Corpul de control al ministrului Transporturilor a fost trimis la Tarom pentru a analiza de ce aeronavele companiei inregistreaza intarzieri chiar si de 2-3 ore, a declarat, marti, in plenul Senatului, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a vorbit si despre restructurarea companiei, potrivit Mediafax.

Airbus A310 - avion retras din flota TaromFoto: Wikipedia

"In acest moment Corpul de control al ministrului Transporturilor este la Tarom pentru a analiza, in afara de aspectele tehnice, si aspectele care, in ultimele zile au generat intarzieri chiar si de 2-3 ore", a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

El a mai spus ca a cerut conducerii companiei un plan de masuri pe termen scurt pentru remedierea situatiei.

"Flota Tarom este invechita. Avem 23 de aeronave care sunt eterogene. Sunt trei marci diferite de aeronave, fiecare avand cate 2-3 tipuri de aeronave. Aceasta creeaza dificultati foarte mari la intretinere, la operare, practic nefiind zi in care aceasta companie sa nu inreghistreze intarzieri", a precizat Costescu.

De asemenea, ministrul Transporturilor a adaugat ca a fost demarata o procedura de achizitie de consultanta pentru restructurare.

"Aceasta restructurare s-a mai facut in trecut si ea a avut pentru primii ani in care compania s-a tinut de acest plan, a avut rezultate foarte bune. Deci actionam pe doua planuri. Cel pe termen mediu si lung e restructurarea cu consultant specialist. Pana la jumatatea anului aceasta strategie propusa de consultant o sa fie aprobata de actionar, urmand ca in partea a doua a anului aceasta sa intre in implementare. Este vorba de regandirea modelului de business al Taromului. (...) Numai depa aceasta redefinire se va trece la regandirea, dimensionarea flotei", a mentionat ministrul Transporturilor.

Intr-un interviu acordat in decembrie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spunea ca va face controale periodice pe santierele autostrazilor, pentru a verifica fiecare etapa de constructie, si se declara "spaima santierelor". El a vorbit si despre problemele de la CFR Marfa, TAROM si CNADNR, anuntand ca a trimis Corpul de Control la compania nationala de transport aerian TAROM, pentru a verifica motivele pentru care avioane ale operatorului au fost imobilizate la sol.