind viitoarea flota a companiei aeriene. Potrivit acestuia, aeronavele Airbus 310 vor fi inlocuite cu Airbus 320 sau Boeing 737-800, iar Tarom va inchiria si doua Boeing-uri 787 Dreamliner timp de un an sau un an si jumatate, pentru a le testa, potrivit Aeronews.ro.

Christian HeinzmannFoto: AGERPRES

Despre Airbus-urile A310, Christian Heinzmann spune ca "Ele vor fi retrase din serviciul comercial pana in octombrie, cel tarziu noiembrie 2016. Vrem sa le inlocuim cu doua, poate chiar 3 Airbus-uri A320 sau Boeing 737-800 (cele doua optiuni sunt analizate in paralel). Acum purtam discutii cu companii de leasing pentru inchirierea, pe termen scurt, a viitoarelor avioane. Inca nu stim daca vom vinde ambele A310 sau doar unul, al doilea urmand sa ajunga la Guvern. Reprezentantii Executivului nu au luat inca o decizie."

CEO-ul Tarom a precizat ca "A310-urile sunt prioritare. Ne dorim ca aeronavele cu care le inlocuim sa intre in flota pana la sfarsitul acestui an! In ceea ce priveste ATR-urile 42, s-ar putea sa le schimbam cu versiunea 72-600. O alta posibilitate ar fi aducerea unor A319 in flota care sa inlocuiasca atat ATR-urile actuale, cat si Airbus-urile A318. Ramane de vazut. Cautam sa obtinem avioane cat mai noi pentru viitoarea flota TAROM. Luarea unor avioane noi 100% este exclusa pentru ca nu sunt slot-uri."

Referitor la avioanele lung-curier, Christian Heinzmann spune ca "Purtam discutii cu cateva companii de leasing (lessors) pentru inchirierea a doua Boeing-uri 787 Dreamliner timp de un an sau chiar 1,5 ani. O perioada-test in care vom opera zboruri cu 787 pentru a vedea cu exactitate care sunt costurile operationale, performantele, etc. Pe de alta parte, nu excludem prezenta in flota TAROM a doua Airbus-uri A330, de asemenea inchiriate pe termen scurt (short-term operational lease). Daca totul decurge conform planului, noile avioane lung-curier urmeaza sa vina la inceputul anului viitor!"

"Avem ca obiectiv anul 2017 pentru armonizarea flotei TAROM. Cazul ideal ar fi sa operam zboruri cu aeronave de la un singur producator. Pentru a putea revigora flota - si, implicit, compania - trebuie sa lucram pe o baza solida. Sa avem un cadru care se ne permita acest lucru. Si aici ma refer la numeroasele schimbari in plan politic din ultimii ani, schimbari care au ingreunat punerea in aplicare a masurilor legate de flota, noi destinatii, etc.", a mai declarat Christian Heinzmann.