Christian Kern, cancelarul Austriei: Amazon sau Starbucks platesc mai putine taxe decat un stand care vinde crenvursti

de Vlad Barza     HotNews.ro
Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 12:58 Economie | Companii

Christian Kern
Foto: Wikimedia Commons
​Amazon, Starbucks si alte multinationale platesc mai putine taxe decat un stand local care vinde crenvursti, a spus Christian Kern, cancelarul Austriei, citat de BBC. Intr-un interviu pentru ziarul Der Standard, Kern a spus ca tari precum Irlanda, Olanda, Malta sau Luxemburg fac un joc incorect fata de alte state europene. Declaratia vine in contextul deciziei UE care cere Apple sa plateasca Irlandei 13 miliarde euro.

"Orice cafenea din Viena, orice stand care vinde crenvursti plateste taxe mai mari in Austria decat corporatiile (...) Se aplica si pentru Starbucks, Amazon si alte corporatii de acest gen"
, spune Kern care adauga ca tarile care atrag companiile cu taxe extrem de mici submineaza intreaga structura a Uniunii Europene.

"Ceea ce fac tari precum Irlanda, Olanda, Luxemburg sau Malta reprezinta o lipsa de solidaritate fata de restul economiei UE"
, mai spune el.

Kern, care conduce si Partidul Social Democrat, spune ca Facebook si Google au avut venituri de 100 milioane euro in Austria, atrag o mare parte din publicitate, insa nu platesc nici taxe pe profit si nici pe advertising.


Citeste mai multe despre   









12405 vizualizari
  • -31 (71 voturi)    
    oare la noi cum o fi? (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 13:10)

    radiola31 [utilizator]

    Nu cred ca Ciolos are curaj sa recunoasca ceva.
    • +28 (46 voturi)    
      tu petre sovieticul (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 13:52)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      esti lipsit de credibilitate ..indiferent ce spui.
      Esti un postac.Din categoria penalilor de la pru..
      • -5 (13 voturi)    
        Iată ca după ce ue i s-au umflat ouale (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 17:51)

        andreitr [utilizator] i-a raspuns lui deville2010

        referitor la Apple, austriecii fac si ei ouăle mari referitor la Amazon. Nu degeaba britanicii se plâng de faptul că taxele mari impuse de ue fac lucrurile scumpe. Din cauza asta britanicii le-au dat cu flit europenilor. Cu cat mai multe firme americane în europa si in Romania cu atât mai bine. Hai US! Hai România!
      • +1 (5 voturi)    
        Nu ei fac legile. (Duminică, 4 septembrie 2016, 11:36)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui deville2010

        Politicieni perfizi și mincinoși.Nu Amazon,Starbucks și alte companii fac legile.Politicienii fac legi cu dedicație și când o companie nu sponsorizează când vor ei și cât vor fac acuzații cărora proștii le cad pradă.Mai mult rău ne fac politicienii extremiști și populiști care fac promisiuni pe punga noastră,decât marile companii.O companie mică este mai dispusă la pungășii decât o companie mare.
    • +22 (38 voturi)    
      Nu serios (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 14:10)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Draga tovarase, inceteaza sa mai postezi timpenii. Intelegem ca esti pesedist, Ponta, agent rus sau troll sau ce-oi mai fi.
      Ia spune, ce anume ar trebui sa recunoasca Ciolos? Ce, guverneaza prin ordonante de urgenta ca nen-tu Ponta?
      Deconecteaza-te domle de la net si lasa-ne sa citim presa !
    • -3 (21 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 14:51)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Si Google si Starbucks au aparut doar acuma vreo 10 luni in Romania. Ca si multe alte multinationale care spala banii prin conturile din Irlanda precum IBM, HP, EMC
      Noroc ca a aparut Ciolos ca altfel astea nici nu auzisera de Romania.
      Pana la urma de unde crezi ca au strans alde Nastase si Hrebenciuc miliarduele alea de Eur (vezi declaratia lui Sima) pe care le dosesc prin conturi din strainatate?
      • -1 (29 voturi)    
        bai ... (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 17:30)

        Irizat [anonim] i-a raspuns lui CRMS

        ai idee cati oameni lucreaza in aceste companii? ai idee cate taxe merg de exemplu insistemul de sanatate din salariile acestor oameni? care oricum nu servesc consultatii medicale decat in clinici private pt. ca asa arata un pachet standard de programator.

        btw - nu ma lua cu impozit pe profit 0 (aoa 16% adik), sunt altecva decat asigurarile de sanatate si fondul de pensii care sunt platite ORICUM!
        • -1 (17 voturi)    
          Argumentul colonizatorului! (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 18:58)

