Ministerul Transporturilor a decis rechemarea reprezentantului comercial al Tarom la Londra si retrogradarea sefului de tura rampa care efectua serviciul la Aeroportul Otopeni in data de 23 decembrie, ca urmare a unor inadvertente in operarea cursei Bucuresti - Londra si retur.

"In operarea cursei RO391 din data de 23.12.2007 au fost constatate o serie de inadvertente in ceea ce priveste comunicarea dintre reprezentantii companiei si pasagerii cursei aflati pe Aeroportul Heathrow din Londra, precum si in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de pregatire a aeronavei pentru zbor pe Aeroportul Henri Coanda Otopeni", se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Ca urmare a situaţiei create, compania Tarom a hotarat rechemarea in tara a reprezentantului comercial / sef escala de la Londra, retrogradarea sefului de tura rampa care efectua serviciul la Aeroportul Otopeni in data de 23 decembrie si notificarea agentilor de handling (degivrare) si catering pentru intarzierile provocate in deservirea cursei companiei aviatice.

De asemenea, procedurile interne ale companiei vor fi modificate prin adaugarea unui responsabil de operatiuni pe fiecare tura, care sa monitorizeze buna evolutie a curselor, fiind o interfata intre toti factorii ce pot influenta evolutia cursei.

"In vederea imbunatatirii aspectului procedural se va initia o analiza a procedurilor de criza din Manualul de Criza al companiei, cu simulari de situatii de criza si imbunatatirea sistemului de comunicare deficient din cadrul companiei", se mai arata in comunicat.

Cursa RO391 Bucuresti - Londra din 23 decembrie programata pentru decolare la ora 09.55, a decolat la ora 22.30 din cauza condiţiilor meteo de pe Aeroportul din Londra care au generat o realocare a sloturilor pentru toate zborurile operate pe respectivul aeroport. Cursa a avut 71 de pasageri pe tronsonul Bucuresti - Londra si 205 pasageri pe tronsonul Londra-Bucuresti.

Tarom a acordat compensatiile obligatorii prevazute în Regulamentul European EC 261/2004 pentru curse care se desfasoara pe distante de peste 3500 kilometri. Singurii pasageri a caror calatorie pe ruta interna va fi rambursata sunt cei 16 pasageri spre Suceava si cei 10 pasageri spre Iawi al caror transport nu a putut fi asigurat datorită conditiilor meteo dificile si a imposibilitatii gasirii mijloacelor de transport terestru.

Regulamentul EC 261/2004 prevede ca, in cazul curselor anulate din motive care nu depind de transportator, acesta nu este obligat sa plateasca compensatii pasagerilor, ci doar sa le ofere acestora, la alegere, rambursarea sumelor platite pentru achizitionarea biletelor sau rerutarea pentru o data ulterioara, agreata de pasager.

Potrivit Ministerului Transporturilor, "desi conditiile meteo din data de 23.12.2007 puteau conduce la decizia anularii cursei RO 391/2, compania Tarom a decis totusi operarea cursei RO391/2 pentru a putea asigura prezenta pasagerilor la destinatie cu ocazia Sarbatorilor de Craciun".

"In aceste conditii, transportatorul nu a oferit pasagerilor optiunile de cazare, rambursare, respectiv rerutare mentionate in Regulamentul 261/2004, deoarece s-a insistat foarte mult pe operarea cursei respective, nepunandu-se in nici un moment problema anularii acesteia", se mai arata in comunicat.