O firma din Suceava cunoscuta pentru automate de cafea a cumparat un avion Boeing 737 pentru a opera zboruri de pe aeroportul orasului, recent modernizat: "Vom largi flota sa operam zboruri de linie"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 25 martie 2016, 14:38 Economie | Companii

Boeing 737-300
Foto: Wikimedia Commons
Firma suceaveana Daily Group - cunoscuta in mare parte pentru automatele de cafea Daily Caffe, a cumparat un avion cu 148 de locuri Boeing 737-300 care va avea drept baza Aeroportul Suceava, recent modernizat din fonduri europene, si va opera, deocamdata, zboruri charter. Firma suceaveana s-a asociat cu Cobrex Trans Brasov - societate autorizata sa efectueze operatiuni de transport aerian public intern si international. Cele doua firme intentioneaza sa achizitioneze in curand cel putin inca o aeronava si sa inceapa sa functioneze ca orice companie aeriana, operand zboruri charter si de linie de la Suceava.

Potrivit publicatiei Obiectiv de Suceava, "zilele trecute a aterizat la Bucuresti o aeronava Boeing 737-300, achizitionata de firma suceveana Daily Group si de firma COBREX Trans din Brasov. Avionul, fabricat in anul 2000, are o capacitate de 148 de locuri, a fost achizitionat din Grecia si este primul dintr-o serie de avioane pe care cele doua firme si-au propus sa le achizitioneze pentru a opera cu ele de pe Aeroportul Suceava".

"Aeronava este la Bucuresti si urmeaza sa obtinem de la autoritatile romane toate documentele si autorizatiile necesare operarii. Avionul va avea ca baza Aeroportul Suceava si, deocamdata, pana la sosirea celei de-a doua aeronave pe care intentionam sa o achizitionam, vom opera zboruri de tip charter, urmand ca pe masura ce ne vom largi flota sa operam zboruri de linie", a declarat, Constantin Apavaloaie, reprezentant al firmei COBREX Brasov.

Firma brasoveana se afla intr-o stransa relatie de afaceri cu firma suceveana Daily Group si mai multe surse din piata sustin ca DAILY ar fi implicata in aceasta afacere, scrie Obiectiv de Suceava.

Compania COBREX Trans Brasov este certificata de Autoritatea Aeronautica Civila Romana ca operator aerian competent sa efectueze operatiuni comerciale de transport aerian, fiind licentiata de catre Ministerul Transporturilor pentru efectuarea de operatiuni de transport aerian public intern si international. In prezent, conform site-ului companiei, ofera servicii de transport aerian pe teritoriul Romaniei inspre orice destinatie, cu un elicopter AS 350B3. De asemenea, compania pune la dispozitia clientilor doua elicoptere AS 365 Dauphin, bimotoare, configurate pentru transportul a 8 pasageri fiecare, in conditii VIP.

COBREX dispune din anul 2001 de propria organizatie de intretinere tehnica a elicopterelor seriile AS 350 si AS 365 si a tipurilor EC 120 si EC 135P2i. Baza de operare este constituita din Heliportul COBREX Brasov, hangar pentru stationarea si parcarea elicopterelor, sistem de depozitare si alimentare cu combustibil, potrivit publicatiei amintite.

Aeroportul din Suceava, modernizat din fonduri europene, dar de pe care decoleaza doar curse Tarom spre Bucuresti.

Aeroportul International Suceava
Foto: Facebook
Momentan, de pe aeroportul international Salcea, de langa Suceava, singurele zboururi sunt operate de catre Tarom si doar intre Suceava si Bucuresti. Mai exista o cursa charter pe care autoritatile locale au anuntat-o pentru vara lui 2016 cu destinatia Antalya.

Aeroportul International Suceava a fost modernizat printr-un proiect in valoare de 105 milioane de lei din fonduri europene si a fost redeschis oficial in noiembrie 2015. Lucrarile au durat aproape doi ani, timp in care s-au modernizat pista de rulare si balizajul si s-a construit un nou turn de control.

Datorita dotarilor sale moderne, aeroportul din Suceava a fost folosit de mai multe ori in ultimele luni ca aeroport de rezerva, in situatiile in care vremea nefavorabila sau ceata au impiedicat aterizarea unor curse pe aeroportul din Iasi.

Putine firme romanesti opereaza curse charter sau de linie cu avioane de mare capacitate


Potrivit registrul Operatorilor Aerieni Romani, publicat de catre Autoritatea Aeronautica Civila Romana, numarul firmelor cu avioane mari care sa opereze zboruri cu pasageri este unul foarte mic. Astfel, potrivit registrului, pe langa operatorii mari precum Tarom, Blue Air, Carpatair, Tiriac Air, mai exista patru alti operatori mai mici, dar care detin avioane de pasageri de dimensiuni medii sau mari care sa efectueze curse charter sau de linie:
 
- Air Bucharest (Bucuresti) - doua aeronave Boeing 737
- Aviro Air (Bucuresti) - o aeronava British Aerospace - BAe 146-300
- Fly 365 Aviation (Bucuresti) - McDonnell Douglas MD-82
- Toyo Aviation (Bucuresti) - doua aeronave Cessna 510/560XLS si o aeronava Bombardier Challanger 300


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
26662 vizualizari
  • -1 (25 voturi)    
    Aeronautica SRL (Vineri, 25 martie 2016, 14:47)

    obvious [utilizator]