          Spirt [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

          Ma p#s pe ele de salarii si locuri de munca daca-s facute ilegal! Ia sa faci o companie de ucigasi platiti, stii cate locuri de munca se creeaza? Stii cate pensii se platesc!
          Asta-i argumentul colonizatorului care arunca niste margele in fata mea si eu trebuie sa juisez in fata lor!
          Cum concureaza un mic intreprinzator care by the way, tot salarii plateste, si tot pensii, dar da si 50% la stat cu evazionistii astia ordinari?
          Inca o data, sa ma fac inteles! Ma p#s pe ele de locuri de munca cat timp faci infractiuni pentru a le avea!
          • 0 (6 voturi)    
            Grozav (Luni, 5 septembrie 2016, 0:30)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui Spirt

            Si care e infractiunea, crearea locului de munca? Ca eu unul n-am inteles.
            • +1 (3 voturi)    
              evaziunea fiscala (Luni, 5 septembrie 2016, 10:03)

              Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui ac

              evaziunea fiscala big time
              • +1 (1 vot)    
                Is that so (Luni, 5 septembrie 2016, 12:30)

                ac [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

                Evaziunea fiscala vine cind calculezi profiturile. Nu prea are legatura cu crearea locurilor de munca.
                "Daca-s facute ilegal" - nu, locul de munca nu e facut ilegal. Ascunderea profitului o fi. Mai incet cu minusurile cind nu intelegeti ce zic.
    • +24 (34 voturi)    
      E necesara o armonizare fiscala in UE (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:21)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Se tot vorbeste si se discuta neoficial intre diferite state din UE despre o armonizare, insa nu exista nici pe departe un consens, pentru ca modelele societale difera destul de mult.

      Sunt state (scandinave) cu nivele foarte mari de impozitare ce au un electorat intelegator in aceasta privinta.

      Sunt altele cu taxe mari dar unde electoratul e foarte nemultumit de situatie si se fac mici cosmetizari in fiecare ciclu electoral.

      Sunt tari (Romania face parte) cu nivele rezonabile de impozitare, dar unde trebuie lucrat la ajustari si ameliorari (adesea de ordinul a doar catorva procente PIB).

      Iar un grup mic de state UE practica un fel de "dumping fiscal" in favoarea marilor corporatii sau la nivel sectorial (favorizand sectorul bancar, de ex.), ceea ce este o concurenta neloiala evidenta pe o piata "unica".

      Companiile mari nu pot fi atrase cu impozitari de 30-50% din profit, dar nici sa plateasca sume derizorii nu e acceptabil.

      Ori prin Irlanda, Cipru, Olanda, Malta sau Luxemburg s-a ajuns la abuzuri prin tot felul de "inginerii fiscale" si "tax ruling" (acorduri confidentiale facute direct cu guvernele).

      Nu cred ca electorii olandezi sau irlandezi ar aproba astfel de "tax ruling" daca ar sti de ele. Insa nu se poate afla adevarul decat dupa anchete complicate, sabotate sistematic chiar de guvernele respective. Iar raspunsul corporatiilor este agresiv in justitie si mass-media.

      Tarile UE care vor investitii mari si multe locuri de munca vor incuraja impozitari mai reduse. E cazul in Est, cu Bulgaria sau Romania.

      Tarile UE care vor bani la buget pentru ca au datorii publice uriase si/sau deficite provocate de sisteme de protectie sociala/medicala foarte costisitoare se vor plange de statele cu impozitare redusa.

      Ar trebui inceput deja cu combaterea (reala) a evaziunii fiscale pt tot in UE, cu o foarte eficienta colectare a taxelor actuale si cu disciplina bugetara.

      Abia dupa aia sa vedem cine chiar nu joaca corect si abuzeaza de toleranta partenerilor UE.
      • 0 (10 voturi)    
        + (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 18:37)

        cato [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Demult nu am citit pe Hotnews un comentariu atat de decent si echilibrat.
      • +1 (15 voturi)    
        Armonizarea fiscală - sărăcie sigură, (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 23:59)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        pentru țări ca România. Dacă în orice țară plătești aceleași taxe, atunci toate afacerile adevărate din Europa se vor concentra la Frankfurt, iar România va rămâne să facă agricultură.

        În Statele Unite nu există nici după 200 de ani armonizare fiscală, taxele diferă de stat la stat. Oare de ce? Armonizarea fiscală este visul lui Merkel și al socialiștilor germani.
      • 0 (2 voturi)    
        acordul cetatenilor ? (Luni, 5 septembrie 2016, 8:43)

        silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        foarte bun comentariul
        dar ati spus: "Nu cred ca electorii olandezi sau irlandezi ar aproba astfel de "tax ruling" daca ar sti de ele."

        eu cred ca ar fi de acord, pentru ca fenomenul se refera la trecerea intregului profit facut in UE printr-o legislatie nationala favorabila ..

        astfel ai de ales intre:
        A) a ii pune sa plateasca sa spunem 16% la un profit de 20 mil EU facut pe micuta ta piata locala= 3,2 mil EU
        B) a ii pune sa plateasca 1% dintr-un profit de 1 mld EU facut la scara UE = 10 mil EU / mai adaugi investitii locale si locuri de munca ce vin la pachet daca are Hub-ul pt UE la tine in tara..

        majoritatea guvernelor si cetatenilor ar alege probabil varianta B, dar ea este un lucru INCORECT, pentru ca tu ajuti acea Corporatie sa nu plateasca taxe in tarile cu care esti "asociata" in UE - de fapt tu incasezi impozitul pe profit pentru toate operatiunile Corporatiei din UE si atunci le faci un super-discount = tara ta castiga dar UE pe ansamblu pierde !
    • -9 (33 voturi)    
      La noi (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:39)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      La noi multinationalele vest instalate in tara sifoneaza afara, anual, cca 50 miliarde euro ,inainte de fiscalizare (vezi I. Serbanescu).
      • -21 (31 voturi)    
        stiam (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:07)

        radiola31 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Ce nu se spune e cat mai sifoneaza acum dupa ce guvernul Ciolos ii pupa in fund pe americani.
        • +10 (26 voturi)    
          De acord dar (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:47)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

          ...si 13 guverne anterioare au facut asta americanilor.
          Cifra aia e de prin ianuarie.
      • +17 (31 voturi)    
        la noi multinationalele ajuta enorm (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:08)

        zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        firmele conduse cu mentalitatea romaneasca de sef cred ca angajatul trebuie platit prost, peste program, umilit si ca trebuie sa multumeasca ca are un job.

        multinationalele au oferit o alternativa si mai ales un mediu de lucru mult mai profesionist, bazat pe rezultate nu pe pile si relatii.

        nu neg ca sunt si exceptii de ambele parti, dar pentru Ro multinationalele au adus foarte multe lucruri pozitive.
        • +2 (22 voturi)    
          multinatioanale nemtesti cu produse (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:51)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

          chinezesti...
          In plus preturi de dumping, ce omoara concurenta, dar profit cu minus au unele...
          Vreti nume...Nu dau dar, TE_CHEM sa cauti la registru comertului...
          Si cu ISTA ba$ta...
      • +3 (17 voturi)    
        50 mld???? o treime din PIB-ul Romaniei? (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:28)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Mai dar stiu ca au o productivitate de te ingrozesti, multinaionalele astea.
        • -7 (19 voturi)    
          Au productivitate la smenuri (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:51)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Omv cica in 2014 a "palmat" de fisc zeci milioane litri benzina. Urla presa, nici macar nu i secret. Dragii mei amploaiati de multinationale, care aveti peste 3000 lei net leafa si va e bine in RO postdecembrista.
          • 0 (4 voturi)    
            Cam clar (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 23:11)

            ac [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

            Daca pentru tine 3000 de lei net automat clasifica in categoria vinduti de tara, nasol de tine. Sint si lefuri de 16.000, 20.000 (asta in programare, nu mai zic de sefi de proiect, oameni cu multe echipe etc). Presupun ca astia trebuie tavaliti prin smoala si aruncati in Prut, ai dreacu de privatizati. Ti-am mai zis pe alt thread ca esti un bugetar refulat. Si o sa ti-o mai zic de cite ori iti iese pe nas PPDD-ismul asta.

            A, si, da, mie mi-e bine in Romania asta. Incepind cu 21/12/1989. De cind eram la fel de sarac si tot Carpati fumam la cei 18 ani ai mei de-atunci. Doar ca puteam in sfirsit sa dau Led Zeppelin la maximum. In asteptarea multinationalelor, desigur.
            • 0 (2 voturi)    
              Asta cu Led Zep e tare (Luni, 5 septembrie 2016, 9:32)

              Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui ac

              Nu puteai tu sa dai Led Zep la max in RSR??? Bai da ghinionist ai mai fost.
              Eu si gasca mea faceam nonstop asta - si nu eram in Secu.
              • 0 (2 voturi)    
                Bravo tie (Luni, 5 septembrie 2016, 12:31)

                ac [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

                Ideea era alta, dar daca alegi sa nu vezi legatura, asta e.
            • -1 (1 vot)    
              ai dedus tu ca fac parte dintr - un "ism"? (Luni, 5 septembrie 2016, 10:05)

              Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui ac

              cata perspicacitate la tine........
    • -5 (7 voturi)    
      Vezi ca daca dai in Ciolos,dai in fabrici si (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 18:29)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      uzine,dai in clasa muncitoare,si minusurile de rigoare vin sigur !
  • 0 (38 voturi)    
    Subminează structura socialistă a UE (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 13:20)

    Harald [utilizator]

    Facilitățile fiscale oferite de unele state mici sunt o reacție firească la fiscalitatea furibundă practicată asupra propriilor cetățeni de către alte state. În Europa n-ar trebui să existe nicio altă taxă în afară de TVA, dat fiind nivelul la care a ajuns TVA-ul.

    Politicienii populiști ignoră complet existența TVA-ului și discută de parcă ar aduce ei bani de-acasă, când în realitate ei nu produc nimic util societății, dar trăiesc exact din acele taxe.
    • -3 (15 voturi)    
      Nici TVA n-ar trebui sa existe (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 13:50)

      Adrian C. [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Nici impozit pe proprietate, nimic.
      Europa este intr-adevar foarte socialista, iar cei ce incearca sa se desprinda de practica furtului prin taxe de la firme si cetateni, sunt acum sanctionati.
      • +20 (26 voturi)    
        Niște taxe trebuie să existe, (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:14)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Adrian C.

        nu ne putem asfalta fiecare singuri strada pe care locuim și nici nu putem pune taxe de trecere. Niște polițiști și niște jandarmi trebuie să existe, e mai bine ca monopolul utilizării forței să rămână statului, dacă nu vrem ca Becali să-și facă armată personală.

        Însă taxele actuale sunt mult prea mari, 50% din bani se risipesc în cursul administrării banilor, iar alți 30% se cheltuie aiurea datorită incompetenței și corupției celor care controlează alocarea banilor. Practic numai 20% din taxele actuale ajung cheltuite în folosul societății.
    • +4 (22 voturi)    
      mega-corporatiile profita de cetateni (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 14:30)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      cauta state mici pe care le folosesc drept cal troian ca sa faca profituri fara sa dea nimic statelor si cetatenilor.

      daca va uitati preturile actiunilor cresc in continuu de multi ani de zile. in timp ce salariile, somajul in cel mai bun caz raman constante. deci cine profita daca nu cetatenii? iar banii pastrati'de mega-corporatii nu ajung exact la cei mai saraci, la educatie, la spitale.

      economia de piata si capitalismul sunt foarte bune. dar trebuie un control al lacomiei celor care le abuzeaza pentru profituri din ce in ce mai mari. altfel riscam ca aceasta lacomia sa distruga sistemul capitalist.

      ce face UE acum e excelent cand le pune sa plateasca.
      • +8 (26 voturi)    
        Cumpără acțiuni la corporații, te oprește cineva? (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:01)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        Lăcomia este a celor care taxează, nu a celor care produc. Prețurile acțiunilor cresc în funcție de așteptări, iar când așteptările diferă prea mult de realitate, corporațiile respective se prăbușesc și dispar. Cei mai mulți acționari sunt oameni obișnuiți, fonduri de pensii și altele asemenea.

        Ce faci tu e propagandă marxistă, nimeni și nimic nu îți dă dreptul să trăiești din taxe încasate de la alții. Ori, toți funcționarii și toți politicienii asta fac, trăiesc din taxe încasate de la alții.

        Sistemul capitalist este natural, poți să-l distrugi de câte ori vrei prin legi socialiste, iar el va renaște mereu. Primul fierar care nu și-a mai cultivat singur grâul, ci a a angajat oameni ca să fabrice mai multe sape, topoare și fiare de plug decât era capabil de unul singur, acela a fost capitalist
        • +3 (25 voturi)    
          da, daca privesti prin ochelari de cal (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:47)

          zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          1. spui ca Amazon si Starbucks nu se lacomesc. daca nu se lacomesc de ce fac afaceri in tarile X,Y,Z unde au milioane de clienti si filiala de acolo plateste mai putin ca un magazin de cartier? iar ei abuzeaza de tratate si legi ca sa inregistreze toata activitatea intr-o insula unde nu au nici un client. asta e mai mult decat lacomie, e fals si evaziune.

          2. spui ca din taxe se platesc functionarii si politicienii. atunci de unde se platesc autostrazi, constructia de scoli, spitale, armata?

          atentie nu ma refer la Romania unde se fura 2/3 din bani si unde sunt de acord ca trebuie sa ai taxe mici ca degeaba iei banii daca-i furi. ma refer doar la principii in sine.
        • -1 (1 vot)    
          Te-as vedea eu pe tine platind din buzunar... (Duminică, 4 septembrie 2016, 12:13)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Fara taxe, ai plati direct din buzunar si ti-ai organiza singur:
          - pompierii
          - armata
          - politia
          - scoala
          - serviciile secrete
          - medicul
          - strazile pe care mergi
          - caile ferate
          - magistralele de conducte, canalizare etc.
          - liniile de inalta tensiune
          - autostrazile
          - drumurile din tara
          si multe altele

          Tipul tau de gandire e primitiv. Omenirea a evoluat si, pentru a putea sa evolueze, a creat de cateva sute de ani ideea de Stat, prin care oamenii pun in comun bani (taxe) pentru a putea realiza obiective mari pe care singuri nu le-ar putea aborda.
          • 0 (0 voturi)    
            Sărăcia din România e exemplu de evoluție (Duminică, 4 septembrie 2016, 14:20)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

            Pentru că toate cele enumerate de tine ajung să fie gratis, calitatea lor este undeva foarte aproape de zero. De asta căile ferate românești nu fac doi bani, de asta medicina românească nu face doi bani, de asta autostrăzile românești sunt ca și inexistente.

            Uită-te pe hărțile CFR din 1921 și 1938, lșe găsești pe net, practic toate căile ferate actuale exista deja. Ca să scrii ”Stat”, cu ”S” mare, trebuie să ai aceleași probleme ca Adrian Năstase sau ca Ion Antonescu.
          • +1 (3 voturi)    
            Dar Stat= HOTZ. (Duminică, 4 septembrie 2016, 15:16)

            Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

            Cand statele au aparut si s-au organizat au fost facute de oameni cu bani, nu de politruci-care nu au nimic - nici bani, nici scoala.
            Atunci cand votul va fi dat in functie de cat platesti statului taxe- iar dreptul de vot sa nu il ai atunci cand primesti mai mult decat dai - poate va fi un stat mai putin hot.
            Pana atunci cand toti osmenii vor avea aveleasi drepturi indiferent cine esti statul este sortit esecului!
            Pana atunci cand nu se cere o minima valoare ca sa ajungi in pozitii de parlamentar, primar etc. Statul este sortit esecului!
            Ne-am luat dupa democratii vechi- insa acolo nu s-a pus problema ca ajunge presedinte al camerei un Zgonea care nu stie gramatica limbii materne sau etc.
            Imi pare rau-acest stat este sortit esecului si in aceasta configuratie nu avem nimic din insiruirea aceea!!
        • 0 (0 voturi)    
          :))) Ce talibani pe aici! (Luni, 5 septembrie 2016, 9:13)

          Spirt [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Jihadisti ai corporatiilor! :)) Auziti proba de gandire fratilor! De maltratare a bunului simt! Unul se vaita ca nu e corect ca micii intreprinzatori sa dea 70% pe impozit profit si salarii iar marile corporatii sa dea 1% si vine talibanul si spune: "ce te vaiti ca fura corporatiile, cumpara actiuni la ele!" Sa castigi si tu de pe urma ticalosilor!
        • +1 (1 vot)    
          Hahhaaa, buna asta! Lacomia este si (Luni, 5 septembrie 2016, 12:15)

          dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          a celor ce "produc" pentru ca, de cele mai multe ori, companiile publice (adica companiile pe actiuni) jongleaza cu valoarea pe piata a actiunilor lor, de multe ori modificand cu buna stiinta contabiliceste si financiar raportarile a.i. indicatorii sa arate bine si foarte bine, ca sa-si faca "produsul" actiuni atractiv pe piata de capital. Iar cand dispar corporatiile alea, dispar si banii plasati in actiuni ale finantatorilor, persoane fizice, fonduri sau intreprinderi, saracindu-i. De acord ca "sistemul capitalist" e natural, dar n-a fost unicul sistem natural, asa a fost si "comuna primitiva". Nu despre asta e vorba insa acum si e si prea mic spatiul de explicatii.
      • -1 (5 voturi)    
        Stii care e finalul aici, nu? (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 23:15)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

        1. Irlanda si-o ia. In loc nu o sa puna nimic.
        2. Americanii nu iubesc in general pe astia care le dau amenzi de miliarde ca au E albatru, ca iPhone-ul nu e politically corect etc. Au sa faca cum a facut si MS: inventati-va Windows-ul baieti (a, nu puteti, too bad), sau iOS, nea, ca si asta e american etc. Asa ca iPhone-ul o sa se faca in EU x2 si cu suport in India, ca, na, daca in Irlanda nu se poate, nu se poate.
        3. Au sa evite incet incet sa se mai duca in EU, mai ales prin tarile astea care o au pina la genunchi cu impozitele si sint contra TTIP ca ei are alegeri. Si o sa se mai furiseze prin Iasi, Tallin, Sofia etc. Works for me, mie mi-ar place sa-si faca chiosc de Cocoa sau de Win32 in Iasi.
    • +22 (34 voturi)    
      Nu deturna discutia (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 14:34)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Facilitatile alea fiscale au fost acordate preferential corporatiilor mari. Asta e problema, nu nivelul taxelor. In aceeasi tara (Irlanda) cei mici plateau taxa completa, Apple nu. Iar Luxemburg nu produce nimic, asa ca singura sa scapare sa fie paradis fiscal pentru acelasi tip de privilegiati. Cancelarul austriac are dreptate, iar asta nu e populism ci logica.
      • -3 (21 voturi)    
        Țările mici ar trebui să dispară? (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:07)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Sau ar trebui să devină colonii cu forță de muncă ieftină, cum a devenit România pentru Germania?

        Germania e o țară profund socialistă, de asta urlă după taxe. Și ca să și poată întreține socialismul de la ei de-acasă, românii muncesc pentru 400 sau 500 de euro pe lună la firmele germane de componente auto.

        Uită-te ce face Germania cu banii din taxe, aeroportul Berlin-Brandenburg e întârziat cu 5 ani fiindcă primarul Berlinului (care a câștigat alegerile cu ”sunt homosexual și e bine așa” ) n-a reușit să convingă fumul să coboare pe sub podea, deși a cheltut miliarde pentru asta. Acum a demisionat, dar miliardele de euro provenite din taxe rămân cheltuite. Și fumul tot n-o să coboare pe sub podea.
        • +1 (3 voturi)    
          Tu stii citi? A spus cineva ca tb sa dispara? (Duminică, 4 septembrie 2016, 11:59)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Cine aspus ca tarile mici trebuie sa dispara? Iar le intorci din condei, ca sa eviti o argumentatie logica.

          Tarile mici exista, nu decide nimeni din afara daca dispar sau nu. Dar atunci cand beneficiaza de accesul intr-o comunitate trebuie sa respecte aceleasi reguli ca si ceilalti.

          Luxemburg beneficiaza masiv de infrastructura europeana CONSTRUITA DIN TAXE, asa ca trebuie sa joace cinstit.
  • +2 (16 voturi)    
    Perfecta dreptate! (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 13:38)

    Stef_and [utilizator]

    Apple, Google, Facebook, etc. Sunt stat in stat, fac ce doresc, impreuna cu guvernele unor minuscule tari ca cele amintite isi transfera averile in alte parti!
    Sistemul de taxare trebuie mult revizuit!
    Companiile mari sa fie permanent verificate cum isi aranjeaza preturile, unde isi transfera veniturile pe cibe cum platesc!
    Cel mai simplu este taxarea la cifra de afaceri declarata sau bani incasati de la o anumita populatie-tara.
    Ai incasat 10000 € in Romania 1000 merg in bugetul Romaniei, fara alte complicatii, fara motivatii - cel mai simplu.
    Ai vandut extern- au facturat catre Germania avolo sa platesti si gata!
    • +2 (2 voturi)    
      Vezi cum se aplică TVA-ul după 2015 (Duminică, 4 septembrie 2016, 14:26)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Noile reguli în privința TVA exact asta fac, Apple plătește TVA în România pentru ce vinde în România. Iar dacă nu vinde direct, ci are reselleri, acei reselleri plătesc ei TVA în România pentru ce vând în România. Asta e singura taxare care are legitimitate morală pentru un stat. Și TVA-ul e 20% în România, nu 10% cum ai dat tu exemplu.

      Nu e treaba ta ca român să stabilești nivelul taxelor în Irlanda și dacă nu-ți convine TVA-ul de 20% (din prețul final!) pe care îl încasezi la fiecare iPhone, n-ai decât să interzici vânzarea de iPhone, să vedem dacă o să-ți crească încasările din taxe.
  • +9 (17 voturi)    
    Taxe (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 13:52)

    Fitter [utilizator]

    Deci nu AMAZON sau STARBUCKS sunt vinovate ca platesc taxe mici ci tarile care permit acest lucru. Deci, vorba lui Vantu, intariti-va statul daca nu vreti sa fiti inselati!!
    • +1 (1 vot)    
      Există state sănătoase la cap (Duminică, 4 septembrie 2016, 14:29)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Fitter

      care înțeleg că suprataxarea sărăcește de fapt atât populația, cât și statul. Crezi că dacă pui niște taxe mai mari în România, vor înceta românii să mai plece din țară și vor veni mai mulți investitori?
  • +6 (14 voturi)    
    hai cu 200 de comentarii (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 14:02)

    Adran [utilizator]

    hai... ca daca era un articol tendentios, de multe ori mincinos si comandat cu BOR care nu platea taxe apareau 200 de comentarii. hai.... de ce nu se fac spitale si scoli ? hai sa vedem
  • +2 (14 voturi)    
    Contextul... (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 14:02)

    motanul_gri [utilizator]

    Nu comentez afirmatiile cancelarului austriac, insa reamintesc contextul in care ele sunt facute : la mai putin de o luna fata de data programata pentru turul 2 al alegerilor prezidentiale (2 octombrie), in care se vor confrunta candidatul dreptei anti-imigratie musulmana si candidatul "verzilor" (adica al stangii din care si Kern face parte).
    Distanta intre procentele celor doi este foarte mica, potrivit ultimelor sondaje de opinie.
    • -10 (10 voturi)    
      Erata (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:55)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      Candidatul extremei drepte.
      • +6 (10 voturi)    
        Erata la erata (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:33)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Norbert Hofer face parte din Partidul Libertatii din Austria, un fel de echivalent al Frontului National al Marinei le Pen in Franta (ambele fac parte din acelasi grup in Parlamentul European).

        Este un partid de dreapta, conservator si populist.

        Desigur, stangistii multiculturalisti il vor infiera cu manie prolatara spunand ca este de extrema dreapta.
        • -4 (6 voturi)    
          Bati campii... (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 21:23)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

          Dreapta nu are nimic de a face cu anti-imigratia. Merkel e de dreapta si nu e anti-imigratie. Dreapta are a face de exemplu cu scaderea taxelor. Orice partid anti-migratie este extremist. PUNCT!
  • +1 (13 voturi)    
    Omv !!! (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 14:28)

    Toni_Romania [utilizator]

    Dar de Omv al lui (companie de stat!) care scumpeste benzina cum vrea ea in RO nu zice nimic??? Btw in 2014 cica Omv a "palmat" de fisc zeci de milioane de litri de benzina produsi.
    • +4 (14 voturi)    
      Guvernul roman asteapta... (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:30)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Cu sufletul la gura cand intra banii de la OMV pentru taxe.
      Plateste cat 12 judete la un loc taxe catre statul roman!
      Daca nu ar plati ei bye bye pensii si salarii la profesori!!
      Romania ar fi in 2 luni falita!!!
      • -2 (6 voturi)    
        nu stiam ca OMV-ul (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 20:53)

        un_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        vinde benzina americanilor aducand astfel un purcoi de dolari in Romania.
        Pai, sa le facem statuie, nu?
      • -2 (2 voturi)    
        Tu chiar crezi asta? Cata naivitate! (Duminică, 4 septembrie 2016, 12:03)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        OMV a obtinut un statut privilegiat folosindu-se de metode... mioritice. Hai sa nu fim naivi sau uituci. Domeniul petrolier e unul pe care il putea la fel de bine exploata si o firma romaneasca, experienta exista. E vorba de resurse naturale, nu de productie de rachete interstelare!
        • -1 (1 vot)    
          De aia suntem in Ue (Luni, 5 septembrie 2016, 10:33)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          Ca am dat moca Occidentului perla economiei romanesti numita Petrom.
      • 0 (0 voturi)    
        Pt. amnezici (Luni, 5 septembrie 2016, 10:35)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Anii trecuti , in vreo 5 ani, OMV aproape a dublat pret benzina, in timp ce in lume pret baril petrol statea pe la 100-110 Usd.
        Vara asta Omv a dublat pret benzina cu 2% intr o saptamana !!!
  • +5 (21 voturi)    
    lol (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:08)

    amanda13 [utilizator]

    Amazon si Starbucks se conformeaza legilor din tarile in care isi vand produsele. Nu sunt ele de vina ca legislatia respectivelor tari are lacune. Pe de alta parte insa, a fi anti-American, anti pact Transatlantic a devenit o moda prin Europa plina de imigranti, stangisti fara viziune si politica stearpa. UE va avea viata scurta, iar Occidentul nu va mai exista ca unitate coerenta. Iar la Kremlin cineva isi feaca mainile de bucurie cand stie ca ce a investit in idioti utili ca asta de mai sus si altii da roade!
    • -2 (2 voturi)    
      Nu! (Duminică, 4 septembrie 2016, 7:15)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Nu respecta deloc legea!
      Fac astfel incat sa o ocoleasca, miruiesc guverne- iar atunci cand sunt prinse negociaza sa plateasca sume cat nai mici.
  • +5 (13 voturi)    
    companii si "companii" (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 15:38)

    mihaitzateo [utilizator]

    Cancelarul Austriei are dreptate.
    IRS, organizatia care strange taxele pentru buget,in SUA,a zis ca Amazon a facut frauda uriasa si ca datoreaza 1.5 miliarde de dolari ,de platit, la bugetul SUA.
    Eu nu cred ca cei de la IRS mint.
  • -2 (24 voturi)    
    Ploua cu articole anti americane (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 16:34)

    Locke Lamora [utilizator]

    De ce oare?
    Doua ipoteze:
    1. Propaganda ruseasca si mignionii lor din Europa.
    2. Pregatirea pt vot a cetateanului in Romania. Partidele trebuie sa aiba mare grija ce o sa cuprinda platforma lor electorala, spui ceva de USA, te-ai ars.
    Si uite asa PSD-ul o sa isi continue opera, de distrugere, in Romania.
    Concluzie: un plan superb, oitzele nici nu or sa stie ce le-a trasnit, doar or sa ceara inca un bratz de otava.
    • +2 (8 voturi)    
      Mda... (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 21:01)

      un_oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Cine nu e cu noi e impotriva noastra, nu? :))
    • -1 (7 voturi)    
      Nu e chiar asa (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 21:35)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Europa poate trai si fara 'ajutor' american sau rusesc.

      SUA a amendat VW simulte alte companii sau banci Europene dar invers de ce nu e posibil ?

      exista si propaganda anti americana dar una e una si alat e alta. Trebuie si UE sa arate ca are muschi, sunt 450 de milioane de cetateni vs 350 ai SUA
      • 0 (8 voturi)    
        Care muschi, ca va capacesc musulmanii (Duminică, 4 septembrie 2016, 1:23)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        de nu va vedeti in Europa, va violeaza femeile, va dau ca barda'n cap in autobuze, hahaha. Somajul in randul tinerilor e la cote alarmante, iar asistatii sociali is pe masura birocratilor care conduc Europa. Eu as spune ca muschii europeni is cam subtiri. Traiesti singur bineinteles dar faci foame, uita-te la rusi.
        • -1 (3 voturi)    
          Sa te credem ca asa zici tu? (Duminică, 4 septembrie 2016, 12:05)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Tu ai calatorit vreodata in Europa, sa vezi "dezastrul" pe care il descrii? Pana una alta, europenii traiesc mai bine ca americanii si nu sunt supusi unor reguli de lege a junglei (concediati de pe o zi pe alta, sclavi ai creditelor) ca acestia.
        • -2 (2 voturi)    
          Cata bucurie (Duminică, 4 septembrie 2016, 12:17)

          cafo [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          "va violeaza femeile, va dau ca barda'n cap in autobuze, hahaha"

          Ce de plusuri si cata fericiere pe tine ca ne violeza musulmanii femeile si ne ca barda'n cap in autobuze.
    • 0 (6 voturi)    
      corect (Duminică, 4 septembrie 2016, 1:47)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      spui ceva de USA, te-ai ars... sar mancurtii in sus si te fac in toate felurile, chiar daca e adevarat si argumentat ce spui
    • 0 (0 voturi)    
      Distrugerea (Luni, 5 septembrie 2016, 10:31)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      "Si uite asa PSD-ul o sa isi continue opera, de distrugere, in Romania."

      Pai detaliaza "distrugerea": Psd a aranjat ca azi 80% din economie+resurse sa fie la multinationalele vest. Moca.
  • +1 (11 voturi)    
    S-au trezit si austriecii.... (Sâmbătă, 3 septembrie 2016, 22:06)

    OvidiuStoica [anonim]

    Corporatismul globalist e o forma de jaf, o escrocherie de proportii... internationale.
  • -3 (5 voturi)    
    Voi pro... sunteti de o prostie crunta (Duminică, 4 septembrie 2016, 2:54)

    Lucian Ilea [utilizator]

    daca e legal si perfect normal ca o firma mare sa nu plateasca taxe deloc sau aproape
    inseamna ca e legal si ca eu sa tiparesc acasa bani
    si sa nu mai platesc jumate din salar la statu asta corupt si mafiot
    si asa mai departe
  • -1 (1 vot)    
    Problema este aparatul burocratic montru (Duminică, 4 septembrie 2016, 20:04)

    Vlad-I [utilizator]

    Grupul burocratic ca orice grup tinde sa se perpetueze si sa-si apare interesele. Ce nu ne spune austriacul este ca burocratia a devenit asfixianta si cauta ca o gaura neagra obsesiv pe unde sa mai gaseasca resurse. Mai lasati in pace societatea sa se dezvolte, nu avem nevoie de un nou socialism ca sa ne dezvoltam. Subventiile fac ca poporul sa devina lenes. Este anormal sa te omori cu munca cand statul iti ofera totul pe tava.
  • +1 (1 vot)    
    Dezinformare politicianista (Luni, 5 septembrie 2016, 8:53)

    Bogdan_100 [utilizator]

    E vorba de taxele directe mici platite tocmai pentru a face investitia in locul respectiv. Insa taxele indirecte (pe salariile angajatilor, serviciile pe orizontala - de la curatenie la instalatori, electricieni, furnizorii locali - de la electricitate, apa, consumabile....) aduc de sute de ori mai mult. E insa benefic politic sa critici multinationalele dupa ce ai facut totul sa-i aduci sa investeasca. Raspunsul corect ar fi ca acestia sa se retraga imediat si politicienii gargaragii vor vedea imediat consecintele in somaj si PIB.
  • +1 (1 vot)    
    Si? (Luni, 5 septembrie 2016, 9:26)

    V. Veroiu [utilizator]

    E ilegal? Pai daca ati facut legile cu picioarele, ca doar nu le-am facut eu?!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version