Consiliul de Administratie al transportatorului national aerian Tarom a numit joi, 4 august, un nou director general al companiei, pe Dan Iulius Plaveti, fost presedinte al Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) in perioada 2010-2012, au declarat sambata, pentru News.ro reprezentantii companiei.

Airbus A310 - avion retras din flota TaromFoto: Wikipedia

Plaveti il inlocuieste in functie pe Gabriel Stoe, care fusese director interimar dupa demiterea lui Christian Heinzmann.

Compania precizeaza ca Plaveti, care este si membru in Consiliul de Administratie, preia temporar atributiile de director general de vineri, 5 august, pana la incheierea procesului de selectie a unui director general al Tarom, care ar putea dura 4-6 luni.

"Intre timp, Consiliul de Administratie doreste sa lucreze in continuare in stransa legatura cu echipa executiva si a decis ca Dan Plaveti sa preia temporar atributiile de Director General, incepand din 5 august 2016 si pana la incheierea procesului de selectie. Dan Plaveti (...) are experienta manageriala in companii private si de stat si cunostinte solide in domeniul aviatiei, fiind absolvent al Facultatii de Aeronave", a anuntat operatorul aerian intr-un comunicat.

Noul sef interimar de la Tarom a fost anul trecut presedintele Consiliului de Administratie al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB). Totodata, in martie 2015 a fost numit administrator la CFR Calatori.

Consiliul de Administratie al Tarom a decis la 21 martie revocarea lui Christian Heinzmann din functia de director general si din cea de accountable manager al companiei si a lui Tiberiu Ticlea din functia de director administrativ. Decizia a fost motivata prin neindeplinirea unor masuri prevazute in contractul de mandat sau in planul de administrare al companiei, sustin actionarii.

Gabriel Stoe isi va relua functia de director financiar, in care fusese numit anul trecut, in urma unei selectii efectuate conform OUG 109 / 2011. Din martie 2016, el a preluat interimar si atributiile functiei de director general.

Compania Tarom are o flota de 23 de avioane formata din trei marci diferite, Airbus, ATR si Boeing, cu o medie de varsta de peste 15 ani, situatie care mareste semnificativ costurile de intretinere si operare. Gradul mediu de incarcare al aeronavelor Tarom a fost anul trecut de circa 68%.

Tarom a incheiat anul 2015 cu o pierdere neta de 27,4 milioane de lei (6,1 milioane euro), in scadere fata de pierderea raportata in 2014 de 25 de milioane de euro, arata datele raportate de companie la Ministerul Finantelor.