    Au innebunit salcamii bai frate!
    Cam ce garantii, de mentenanta a avioanelor pt zboruri in siguranta, pot oferi astfel de firme?
    • +8 (18 voturi)    
      crezi ca Tarom da pe dinafara cu intretinerea? (Vineri, 25 martie 2016, 15:02)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      Mult succes noilor veniti pe piata.
    • +19 (27 voturi)    
      Aceleasi ca la TAROM (Vineri, 25 martie 2016, 15:04)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      Proprietarul, pentru a obtine drept de zbor, trebuie sa contracteze servicii de mentenanta de la companii autorizate, in speta de fata aceiasi companie ca si TAROM-ul. Nebunia se pare ca nu apartine salcamilor- acolo e frumusete - ci in mintile prea "rarefiate" ale unora ce isi dau cu parerea fara insa sa stie ceva despre subiect
      • +9 (13 voturi)    
        Aeronautica SRL (Vineri, 25 martie 2016, 17:05)

        obvious [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Desteptul care spune ca "aceiasi" companie ca si Tarom-ul face mentenanta aparatelor de zbor ar trebui sa citeasca faptul ca asociatul firmei de cafea are deja facilitiati proprii de service si mentenanta ("COBREX dispune din anul 2001 de propria organizatie de intretinere tehnica a elicopterelor seriile AS 350 si AS 365 si a tipurilor EC 120 si EC 135P2i").
        Apoi, in codul Aerian al Romaniei nu este nicaieri specificat ca "Tarom detine monopolul furnizarii de servicii de mentenanta".
        Pe final, sunt de notorietate companii care furnizau (pana la un punct) servicii aeriene si nu-si faceau service-urile suficient de des.
  • +6 (20 voturi)    
    Probleme de personal (Vineri, 25 martie 2016, 15:25)

    Azra [utilizator]

    Firma Daily Group, care opereaza automatele de cafea Daily Caffe a declarat ca deocamdata intampina dificultati in a opera cu avionul respectiv intrucat, citez: "duc mari lipsa di chiloti".
  • +13 (15 voturi)    
    sa vedem si partea buna a lucrurilor... (Vineri, 25 martie 2016, 15:43)

    John7ro [utilizator]

    macar va fi cafea gratis in timpul zborurilor :)

    Multu succes...asa apare dezvoltarea!
  • +7 (9 voturi)    
    Vor zbura cu automatele de cafea ? (Vineri, 25 martie 2016, 17:13)

    Plagarus [utilizator]

    Este cea mai "fierbinte " reclama la inaltime !
  • +9 (11 voturi)    
    Sunt sigur ca e vb... (Vineri, 25 martie 2016, 20:35)

    Grexit [utilizator]

    de o afacere de succes. Intamplator, la o sindrofie am dat peste un cuplu care aveau o afacere asemanatoare,iar el nu pierdea ocazia sa se laude cu noul Audi achizitionat cu 50000 euro. Dupa un timp am aflat sursa...automatele de cafea nu dau bon fiscal.
    Acum, vad ca unii sar de la Audi la aeronave. D'aia avem si o crestere economica record (d'alde astia cu diverse automate fara bon)iar in tara 99% o duc in saracie lucie. Ca'n anii '30 ai monarhului "iluminat" Carolica II.
  • +3 (3 voturi)    
    Hmm... (Vineri, 25 martie 2016, 21:58)

    Accord [utilizator]

    Sper că totuși firma brașoveană nu are nimic în comun cu cei de la Daily, care sunt departe de a fi credibili. Au fost, de exemplu, dealer Kia; e de ajuns să întrebați clienții sau mai ales importatorul despre părerea lor și e de ajuns ca să vă dați seama cam cum se va termina și aventura cu avionul.
  • +4 (4 voturi)    
    MAI STII DE UNDE APARE.... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 7:59)

    schroedinger [utilizator]

    viitoarea competitoare a lui Ryan Air, adica Falticeni Wings or air dorohoi?
  • +3 (5 voturi)    
    ar fi interesanta o investigatie (Sâmbătă, 26 martie 2016, 10:53)

    bancheru83 [utilizator]

    la aeroportul din suceava.dupa 5 luni de la inaugurare are doar una sau doua curse interne pina la bucuresti.chiar nu inteleg de ce se numeste aeroport ,,international''.e ca si cum as inaugura eu un hipermarket si as vinde numai bere..sunt ferm convins ca sunt mari interese ca firme serioase low cost ca wizz air sau ryan air sa nu poata zbura de la suceava..prietenii stiu de ce...
  • +2 (2 voturi)    
    Sper ca i-l vor oferi si..... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 11:47)

    gigiN [utilizator]

    ...d-lui Iohannis pentru vizite si concediu !!
  • +2 (2 voturi)    
    M;ai trebuie ... (Sâmbătă, 26 martie 2016, 22:27)

    LianBerthold1 [anonim]

    ... să cumpere caii să-i înhame la aeroplan ...

    Saiu poate înjugă biște boi ... e mai lent dar mai sigur.
  • 0 (0 voturi)    
    RE (Sâmbătă, 26 martie 2016, 23:06)

    vtoader [utilizator]

    Meritul e al lui Flutur,Berceanu a zis ca la „Moldoveni„ ajunge Iașul si Bacăul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri